Wat te doen met zichzelf krabbende poes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Wat te doen met zichzelf krabbende poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 15:37

Al lange tijd zit ik met een groot raadsel.

Onze poes is een jaar of 6 oud. Boerderij poesje dat weinig gewend was. Kwam helemaal onder de vlooien bij ons. Meteen ontwormd, ontvlooid, prikjes gehad, gesterriliseerd, alles erop en eraan zoals het (naar mijn mening dan) hoort.

Toen Puck een half jaar was begin ze zich te likken, niet zomaar likken maar tot ze compleet kale plekken in haar vacht had. Mee naar de dierenarts geweest maar die kon zo niets vinden. Kon stress zijn, kon voedselallergie zijn, vlooien allergie..

Vlooien had ze niet en word ook regelmatig ontvlooid dus zou het niet moeten zijn. Voor de zekerheid hypo-allergeen voer gaan voeren en het was een poos rustig.

Verhuisd en ook toen niet echt problemen gehad. Tot het een jaar of 3-4 geleden ineens weer "mis" was. Nu ging ze niet zomaar door met likken maar tot bloedens toe ook krabben. Weer naar dierenarts en zelfs bloedonderzoek laten doen.

Allergie was het niet dus stress. Ondanks dat wel hypo allergeen voer blijven geven omdat dat de eerste keer wel verlichting leek te geven (baat het niet dan schaadt het niet). Waar stress vandaan kon komen is gewoon niet duidelijk.

Poes kwam buiten, had haar natje en droogje, heeft geen gezelschap van soortgenoten (daar kan ze overigens niet mee omgaan, is de enige stressfactor die ik wel heb kunnen achterhalen) maar wel van konijn en mij. Komt ook gewoon relaxed over. Ligt op haar gemak op haar favoriete plekken in huis en lijkt behoorlijk zen (voor zover ik dat kan zien).

Toen werd ik zwanger van onze zoon en waren we bang dat dit een stress factor kon gaan zijn. Preventief feliway gekocht en aangezet toen hij van het ziekenhuis thuis kwam.
Hier werd ze gewoon compleet stoned van. Waar ze normaal uit de weg blijft van de stofzuiger lag ze er nu naast met een soort van "wow cool" blik die je van slechte films over drugs kent.

Omdat poes echt poes niet was toch de feliway gestopt. Krabben en likken werd niet minder en ook niet erger.

Toen onze zoon 1-1.5 was begon het weer erger te worden. Inmiddels is de irritatie in haar oortjes gaan zitten. Overdreven likken doet ze niet meer zo maar des te erger is het krabben van haar oortjes. Er zit geen haar meer op en is een grote korst die ze keer op keer kapot krabt (met overal in huis bloed tot gevolg).

Toch maar weer feliway geprobeerd maar dit doet compleet niets meer. Dierenarts weer gecontacteerd maar die zegt simpelweg: meer kan je niet doen.

Nu zijn we weer een (ruim) jaar verder, tweede kindje erbij, nieuw huis waar ze dagelijks buiten komt. Happy poes, zolang ze buiten is als de kinderen wakker zijn. Dat gaat namelijk gewoon niet zo lekker. Ze vindt de kinderen te druk (qua herrie). Heeft een paar keer lelijk gedaan maar kinderen en zij laten elkaar verder links liggen.

Na een dag buiten spelen ligt ze heerlijk op de bank tussen mij en mijn man in en is ze echt een lief knuffelbeest dat tevreden lijkt.

Maar ondertussen is het krabben onverminderd door gegaan. Overal in huis kan ik bloedspetters wegpoetsen (super onhygiënisch met 2 jonge kids natuurlijk).

Het zit me echter gewoon dwars dat er iets gewoon mis is. Dat krabben doet ze echt niet zomaar. Overigens: verschillende smeersels ervoor gehad maar daar wordt ze enkel hysterisch van, gaat compleet door het lint als ik er wat dan ook op smeer. Kap omdoen hangt ze zich gewoon op om hem maar af te krijgen en het smeersel weg te krijgen.

