Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:19

oomens schreef:
Steeph schreef:
Mag ik het onwijs asociaal vinden dat mensen het verrekken om de stoelen op de fiets-prio plekken op te geven en dan ook nog je fiets als armleuning te gebruiken..? -:(-
Vorige halte is er een hele scouting club uitgestapt, dus het is echt niet alsof er geen plekje vrij is in de coupe...

Ben je op het moment van schrijven in die trein? Dan zijn niet je medereizigers maar jij de asocialen. Fietsen mag je alleen buiten de spits mee aan boord nemen. Om vijf voor vijf 's middags hoor je die armleuning niet eens in de trein te hebben.

Ik wist dat die zou komen:
Citaat:
Met een Dagkaart Fiets mag uw fiets doordeweeks meenemen tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur. In het weekend en in juli en augustus gelden die beperkingen niet.

https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:25

Femek2902 schreef:
Nu het mooie aan de studentenov is dat deze kosten betaald worden door de overheid wanneer je binnen 10 jaar je studie afrondt. Ja, dat is zeer gunstig, en haalbaar, maar voor de meeste mensen gaat dat niet met 2 vingers in de neus.

Voor het MBO 10 jaar ja, voor HBO 5 :+ Dus ik heb mijn P gehaald, halverwege het 2e jaar gestopt en de keuzes waren: een nieuwe HBO gaan doen en het laatste jaar zelf het OV betalen (als ik het dan zonder studievertraging doe, anders langer betalen), of die schuld van 1600 euro afbetalen en weer opnieuw het studentenreisproduct 'krijgen'.
Nu ga ik het MBO doen dus moet ik die schuld sowieso aflossen. Ik ga me niet vastpinnen dat ik hierna ook nog een HBO ga doen die ik wél afmaak :+

Laatste tijd geen OV, dus geen ergernissen *\o/* *\o/* Maar nu vrees ik hem wel voor als school weer begint: dit keer geen trein maar wel de bus.. *\%/* Ik weet nu al dat het drama wordt want alle stopknopjes lijken hier bij de nieuwe bussen verdwenen te zijn +:)+

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:29

HBO is ook 10 jaar toch?
Edit: gift als je binnen 10 jaar je diploma haalt, maar ook dit :

Voor hbo of universiteit krijgt u het reisproduct voor de officiële duur van uw opleiding. Doet u langer over uw opleiding, dan krijgt u nog maximaal 1 jaar een studentenreisproduct. In de meeste gevallen hebt u dus 5 jaar recht op een studentenreisproduct. U kunt langer recht krijgen als u een master gaat doen.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:01

Shadow0 schreef:
In juli en augustus mag dat toch ook buiten de spits? En als er plekken vrij zijn in de coupé is het een beetje raar dat mensen niet aan de kant willen.


Klopt in juli en augustus mag het. Van de week zelf nog met de fiets in de trein geweest. Op het kaartje stond dat inderdaad :)

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:39

Goed, ik zal niet meer klagen over een niet-werkende airco in Nederland. Niet-werkende airco in de metro hier in London vind ik pas een ramp :oo

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:36

Once again het enkel met pas kunnen betalen -:(-
Plus wederom opgelicht worden met de losse kaartverkoop door de chauffeur. -:(-
Al sinds de stakingen vallen hier bussen uit of komen veel te laat of veel te vroeg. -:(-

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 21:39

Nayomie schreef:
Goed, ik zal niet meer klagen over een niet-werkende airco in Nederland. Niet-werkende airco in de metro hier in London vind ik pas een ramp :oo

Ajjj -O- -O-


theadora99 schreef:
HBO is ook 10 jaar toch?
Edit: gift als je binnen 10 jaar je diploma haalt, maar ook dit :

Voor hbo of universiteit krijgt u het reisproduct voor de officiële duur van uw opleiding. Doet u langer over uw opleiding, dan krijgt u nog maximaal 1 jaar een studentenreisproduct. In de meeste gevallen hebt u dus 5 jaar recht op een studentenreisproduct. U kunt langer recht krijgen als u een master gaat doen.

Ik bedoel inderdaad hoe lang je er recht op hebt. En voor de bachelor krijg je maar 5 jaar, terwijl je daar door een verkeerde studiekeuze zo aan zit..

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:08

BarbaLala schreef:
Once again het enkel met pas kunnen betalen -:(-
Plus wederom opgelicht worden met de losse kaartverkoop door de chauffeur. -:(-
Al sinds de stakingen vallen hier bussen uit of komen veel te laat of veel te vroeg. -:(-

Opgelicht? Hoe bedoel je?

@Steeph, dat was mij ontgaan, dat de zomermaanden blijkbaar net anders zijn qua spitsbeleid.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:22

BarbaLala schreef:
Once again het enkel met pas kunnen betalen -:(-
Plus wederom opgelicht worden met de losse kaartverkoop door de chauffeur. -:(-
Al sinds de stakingen vallen hier bussen uit of komen veel te laat of veel te vroeg. -:(-

Het met de pas kunnen betalen is toch al heel lang bekend?
En over het veel te laat komen, er kan iets gebeuren. En komt de bus te vroeg dan gewoon een klacht neerleggen bij de maatschappij

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:45

Ja is al lang bekend dat je enkel nog met pin kunt betalen, maar blijft hier een bron van ergernis, zo asociaal.
Tuurlijk kan er eens vertraging of uitval zijn, maar het is zo goed als iedere dag wel raak helaas. Nu ik afhankelijk ben van het OV snap ik waarom mensen er altijd zo op schelden, het is ook echt daadwerkelijk een drama
En de kosten hier per rit verschillen gestoord veel, de ene rit kost 2,30 terwijl een andere rit letterlijk 3x meer kost op dezelfde tijd en op hetzelfde traject, gaat echt nergens over. Iedere keer beloven ze er naar te kijken maar heb nog niet een keer inhoudelijk terugkoppeling gehad helaas.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 22:46

