Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:27

xSCWx schreef:
Als ik zoek via 9292.nl kan ik de route intypen en alle haltes vinden waar de bus/tram ook stopt (en ik ben OV leek). Ik snap wel dat ze het OV aanraden want als je ziet wat er aan auto’s, motoren/scooters en fietsen staat jeetje... sja alleen de bus staat dan dus vast tussen het rijtje auto’s.



Als ze dusdanig vol zitten stoppen ze vaak genoeg niet he of worden er routes aangepast :) volgende keer ga ik in ieder geval met de auto, dan heb ik in ieder geval zekerheid dat ik thuiskom, dan sta ik maar lang stil.. beter dan op denhaag centraal stranden tot de eerste verbinding s ochtends

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:30

Bovendien was er volgens mij niet op te werken tegen de hoeveelheid reizigers. Ik ben er niet bij geweest maar als ik de foto's zag

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:34

Hmm toch maar een hotelovernachting erbij boeken als ik daar heen wil. Was het wel van plan, maar voelde mij niet lekker.
Blij toe dan dat ik niet tóch gegaan ben.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:40

Ineke2 schreef:
Hmm toch maar een hotelovernachting erbij boeken als ik daar heen wil. Was het wel van plan, maar voelde mij niet lekker.
Blij toe dan dat ik niet tóch gegaan ben.


Dat zij het beste zij Ja! Was er wel echt enorm gezellig

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

mvdende

Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:38

Ik was er vorige week, het was een drama. Kinderwagen heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik net de een na laatste tram had. Doordat ik dus de kinderwagen mee had, kreeg ik voorrang van het HTM personeel. En dan hoef ik maar één tram te hebben om thuis te komen.

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:59

Ineke2 schreef:
Hmm toch maar een hotelovernachting erbij boeken als ik daar heen wil. Was het wel van plan, maar voelde mij niet lekker.
Blij toe dan dat ik niet tóch gegaan ben.

Wel optijd reserveren anders is er niks meer vrij

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:25

mvdende schreef:
Ik was er vorige week, het was een drama. Kinderwagen heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik net de een na laatste tram had. Doordat ik dus de kinderwagen mee had, kreeg ik voorrang van het HTM personeel. En dan hoef ik maar één tram te hebben om thuis te komen.

... wel best aso want het neemt nogal wat ruimte in...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Flying_Angel

Berichten: 15711
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:29

Ineke2 schreef:
mvdende schreef:
Ik was er vorige week, het was een drama. Kinderwagen heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik net de een na laatste tram had. Doordat ik dus de kinderwagen mee had, kreeg ik voorrang van het HTM personeel. En dan hoef ik maar één tram te hebben om thuis te komen.

... wel best aso want het neemt nogal wat ruimte in...


:wow: deze reactie vind ik echt onaardig overkomen.

Live free <3 [o]


Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:34

Dat kan, maar als het al zó vol is, dan is dat mijn mening. Net als je dan niet met een ( opvouwbare) fiets in de bus / tram gaat op dat moment.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Flying_Angel

Berichten: 15711
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:38

Natuurlijk is dat jouw mening. Maar het lijkt mij toch volstrekt logisch dat je niet met een kind een nacht kan wachten, omdat de trams vol zitten.

Live free <3 [o]

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:11

Is er ergens waar ik kan vinden waar ik mijn fiets zodadelijk ergens kwijt kan in de trein? -O-
Dan hoef ik niet zodadelijk nog naar dat deel op zoek...

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:12

Flying_Angel schreef:
Natuurlijk is dat jouw mening. Maar het lijkt mij toch volstrekt logisch dat je niet met een kind een nacht kan wachten, omdat de trams vol zitten.

Ik zou sowieso met zo’n jong kind niet naar zo’n evenement gaan / zo laat over straat gaan in zulke drukte :)

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Flying_Angel

Berichten: 15711
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:38

Ineke2 schreef:
Flying_Angel schreef:
Natuurlijk is dat jouw mening. Maar het lijkt mij toch volstrekt logisch dat je niet met een kind een nacht kan wachten, omdat de trams vol zitten.

Ik zou sowieso met zo’n jong kind niet naar zo’n evenement gaan / zo laat over straat gaan in zulke drukte :)

Dat is dan weer een andere discussie :))

Live free <3 [o]

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 12:59

Vreselijk die mensen die vinden dat ze altijd maar voorrang moeten hebben omdat ze een kind hebben of dat ze zwanger zijn. Kinderen zijn een keuze geen ziekte. Andere mensen horen geen last van jou keuzes te hebben.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:04

Dat iemand voorrang krijgt betekent niet dat ze vinden dat ze altijd maar voorrang moeten hebben. En iedereen heeft op zeker moment last van elkaars keuzes, bovendien is iedereen ook kind geweest.

Zeggen wat je denkt kan ook iets aardigs zijn - Loesje

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:07

Ben het eigenlijk wel eens. Horen kinderen niet allang te slapen op dat tijdstip? Ik vind het ook wel aso om met kinderwagen in zo,n overvolle tram te gaan. Dat zou dan mijn ergenis zijn.

Ander vervoermiddel, maar ook openbaar: iemand had zichzelf ingesmeerd met tijgerbalsem oid in het vliegtuig. De hele reis (dik 3u) zat iedereen in die lucht! Gelukkig kwam het van achter in het vlirgtuig, en zat ik in het midden. Als ik op dezelfde rij had gezeten, of dichter in de buurt, had ik naast die lucht ook nog brandende ogen gehad..