De situatie thuis is onveranderbaar: kindjes doen niets met haar maar stil zullen ze ook niet gaan zijn ineens. Over 2 maanden verhuizen we weer en zal ze dus ook weer een paar maanden binnen moeten zitten om te wennen.

Andere dierenarts erbij gehad en die zegt eigenlijk ook het is stress en je kan alleen symptomen bestrijden..

Heb al gezocht naar een ander plekje maar dat vind ik ook lastig. Doordat ze tot bloedens krabt nog niemand gevonden die haar überhaupt hebben wil.

We zitten nu op het punt.. is het dan misschien beter haar te laten gaan? Nog een 3e keer bloedonderzoek doen zal geen andere uitslag geven. Feliway doet niets en door de aanstaande veranderingen zal de stress alleen erger worden.

Hebben jullie nog ervaringen of tips? Ik ben dol op Puck en geniet echt van de avonden dat ze lekker bij je ligt. Ze komt ook echt over als een relaxede, vrolijke poes, op het gekrab na...

Anoniem

Re: Wat te doen met zichzelf krabbende poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:43

Jeetje wat een vervelende situatie. Je wilt het beste voor je poes, dat lees ik meteen. Mijn poes gaf haarzelf ook kale plekken en korsten. Zij bleek wel een vlooienallergie te hebben, ondanks regelmatig ontvlooien! Zelfs de aanraking, een poepje of een beet van een maand terug kon zij nog last van hebben. We zijn ondertussen verhuisd en hier kunnen ze alleen het balkon op, ze zijn dus vlooivrij en nergens meer last van. Waarom wil je nog een bloedonderzoek doen?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 15:51

Nieuw bloedonderzoek zou zijn omdat we hier een andere dierenarts zullen hebben en ik vermoed dat ze daar weer mee zullen willen starten.

Ik heb zelf ook moeite met het idee dat het stress is. Ze vindt de kinderen niet zo leuk (maar ligt even makkelijk in hun kamer) en is verder zo onwijs relaxed.

Hoe heb jij de vlooien allergie behandeld? Wij hebben zelf altijd het vermoeden gehad dat dit de oorzaak is namelijk. Zie het best als optie om (zolang het niet slecht is voor een kat die het niet heeft) zo ook te handelen om te zien of het helpt.
We ontvlooien volgens schema met adventix. Binnen houden is een optie helaas want ze vindt haar weg naar buiten desnoods van het dak wel. Is echt een straatkat.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Wat te doen met zichzelf krabbende poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:09

Lastig en moeilijk te zeggen w.b.t. je ontvlooi middel dat zal geen advatix zijn maar advantage want de eerste is zeer ongeschikt voor katten :o
Probeer eens een ander middel zoals Stronghold alleen bij de DA te krijgen dit middel pakt meer beestjes aan.

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Re: Wat te doen met zichzelf krabbende poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:17

Ik had het ook met mijn kat, maar was met hypoallergeen voer en comfortis vlooienpillen ervanaf. Moet wel zeggen dat bij meer stress ze weer meer gaat likken.

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:20

Allergie kan je niet testen met bloedonderzoek...alleen met eliminatie dieet. En met alleen Hypoallergeen voer ga je dit niet redden.
Je moet veel verder gaan dan dit...

Begin hier eens mee. In overleg met je dierenarts.

Wij hebben een kat met voedsel allergie
Helaas zo ernstig dat hijhet de rest van zn leven houd. En de rest van zn leven aan de medicijnen moet....