BarbaLala schreef:
Ja is al lang bekend dat je enkel nog met pin kunt betalen, maar blijft hier een bron van ergernis, zo asociaal.
Tuurlijk kan er eens vertraging of uitval zijn, maar het is zo goed als iedere dag wel raak helaas. Nu ik afhankelijk ben van het OV snap ik waarom mensen er altijd zo op schelden, het is ook echt daadwerkelijk een drama
En de kosten hier per rit verschillen gestoord veel, de ene rit kost 2,30 terwijl een andere rit letterlijk 3x meer kost op dezelfde tijd en op hetzelfde traject, gaat echt nergens over. Iedere keer beloven ze er naar te kijken maar heb nog niet een keer inhoudelijk terugkoppeling gehad helaas.


Koop een ov chipkaart dan is de rit sws goedkoper.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:01

Vet asociaal dat ze de veiligheid van de chauffeurs zo willen waarborgen. Hoe durven ze!

Hier zijn de stadsbussen trouwens 1 euro, maar de regiobussen veel duurder.

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:23

lieveli schreef:
Vet asociaal dat ze de veiligheid van de chauffeurs zo willen waarborgen. Hoe durven ze!

.

_O-

Ik snap dat ook niet zo, heb mijn pinpas eigenlijk altijd bij mij.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:25

Heb pinpas ook bij mij ,staat alleen nooit wat op :') . Daarom heb ik OV ook maar bij mij

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:28

Ik heb een ov, ik vind het een heerlijk systeem. Thuis opladen en dan geen stress bij de automaten.

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:35

Heb gewoon een abonnement :+
Maar mocht het voorkomen dat ik buiten mijn normale traject reis dan staat er altijd wel geld op of ik laad bij.

Maar klagen dat er niks contant meer kan op de bus tja...

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 03:39

Iedere dag zijn er reizigers die toch met cash willen betalen. Soms krijg je het geld letterlijk toegegooid. Persoonlijk vind ik dat onbeschoft richting chauffeur. Die gooiers bonjour ik de bus uit als ze niet kunnen pinnen.

Soms wil ik nog weleens met mijn eigen pinpas voor een oud omaatje pinnen en toch 2 euro aanpakken. Maar daar wil ik toch echt geen gewoonte van maken.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:16

Ik heb sinds ik geen studenten ov meer heb, automatisch opladen op mn ov gezet. Heerlijk, geen omkijken meer aan en nooit stress of ik er wel genoeg op heb staan!
En geen gerommel met contant geld of losse kaartjes in de bus :D
Scheelt ook weer tijd bij het instappen!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:18

Iejoorr schreef:
Ik heb sinds ik geen studenten ov meer heb, automatisch opladen op mn ov gezet. Heerlijk, geen omkijken meer aan en nooit stress of ik er wel genoeg op heb staan!
En geen gerommel met contant geld of losse kaartjes in de bus :D
Scheelt ook weer tijd bij het instappen!

Dat vond ik ook heel fijn, totdat mijn pas werd gejat. Toen heb ik wel even peentjes zitten zweten :')

Ineke2

Berichten: 33106
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:04

Nee ik doe niet aan automatisch opladen, daar hou ik niet van. Net als automatische incasso’s... alleen wat moet... de rest beheer ik liever zelf. Dan heb ik veel meer overzicht wat er allemaal uitgaat

Flying_Angel

Berichten: 15714
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:30

Ergernis van mij. Heb wat meer betaald zodat ik rustig eerste klas kan zitten. Zitten er kleine kinderen in de eerste klas met opa en oma, op zich geen probleem. Maar het is hier geen speeltuin waarin je kunt spelen en krijsen.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:51

Opa en oma zullen wel gedacht hebben: we gaan lekker 1e klas zitten met de kinderen, dan hebben anderen er geen last van. :')

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:52

Gewoon wat van zeggen, is toch niet normaal

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:02

Met de kinderwagen op het perron de lift willen nemen naar de uitgang. Lift kapot! -:(- -:(- ik moest maar met de trap want de NS wilde niet helpen. Oké ik eerst Skip mijn pup naar beneden getild en even vast gemaakt aan een paal om vervolgens met de kinderwagen en de trap te stoeien. Kom ik beneden, ach die hond is achtergelaten....NEE! Die stomme lift doet het niet en hij hoort gewoon bij mij. Skip door het dolle dat ik er weer was, was ongeveer een hele 2 minuten alleen geweest :+

Amber_anneJarig

Berichten: 6912
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 12:21

mvdende schreef:
Met de kinderwagen op het perron de lift willen nemen naar de uitgang. Lift kapot! -:(- -:(- ik moest maar met de trap want de NS wilde niet helpen. Oké ik eerst Skip mijn pup naar beneden getild en even vast gemaakt aan een paal om vervolgens met de kinderwagen en de trap te stoeien. Kom ik beneden, ach die hond is achtergelaten....NEE! Die stomme lift doet het niet en hij hoort gewoon bij mij. Skip door het dolle dat ik er weer was, was ongeveer een hele 2 minuten alleen geweest :+


Maar waarom zou de NS moeten helpen met een hond in een kinderwagen? Het is niet alsof er een baby in zat, ik ga er vanuit dat ze dan wel hadden geholpen. Vervelend dat de lift kapot is maar een trap met een pup en kinderwagen moet wel lukken toch