Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Al_Zawraa

Berichten: 2333
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 21:59

In 2019 verwachten wij weer twee veulentjes, en dan ook nog eens twee (voor mij) super speciale!
Daarnaast zullen het voor de komende jaren waarschijnlijk ook mijn laatste veulentjes zijn, mede omdat ik minimaal 1 van de 2 aan wil houden, misschien zelfs wel beiden, en omdat ik sowieso ga minderen qua paarden.

Als eerste, bij sommige van jullie wel bekend, Aziza! Inmiddels 21 jaar oud.
Ja, wie had dat nog verwacht? Ik eigenlijk niet meer, al had ik stiekem ergens nog een heel klein beetje hoop.
Gedekt op 4 april, een datum waarop voor ons altijd alles goed lijkt te gaan (en verjaardag van mijn opa, die veel te vroeg is overleden en wat als heel jong meisje altijd mijn allergrootste vriend was). En ondanks dat ik het niet verwacht had, ook omdat ze door mijn jonge hengst gedekt was en ik niet wist of en hoe vruchtbaar hij zou zijn, werd ze niet hengstig, dus op 26 dagen toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en gescand, want niet drachtig en niet hengstig hebben we vaker mee gemaakt. Maar ja hoor, ze was gewoon toch drachtig voor nog één allerlaatste veulentje *\o/*

Afbeelding

Zou het dan toch meant to be zijn? Heel, heel, heel misschien toch nog een zusje voor mijn knappe once-in-a-lifetime-horse Rahnanah (die net voor haar tweede verjaardag helaas is overleden, inmiddels alweer 6 jaar geleden) en een opvolger voor Aziza? Na Rahnanah heeft Aziza regelmatig wat problemen gehad met drachtig worden, en toen ze wel drachtig was 3 hengsten gegeven.
Ik durf echt nergens op te hopen, ik ben al blij dat ze gezond en wel drachtig is, maar het zou wel het allermooiste cadeau zijn..

Afbeelding

Op 60 dagen nogmaals laten scannen, en alles zag er goed uit. Maar daarna kwam de ellende, rond de 80 dagen nog een keer gescand, en de DA kon geen vruchtje vinden, alleen vruchtvliezen. Dag erna nog een keer komen scannen, en weer niks, hij gaf aan 95% zeker te weten dat ze leeg was, wat een teleurstelling -O-
Maar.. 2 weken later nam hij contact op dat hij nog een keer wilde komen scannen met zijn collega, hij vertrouwde het dus toch niet.. Dus zijn collega scant, en ja hoor, daar zwom een heel gezond verstoppertje rond, inclusief hartslag en alles zag er super uit. Jullie begrijpen wel dat ik eigenlijk nog steeds op een wolk zit :D

Inmiddels is het ook zeker wel duidelijk dat ze drachtig is, want mevrouw heeft nogal last van haar zwangerschapshormonen :x



Dan ons tweede speciale veulentje!
Nadat Aziza drachtig bleek te zijn, besloten ook mijn zelf gefokte 4 jarige Aleeyah te proberen te dekken, zodat als het mocht lukken de veulentjes met z'n tweeën zouden zijn.
Aleeyah vond het natuurlijk dekken wel heel spannend, maar liet het uiteindelijk met onze geruststelling wel netjes toe. En ook mijn jonge hengst gedroeg zich weer keurig.
Op 15 dagen werd mevrouw hengstig, dus DA kwam volgende dag scannen, zodat ik wist hoe het ervoor stond. Dus DA scannen, eh.. als ze drachtig is, op hoeveel dagen zit ze dan? 16 dagen.. Nou dan denk ik dat ze toch drachtig is! *\o/*
Dus mijn baby krijgt een baby, zo gaaf!

Afbeelding

En het is een fopmerrie, want ze blijft regelmatig doen alsof ze hengstig is :D
Op 36 dagen is ze nogmaals gescand en zag alles er super uit inclusief hartslag. Omdat ze het scannen niet zo grappig vind, besloten haar niet verder te pesten en er maar vanuit te gaan dat het goed zit.