Zie Dit topic : [BB] Kat likt zich kaal... Help..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 16:35

Toch met voer gaan proberen.
Mijn kat heeft ook voedselallergie. Allerlei soorten voer geprobeerd; graanvrij, hypo allergeen, echt een aantal dingen geprobeerd. Uiteindelijk bleek het aan het soort vlees te liggen dat er in de brok zit.
Hij krijgt nu applaws met eend. Een rib uit mn lijf iedere keer, mAar doe er heel lang mee en hij heeft er nog nooit zo goed uitgezien..
Iedere kat reageerd anders op voer, dus het is echt een kwestie van uitproberen. Mijn dierenarts zei dat je na 6 weken voer geven er pas iets over kan zeggen.
Welk voer geef je nu als ik vragen mag?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-18 16:56

Oeps. Is advantage indd. Netjes voor de kat met juiste gewicht :)

Ik zal eens gaan proberen met Stronghold. Hebben toch nieuwe nodig momenteel.

Qua voer hadden we altijd hills prescription ZD. Toen die even niet verkrijgbaar was gewisseld naar een andere variant maar kan de verpakking niet vinden. Staat wel los van een moment van meer/minder likken. In ieder geval wel een idee om die weer te gaan nemen want ik had het idee dat het daar wel iets beter mee ging in het begin.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:06

Ik heb een kat uit het asiel. Die was kaalgelikt en had blaasgruis. Kwam uit een gezin met kinderen.
Hadden al van alles geprobeerd, niets hielp. Zaten 3 vellen verslag van oude dietenarts bij.
In het asiel konden ze ook niets bedenken tegen het kaal lukken. Diverse onderzoeken gehad.

En toen ik in huis nam ging het over. Hij heeft het na een wenperiode bij mij nooit meer gedaan. Zelfs van het blaasgruisdieet is hij af.

Ik weet niet waarom je kat dat doet en wat je nog meer kan doen. En alhoewel ik niet voor het wegdoen van huisdieren ben kan het dus wel goed uitpakken.

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat te doen met zichzelf krabbende poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:24

Ik zou inderdaad een voedselallergie uitsluiten, en je zou eventueel Zilkene pillen/poeder kunnen proberen. Dat spul werkte fantastisch voor onze stress-kat, die was een soort manisch depressief (extreme blijheid en totale paniek wisselden elkaar af) maar met 1 capsule aan poeder per dag was hij een stuk stabieler :)

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:34

ElizeVdS schreef:
Oeps. Is advantage indd. Netjes voor de kat met juiste gewicht :)

Ik zal eens gaan proberen met Stronghold. Hebben toch nieuwe nodig momenteel.

Qua voer hadden we altijd hills prescription ZD. Toen die even niet verkrijgbaar was gewisseld naar een andere variant maar kan de verpakking niet vinden. Staat wel los van een moment van meer/minder likken. In ieder geval wel een idee om die weer te gaan nemen want ik had het idee dat het daar wel iets beter mee ging in het begin.


Stronghold is echt fijn spul. Wel duur maar ontvlooit en ontwormd dus onder aan de streep ben je niet gek veel duurder uit.

Mijn eerste kat likte haar buik kaal, ik was toen tijdelijk overgestapt van graanvrij naar royal canin. Na terug naar graanvrij stopte het. Tot ze opeens heel gestrest raakte en daardoor een schimmeltje kreeg. Ze krabte en likte alles open, zo sneu! Uiteindelijk via een huidkrabsel het soort schimmel kunnen achterhalen en behandeld.

Mijn poes nu heeft een vlooien allergie. Ze wordt prima ontvlooit maar als er ook maar een van de buurhond even komt buurten heeft ze al weer last...

Kortom, het kan zoveel zijn! Lastig probleem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 00:22

ElizeVdS schreef:
Oeps. Is advantage indd. Netjes voor de kat met juiste gewicht :)

Ik zal eens gaan proberen met Stronghold. Hebben toch nieuwe nodig momenteel.

Qua voer hadden we altijd hills prescription ZD. Toen die even niet verkrijgbaar was gewisseld naar een andere variant maar kan de verpakking niet vinden. Staat wel los van een moment van meer/minder likken. In ieder geval wel een idee om die weer te gaan nemen want ik had het idee dat het daar wel iets beter mee ging in het begin.


Ben je tevreden met “iets beter”? Ik zou je adviseren verder te kijkrn naar een ander type voer..

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Wat te doen met zichzelf krabbende poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 00:54

Heeft de kat al eens een middel tegen de jeuk gehad? Kan via injectie of tabletjes (zijn heel lekker volgens onze kater :9 ). Dat neemt de oorzaak natuurlijk niet weg maar het verlicht wel en voorkomt dat het krabben/likken weer tot nieuwe irritatie leidt.

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Wat te doen met zichzelf krabbende poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 06:05

Hier een kater uit het asiel met wen "oorprobleem"..

Het is drama want niemand weet wat het is en het is eigenlijk best zielig.

Hij staat op orijnen voer omdat de 1e dierenarts dacht dat het misschien een allergie was voor dierlijke eiwitten.
Orijnen is bijna pure vis en dit heeft zichtbaar resultaat, hij houd altijd wel iets jeuk, maar met orijnen schud hij eigenlijk alleen nog als je zijn oortjes mee aait op zijn koppie.

Een enkele keer in de maand gaan zijn oren weer scheef hangen en begint hij dus ook weer met schudden en krabben (hier gelukkig niet tot bloedens toe)
Hiervoor haal ik de oordruppels van het merk trixie, dit geef ij dan een paar dagen in zijn oortjes, het druppelen zelf moet in de houdgreep en vind hij niet leuk, daarna goed inmasseren voordat hij alles er meteen uit schud en diezelfde dag zie je al dat het geholpen heeft!!

Hij heeft verder niks, onder narcose hebben ze zijn oren helemaal onderzocht, alles is schoon en goed van kleur, dus hier ook echt een raadsel wat hij heeft.. Maar op deze manier is het hendelbaar!

Alberthein heeft natvoer met vis waar ook echt pure vis in zit en dit gaat ook goed, krijgt hij ongeveer 1x per week als extraatje.

Maar elk ander voer is eigenlijk gelijk bingo!
Hij heeft blaasgruis gehad en moet dus speciaal voer, gelijk weer ellende! Nu Mengen we dat met orijnen en dat gaat gelukkig wel heel erg goed..

Verder draagt rie van ons zomers een vlooienband voor 6 maanden en swinters gewoon bloot en ook dat werkt eigenlijk prima!

Hoop dat je er wat mee kunt.. Sterkte iedergeval!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 06:53

Humpiedumpie schreef:
Ben je tevreden met “iets beter”? Ik zou je adviseren verder te kijkrn naar een ander type voer..


Lekker aardig dit. Allereerst is iets beter op dit moment vooruitgang en zou ik daar wel blij van worden.

Maar natuurlijk is "iets beter" geen oplossing. Daarom grijp ik juist alle opties aan en heb ik dit topic geopend IPV mijn dierenarts te volgen en het maarop stress te houden.

Met de term iets beter bedoelde ik dat het destijds beter ging en na een poos het likken en krabben terug kwam. Of dat direct verband met het voer of toch iets anders had is nu gewoon niet duidelijk.
We zijn nu een jaar of 4 verder, ik weet niet of ze tussendoor misschien iets anders gegeten heeft buiten...

Volgens de arts was het ook geen allergie. Wat ik wel weet is dat het met dit voer in ieder geval tijdelijk goed gegaan is. Ik kan alleen nu niet zeker zijn of dat door afwezigheid van stress, vlooien of bepaalde allergenen geweest is en of er een trigger geweest is tussendoor waardoor het terug gekomen is. Daarom: iets beter. Het kwam weer terug, voor zover wij op dat moment wisten: het likken en krabben door stress.

Als ik nu weer alles tegelijk ga behandelen weten we nog niet waar het probleem vandaan komt. Niets doen en stap voor stap elimineren is daarentegen niet wenselijk voor Puck.

Feit is wel dat ze het op dit voer beter deed dan ervoor, en ik haar ongemak per direct weg wil nemen. Ik ga dus NIET dingen stap voor stap aanpakken maar meteen behandelen op zowel vlooien als eten. Daarbij kan het in ieder geval niet meer kwaad (dan niets doen) om te beginnen met het voer waar het een poos goed mee ging.

Oren zijn trouwens ook onderzocht geweest. Waren mooi schoon, geen viezigheid, geen mijten lid.

Middel tegen de jeuk heeft ze nooit gehad, is wel een goede op termijn. Eerst even zien of ander vlooienmideel en ander eten iets doen. Als we daarmee niets bereiken een goed symptoom-bestrijding.

Bedankt voor alle tips en adviezen. Ik zal jullie op de de hoogte houden hoe het gaat.

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:23

Hier precies hetzelfde.
Ik ben gisteren met mijn kat naar de dierenarts geweest.
Hij krabt en likt zich tot bloedens toe kaal.

Bloedonderzoek was allemaal prima.
We hebben een zak Royal Canin Veterinary Diet - Hypoallergenic meegekregen.

Hij moet ook pilletjes innemen. Wat ik erg vreemd vind is dat die pillen een "mini poezenpil is"
Als ik de bijsluiter lees word ik hier niet zo blij van.
Hij moet een week lang iedere dag een pil. Dan twee dagen niks en daarna nog eens vijf dagen een pil.
Iemand van jullie hier bekend mee??

Verder behandel ik mijn katten altijd met Stronghold.
Ook werd mijn aangeraden hem wat Resceu van Bach door zijn water te doen.

Ik hoop dat dit alles hem verlichting geeft.

Ts je kunt van Royal Canin ook " Calm Diet" kopen. Dat schijnt ook erg goed te werken bij katten met stress.

Veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:33

ElizeVdS schreef:
Humpiedumpie schreef:
Ben je tevreden met “iets beter”? Ik zou je adviseren verder te kijkrn naar een ander type voer..


Lekker aardig dit. Allereerst is iets beter op dit moment vooruitgang en zou ik daar wel blij van worden.



Sorry ik bedoelde het echt niet onaardig.. ik bedoelde alleen dat als je er toch mee bezig gaat, dat je misschien beter kan kijken naar voer dat beter gaat helpen dan “iets beter”.. maar elk beetje beter is natuurlijk al fijn..

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Wat te doen met zichzelf krabbende poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:48

Onze kat van 4 heeft ook blaasgruis en likt zich helemaal tot bloedens toe. Nu staat dit los van mekaar. De blaasgruis is onder controle en de jeuk ook, hij heeft een auto immuun ziekte, dat gaat gepaard met jeuk op zn lijf en blaasje in zn mond en op zn lippen. Niks aan te doen verder... Ik geef hem nu dexametason en ben nu samen met de DA een dosering aan t vinden waar hi het de rest van zn leven op moet gaan doen. Hij is weer happy en heeft geen jeuk meer, er werd eerst ook gedacht aan vlooien allergie of een reactie o brokken oid. Zo'n eliminatie dieet is voor hem niks, hij steelt vanalles( nogal gek van eten en obese) dus daar komen we niet verder mee of ik moet hem opsluiten en denk dat we hem daar niet blij van maken dus daarom iom DA voor de dexa gekozen. Niet t beste maar wel het minst stressvolle voor de kat. Miss voor jullie ook een idee...

linnnde

Berichten: 502
Geregistreerd: 08-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:53

