Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
PeerAppel

Berichten: 3938
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:26

MBO gaat in vanaf 1 augustus omdat de meeste mbo-scholen niet per se op 1 september weer beginnen.
HBO en WO is wel vanaf september en vanaf oktober als je voor het eerst gaat studeren en nog geen 18 bent.

Ik heb zowel HBO gedaan (en de oktoberpech gehad) als MBO (nu) en ik weet zeker dat ik vorig jaar vanaf 1 augustus een studentenreisproduct kreeg en die direct kon gebruiken (weekendabonnement). Bij een weekabonnement was het toen korting tot half augustus. Vanaf toen ook doordeweeks gratis.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:37

PeerAppel schreef:
MBO gaat in vanaf 1 augustus omdat de meeste mbo-scholen niet per se op 1 september weer beginnen.
HBO en WO is wel vanaf september en vanaf oktober als je voor het eerst gaat studeren en nog geen 18 bent.

Ik heb zowel HBO gedaan (en de oktoberpech gehad) als MBO (nu) en ik weet zeker dat ik vorig jaar vanaf 1 augustus een studentenreisproduct kreeg en die direct kon gebruiken (weekendabonnement). Bij een weekabonnement was het toen korting tot half augustus. Vanaf toen ook doordeweeks gratis.

Maar het hangt dus ook van af of je voor het eerst aanvraagt..

IMAY1990

Berichten: 1875
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:30

Ik heb de afgelopen weken dezelfde ergenis gehad als een half jaar terug, maar nu nog wat erger. Wij willen begin oktober met een relatief grote groep studenten(35-45 reizen 's middags) op introductieweekend, en de heenreis doen we altijd met het OV. Nu hebben we toevallig dezelfde locatie als dat we in februari hadden, dus we hadden onthouden dat de buslijn (let wel, het betreft een reguliere buslijn die de hele week eens per uur rijd) normaal gesproken door een 15 persoons bus gereden wordt. Ook hadden we onthouden dat de vervoerder het fijn vind als we wanneer we met een grote groep reizen minstens 6 tot 8 weken van tevoren contact opnemen. Ik ben dus op 5 juni begonnen, 4 maanden voor de datum waarop we willen reizen. Eerst de vervoerder aangeschreven die de buslijn rijd volgens alle sites: Qbuzz. Van Qbuzz bericht gehad dat deze lijn aan Connexxion wordt uitbesteed. Bij Connexxion een contactformulier ingevuld en geen reactie gehad. Toen Connexxion een mail gestuurd. Te horen gekregen dat Connexxion sinds 9 april niet meer verantwoordelijk is voor de betreffende lijn en dat we naar publiekvervoer.nl moesten. Gemaild naar het mailadres dat daar te vinden was voor de regio midden Drenthe, te horen gekregen dat die service door Taxi Doornbos wordt uitgevoerd. Taxi Doornbos gebeld en te horen gekregen dat de reguliere lijn niet door hun wordt uitgevoerd maar gewoon door Connexxion. Op publiegvervoer.nl gezocht naar een telefoonnummer van de klantenservice. Eerst maar het nummer onder het kopje contact. Dat bleek alleen het klachtennummer te zijn voor WMO pashouders. Toen maar verder gespeurd en uiteindelijk een telefoonnummer can connexxion op de site gevonden waar ritten gereserveerd zouden kunnen worden. Een kwartier verder en bijna alles geregeld om de hele groep vervoerd te krijgen bleek dit toch alleen om de hubtaxis te gaan waar dus apart voor betaald moest gaan worden terwijl we gewoon met een reguliere buslijn mee willen maar niet allemaal in dat minibusje zouden passen. Uiteindelijk Qbuzz maar gebeld dat ik al 2 maanden bezig ben om het geregeld te krijgen en dat ik nu gewoon niet meer weet hoe ik dit moet gaan regelen. Volgens mij had de jongen aan de telefoon door hoe klaar ik er mee was, want ze gaan het nu zelf regelen met Connexxion.

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:40

%) |o
Imay: fantastisch doorzettingsvermogen! Ook al heeft het nog niet echt iets opgeleverd, wel supergoed aangepakt. Maar die maatschappijen... -O- En bedenk dan dat ze waarschijnlijk allemaal wel iemand in dienst hebben met een of andere 'communicatie'-functie. Beetje jammer. (En ook knap vervelend voor de chauffeur die straks het gedoe moet opvangen wat echt volkomen vermijdbaar is...)

