Ervaringen Cees Klaver

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lhoeks
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-08-18

Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 12:28

Hoi!

Er bestaan al oudere forums maar ik ben toch benieuwd naar wat meer recentelijke ervaringen over de handelsstal van Cees Klaver. Ik lees zowel goede als minder goede verhalen maar van een aantal jaar terug. Wij zijn van plan namelijk te kijken naar een paardje hier die hij geschikt acht. Zijn er mensen die hier ooit een paardje hebben gekocht? En wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes!

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:51


lhoeks
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 12:55


lianne125

Berichten: 1427
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:01

Ik ken iemand die een paard bij hem heeft gekocht. Het paard was groen en had wat achterstallig onderhoud maar het is werkelijk een heel best paard. Gewoon goed keuren. Hij heeft zeker een paar hele beste er tussen lopen.

Anoniem

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:41

Jaaaaaren terug door m opgelicht dus nee.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:55

lianne125 schreef:
Ik ken iemand die een paard bij hem heeft gekocht. Het paard was groen en had wat achterstallig onderhoud maar het is werkelijk een heel best paard. Gewoon goed keuren. Hij heeft zeker een paar hele beste er tussen lopen.


En de paarden die niet goed zijn mogen verekken. Hij is immers niet voor niets voor de rechter geweest voor verwaarlozing. Iets waar hij jaren onderuit heeft weten te komen.

Ts, als je een paard wilt "redden" door zijn praktijken te sponsoren ga je gang. Maar ik zou mijn geld niet uitgeven als die daar niets eens de "minderen " van verzorgd.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 14:17

Je koopt een paard en niet de eigenaar. Volgens mij kun je overal een goed of slecht paard treffen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 14:35

ohja die zit in schoorl, knalt alles op een weiland en wat overleeft gaat de verkoop in, soms komt er een goed springpaard uit en dan is iedereen lovend. Maar dat hij de AID op z'n dak kreeg is niet zomaar.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 14:39

Stalgenoot heeft daar een paard vandaan. Ik denk wel 10 jr geleden aangeschaft. Echt een super fijn dier. Zou wel goed door eigen da laten keuren.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:20

Het is een super goede fokker!,
De verhalen hier in de regio over de welzijn van zijn jonge spul zijn niet zo best. Geen ervaringen alleen verhalen..

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:25

Werkte vroeger op een springstal die wel dieren voor hem reed/uitbracht waren meestal goed vies en wat te lange hoeven maar na een maand waren het meestal super paarden goede instelling en betrouwbaar

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:29

Ik heb er 30 jaar terug een merrie gekocht. Een heel fijn dier, ook altijd fijn gelesd bij Klaver, die toen nog geen binnenbak etc etc had. Was echt nog een hele kleine minimanege.
Ik was echter geinteresseerd in de vorige eigenaars, dus toen ik achter hun naam kwam, en hen belde, schrokken ze. Ze dachten dat de merrie naar de slacht was gegaan door een hoefletsel. Het was echt de zelfde merrie, of ze hebben het papier van de merrie voor een ander paard gebruikt. Ik heb nooit last gehad en altijd veel plezier gehad met de merrie.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 19:04

Mijn ervaring is ook lang geleden.
Heb mijn pony 20 jaar geleden van hem gekocht.
Helemaal gezond. Prima pony..heb hem nog steeds :j

Toen ik er was had hij wel een binnenbak, kon er gewoon goed proefrijden.
sprongetje maken,pony los laten lopen.
Hij heeft het dier zelfs bij me gebracht naar Friesland toe omdat ik geen vervoer had.

