Eeuwige ellende; een passende cap...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 10:25

... als je een moeilijk hoofd hebt dan, zoals ik..

Ik heb een lang maar smal hoofd en het lukt mij niet een goed passende cap te vinden, maar misschien zoek ik niet goed?
Probleem is dat ik altijd heel veel ruimte aan de zijkanten overhoud en hij daardoor totaal niet aansluit.

Zijn er cap (merken) waarbij je dit probleem minder hebt, bij sommige caps passen er wel 2 vingers aan iedere zijkant.


pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:34

Casco! Precies hetzelfde probleem en casco is het enige merk cap dat mij past. Ze zitten ook nog eens heel fijn gelukkig

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

kiki1976

Berichten: 16845
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:37

Ik zou gewoon eens naar een ruitersport zaak gaan waar ze een hoop verschillende merken hebben, en daar gaan passen.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:38

Hier precies hetzelfde probleem, en ik heb ook nog eens maatje 53.
Hier pas ik Harry's horse wel. Sommige dan.

Karaat_the_newforest op Instagram

Selina

Berichten: 14248
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 10:46

Bij mij paste daarom alleen Samshield.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 12:33

Saskia9 schreef:
Hier precies hetzelfde probleem, en ik heb ook nog eens maatje 53.
Hier pas ik Harry's horse wel. Sommige dan.


Ik precies tegenovergesteld, maat 60 en soms 61 :roll: maar dan is hij veel te wijd!
Ruiterzaken in de buurt hebben voornamelijk KEP italia en die is dus ook veel te wijd. Een keer in een bredere straal zoeken dus..

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:36

Bij mijn ovalen hoofd zit ik met charles owen :)

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:57

pluisje88 schreef:
Casco! Precies hetzelfde probleem en casco is het enige merk cap dat mij past. Ze zitten ook nog eens heel fijn gelukkig

Ik wilde deze juist afraden. Omdat casco mij juist perfect past en ik heb een rond (breed) hoofd. En caps altijd aan de zijkant klemmen en van voor/achter ruimte over heb.

Uvex caps pas ik daarom ook niet, die klemmen bij mij.

Maar goed het is inderdaad een kwestie van passen. Ik heb bij ej veel gepast.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:10

Ik heb precies hetzelfde probleem en gebruik al een paar jaar de harrys horse challenge cap. Enige die lekker zit en is nog niet eens zo duur. Andere modellen van hh zijn veel te wijd

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:23

Ik heb zoveel verschillende helmen op gehad met mijn smalle hoofd en alleen de Uvex Perfexxion past. Kask, Kep, Shamshield, Fairplay, Charles Owen en alle andere dure merken allemaal niet. Heb ook alle goedkopere merken en modellen op mijn hoofd gehad Harry's Horse, Casco, Back on Track, BR, Horka, Pikeur, GPA, QHP en ik zal er vast nog vergeten zijn maar ook die pasten allemaal niet. Als je de helm op je hoofd hebt moet hij als je voorover buigt met enige snelheid op je hoofd blijven zitten met minimale verschuiving zonder dat je kinbandje vast zit. Nou die test kwam bij mij alleen de Uvex door. Heb er echt enorm veel op mijn hoofd gehad. Verschillende ruitersportzaken af geweest. Dus mijn advies is ga er veel passen. Er is er echt wel eentje die voldoet. Uiteindelijk is het mij ook gelukt.

black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 13:32

Ik heb ook een Uvex Perfexxion op mijn lange smalle hoofd en die zit fijn!

pluisje88

Berichten: 8047
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 16:48

Lizz schreef:
pluisje88 schreef:
Casco! Precies hetzelfde probleem en casco is het enige merk cap dat mij past. Ze zitten ook nog eens heel fijn gelukkig

Ik wilde deze juist afraden. Omdat casco mij juist perfect past en ik heb een rond (breed) hoofd. En caps altijd aan de zijkant klemmen en van voor/achter ruimte over heb.

Uvex caps pas ik daarom ook niet, die klemmen bij mij.

Maar goed het is inderdaad een kwestie van passen. Ik heb bij ej veel gepast.


