Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:29

Coconut schreef:
Die weggeefhoeken zijn hier ook echt vreselijk! Man..... Hoe sommigen reageren en enorm veel "bedelaars" die vragen om een halve huisraad in zo'n hoek.
Ik heb wel eens iets weg gegeven via zulke hoekjes, maar zulke slechte ervaringen dat ik het nu maar gewoon naar de kringloop breng ;)


Ik heb één keer eerder een heleboel haarspullen aangeboden, daar werd ook heel veel op gereageerd. En nu dan de tuinset. Gelukkig geen zielige verhalen als reacties, daar wordt wel streng op toegezien. Mensen mogen echt alleen maar reageren dat ze graag meeloten. Maar je merkt wel dat de gunfactor bij velen erg laag ligt. Ik heb ook gereageerd dat mensen er hopelijk op zouden vertrouwen dat ik echt alleen de namen invoerde van mensen die vóór 18:00 hadden gereageerd. Uiteindelijk zelfs via een filmpje de loting laten zien. Gelukkig waren het heel leuke mensen die de set kwamen ophalen, die man bleef maar gezellig kletsen en vertellen hoe blij ze ermee waren.

Kleine spulletjes zou ik ook niet aanbieden. Alleen als het bijvoorbeeld te groot is om zelf weg te brengen. Zo hadden we bij de koop van ons huis nog een grote, stenen barbecue van 2,5 meter hoog in de tuin staan. Die hebben we ook door iemand laten ophalen die er heel blij mee was. Bij de tuinset heb ik ook aangegeven dat ze hem zelf uit elkaar moesten halen en sjouwen. Zij zijn er blij mee en wij hebben er geen omkijken meer naar.

Morgen komt onze nieuwe tuinset. Dan kunnen we wel wachten tot iemand de hoofdprijs geeft voor de oude set maar dan loop je dus het risico dat je met 2 tuinsets zit. := Voor gratis willen mensen best hard lopen. :=


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:42

De weggeefhoek vond ik echt drama, ik heb mezelf daar maar heel gauw verwijderd als lid _O-
Bitchfights om producten, mensen die er echt zooi opzetten (een boodschappentas vol lege potjes en wijnflessen, je moet wat als je geen zin hebt om naar de glasbak te lopen _O- )

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 12:48

xJitskee schreef:
De weggeefhoek vond ik echt drama, ik heb mezelf daar maar heel gauw verwijderd als lid _O-
Bitchfights om producten, mensen die er echt zooi opzetten (een boodschappentas vol lege potjes en wijnflessen, je moet wat als je geen zin hebt om naar de glasbak te lopen _O- )


Wel slim.
'Aangeboden: lege potjes en flessen. In ruil voor een tas boodschappen'. Dat scheelt je toch weer een loopje naar de supermarkt.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 13:15

Weggeefhoek verschilt echt per regio, die in mijn vorige woonplaats werkte echt heel goed.. Waar ik nu woon echt drama en was ik dus ook snel weg :+

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:33

Oh ja, weggeefhoeken. Verschrikkelijk.
Vooral de bedelaars, "ik heb weinig inkomen, heeft iemand misschien nog voor mij....".en dan gewoon een hele inboedel opsommen.

Of eisen gaan stellen, "ja ik zoek een bank, maar geen bruine of van stof, wel van leer en dan het liefst ook nog een moderne. Met bijpassende stoel graag."

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:38

Bij mij is het alleen maar “er loopt hier al 2 uur een kat rond en hij kijkt heel zielig. Van wie is deze?”. :+

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:44

Haha vragen om een volledige huisraad, iemand biedt een (oude) frigo aan. Ziet er niet meer netjes uit, verbruikt wat maar werkt gewoon goed. Nee dat was het toch niet, iets met te klein/oud. Iemand die een degelijke frigo aanbiedt voor een erg nette prijs.
Krijgt de beste man nog reactie van de topicopener dat hij ook niemand iets gunt, er staat toch dat hij het niet breed heeft en dan nog een prijs vragen.


Of nog iets wat ik niet snap. Op een facebookpagina de vraag stellen: zadel gezocht: om die en die reden zoek ik een 17 inch, springzadel,....
Reactie: 18 inch dressuurzadel, 17,5 inch veelzijdigheidzadel, 17 inch dressuurzadel.

Ik snap dat je wil verkopen maar waarom aanbieden als je weet dat dit toch niet is wat ze zoeken?

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:47

Ja of dekje gezocht tot 10 euro ( noem maar wat) en dan zie reacties met aangeboden voor 15-20 euro :roll:

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

cobiie

Berichten: 7300
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:16

Ik ben blij dat ik waarschijnlijk vandaag mijn laatste te koop staande product via marktplaats hebt verkocht. Is even wachten of het geld straks op mijn rekening staat, ik heb het iig al verzendklaar liggen.

Tijdens het opruimen van mijn huis ook veel op weggeefhoeken gegooid, wanneer dingen gratis zijn vechten sommige mensen er echt voor. :') Ook mooi dat ze beledigd zijn dat je grote zware spullen dan niet eens even gratis komt thuisbezorgen of spullen die een rot formaat hebben niet wilt versturen. :Y)

Ook via marktplaats kreeg ik veel bedelaars voor bolletjes katoen, in de winkel kosten die 3,50 per stuk. Ik had ze te koop staan voor 2,50 excl verzendkosten. Totale waarde van alles bij elkaar was over de 250 euro. Werd er serieus meerdere malen gevraagd of ik het gratis weg wou geven. :')
Uiteindelijk in drie delen verkocht. :P

Nu zelf lekker neuzen op diverse sites voor mooie koopjes voor de toekomstige baby. :P

[o]

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:37

Ik heb net een spiegel verkocht. De koper was alleen een half uur te vroeg waardoor ik zeiknat uit de douche ben gesprongen om snel wat aan te doen. Ik heb nog een bank en combimagnetron te koop staan. Ze staan beiden op bieden, maar er hebben zich nog geen geïnteresseerden gemeld. Verder nog een merkjas en drie paar schoenen. Ik krijg daar toch onzinnige biedingen op. Net werd er €70,00 geboden op nieuwe Valentino schoenen met een waarde van €575,00. Ik snap niet waarom men überhaupt de moeite neemt om te e-mailen. Alsof ik ze daarvoor verkoop...


Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:29

Laatst een La Valencio jas verkocht via mp, meisje er blij mee en ik heb iets meer ruimte in de kast. Lekker vlot en een aardig meisje, helemaal happy.

Heavenly (Armani x Aktion) ~ Together since 2016 <3

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:25

Hoofdstel overgekocht. Zou een full zijn en er zouden geen steentjes missen. Het kwam met de post. Krijg ik thuis een cob en er missen duidelijk steentjes. Staat zelfs een c op de riempjes van cob.

Sommige mensen.
Pff

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:38

xtessax83 schreef:
Hoofdstel overgekocht. Zou een full zijn en er zouden geen steentjes missen. Het kwam met de post. Krijg ik thuis een cob en er missen duidelijk steentjes. Staat zelfs een c op de riempjes van cob.

Sommige mensen.
Pff



dit soort dingen vind ik zo smerig en gemeen he bah

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:50

SecretLIN schreef:
xtessax83 schreef:
Hoofdstel overgekocht. Zou een full zijn en er zouden geen steentjes missen. Het kwam met de post. Krijg ik thuis een cob en er missen duidelijk steentjes. Staat zelfs een c op de riempjes van cob.

Sommige mensen.
Pff



dit soort dingen vind ik zo smerig en gemeen he bah


Ja dat zeker. Vooral omdat verkoper ontkent. Nu zit ik dus met een hoofdstel wat niet past. En waar mijn geld dus in zit.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:57

veel betaald?

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:01

SecretLIN schreef:
veel betaald?


26.95.
Is nog best wel wat vind ik.

Jolien87

Berichten: 17405
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:03

Wat ontkent de verkoper dan?

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:17

Jolien87 schreef:
Wat ontkent de verkoper dan?


Dat het een full is. Staat een c van Cob in het hoofdstel en is daadwerkelijk kleiner dan mijn full hoofdstel.

En verkoper zegt dat ze de missende steentjes "over het hoofd" heeft gezien. Terwijl ik hier nadrukkelijk na gevraagd had.

Eenmaal thuis vallen die missende steentjes echt wel op.

Amber_anne

Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:51

xtessax83 schreef:
Hoofdstel overgekocht. Zou een full zijn en er zouden geen steentjes missen. Het kwam met de post. Krijg ik thuis een cob en er missen duidelijk steentjes. Staat zelfs een c op de riempjes van cob.

Sommige mensen.
Pff


Heb ik ook wel eens gehad, had een cob gekocht kreeg ik een pony. Het hoofdstel was ook nog bestaand uit 2 verschillende hoofdstellen.
Niks gehoord van de verkoper

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:30

Dat is gewoon smerig. Jammer dat mensen zo de kost willen verdienen.

Ik ben benieuwd. Heb een kledingpakket en een aantal schoenen op Facebook pagina en UW gezet.
Hopelijk komt iemand ze een keer ophalen.
Vraag echt geen hoofdprijs maar hoop er wel snel vanaf te zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:28

Mijn vriend werd ontmaagd op Marktplaats. Hij had er nog nooit wat via gekocht of opgezet. Ik had met hem te doen... Arme stumper zocht iets voor zijn gitaar en dat vond hij voor 50,-
Dus, berichtje gestuurd. Niets terug gekregen tot vandaag! (9 dagen later)
Hij mocht het komen halen voor 80,-!
Mijn vriend snapte er geen drol van en dacht, nou ja, 80,- is ook goed. Ik heb toen maar uitgelegd dat dat niet zo werkte. :(:) Maar hij wilde het product graag hebben.

Uiteindelijk via mijn telefoon man een bod gedaan van 52,- en precies dezelfde reactie. Ik gereageerd dat hij het er dan maar niet voor 50,- er op moest zetten en dat mijn bod stond. 2 dagen later kon vriend lief het gelukkig komen ophalen. :(:) Hij zegt nooit meer wat te kopen, want “wat een gedoe” _O-

maaikemuis
Berichten: 5273
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:30

Ik ben even heel blij! De lens die ik zoek, met een vp die binnen mijn ‘dat wil ik er aan uitgeven’ range lag. Hele scherpe prijs van de verkoper dus gelijk de prijs geboden en binnen 5 minuten was hij voor mij. Morgen ophalen, ik ben benieuwd! Als hij goed is dan heb ik een waanzinnig goede lens voor een leuke prijs.

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:44

Ik verkoop iets voor 40 euro, wordt er een bod gedaan van 5.

Wat verwácht je dan?!! :')

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:47

upendo schreef:
Ik verkoop iets voor 40 euro, wordt er een bod gedaan van 5.

Wat verwácht je dan?!! :')

Je kan het toch verkopen voor €5. Alleen dan zijn de verzendkosten ineens €35 ;)

La Vie en Rose 

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 11:48

upendo schreef:
Ik verkoop iets voor 40 euro, wordt er een bod gedaan van 5.

Wat verwácht je dan?!! :')

Hier irriteer ik me ook mateloos aan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amarins2, ComscoreBot, fohadie, Ipsiedipsie, Jungles, Lisanne_S, ManonGrr, Paardennamen, Saaams, Sure_lee, Telpeva en 155 bezoekers