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:12

En toen waren er ineens wat berichten weg?

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:13

Vind het heel dubbel... Vind vooral niet verantwoord om met een kind in zo'n drukte te staan. De enige reden dat wij nog een tram hebben gehaald is omdat ik door het geduw naar de grond werd geduwd en de man van de tram mij ertussen uit plukte... moet niet aan denken dat je daar met een kind tussen staat..

Dus snap het wel dat iemand dan voor gelaten word met een kind.. maar vind ook cru dat er door een kinderwagen dan mensen niet thuis kunnen komen. Maar kern van probleem is dat er gewoon veelste weinig trams enzo waren

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:16

Toen ik zwanger was hoefde ik niet persé overal voor. Een zitplek, zeker later in de zwangerschap, was ik heel dankbaar voor. Zwangerschap was een bewuste keuze, dat ik daardoor min lichaam nooit meer kan vertrouwen niet.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:23

Het is gewoon een ergenis van mij hoor ook in de spits met kinderwagens of boodschappen karretjes noem het maar op wat gewoon heel vervelend is.

Iemand zwanger, op krukken, in een rolstoel noem het maar op is dan toch weer iets anders.

Al vind ik het dan zéér onverstandig om met zulke drukte als in Scheveningen en zo duwen / trekken in het ov om maar de laatste tram / trein / bus / metro te halen naar huis daar dan te zijn. Nog niet te spreken over met een klein kind.

Nu is er niks gebeurd, kan zomaar heel anders zijn denkend aan andere evenementen waar doden en gewonden gevallen zijn.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:13

Ineke2 schreef:
Het is gewoon een ergenis van mij hoor ook in de spits met kinderwagens of boodschappen karretjes noem het maar op wat gewoon heel vervelend is.

Iemand zwanger, op krukken, in een rolstoel noem het maar op is dan toch weer iets anders.

Al vind ik het dan zéér onverstandig om met zulke drukte als in Scheveningen en zo duwen / trekken in het ov om maar de laatste tram / trein / bus / metro te halen naar huis daar dan te zijn. Nog niet te spreken over met een klein kind.

Nu is er niks gebeurd, kan zomaar heel anders zijn denkend aan andere evenementen waar doden en gewonden gevallen zijn.

Zwangerschap is toch net zo goed een keuze als het hebben van een kind? Ik heb er persoonlijk geen problemen mee als iemand met een kinderwagen voorrang krijgt, juist met een kleine is het fijn als je sneller weg kunt van een groot evenement. En dat je er dan maar niet heen moet gaan met een kind, tja, soms kan het nou eenmaal niet anders. Een kind wordt er echt niet anders van hoor.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:19

Het valt mij echt op dat de tolerantie naar kinderen toe echt steeds minder word.
Ik snap geel goed dat je mensen met kinderen heel snel weg wil hebben van een drukke plek. Het is toch geweldig voor kinderen dat vuurwerk. Je kan ook moeilijk een moeder met kind tot 6 uur laten wachten op de volgende trein. Dan krijg in het nieuws tram laat moeder met kind staan. En dan allemaal reacties oh wat schandalig en schade claim hier en daar...

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:39

Lau schreef:
Het valt mij echt op dat de tolerantie naar kinderen toe echt steeds minder word.
Ik snap geel goed dat je mensen met kinderen heel snel weg wil hebben van een drukke plek. Het is toch geweldig voor kinderen dat vuurwerk. Je kan ook moeilijk een moeder met kind tot 6 uur laten wachten op de volgende trein. Dan krijg in het nieuws tram laat moeder met kind staan. En dan allemaal reacties oh wat schandalig en schade claim hier en daar...

Geweldig? Voor een kind van max 4 jaar oud in die drukte, zo laat? :+

Kids kunnen dat met oud en nieuw zien en wat ik hoorde van mijn ouders vonden mijn zus, broer en ik het op die leeftijd misschien 5 min leuk. Daarna janken en moeite met weer gaan slapen. Tot 7 jaar hebben ze ons daarom maar gewoon laten slapen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 17:45

Destination schreef:
Zwangerschap is toch net zo goed een keuze als het hebben van een kind? Ik heb er persoonlijk geen problemen mee als iemand met een kinderwagen voorrang krijgt, juist met een kleine is het fijn als je sneller weg kunt van een groot evenement. En dat je er dan maar niet heen moet gaan met een kind, tja, soms kan het nou eenmaal niet anders. Een kind wordt er echt niet anders van hoor.

Een keuze is er áltijd. Zeker met zo’n evenement.
Maar ik denk misschien te simpel daarin.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:02

Steeph schreef:
Is er ergens waar ik kan vinden waar ik mijn fiets zodadelijk ergens kwijt kan in de trein? -O-
Dan hoef ik niet zodadelijk nog naar dat deel op zoek...


Op de deuren van de trein kan je de fiets plekken herkennen door een fiets icoon op de deur. Bij enkel deks treinen meestal voor of achterin. Bij dubbeldekkers rond het midden. Dit kan je nakijken in de app. :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Amazonbot, Antgillya, colinneke, Facebook, marleen_88, Raineri, Stephaniiee_, YandexBot en 232 bezoekers