Na alle jaren met een hoop pech mag het nu eindelijk eens voorspoedig gaan! Nu hopen dat de verdere dracht en bevallingen ook voorspoedig mogen gaan.

En ik ben ook zo trots op mijn jonge hengst! Met zijn pas 2 jaar uit, super netjes en beheerst beide merries gedekt, en beide gewoon in 1x drachtig!

Onze combi's:

Uitgerekend 4 maart 2019
Vandaag 122 dagen

Aziza (Ansata Sinan x C. Samila)
Afbeelding

Afbeelding

Uitgerekend 20 april 2019
Vandaag 76 dagen

AZ Aleeyah (GR Lahab x GR Bint Shadwan)
Afbeelding

Afbeelding

Beide drachtig van:

Unkas (Al Ayal x Usiyah)
Het zullen uiteraard zijn eerste veulens worden, dus we zijn heel benieuwd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018


xoranlover

Berichten: 6526
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:52

Ohh wat gaaf! Ik volg weer mee. Ik duim voor je dat je ten eerste gezinde veulens krijgt maar ten 2e een merrie van Aziza!

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 05:43

Heel bijzonder verhaal! Ik moet nu natuurlijk wel volgen! :)

Michelle_S

Berichten: 2721
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:42

Ja!! <3 ik volg! Het is je zooo gegund!

Www.auras-sportarabians.com

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:24

Ik volg mee

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 08:30

Natuurlijk volgen Malik en ik ook, hij wil nu wel eens een zus! :D

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Al_Zawraa

Berichten: 2333
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-18 20:58

Wat leuk dat jullie allemaal zo enthousiast zijn!
Hier nog een foto van de dames samen gisteravond, zo van de zijkant valt het nog wel mee, maar van de voorkant worden ze al aardig rond :D
Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 21:12

Wat leuk, gefeliciteerd met de dracht van beide dames!
Ik ga ook volgen!

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:59

Nou zo zie je ook wel dat ze een buik hebben! :))

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:11

Mooie combi! En zou lekker op die wolk blijven hoor kan me voorstellen dat je zo blij bent!!

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 07:09

Heel bijzonder dat ze toch nog wel drachtig was. Het duurt nog wel even maar je bent vast al aan het aftellen haha.

Al_Zawraa

Berichten: 2333
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-18 21:12

Ja, ik ben een beetje vroeg met het aanmaken van een topic, maar bij Aziza kan je er dan ook al niet meer omheen :D

Lekker aan het suffen na een ochtendje op het land met wat meer gras.
Afbeelding

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

Dalie
Berichten: 81
Geregistreerd: 08-08-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:25

Oooh!
Arabiertjes :0
En Aziza is uitgerekent op 4 maart, als ze 1 dagje later gaat bevallen word t *\o/*

Dit gaan leuke veulens worden *D


Galaika

Berichten: 593
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:36

Je verhaal raakt me op de een of andere manier heel erg. Ik hoop ontzettend mee op een merrieveulen en volg je prachtige meisjes graag mee.

Arianaaaa
Berichten: 533
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: In a galaxy far, far away

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:46

Ik volg ook mee *\o/*

Al_Zawraa

Berichten: 2333
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 22:17

Inmiddels alweer op dag 161 en 115! Nog maar een weekje en dan heeft Aziza de eerste helft er al opzitten. Beetje jammer dat de tweede helft altijd zoveel langer lijkt te duren :+

Vorige week heb ik al mijn paarden weer eens op de foto gezet, en eindelijk ook weer eens wat mooie foto's van Aziza gemaakt. Deze zijn mij heel dierbaar, ik zet haar niet zo vaak op de foto en nu ze toch langzaamaan zichtbaar wat ouder begint te worden, zijn de foto's des te specialer.
Ook Kas heb ik weer eens op de foto gezet, wat ontwikkeld hij zich toch fantastisch! Ik ben echt zo verliefd op hem, zo benieuwd naar zijn veulens ook!
En natuurlijk ook een paar foto's van Aleeyah gemaakt.
Als je alle foto's wilt zien, ook van de andere paarden, kijk dan even in het topic: [ITP] Genieten! Mijn Arabische kudde ITP

Aziza
Afbeelding

Aleeyah
Afbeelding

Kas
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

laurabe
Berichten: 714
Geregistreerd: 28-01-11

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 07:33

Wat zijn ze knap!

