Dressuurhaflinger

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 06:08

Faitherr schreef:
die heb je mooi aan het lopen!

Klopt dat ben ik met je eens, echter is ze wel enorm goed voor mn been en reageert ze echt goed op druk etc. Die volte heb ik inderdaad geprobeerd maar dat had geen effect. Ze valt op haar rechterschouder, dus ik ben bezig geweest met rechterstelling vragen en dan haar rechter achterbeen stimuleren om extra onder te treden. Hierdoor kwam ze wel van dr rechterschouder af maar bleef ze verkeerd aanspringen. Toen had ik het idee dat ze uiteindelijk wel rechterstelling aannam maar verder in haar lijf linksgebogen bleef, hier heb ik toen wat aan gewerkt maar ze bleef verkeerd aanspringen.

Gister is de fysio geweest, die heeft haar helemaal nagelopen, er waren geen echt rare dingen te vinden maar haar lendenen zaten wat vast, dit zag je ook mooi terugkomen als je in de billen prikt en de rug dus moet opbollen, dat de lendenen achterbleven, ze heeft haar daarvoor dus behandeld en na de behandeling nogmaals de rug laten bollen en toen zag je al een veel mooiere ronding van de rug. Toen hebben we haar gelongeerd, eerst linksom, dat ging gewoon goed. Toen rechtsom, ze nam wel contrasttelling aan op de volte maar toen ik haar vroeg aan te springen sprong ze eerst links aan, teruggenomen en meteen weer aanspringen en toen sprong ze goed aan!! Waar ik de afgelopen dagen dus ruim een kwartier mee aan het stuntelen ben geweest lukte nu in minder dan 5 min! Ik hoop dat het dus goed effect heeft gehad!
Nu elke dag lekker rekken en strekken en een massage en dan zou het verholpen moeten zijn!

Hoop dat jullie er misschien ook wat aan hebben!



De jonkies mogen bij mij met aangalopperen lekker met koppie naar buiten als ze dat makkelijk vinden - contrastelling vind ik niet zo'n probleem in het aanspringen, corrigeer ik wel weer als ze eenmaal galopperen. Buigen is vaak lastig als ze nog moeten leren balans houden onder een ruiter, dus mijn enige eis is achterhand mee onder het lijf brengen. Ik pak zelfs soms bij het aanleren expres wat buitenstelling. Springen ze keurig aan en die stelling en buigen komen dan wel weer ;)
Ik werk ook héél veel aan de hand, en leer paarden daar 'hey, we gaan nu linksom, ik wil dat je nadenkt over waar je gewicht heen gaat en over welk been éérst weg moet om het gewicht van je binnenschouder AF te houden'. Ze stappen altijd vrij snel in balans weg. Dit bouw je uit naar draf en uiteindelijk naar galop en dan pakken ze vrijwel nooit de verkeerde galop.


Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:00

Skippy01 schreef:
Faitherr schreef:
die heb je mooi aan het lopen!

Klopt dat ben ik met je eens, echter is ze wel enorm goed voor mn been en reageert ze echt goed op druk etc. Die volte heb ik inderdaad geprobeerd maar dat had geen effect. Ze valt op haar rechterschouder, dus ik ben bezig geweest met rechterstelling vragen en dan haar rechter achterbeen stimuleren om extra onder te treden. Hierdoor kwam ze wel van dr rechterschouder af maar bleef ze verkeerd aanspringen. Toen had ik het idee dat ze uiteindelijk wel rechterstelling aannam maar verder in haar lijf linksgebogen bleef, hier heb ik toen wat aan gewerkt maar ze bleef verkeerd aanspringen.

Gister is de fysio geweest, die heeft haar helemaal nagelopen, er waren geen echt rare dingen te vinden maar haar lendenen zaten wat vast, dit zag je ook mooi terugkomen als je in de billen prikt en de rug dus moet opbollen, dat de lendenen achterbleven, ze heeft haar daarvoor dus behandeld en na de behandeling nogmaals de rug laten bollen en toen zag je al een veel mooiere ronding van de rug. Toen hebben we haar gelongeerd, eerst linksom, dat ging gewoon goed. Toen rechtsom, ze nam wel contrasttelling aan op de volte maar toen ik haar vroeg aan te springen sprong ze eerst links aan, teruggenomen en meteen weer aanspringen en toen sprong ze goed aan!! Waar ik de afgelopen dagen dus ruim een kwartier mee aan het stuntelen ben geweest lukte nu in minder dan 5 min! Ik hoop dat het dus goed effect heeft gehad!
Nu elke dag lekker rekken en strekken en een massage en dan zou het verholpen moeten zijn!