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:41

Goed gedaan Imay inderdaad +:)+
Kastje muur principe, heel irritant!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:30

Ik zou als ik jou was Imay toch maar even voor de zekerheid volgend eweek controleren of het geregeld is. Voordat je weer met een drup aan de neus staat als het zover is

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:21

Dikke vette storing rond Amsterdam Centraal. Er is een winkeldief de Schipholtunnel in gerend en die schijnen ze niet te pakken te krijgen waardoor al het treinverkeer in de regio plat ligt.
En mijn zus staat nu op Almere Centrum en komt niet thuis (Zwolle). :=
Vanaf Lelystad rijden de treinen wel weer maarja, zie daar maar eens te komen. Met de bus is het 3 uur rijden daar naartoe en ik heb net mijn auto vanmorgen ter reparatie weggebracht.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:30

De boef hebben ze te pakken :j nu ligt alleen alles rondom Amsterdam plat door een enorme sein en wisselstoring

MoriMann

Berichten: 799
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: This side of reality

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:22

Ik had geloof ik net de laatste trein van Diemen Zuid naar Weesp (die ook vertraagd was door iemand - vermoedelijk de winkeldief) op het spoor bij Schiphol. Reisde tot daar met en collega die door moest naar Almere. Die stond er rum een half uur later nog.. (en werd opgehaald). Altijd een feest dit soort dingen.

Of everyone I knew
I'm sure you knew me best
And I'll never think of you
as someone from the past

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:39

Ze is uiteindelijk weer met de bus naar ons huis gekomen en mijn vriend brengt haar nu naar Dronten. Want vanaf Lelystad rijdt er ook nog niets. Het is natuurlijk ook maar de vraag hoe lang dat nog gaat duren en ze moet morgenvroeg gewoon weer werken. :(:)

mvdende

Berichten: 5631
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 20:39

WHOO easy...

Er zat helemaal geen kind in de kinderwagen maar een pup van 5 maanden. Een pup die als hij niet in de kinderwagen had gezeten, nu moest dood was geweest omdat hij onder de voet gelopen zou zijn.

Waarom ik dan in godsnaam met een pup in een kinderwagen naar het vuurwerk festival ga? Om hem te laten wennen aan de knallen. Nu is het maar 2x 10 minuten herrie, terwijl het met oudjaar veel langer knalt. Daarnaast "moeten" we dit jaar naar vrienden en om precies 12 uur wordt er altijd druk geproost, waardoor ik misschien niet de aandacht aan Skip kan geven om hem "comfortabel" te krijgen met het vuurwerk. Tijd die ik in Scheveningen wel had.

Dan mogen jullie het asociaal vinden dat ik een buggy mee had, maar hoe anders? 13kg ga je echt niet meer in je handen houden voor geruime tijd.

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-18 21:17

Dan vind ik het nog asocialer dat je met zoveel volk zoveel plek inneemt op een tram. En Jup ik heb ook honden.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:49

mvdende schreef:
WHOO easy...

Er zat helemaal geen kind in de kinderwagen maar een pup van 5 maanden. Een pup die als hij niet in de kinderwagen had gezeten, nu moest dood was geweest omdat hij onder de voet gelopen zou zijn.

Waarom ik dan in godsnaam met een pup in een kinderwagen naar het vuurwerk festival ga? Om hem te laten wennen aan de knallen. Nu is het maar 2x 10 minuten herrie, terwijl het met oudjaar veel langer knalt. Daarnaast "moeten" we dit jaar naar vrienden en om precies 12 uur wordt er altijd druk geproost, waardoor ik misschien niet de aandacht aan Skip kan geven om hem "comfortabel" te krijgen met het vuurwerk. Tijd die ik in Scheveningen wel had.

Dan mogen jullie het asociaal vinden dat ik een buggy mee had, maar hoe anders? 13kg ga je echt niet meer in je handen houden voor geruime tijd.


Offline:
Als er vuurwerk is zou je, je hond juist geen aandacht moeten geven. Op die manier kan de hond het als troosten zien waardoor je voor hem bevestigt dat er reden is om bang te zijn.
Probeer hem voor die tijd alvast te laten wennen aan de geluiden door geluidsfragmenten af te spelen en ondertussen te doen alsof er niets aan de hand is. Op deze manier leer je, je pup ook dat het allemaal prima is. Jij bent zijn voorbeeld.
Er zijn betere manieren om je hond eraan te laten wennen in plaats van tussen de menigte mee te slepen in een buggy. Dat is vragen om ongelukken.
Wij hebben onze hond als pup al laten wennen aan deze prikkels en met oud & nieuw kreeg hij altijd een lekker bot waar hij zoet mee was. Hij had nauwelijks door dat er iets gaande was.

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:53

Hanafubuki schreef:
De boef hebben ze te pakken :j nu ligt alleen alles rondom Amsterdam plat door een enorme sein en wisselstoring


Het is nog steeds feest rondom Amsterdam. Helaas dubbele pech en nu om via Alphen ad rijn & Utrecht. Dat wordt een latertje..