Maar inderdaad,bii elk paard wat je koopt.
Goed kijken,uitproberen. -en eventueel laten keuren!
Heb ik toen trouwens niet gedaan,we dachten wel dat de pony goed was

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 21:09

Ik heb er ooit een paard gekocht. Stapte thuis op en paard klapte direct achterover. In één week tijd ben ik drie keer met de ambulance afgevoerd. Ik heb Cees gebeld en die zei ‘kom maar terugbrengen en een ander uitzoeken’. Ik bracht mijn merrie terug, hij gooide er in de stalgang een zadel op en zette er een stalruiter op. Paard klapte direct weer achterover op de stenen, maar de stalruiter hield zich vast aan het zadel en trok zich zo me terug toen paard weer opstond. Cees joeg het beest met ruiter de bak in en ruiter heeft het paard twintig minuten lang de bak door gejaagd. Daarna zei Cees dat hij hem wel twee weken wilde trainen, dan kon ik paard daarna weer ophalen. Ik heb vriendelijk bedankt en om een ander paard gevraagd. Dat was geen probleem. Ik heb een leuke uitgekozen en meegenomen. Deze bleek werkelijk panisch voor hout te zijn. Ik kon niet rijden in een bak waar cavaletti’s in lagen of zelfs maar aan de muur hingen. Uiteindelijk heb ik dat er wel uitgekregen, maar dat heeft me zeker 4 jaar gekost. Verder wel superfijn paard. Paard heb ik verkocht wegens echtscheiding en is nu nog steeds van een bokker (inmiddels 20 jaar oud).

Cees heeft meerdere stallen op zijn terrein. De goede paarden staan in de mooie stal en de rest in de andere stallen.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:48

anjali schreef:
Je koopt een paard en niet de eigenaar. Volgens mij kun je overal een goed of slecht paard treffen.


Dus moeten we verwaarlozing blijven spnsoren? Als iedereen nu eens stopt om paarden te kopen bij hem, dan worden ze niet meer verwaarloosd. Valt me, zeker van u/jou, een beetje tegen deze opmerking(en).

Maarja, blijkbaar gaat een goed paard kopen over de lijken van zijn/haar minderen stalgenoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 23:00

Plukje schreef:
Ik heb er ooit een paard gekocht. Stapte thuis op en paard klapte direct achterover. In één week tijd ben ik drie keer met de ambulance afgevoerd. Ik heb Cees gebeld en die zei ‘kom maar terugbrengen en een ander uitzoeken’. Ik bracht mijn merrie terug, hij gooide er in de stalgang een zadel op en zette er een stalruiter op. Paard klapte direct weer achterover op de stenen, maar de stalruiter hield zich vast aan het zadel en trok zich zo me terug toen paard weer opstond. Cees joeg het beest met ruiter de bak in en ruiter heeft het paard twintig minuten lang de bak door gejaagd. Daarna zei Cees dat hij hem wel twee weken wilde trainen, dan kon ik paard daarna weer ophalen. Ik heb vriendelijk bedankt en om een ander paard gevraagd. Dat was geen probleem. Ik heb een leuke uitgekozen en meegenomen. Deze bleek werkelijk panisch voor hout te zijn. Ik kon niet rijden in een bak waar cavaletti’s in lagen of zelfs maar aan de muur hingen. Uiteindelijk heb ik dat er wel uitgekregen, maar dat heeft me zeker 4 jaar gekost. Verder wel superfijn paard. Paard heb ik verkocht wegens echtscheiding en is nu nog steeds van een bokker (inmiddels 20 jaar oud).

Cees heeft meerdere stallen op zijn terrein. De goede paarden staan in de mooie stal en de rest in de andere stallen.

Ik heb er ook eentje van hem gekocht zo´n 14 jaar terug die echt panisch was voor hout. Ik heb het er nooit uit gekregen. We hebben altijd goed contact gehad omdat hij graag een veulen van mijn merrie wilde. Dat gebeurde ook maar helaas ging het veulen een maand na de geboorte dood. De da is daar vaak voor langs geweest en de kosten liepen richting de €3000.-, maar hij heeft alles netjes afgehandeld.