Hoop dat jullie er misschien ook wat aan hebben!



De jonkies mogen bij mij met aangalopperen lekker met koppie naar buiten als ze dat makkelijk vinden - contrastelling vind ik niet zo'n probleem in het aanspringen, corrigeer ik wel weer als ze eenmaal galopperen. Buigen is vaak lastig als ze nog moeten leren balans houden onder een ruiter, dus mijn enige eis is achterhand mee onder het lijf brengen. Ik pak zelfs soms bij het aanleren expres wat buitenstelling. Springen ze keurig aan en die stelling en buigen komen dan wel weer ;)
Ik werk ook héél veel aan de hand, en leer paarden daar 'hey, we gaan nu linksom, ik wil dat je nadenkt over waar je gewicht heen gaat en over welk been éérst weg moet om het gewicht van je binnenschouder AF te houden'. Ze stappen altijd vrij snel in balans weg. Dit bouw je uit naar draf en uiteindelijk naar galop en dan pakken ze vrijwel nooit de verkeerde galop.

Bedankt voor je uitleg! daar kan ik was mee, qua stelling zijn we aan het spelen maar met contrastelling springt ze altijd wel verkeerd aan

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:04

Faitherr schreef:
Bedankt voor je uitleg! daar kan ik was mee, qua stelling zijn we aan het spelen maar met contrastelling springt ze altijd wel verkeerd aan


Geen probleem :) Er zijn uiteraard meerdere wegen naar Rome, maar uit de diverse manieren die geopperd worden, is er allicht een die werkt voor jullie :)

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:22

Fijn gereden op de nationale Yvanka! Gaaf paard, en het jasje staat super zo!!

Faitherr, tijd voor een nieuw zadel dus? Ik zoek ook al een tijdje wat anders, maar moet er eerst ook nog 2 weer kwijt, schiet niet echt op.

Ooh Suffie weer aan de haflinger :D oude liefde roest niet! :D

Kiddokids, echt jammer dat het ek niks werd, maar idd de zwangerschap gaat voor!

Ik heb de livestream al klaarstaan, vanmiddag mooi ek kijken!! :D

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:58

Ik ga ook zo kijken :-)

Maar eerst even zooi ruimen.. heb nog 3 kwarier

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:13

maessie schreef:
Ooh Suffie weer aan de haflinger :D oude liefde roest niet! :D :D


Ik ben sinds een jaar alweer in het bezit van een Haflinger, we hebben er nu dus weer 2 :D De ruin heet Walencio van 't Loisveld. Daar start ik L2 mee en hij was ook mee naar de NT. Nu weer een merrie, misschien ook weer fokken t.z.t., in ieder geval de sport in als ze daar aan toe is.

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:42

Wauw Astrid wat een cadeau!! gaaf zeg. Alvast van harte gefeliciteerd. Hoe gaat het met je andere paarden, volgens mij heb je onderhand een hele kudde.

Wuppie (Weltblick van de Meul'nwieke) Z1+22 endurance klasse 2+2 BB springen.

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 14:51

Wat mega leuk Astrid, en wat is ze knap! <3

Hier ook een trouwe volger van het EK! Al vond ik sommige combinaties echt niet EK waardig :=

Wij hebben twee weken geleden een shoot gehad van Minh Dan Vu, heb de foto’s gezien en ze zijn zo moooooi! Als ze klaar zijn zal ik spammen :o

Gaan er nog mensen naar Vinkega 9 september? :D

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:20

Flicka12 schreef:
Wat mega leuk Astrid, en wat is ze knap! <3

Hier ook een trouwe volger van het EK! Al vond ik sommige combinaties echt niet EK waardig :=

Wij hebben twee weken geleden een shoot gehad van Minh Dan Vu, heb de foto’s gezien en ze zijn zo moooooi! Als ze klaar zijn zal ik spammen :o

Gaan er nog mensen naar Vinkega 9 september? :D

Ik zit het ek ook te volgen.