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 21:55

Ja, blijkbaar was de storing in eerste instantie verholpen maar besloot de storing toch niet opgelost te zijn. :=
Hopelijk kom je veilig thuis, Samirah. :(:)

Mijn zus is inmiddels thuis. Ze zat in de trein vanaf Dronten naar Zwolle maar op de beeldschermen stonden constant allerhande eindbestemmingen behalve Zwolle. Dat was dus nog even stress maar ze zat toch echt in de goede trein.


SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:48

Maar de storing word helemaal niet veroorzaakt door een boef in een tunnel? Er was gewoon een storing in het sein en besturingssysteem.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:08

Het was eerst de boef en toen kwam daarna de storing. Zo lees ik het :)

Over de hond met vuurwerk... wat dacht je van geen aandacht geven en gewoon doen of het normaal is? Dat is het beste. Geef hem een bot of iets wat hij lekker vind waar hij even mee bezig kan zijn.
Zeker geen koetie koetie ach kom maar lieverd... doen.

Met een hond in een buggy vind ik je echter nóg asocialer in het toch al veel te volle ov als met een kind :') :j

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:56

SavannahNx schreef:
Maar de storing word helemaal niet veroorzaakt door een boef in een tunnel? Er was gewoon een storing in het sein en besturingssysteem.


Deze zaken hebben blijkbaar wel met elkaar te maken gehad.
Er zat een fout in de verkeersleidingsoftware van Prorail , deze kwam aan het licht toen toen de jongen de tunnel in rende.

Bron: www.nos.nl
Toen de dief de tunnel in rende werd daar het treinverkeer stilgelegd, waarbij één trein bleef stilstaan op een ongelukkige plek: precies op dat punt bepaalt de software naar welk perron een trein moet. De software dacht daardoor dat er voortdurend een trein aankwam. "Het systeem probeerde herhaaldelijk om die trein aan een perron toe te wijzen", aldus Bothof. Toen dat 32.000 keer was gebeurd, crashte het systeem van de verkeersleidingspost in Amsterdam.

Dat systeem coördineert het treinverkeer in en rond de hoofdstad. Ook herstarten lukte niet. "Uiteindelijk hebben we vannacht het hele systeem schoongeveegd en zijn we opnieuw begonnen", aldus Bothof. Rond half vier 's nachts werkte het systeem weer.

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:53

Ik ben zo pissig... voorheen had ik een directe verbinden tussen huis en uni (almere - amc) .. toen werd met verandering busmaatschappij de laatste haltes geschrapt, dus moet ik nu overstappen op metro... balen maar oke... en nu schrappen ze ook een deel van de begin haltes -O- dus van directe verbinding naar 2x overstappen binnen een jaar -O- (en die overstappen gaan vooral hier in almere zo vaak mis...

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:56

Klacht sturen naar alle partijen die daarbij betrokken zijn. Hoe meer mensen dat doen hoe effectiever.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Gianti

Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:04

Gedaan inderdaad... maar als ik zie hoe ze mensen op fb bijv te woord staan dan heb ik echt geen hoop -O-

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 11:06

Gianti schreef:
Gedaan inderdaad... maar als ik zie hoe ze mensen op fb bijv te woord staan dan heb ik echt geen hoop -O-

Wat staat daar dan?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:54

Mag ik het onwijs asociaal vinden dat mensen het verrekken om de stoelen op de fiets-prio plekken op te geven en dan ook nog je fiets als armleuning te gebruiken..? -:(-
Vorige halte is er een hele scouting club uitgestapt, dus het is echt niet alsof er geen plekje vrij is in de coupe...

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:55

Steeph schreef:
Mag ik het onwijs asociaal vinden dat mensen het verrekken om de stoelen op de fiets-prio plekken op te geven en dan ook nog je fiets als armleuning te gebruiken..? -:(-
Vorige halte is er een hele scouting club uitgestapt, dus het is echt niet alsof er geen plekje vrij is in de coupe...

Ben je op het moment van schrijven in die trein? Dan zijn niet je medereizigers maar jij de asocialen. Fietsen mag je alleen buiten de spits mee aan boord nemen. Om vijf voor vijf 's middags hoor je die armleuning niet eens in de trein te hebben.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Shadow0

Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:58

In juli en augustus mag dat toch ook buiten de spits? En als er plekken vrij zijn in de coupé is het een beetje raar dat mensen niet aan de kant willen.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, Ann_Pam, Celiien, ChanelR, ComscoreBot, Condor, Dido2316, egnie, fro, haasje20, joyce83, Julimy, Kairos, kosseh, LiDi, lotte_dl, MarJon, mokkaboon, Mrskiwi, Nikkii026, Nonnetje18, pjer, posje, purny, rocky_1995, Rose94, Rupser, Saartjuh_b, sandra1312, Sanet, Tatjanaa, tiwi1969, wemkelover, WendyKtH, xAlice, XxxAnouk98 en 80 bezoekers