Concertkaartje gekocht, wel of niet gaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Concertkaartje gekocht, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-18 11:16

Hoi allemaal,

Ik zit heel erg in tweestrijd. Vanavond heb ik een heel gaaf concert (Imagine Dragons) waar ik flink voor betaald heb en heel veel zin in had. Nu is het eindelijk zover en ik weet niet of ik wel wil.

Ik ben herstellende van een burn-out en heb daarom weinig energie. Hier ben ik in behandeling voor en het gaat al een stuk beter en ik zou op zich genoeg energie moeten kunnen opbrengen voor dit concert. Verder zit ik met burn-out gerelateerde chronische pijn, nu voornamelijk in mijn billen en heupen, waardoor lang staan pijnlijk kán zijn. Maar het kan ook meevallen.

Er is een stem in mij die zegt dat ik niet moet gaan, heb best wel veel last van mijn heupen nu, en dan een hele avond staan in een druk Gelredome...

Daarnaast is mijn kat heel erg ziek, en wil ik hem een beetje in de gaten kunnen houden.

De andere stem in me zegt dat ik gewoon moet gaan en lekker eens lol maken, op de bank hangen kan altijd en doe ik ook meer dan genoeg! Nog even slapen vanmiddag, pijnstiller er in en gewoon gaan. Oogkleppen op en genieten. De kat kan makkelijk een avondje alleen zijn.

Morgen heb ik verder helemaal niets gepland, gewoon lekker de hele dag op de bank en een pizza bestellen of zo. Dus dan heb ik genoeg tijd om te rusten.

Daarbij is het ook leuk om eens iets buiten de deur met mijn vriend te doen, en hij gaf gisteravond aan het heel leuk te vinden dat we samen gaan. (Overigens gaan we niet met z'n 2en, zijn zusje gaat ook mee en wat vriendinnen van haar). Ik wil mijn vriend ook eigenlijk niet weer teleurstellen door weer eens niet mee te gaan.

Ik weet het gewoon niet en ik maak mezelf helemaal gek door van wel gaan naar niet gaan te schieten.

Help!


Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Concertkaartje gekocht, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:19

Oh mannn dat is zo balen want het concert is ZO GOED!! En heb je ook nog staanplaatsen...
Je kunt als je besluit te gaan in ieder geval proberen om te blijven zitten zolang het kan, op de grond dan maar.. En misschien genoegen nemen met plaatsen wat verder naar achteren, dat je niet te vroeg hoeft te gaan en niet te lang in een rij moet aanschuiven buiten..

Ik zou wellicht in jouw plaats een paracetamol nemen en waar mogelijk gewoon gaan zitten. In de wachtrij op de grond, in de zaal op de grond zolang het kan. Morgen lekker uitrusten. Maar daarmee bedoel ik niet dat dat de beste keuze is ;)

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:19

Is het mogelijk om tijdens het concert naar huis te gaan als je veel pijn hebt?

Ik heb altijd pijn, veel pijn.
Maar dit soort uitjes vind ik het waard om pijn voor te hebben.
Ik zou gaan en de rest van de week die minder fijn is voor lief nemen.

[o]

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:20

Hé, ik weet dat ik bij Coldplay geen staanplaatsen meer kon krijgen en dan maar zitplaatsen heb gepakt, misschien kun je daar mensen aanspreken of ze je staanplaats willen ruilen voor hun zitplaats?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:20

Wat de burnout betreft; Gaan!
De dag erop zal je het voelen, maar het is zo heerlijk om dingen te doen die je leuk vind *\o/*

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:23

Gaan :j die band geeft zo veel energie en dat gaat zo'n gave avond worden!!

Juist het weg gaan is een drempel, dat herken ik ook. Maar het zou zo zonde zijn als je spijt krijgt als je niet bent geweest!
Je kunt altijd even langs de zijkant gaan staan of zitten als de drukte even te veel is, of in het uiterste wat eerder weg gaan (ook echt geen schande). Mijn ervaring is dat juist er wel op uit gaan echt goed kan doen :j morgen lekker bijkomen en niks doen en vanavond genieten!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:23

Gaan.

Ik zit in een zelfde soort situatie. Maar ik ga. Want ik weet dat ik energie krijg van die muziek!

Ga wel gewoon op de grond tegen de kant zitten tot aan Imagine Dragons. Dus kom me maar gezelschap houden. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:23

Gaan!! Je kat en je heupen zijn onbewuste smoesjes door de burn out. Het is even spannend om het huis uit te gaan
Het is helemaal niet erg om een avondje lol te maken en dat je dat de volgende dag merkt dat mag ook,moe zijn hoort erbij.
Kan je niet iemand regelen die even op je kat let voor een avondje of even langs gaat of alles oke is?

Veel plezier vanavond

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-18 11:24

Ja, jullie hebben helemaal gelijk hoor. Het is heerlijk om er eindelijk even uit te zijn. Ben al 2 jaar niet naar een concert gegaan. Achteraan staan vind ik helemaal oké. Eerder weg gaan is helaas geen optie. Mijn schoonzusje rijdt met ons mee..

Hey Iris, dat is een goed idee!

__danielle__

Berichten: 1783
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:25

ja hoor, gaan! en bij het laatste concert waar ik ben geweest zaten echt heel veel mensen in de concertzaal op de grond te wachten totdat de band begon, dus dat is echt niet raar. Van dit soort dingen krijg je zoveel energie!

Zomaar voor iemand aardig zijn... Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Poek

Berichten: 1481
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:25

Ik zeg ook gaan! Is een ontzettend fijne mentale boost, maar je moet je wel op een 'terugslag' instellen na het concert.
Maar het belangrijkste is dat jij er een goed gevoel bij hebt om te gaan.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:27

Nou. Gezellig. :))

Ik heb er ook nog vandaag een holte ontsteking bij gekregen dus ik ben al helemaal niet op m'n best. Maar ben nog wel gezellig. ;)

Ik doe je een pb.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:27

Gillbo schreef:
Gaan!! Je kat en je heupen zijn onbewuste smoesjes door de burn out. Het is even spannend om het huis uit te gaan
Het is helemaal niet erg om een avondje lol te maken en dat je dat de volgende dag merkt dat mag ook,moe zijn hoort erbij.
Kan je niet iemand regelen die even op je kat let voor een avondje of even langs gaat of alles oke is?

Veel plezier vanavond


+:)+
Zo zie ik dat ook.
Veel plezier *\o/*

tiwi1969

Berichten: 7628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:32

Ik zou gaan, met paracetamol waar je nu al mee begint zodat je een goede spiegel in je bloed hebt.
Verder alle rompslomp er omheen, de reis, eten drinken etc. door de anderen laten regelen zodat je al je energie voor het gaan kan gebruiken.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:34

Ik heb een keer een beetje het zelfde voor gehad maar dan bij het kerstconcert van Nick en Simon in Rotterdam. Ik heb eerst gebeld met de zaal en later nog een keer aan de kassa uitgelegd dat ik een probleem had omdat ik niet te lang kon staan. Bleek dat ze achterin de zaal achter de staanplaatsen een soort mini tribune hadden voor rolstoelen en mindervaliden en daar hebben mijn man en ik 2 stoelen gekregen. Echt een superavond gehad! Misschien is er bij jou in de zaal ook zoiets mogelijk? Maar je moet er dan wel om durven vragen.....

Veel plezier vanavond!

Blogs, boeken en cursussen over Communiceren met dieren, Chakra's bij dieren, Astrologie bij dieren, Paardenkarakters lezen en Bomen, planten en kruiden voor paarden https://www.paardennatuurlijk.com

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Concertkaartje gekocht, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:52

Gaan! Veel plezier

La Vie en Rose 

capopjekop

Berichten: 30645
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:55

Maanlicht schreef:
Ja, jullie hebben helemaal gelijk hoor. Het is heerlijk om er eindelijk even uit te zijn. Ben al 2 jaar niet naar een concert gegaan. Achteraan staan vind ik helemaal oké. Eerder weg gaan is helaas geen optie. Mijn schoonzusje rijdt met ons mee..

Hey Iris, dat is een goed idee!


Zou ze er geen begrip voor hebben als je het niet tot het einde volhoud? Mss kan ze anders zelf nog ander vervoer regelen?

Ik zou idd wel gaan. Anders krijg je mss wel spijt

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Concertkaartje gekocht, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:57

GAAN met die banaan!
Ik ben al meerdere keren naar Imagine Dragons geweest en je krijgt ZO veel energie van ze dat elk pijntje voor heel even verdwijnt.

Heel veel plezier TS!

:D

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Concertkaartje gekocht, wel of niet gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:00

Lekker op een stoel gaan zitten, vaak zijn er nog wel een paar zitplekjes vrij als je goed zoekt!
Doe rustig aan en geniet ervan! :)

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:03

Echt gaan!

Het zal energie kosten. Maar het zal je ook energie geven!!!

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


Travel_me

Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:05

upendo schreef:
Lekker op een stoel gaan zitten, vaak zijn er nog wel een paar zitplekjes vrij als je goed zoekt!
Doe rustig aan en geniet ervan! :)

Dat kan helaas vaak niet. Ingang veld en zitplaatsen is altijd een andere. Misschien ticketswap nog, maar anders gewoon lekker op de grond zitten tot het begint. Ik ga iedere week naar concerten, maar doe dat ook altijd. Wil vooraan staan dus moet er altijd vroeg zijn, maar beetje liggen en zitten en de tijd is zo voorbij :) Gewoon gaan staan zodra t begint
Komt goed! Veel plezier!

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:06

Zeker gaan! Zou zonde zijn als de rest wel gaat en de meest fantastische verhalen heeft en jij hebt zitten te zitten op de bank voor de tv.

Er is vast wel een plekje waar je even kunt gaan zitten als je wat last hebt van je lijf.

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:08

Gaan en neem desnoods in je rugzak een kussentje mee. Kan je lekker op zitten.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

xPabloBokt

Berichten: 9376
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:09

Zeker gaan! Ik ben er overigens vanavond ook.

Imagine Dragons is echt waanzinnig goed live en ik weet zeker dat je je er veel beter door zult gaan voelen. Vaak als ik pijn heb merk ik tijdens het concert daar niet veel van door de adrenaline die de kop op steekt.

@Lizz let wel op dat je tas niet groter dan een A4 mag zijn en niet dikker dan 10cm. Huisregels bij elk concert :)

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:20

Lekker gaan. Ik zit in een soortgelijk schuitje (depressie) en had laatst een concert van Roger Waters. Hier keek ik al meer dan een jaar naar uit. We hadden staanplaatsen dus ik zag wel een beetje op tegen mijn gebrek aan energie maar halverwege het concert ben ik aan de zijkant gaan staan en dat ging prima. Ik heb een heerlijke avond gehad.

Veel plezier!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, IASCrawler, Marleen_L, primera, Prince, Vavane en 155 bezoekers