Wat me vooral opvalt is dat de NL ruiters veel beter zitten over het algemeen.

Die van Renee Boersma is een knappe hengst. Heel netjes voorgesteld.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 15:52

Jaah dat wist ik idd Astrid! Ff niet bij stilgestaan, maar ken Walencio idd wel. Wat voor afstamming heeft Happy?

Poeh er zitten echt tenenkrommende combi's tussen op het ek zeg! En veel kwaliteitsverschil in paarden!!
Bij de eventing viel het resultaat mij tegen. Renee ging daar ook wat minder goed. Maar goed, daar komt nog een deel, dat scheelt!

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:02

Nou ik zat ook te kijken en dacht het zelfde.. gelukkkig dat het eventing was en geen zware klasse dressuur :=

Ik ga toch maar sparen om over 3 jaar ook mee te kunnen doen denk ik :o

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers


Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:04

Met welke ga je dan Leonie :+

Het is dat Nash te veel vreemd bloed heeft. Zo veel mensen die aan mij vragen of ik mee doe aan het EK en iedere keer moet ik nee zeggen....

:|

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:05

Ligt eraan hoe de 4 jarige het oppakt onder het zadel (die is dan dus 7) en ik zou het toch nog heel gaaf vinden om daar een keer met Mareja te starten!

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:07

De 4 jarige afgelopen weekend wel mee gehad naar de nationale waar ze toch heel braaf meeliep! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Let niet op mn hoofd het was warm :+

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:26

Pfoe. Mariska is wel laat gepunt met Bahia. Wat een gafe merrie

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:32

Vind de merrie van Mariska ook erg gaaf

Waar vinden jullie de punten?

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:37

Staat een linkje onder de livestream van clip my horse

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:05

Ik zie alleen nog maar de plaasting enzo van eventing en junioren.. welk linkje zie je de scores dan? En kun je van mariska enz ook al de proeven terugkijken?

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:21

De lijst waar mariska in staat staat onder de andere livestream. (Live score) Heb haar proef maar half gezien, iets met een luier en ronddraaiend kind. :+ (laptop op tafel erbij :D )

Van de eersten in de dressuur werden gelijk 2 uitgebeld, denk als dat t niveau is... gelukkig werd dat later beter!

Leonie dan heb je idd nog 3 jaar trainingstijd, moet lukken toch? Ik moet ook maar eens gaan opschieten met Buckie :D geen idee hoe snel het terug te kijken is.

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:33

xLeoniee schreef:
De 4 jarige afgelopen weekend wel mee gehad naar de nationale waar ze toch heel braaf meeliep! :D

[ [url=m/LMYdHj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SNuihZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/F8iJub.jpg]Afbeelding[/url] ]

Let niet op mn hoofd het was warm :+

Wat een leukerd zeg! <3

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 18:43

maessie schreef:
Wat voor afstamming heeft Happy?


Schach x Haaijke van de Bekenpieper (ster) v. Winser-G.

Ik ga ook eens kijken of ik wat uitslagen van het EK kan vinden, helaas geen tijd gehad om het live te volgen.

Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 14:55

Whoehoeeee lekker bezig Astrid! We hebben jullie gezien hoor.

Afbeelding

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:21

Ik heb je ook gevolgd. :-) ik doe het je niet na.

Peelie

Berichten: 13392
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:20

Ik zat zelf op mn paard. Ik heb mariska wel gezien.

Hoe komt het dat annemarie zulke lage punten heeft? Heeft ze echt zo slecht gereden?

En mag iedereen kur rijden? Of alleen een X aantal ruiters?

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Denise_Storm

Berichten: 2368
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:30

Annemarie had heeel veel spanning. Was erg jammer, maar punten waren wel terecht. Was geen fijn plaatje door de spanning.

Maar wat een ervaring voor deze dames! Echt zo gaaf. Astrid reed een keurige proef, jammer net geen winst door een fout (halthouden/achterwaarts), maar verder netjes. Vond Mariska haar proef ook erg fijn! Die hadden wij wat hoger verwacht.

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers