Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:05

TinGu schreef:
Geweldig topic dit!

Mijn draverruin is een head shaker en rijdt daarvoor met een vliegenmasker met neusnetje. Ik rijd altijd samen met mn moeder en onze andere ruin. Komen we op een gegeven moment een echtpaar tegen in het bos, zegt de vrouw "moet je nou kijken wat leuk, een bruidje!" _O-

Ze snapte het niet toen ik zei dat het dan wel een homohuwelijk ging worden.... ^&+

:D een bruidje :')


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 14:10

"Hoe oud is je pony dan?
"Hij is 11."
"Eeh, 11 maanden?
"Nee, 11 jaar"
"En hij is nog steeds geen paard geworden :? "

Het verschil tussen een pony en een veulen is blijkbaar lastig :+

jolleknol

Berichten: 348
Geregistreerd: 21-07-11

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:26

Mijn vader had in een aantal jaar tijd mijn tinker nog nooit gezien (na die tijd dat hij mee een bonte shet moest halen 3jaar eerder) hij kwam kijken bij mijn tinker en het eerste wat hij zei: Dat kleine ding is wel groot geworden! uhm ja pap... Een shetlander groeit ook echt naar een tinker maat :')

Jolly, Jami en mijn grote Anne <3

alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:02

Een klant bij ons dacht dat we de pony 's geen brok gaven zodat ze klein bleven. Hij dacht serieus dat er een speciale korrel was om van een pony een paard te maken.

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

Autumnn

Berichten: 8010
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:22

alice0cullen schreef:
Een klant bij ons dacht dat we de pony 's geen brok gaven zodat ze klein bleven. Hij dacht serieus dat er een speciale korrel was om van een pony een paard te maken.



_O- _O- raap me op! Ik vraag me dan wel echt serieus af wat hun IQ is :+

mooney

Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:53

Pony's zijn ook echt super verwarrend voor leken :') . Die brok is echt geniaal.

Ik reed ook een keer door het bos op mijn ruin (grote D) en mijn merrie als handpaard ernaast (Welshje, B pony). Kwam ik langs een boswachter die met een groep toeristen een excursie aan het doen was. Beste man wilde de groep ook even wat paardenkennis bij brengen: Kijk beste mensen, daar gaat een merrie met haar veulen..... :') ben maar stilletjes gniffelend doorgereden.

Daarnaast wil mijn schoonmoeder niet geloven dat de D pony een pony is, want die is veel te groot om een pony te zijn.


Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:36

Ik had laatst ook een leuke.

Mijn leidinggevende is absoluut een paardenleek. Ik vertelde dat ik misschien naar Groningen zou rijden (vanuit Ede) met pony op de trailer.

Zijn reactie: "Maar dat duurt toch wel een aantal uren? En die moet dan de hele tijd staan?!? Dat is toch niet gezond!"

Hij bedoelt het goed :')

Gave Polocrosse foto's zien? Klik!
Kijk ook eens op onze Instagram
Of bezoek onze Facebook pagina
Meer info op onze nieuwe Website
Videoimpressie

Inoterry

Berichten: 4257
Geregistreerd: 20-10-07
Woonplaats: Heerlek in Heerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 12:57

Een wandelaar van de week tegen zijn zoontje:" Kijk, dat is echt een heel erg groot paard :oo :oo :oo ". Mijn smurfke is net 1.58 :+ . Wat zouden ze dan wel niet van mijn paard zijn vriend moeten zeggen, die is 1.85 :P

Ik ben een beetje zot van mijn Od <3

De liefste en stoerste zus ter wereld? Die heb ik 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:52

Mijn vriend had van de week gekookt en er was een stukje winterpeen over.
Ik: "Dat kunnen we straks mooi aan m'n paardje voeren"
Hij: "Lusten paarden echt wortels dan? Ik dacht dat alleen het paard van sinterklaas wortels at" :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:03

Inoterry schreef:
Een wandelaar van de week tegen zijn zoontje:" Kijk, dat is echt een heel erg groot paard :oo :oo :oo ". Mijn smurfke is net 1.58 :+ . Wat zouden ze dan wel niet van mijn paard zijn vriend moeten zeggen, die is 1.85 :P


Daar ging m'n koffie _O-

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:25

Mijn oma kwam een keer kijken naar mijn verzorgpaarden. Springt ze op het moment dat we langskomen opzij en zet nog 3 stappen achteruit.