Ik had een kat die alleen nog een hanenkam overhad aan haar. Verder alles weggelikt. Ook alles geprobeerd. Ander voer, feliways, bloedonderzoeken, etc.
Toch bleef ik denken dat het stress was. Uiteindelijk haar weg gedaan naar een stel die een broertje van haar had uit een ouder nest. Sinds ze daar woont nooit weer gelikt. Haar compleet terug gegroeid. Het was gewoon de omgeving waar ze zich niet fijn meer voelde. Mijn huisgenootje was niet lief voor haar en dr vriend had dr zelfs een keer getrapt omdat ze als jonge kat (nog geen jaar oud) tegen de tv was gesprongen toen ze aan het spelen was |o
Ik snap dan wel dat je als kat stress ervaart. Ik vond het zelf een moeilijke beslissing maar ik weet dat het voor mijn kat beter is/was.
Stress kan dus al in een klein hoekje zitten.

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Wat te doen met zichzelf krabbende poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:07

Het allergenen voer hielp hier trouwens ook niet..
Pas echt verschil toen we over gingen op de vis brokken van orijnen

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Wat te doen met zichzelf krabbende poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:20

Ik heb alleen je begin post gelezen.
Wij hadden het zelfde met onze kat. Vlooien allergie. Was het volgens da 1 niet. Er was geen vlo te bekennen. Nogmaals ontvlooit enz enz.
Toen da 2 zei toch vlooienallergie. Ondanks dat er niks te vinden valt, zo’n halsband omgedaan (zijn wat prijzig) en dit werkte als een tierelier.
Dus toch extreme gevoeligheid voor vlooien, ondanks hij ze niet had. Nu doen we dat bandje tijdig vervangen en hij heeft nergens last van. Alle plekken die kaal waren zijn terug gegroeid.
Zal thuis even het merk zoeken.

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:26

Ik heb niet alle comments gelezen, maar onze kat had in periodes precies hetzelfde: kapotte oortjes en andere kale plekken. Onze kat krabte ook het stukje tussen zijn oogje en neus kapot.

Er was een pilletje en dat hielp als enige. Binnen een paar dagen na het slikken van het eerste pilletje knapte hij weer helemaal op. Andere smeersels, pillen en een kap werkten (op de lange termijn) allemaal niet. Ik kan nu helaas niet bedenken hoe het heet, als ik thuis ben zal ik nog eens kijken!

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:31

Klinkt als het lijstje vlooienallergie, voedselallergie of atopische dermatitis/omgevingsallergie. Als de eerste 2 zijn uitgesloten kom je bik de laatste uit. Bij katten is dat wat lastiger te behandelen. Je zou eventueel naar een veterinair specialist dermatoloog kunnen gaan voor een second opinion. Die zijn toch nog wat meer toegelegd op de ernstigere gevallen.

Er is medicatie tegen de jeuk. Bij katten kom je alleen helaas ook snel uit op prednison/dexamethason of cyclosporine/atopica. Ooit al eens 1 van die medicatie uberhaupt gehad?

Ik zou als ik een beetje de wanhoop zo hoor eens investeren in een consult bij een dermatoloog.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wat te doen met zichzelf krabbende poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:49

Je hebt diverse varianten voer die kunnen helpen:
- Calm voer van royal canin. Hier zitten bepaalde stoffen in verwerkt waardoor ze rustiger worden.
- Anallergenic van royal canin.
- Sensitive van royal canin.

Zylkene is inderdaad ook een goede optie, daar worden ze rustiger van.

Ik weet niet of je al prednison hebt gehad? Of Cortisone spuiten?

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: Wat te doen met zichzelf krabbende poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:59

Ik herken je verhaal een beetje. Ik had ook een super leuke gezellige poes. Je merkte niks aan haar. Ze leek gewoon gelukkig. Maar in ene begon ze in huis te sproeien. Mijn dochter was toen rond een jaar en dus beweegelijker geworden. Ik heb twee jaar van alles geprobeerd, maar de poes vond kinderen gewoon te druk. Ze is nu bij een oudere man en dolgelukkig. Ze heeft nooit meer gesproeid.