Je moet je vooral niet door hem laten overrulen, en de tijd nemen. En idd keuren en desnoods wat research doen. Je kunt mazzel hebben of pech bij hem, maar wat dat betreft is dat niet iets nieuws voor handelsstallen waar de prijs wat lager ligt.

lhoeks
Berichten: 6
Geregistreerd: 25-08-18

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 10:16

Toch even een update vanuit mijn eigen ervaring van gisteravond:

Wij zijn er dus gisteravond geweest. Erg leuke pony, alles klopte met wat hij telefonisch en per mail vertelde. Hij was verder zelf ook eerlijk over wat hij allemaal had staan (dus ook de 'mindere'). Moet zeggen dat waar wij hebben gelopen alles er netjes uit zag. Misschien worden ze niet allemaal elke dag gereden en uitgebreid gepoetst en vertroeteld maar dat is ook erg lastig met een stal van 200 paarden. Hij houdt ze natuurlijk ook bij lange na niet allemaal. Dit paardje stond er moet ik wel zeggen pas een paar dagen en stond er dus (nog) goed en verzorgd bij. Maar ik geloof wel dat hij zijn hart op de goede plek heeft om een iig een goed nieuw tehuis te vinden. We gaan er nu over nadenken en misschien vandaag nog een keertje langs.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:30

daffie1986 schreef:
anjali schreef:
Je koopt een paard en niet de eigenaar. Volgens mij kun je overal een goed of slecht paard treffen.


Dus moeten we verwaarlozing blijven spnsoren? Als iedereen nu eens stopt om paarden te kopen bij hem, dan worden ze niet meer verwaarloosd. Valt me, zeker van u/jou, een beetje tegen deze opmerking(en).

Maarja, blijkbaar gaat een goed paard kopen over de lijken van zijn/haar minderen stalgenoten.

Paardenhandel heeft niet voor niets een slechte naam.Het gaat om geld en zowel de paarden als de klanten kunnen daar de dupe van worden.Overigens spreek ik in het algemeen want deze handelaar ken ik niet.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 12:44

lhoeks schreef:
Maar ik geloof wel dat hij zijn hart op de goede plek heeft om een iig een goed nieuw tehuis te vinden.


Ik zeker weten van niet. En de verwaarlozing gaat om wel even meer dan alleen een "dagje" niet borstelen of rijden, voeren en water geven bijvoorbeeld.

Laat het dier alsjeblieft klinisch en röntgenlogisch. Ik zou zelfs bloed laten checken.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:33

daffie1986 schreef:
anjali schreef:
Je koopt een paard en niet de eigenaar. Volgens mij kun je overal een goed of slecht paard treffen.


Dus moeten we verwaarlozing blijven spnsoren? Als iedereen nu eens stopt om paarden te kopen bij hem, dan worden ze niet meer verwaarloosd. Valt me, zeker van u/jou, een beetje tegen deze opmerking(en).

Maarja, blijkbaar gaat een goed paard kopen over de lijken van zijn/haar minderen stalgenoten.


precies dat ja

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:52

lhoeks schreef:
. Moet zeggen dat waar wij hebben gelopen alles er netjes uit zag.


Tja precies dat. De andere vieze oude stallen laat hij ook niet zien.
Hij weet echt wel hoe hij zijn paarden moet verkopen en wat de mensen willen zien. En dat zijn niet de ranzige stallen en de magere paarden met de slechte hoeven

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 18:56

lhoeks schreef:
Maar ik geloof wel dat hij zijn hart op de goede plek heeft om een iig een goed nieuw tehuis te vinden



Nee hoor. Alles voor de handel.
Hier in de hele omgeving heeft hij veulens en merries op weilanden lopen die in de winter veranderen in een modderpoel en ze niks te eten krijgen. Er bovendien ook verschrikkelijk uit zien

Anoniem

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:49

Als je mensen bewust oplicht met valse foto’s en omgekochte dierenartsen heb je je hart niet op de goede plek.
Dan ben je gewoon een gluiperige handelaar.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ervaringen Cees Klaver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:00

Ken deze stal niet maar keek net op de website en kan niet echt paarden vinden die in de lagere prijsklasse zitten of kijk ik dan verkeerd

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:58

Amber_anne schreef:
Ken deze stal niet maar keek net op de website en kan niet echt paarden vinden die in de lagere prijsklasse zitten of kijk ik dan verkeerd

Inderdaad,ik zie voornamelijk dure jonge springpaarden aangeboden. Hij verkoopt ook embryo's en daar ben ik minder van gecharmeerd, omdat ik vind dat een embryo in de buik van de biologische moeder thuishoort. Maar dat is een hele andere discussie.Echter zie ik op zijn website nergens goedkope verwaarloosde paarden?