Haren, overal HAREN!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 15:57

Ik ben wanhopig op zoek naar tips om haren van vooral kleding af te krijgen...
Ik heb 2 katten rondlopen en die ruien nu gelukkig nog niet eens zo erg. Met stofzuigen is het huis gewoon schoon te krijgen, maar het probleem zit hem bij mij echt in de kleding. Haren OVERAL HAREN!!! -O- ^)

Ik rol me al helemaal suf met van die plakrollers, siliconen rollers ook al gehad, van die kledingvegers die je in 1 richting kan vegen...
In de was gaat het er ook niet echt uit en zo wordt het probleem alleen maar erger :') _O-

Ik hou van m'n haarballen, maar ik hou ook van een zwarte broek of een zwart shirt en die hoeft niet perse met real fur bedekt te zijn :')

Als de paarden dan straks ook nog eens echt gaan beginnen met ruien is het helemaal feest *\o/*

Hellup :=

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.


Poekkie

Berichten: 7337
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:08

Hmm... ik hang ook regelmatig vol met katten en paardenhaar (vooral kattenhaar is erg!) en bij mij werken die plakrollers nauwelijks. Tot nu toe lijkt een goede ruwe paardenborstel nog het best te helpen.
Maar ook ik wacht nog steeds op de gouden tip ;)

Paardengek in hart en nieren!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:29

https://www.welkoop.nl/winkel/dier/huis ... tIQAvD_BwE

Dit is voor mij echt de oplossing. Werkt super, alle haren zijn er binnen een minuut af.
Latex handschoenen werken ook maar bovenstaande werkt het best. Maar voor kwetsbare kleding kun je dus ook latex handschoenen gebruiken.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 16:35

Dat is eigenlijk bedoelt om je kat te borstelen toch? Ik moet zo'n ding nog ergens hebben liggen... (Kat neemt de benen als ik ermee aan kom) Maar dit gebruik je dus voor de kleding?

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:38

Die grote, gele schoonmaakhandschoenen! Even beetje natmaken en dan aaien over dat wat je schoon wil hebben (dus niet je katten) en je haalt het er zo af!

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:39

Acceptatie is de enigste methoden..

Ik draag gewoon geen zwarte kleding meer. Het is gewoon niet te doen.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:44

Heb je je al verdiept in de voeding van je katten? Ik ben vooral op de hoogte van honden, maar de hoeveelheid vachtverlies is bij honden fel beïnvloed door de voeding. Goede voeding (da's niet zo simpel uit de supermarkt, maar ook niet persé massa's duur - ook niet supergoedkoop natuurlijk, maar meestal goedkoper dan Hills enzo) doet echt veel op dat vlak. Daarvoor zou ik u aanraden om ten rade te gaan op een kattenforum, als je dat niet al gedaan hebt natuurlijk. Ik heb enkel een buitenkat lopen die 'inbegrepen was bij het huis dat we kochten', ik ben voor haar voeding naar een natuurvoedingswinkel voor honden en katten gegaan, die mens heeft mij veel advies kunnen geven. Ik heb niet de indruk dat die massa's ruift... maar een buitenkat is natuurlijk heel anders dan een binnenkat op dat gebied, ze heeft geen plekjes in huis waar ze veel ligt en haartjes achterlaat en er zijn dus ook minder knuffelmomenten, enkel als we haar zien buiten.

Dan: hoe meer je ze borstelt hoe meer ze ruiven. Dus dat niet te vaak doen, gewoon wat nodig is en niet meer.

Mijn ervaring met honden en kattenhaar van kleding en textiel verwijderen: gaat idd heel goed met rubberborstels. Ook bij paardenhaar trouwens. Mijn dekjes en singels maar ik aan de onderzijde ook haarvrij door er met mjn rubberen roskam over te borstelen. Gaat heel snel. Rubber is daar dus echt de key :j


Anoniem schreef:
Ik draag gewoon geen zwarte kleding meer. Het is gewoon niet te doen.


Tenzij... de kat zwart is :D

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:47

Inderdaad de gele (of roze, of groene) huishoudhandschoenen. Werkt nog het meest fijn vind ik, ik heb ALLES ook al geprobeerd.. Ook de link hierboven van de welkoop, werkt hier voor geen meter O:-)

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:56

Muisbal schreef:
Dat is eigenlijk bedoelt om je kat te borstelen toch? Ik moet zo'n ding nog ergens hebben liggen... (Kat neemt de benen als ik ermee aan kom) Maar dit gebruik je dus voor de kleding?


Ja eigenlijk is dat wel om de kat of hond mee te borstelen,maar ik gebruik het echt voor mijn kleding ;)

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 16:58

Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn de boosdoeners, heel fijn wit en zwart dus :D

Ze staan beiden op speciaalvoer hypoallergeen voor de een en sensitive voor de ander. Ze doen het er goed op en buiten de rui-periodes komt er niet veel haar af. Die witte is nog even afwachten want die is net “nieuw” maar die laat nu ook weinig los. Maarja ze liggen op schoot en op de bank dus haren houd je altijd wel, lijkt wel alsof die haren helemaal in je kleding kruipt.

Die tips met rubberen handschoenen ga ik zeker proberen!

Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:36

Ik heb huiskleding en uitkleding.. Het is niet te doen met een haast witte Pers in huis om je kleding haarvrij te houden. Gelukkig is ie wel heel erg lief. :+

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:41

Ik heb katten in alle kleuren , paarden in licht en donker en nog wat beestenspul. Alles wat kan gaat in de droger en het tere spul was ik apart en dan wanneer het droog is een roller er over.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

dierenfan
Berichten: 9597
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:24

Een droger aanschaffen dat wil kennelijk ook goed helpen. Hier 3 herders en 2 husky's en eigenlijk nooit last van haren. Nu werk ik tussen de honden en katten en op werk nog meer haar dan thuis haha maar ik doe in principe niets bijzonders tegen haren. Klopt mijn kleding uit voor ik ze in de was doe.
Toen ik vroeger nog werkte in snoepfabriek en haar aan werkkleding absoluut niet mocht deed ik die kleding helemaal apart houden en uitwassen na ondergoed en handdoeken. Dan was machine ook goed haar vrij. Heb dat jaar nooit een klacht gehad en was donkerblauwe kleding haha.
Die kleding had ik overigens dus ook nooit thuis aan en kwam geen dier bij in de buurt.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:36

Ik zweer echt bij die harenborstels van de action. Ik heb ze overal liggen, ze zijn ook zo cheap. Maar werken als de tierelier!!

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:36

Ik draag bijna nooit meer zwarte kleding om die reden. En het eerste dat ik doe als ik thuis kom is me omkleden en huiskleding aan doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37214
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:24

Hier ook thuis/hondenkleding en spul voor hondvrije tijd, met een eeuwig verharende witte herder anders kansloos om iets haarvrij te houden

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Brimi_Disa

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-06-07
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:39

Hier ook thuiskleding ivm hond en katten, mijn nette kleding gaat uit zodra ik thuis kom :j
Ook in de was sorteer ik op harige/niet-harige kleding en zo is het best wel te doen.
Ondanks al het haar wil ik ze echt niet missen <3

You can’t make everybody happy. You aren’t a jar of nutella Strooigoed winterbuitenrit

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37214
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:43

Ik heb ook een droger voor het geval dat. Droog graag aan de buitenlucht maar soms moet het toch in de droger ivm haarvrij maken

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:06

Ik overweeg om mijn katten te laten trimmen :=
De rui is hier weer begonnen maar lang niet op zn top (2halflangharige katten hier).
Moet zeggen dat de plakrollers hoger toch wel goed werk doen. Ik gebruik ze buiten.. anders lijken de haren gewoon weer op mijn broek of blouse te springen :roll:

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

mika11

Berichten: 11101
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:11

Ik heb katten gehad, ze zijn ondertussen overleden.
Maar die haren zijn de enige reden om nooit weer een kat in huis te nemen.
Die haren zijn een verschrikking, er helpt niks tegen.
Ja misschien voor even, maar de volgende dag zit evengoed alles weer onder het haar.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:12

Ik heb het maar geaccepteerd dat ik, net als de kat, een haarbal op pootjes ben. -O-
Als ik er fatsoenlijk uit moet zien trek ik dat zo laat mogelijk aan en dan gelijk thuis weer uit. Met mijn plofkat blijf je bezig (d'r komen geen haren af, maar stukken, iets met poolkatachtige of zo).

Maar die tip van de rubberhandschoenen had ik destijds wel willen weten toen ik eens mijn zwarte, wollige, lange jas op tafel had laten liggen. Ik had toen een kat met veel wit...en dus ook een jas met veel wit. Dagen mee bezig geweest om die weer fatsoenlijk te krijgen. :=

* Love Always 1991 - 2018 *

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:15

Ilsey schreef:
Anoniem schreef:
Ik draag gewoon geen zwarte kleding meer. Het is gewoon niet te doen.


Tenzij... de kat zwart is :D

Exact. Mijn garderobe is (toevallig) aangepast op twee zwarte katten. Super praktisch *\o/*

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Zoe_97

Berichten: 9448
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Haren, overal HAREN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:24

Hier eigenlijk zelden veel haar :D
Mijn kat gaat 2 keer per jaar ik bad. Ik blaas ze dan zoveel mogelijkheid met de waterblazer van de honden. Vervolgens goed alle vacht eruit halen met een ontwolborstel. Dan een dag of 2 goed borstelen (om dat losse vacht weg te krijgen). En Voila ik ben een halfjaar vrachtvrij. Afbeelding

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Zoolgangster

Berichten: 9567
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:29

Magrathea schreef:
Exact. Mijn garderobe is (toevallig) aangepast op twee zwarte katten. Super praktisch *\o/*



Laat ik nou een lapjeskat hebben met alle kleuren die een kat maar kan hebben.

Moet ik dus maar lapjes-kleding gaan dragen. :')

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:36

Zoolgangster schreef:
Magrathea schreef:
Exact. Mijn garderobe is (toevallig) aangepast op twee zwarte katten. Super praktisch *\o/*



Laat ik nou een lapjeskat hebben met alle kleuren die een kat maar kan hebben.

Moet ik dus maar lapjes-kleding gaan dragen. :')

Ja. Het is besloten door je kat.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anieke16, Jorex, Kimberley_ en 122 bezoekers