Trailer stallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Trailer stallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-18 10:44

Hoi allemaal,

Ik ga morgen mijn nieuwe trailer ophalen :D een 1,5 paards Ifor Williams uit 2012 (aluminium dus). Daar ben ik natuurlijk heel blij mee, maar het brengt wel weer de volgende vraag met zich mee, hoe ga ik deze stallen?

Op de stal waar mijn paard staat hebben we de mogelijkheid de trailer neer te zetten, maar dat is buiten en op zand/gras. Ik weet dat het met houten bodems ontzettend afgeraden werd ivm constant vocht, maar het effect op aluminium weet ik niet zo goed. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is je trailer een beetje mooi te houden buiten (evt met hoes oid)? Of toch aan te raden om een binnenplek te zoeken ergens?

Bedankt alvast voor jullie advies :D

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:45

Ik heb mijn trailer (aluminium) jaren buiten gestald gehad zonder hoes en nooit problemen mee gehad :)

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:57

Onze trailer hebben we sinds januari en staat ook gewoon buiten. Achterkant en ramen dicht. Als er kans op regen is.

En aan stal is toch het makkelijkst. Dan dat je eerst ergens anders heen moet. Die van ons staat ook op het gras.

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:31

Hier ook een aluminium ifor die buiten op gras staat. Bij slecht weer sluit ik de luiken, anders blijven ze open.
Heb hem nog niet zo lang dus weet niet hoe lang dat goed kan blijven gaan. Ga wel een oplossing zoeken om in de winter/aanhoudend slecht weer een bescherming op de stekker te doen.

Zoals al eerder gezegd, trailer op stal is wel heel handig.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:52

En hier ook, aluminium buiten op zand/gras...
Zou ‘m graag binnen hebben maar helaas geen mogelijkheid voor

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:42

Thioro schreef:
Hier ook een aluminium ifor die buiten op gras staat. Bij slecht weer sluit ik de luiken, anders blijven ze open.
Heb hem nog niet zo lang dus weet niet hoe lang dat goed kan blijven gaan. Ga wel een oplossing zoeken om in de winter/aanhoudend slecht weer een bescherming op de stekker te doen.

Zoals al eerder gezegd, trailer op stal is wel heel handig.


stevige plastic zak van brokken ofzo om de neus van de trailer trekken en met een stuk touw strak dichtbinden

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Trailer stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:24

Ik heb bij een caravan winkel een hoes gekocht voor om de Dissel, koste bijna niks en is inclusief vastbind touwen die aan de hoes vastzitten.

Verder aluminium trailer gewoon buiten op gravel.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Trailer stallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 10:49

Bedankt voor al jullie ervaringen, voor nu zetten wij hem dan ook maar gewoon buiten neer! En even kijken voor een disselhoes dus.