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:06

Mooie foto's, knappe paarden!
Zo leuk, waarom duurt het altijd zo lang bij paarden voordat de veulentjes komen. :')

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Al_Zawraa

Berichten: 2333
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-18 16:27

Ja hè? Mijn collega heeft een drachtige hond (of hoe noem je dat bij honden? :x ), ze weet pas net dat er echt wat in zit en hoeft nog maar een aantal weken te wachten totdat de pups komen, zo oneerlijk :roll: :+

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:17

Ja als je daarmee fokt hoef je niet zoveel geduld te hebben en het zijn er gelijk ook een aantal, soms zelfs een stuk of tien! :=

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Al_Zawraa

Berichten: 2333
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 09:25

Ja, dan is de kans op een meisje ook veel groter :D Misschien moet ik ook maar honden gaan fokken ipv paarden :x

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Twee speciale veulentjes verwacht - maybe it's meant to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:14

Ja ik heb er ook wel eens aan gedacht om de paarden om te ruilen voor cavia's! :')
Maar paarden zijn toch wel te leuk! :))

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Zerena

Berichten: 3878
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:26

MirandaFuego schreef:
Ja ik heb er ook wel eens aan gedacht om de paarden om te ruilen voor cavia's! :')
Maar paarden zijn toch wel te leuk! :))


Wel een stuk goedkoper denk ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 18:55

Ik ben normaal niet zo van volg topics met drachtige paarden enzo maar je oude merrie doet me erg aan mijn oude paardje denken en ik vind het een fantastisch ras dus ik ga toch gewoon volgen! :D

Al_Zawraa

Berichten: 2333
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-18 20:22

Nou, tot nu toe in ieder geval geen ideale dracht voor Aziza. Afgelopen woensdag had ze weer koliek (heeft ze op ongeveer 1 maand dracht ook al een keer gehad).
Hetzelfde als de vorige keer, zomaar uit het niks enorme buikpijn. Alleen was het dit keer erger. Ik zag het toen ze ging rollen, en haar ademhaling versneld was, direct een spuit Colosan gegeven, in de hoop dat het over zou gaan (was vorige keer ook zo, toen was het na ongeveer 30-40 minuten ook spontaan weer over). Met haar gaan lopen, mesten deed ze wel, af en toe een beetje. Maar na ongeveer 20 minuten begon ze te zweten, het zweet drupte van haar af, temperatuur was wel netjes 37.7. Nog een paar minuten later begon ze ook enorm te rillen, dus direct de DA gebeld, want het leek erop dat ze verging van de pijn. Hij had nog een ander spoedgeval, maar zou zsm komen. Aziza op stal gezet, aangezien het zweten en die wind me geen goede combi leek. En ja hoor, na een minuut of 5 leek haar ademhaling weer normaal te zijn, het rillen minder te worden, en nog even later wilde ze ineens ook weer eten, het grootste teken dat ze zich weer goed voelt :D Dus de DA maar weer afgebeld. En daarna heeft ze inderdaad nergens meer last van gehad.. Wat het nu precies geweest is, geen idee, maar ik hoop dat dit de laatste keer was deze dracht..

Goodbyes are not forever, goodbyes are not the end. They simply mean I'll miss you until we meet again..
AZ Rahnanah Bint Aziza 14-02-2010 - 28-01-2012
Chantal's Aziza 21-02-1997 - 15-11-2018


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjelle1992, Moonlight91, Rubinstein, xBeauuu en 6 bezoekers