´ja ik dacht, hij zwaait vast aan de achterkant uit. Net als grote vrachtwagens´ :D

Beestje is een d pony en er zat als uitgangspunt al 2 meter ruimte tussen :+

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:30

Had het met een stalgenootje een keer over haar plannen voor haar veulen. Kwam iemand aan toen we het over de opfok hadden: "moeten veulens ook op een soort puppy cursus dan?". Die opmerking was echt zo schattig :+

Olikea

Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:31

Ik heb net twee nieuwe paarden en eentje moet een Grassmasker op. Dus dat pakket kwam binnen.

Mijn man helemaal over zijn theewater. Niet verantwoord als een paard zo vals is dat hij een muilkorf om moet. := _O-

Julius <3

LibertyLucky

Berichten: 964
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:35

Het enige grappige moment wat ik kan bedenken is toen ik mijn broer(die immers 2 jaar paard gereden had)meenam naar stal
Er werden net paarden van de weide naar binnen gebracht
Enkel het grootste paard(mooie grote tuiger )die had een vliegenmasker
Mijn broer vol ontzag:
Zo !!Is hij zo gevaarlijk dat hij geblindoekt moet worden om naar stal te brengen
Haha ,lachte me rot,al begreep ik t wel

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:54

Mijn leasepony heeft ook een vliegenmasker op. Ze staat op een stal die ook deels manege is. Elke zaterdag, als ouders met hun kinderen die net begonnen zijn met rijden, langslopen, hoor ik ze praten over wat dat is. Dat paard is zeker gevaarlijk, misschien is ie wel blind, misschien is hij wel bang en schrikt hij hierdoor minder omdat hij minder ziet :')

Mijn vriend, een niet paardenmens, raadde tot mijn verbazing wel in één keer dat het voor de vliegen was :D

Be curious, not judgmental

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:31

Heb 't wel eens met een collega van mijn bijbaan over de paardensport gehad, en het eerste wat hij zich afvroeg was of het voor mannen nou niet pijnlijk, en voor vrouwen nou een 'pleziertje' is om te rijden. Serieus het állereerste wat hij zich afvroeg. :')


Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:12

Die vliegenmaskers idd :')
De man die mij een stuk land verhuurt, vroeg mij vorig jaar ook waarom al mijn paarden geblinddoekt op de weide lopen... hij vond dat toch erg gevaarlijk :x :')

Siamsmeesje

Berichten: 2224
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:18

Pffff.... Dat is werkelijk de grootste fabel onder mannen, dat vrouwen paardrijden om het 'pleziertje' of omdat hun vent 'het' niet voor elkaar krijgt 8)7 :x
Hoe vaak ik dat nu al niet heb moeten aanhoren.... Ik nodig ze dan altijd maar uit om eens te gaan 'kijken en luisteren' bij een dressuurwedstrijd O:) :') Praten we daarna wel weer verder :)

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 16:25

Ik was van de week op wedstrijd. Zegt mijn vriend: 'dat paard hikt hoog' :') ikzeg: wat bedoel jij nou? Hij: ja, zij wordt hoog omhoog gegooid.
Hij gooit hoog op dus.. Ja dat klopt. :+ :')

Vrouwke & Noa <3

Anoniem

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:50

Ik zei eens tegen een collega (die voetbalt ) ‘als jij eens mee gaat paardrijden,fa ik,eens mee voetballen’
Hij ging akkoord haha
Paar dagen er na zei ik van ja we kunnen het combineren paarden kunnen ook voetballen
Vroeg hij zich af of ze dan ook speciale schoenen/hoefijzers kregen

Novastar
Berichten: 263
Geregistreerd: 19-02-10

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:44

Kindje tijdens een ponykamp op een Tinkertje: "Dit is wel een erg oud paard hé, want hij heeft echt hele grote voeten!"

Sherivey
Berichten: 8483
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:57

Mijn schoonvader toen ik mijn draver ging kopen: "kun je ook op dravers rijden dan? Die lopen toch voor een karretje?" := :')

Manegemeisjes over mijn pony die Prins heette: "is het een mannetje of vrouwtje?"

:wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 09:06

Mijn vriend gister bij een springwedstrijd: "hoe werkt dat eigenlijk, ga je gewoon rennen en springt hij dan vanzelf?" :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 11:49

Vriend gisteren: "Doen jullie paarden aan krachttraining?!"
Ik :"Huh?"
Hij:"Ja, dat is toch zo'n kettlebell?" *wijst naar jollyball die in de paddock ligt*

ReadTheRulez
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:50

_/-\o_

Gepassioneerd Recreatieruiter ♡


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnickT en 39 bezoekers