Casco is het enige model dat evenredig kleiner wordt dus niet alleen voor of achter, maar ook naar de zijkant. Ik heb een ovaal hoofd en pas eigenlijk geen enkele cap. Als ik een normale cap op doe heb ik bij maat 63 rode strepen in m’n hoofd staan en kunnen er aan de zijkant bij wijze van hele vuisten tussen m’n hoofd en de cap. Casco heb ik maat 58 en zit als gegoten. Knelt nergens en sluit mooi aan. Ik heb heel lang gezocht naar een andere cap tot ik een verkoper trof die mij casco aanraadde. Dat merk hadden ze daar niet dus naar een andere winkel, cap op m’n kop, afrekenen en gaan. En dat terwijl ik al 3 jaar stad en land was afgegaan voor een nieuwe cap.

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:12

Precies hetzelfde! Geen enkele cap zat goed op Kep en KASK na

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Barbabientje

Berichten: 8203
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:14

Ik heb ook een smal hoofd, niet klein maar houdt altijd ruimte over aan de zijkant.
Hier past echt alleen Uvex, zit heerlijk! En nog een speciale instelling voor als je met knot rijdt ook!

Nymphadora Ria <3 *22-06-2018*
Cadilac <3 *24-05-2007* B+8

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:27

Inderdaad naar een goede ruitershop gaan en daar caps gaan passen...verschillende merken.

Heb ik tijdje terug ook gedaan, kwam wel een dure cap uit maar die zit dan ook goed..en krijg geen hoofdpijn wat ik bij de vorige wel had.

Siers83

Berichten: 7342
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 17:37

Ik heb net een nieuwe ca gekocht, is bij mij Charles Owen geworden. Wilde ik niet want te duur etc. Maar was echt t enige wat nog een beetje aangenaam zat. Heb alles op gehad bij EJ en Divoza, zelfs Kep en Kask. Maar die zaten ook niet lekker. Wat ik vond van die aandraaidingen is dat t wel strakker word maar alleen achter en voor waardoor t ging drukken aan mn voorhoofd. Dus toch maar een Charles Owen gekocht. Nu 2x mee gereden en geen hoofdpijn meer na een uur.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:19

pluisje88 schreef:
Casco is het enige model dat evenredig kleiner wordt dus niet alleen voor of achter, maar ook naar de zijkant. Ik heb een ovaal hoofd en pas eigenlijk geen enkele cap. Als ik een normale cap op doe heb ik bij maat 63 rode strepen in m’n hoofd staan en kunnen er aan de zijkant bij wijze van hele vuisten tussen m’n hoofd en de cap. Casco heb ik maat 58 en zit als gegoten. Knelt nergens en sluit mooi aan. Ik heb heel lang gezocht naar een andere cap tot ik een verkoper trof die mij casco aanraadde. Dat merk hadden ze daar niet dus naar een andere winkel, cap op m’n kop, afrekenen en gaan. En dat terwijl ik al 3 jaar stad en land was afgegaan voor een nieuwe cap.

Daar dacht ik ook nog aan, klopt helemaal! Vandaar dat meer “hoofden” deze passen.

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:50

Mijn ovale hoofd past het beste in Uvex en Harry’s Horse. Mijn huidige cap is een BR en die is het net niet..

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:55

Ik heb ook een ovaal hoofd. En vond de pasvorm van Samshield echt het fijnste. Daarbij heb ik ook nog eens een kleine omvang en ziet deze er nog elegant uit...

Rocky rockt ZZZ + 1 #rockyrockt #dressage
Be yourself because an original is worth more than a copy

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:57

Barbabientje schreef:
Ik heb ook een smal hoofd, niet klein maar houdt altijd ruimte over aan de zijkant.
Hier past echt alleen Uvex, zit heerlijk! En nog een speciale instelling voor als je met knot rijdt ook!


Misschien beetje off topic, maar heb jij de uvex perfexxion? En hoe werkt die speciale instelling dan?

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:09

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe cap en vond in mijn geval de Charles Owen erg goed zitten, maar deze schijnen wel erg slecht te ventileren.
Hoe is jullie ervaringen daar mee? Erge zweethoofden?

Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals het gaat!

daantjuhhh

Berichten: 26845
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:13

Ik heb ook een lang en smal hoofd.
Van voor naar achter maat 55. Maar kan dan aan beide kanten 2 vingers steken.

Bij mij zit de kinder GPA echt perfect.
En mooi meegenomen hij is een stuk goedkoper.
En ik heb er gewoon een genomen die je ook in de volwassen versie had. Niemand die kon zien dat het een kinder GPA was


EDIT: ik zie dat je een grotere maat hebt. Denk niet dat je die bij kinder maten kunt vinden.
Maar laat mijn tip wel staan voor volwassenen met een smal ovaal hoofd met een kleinere maat

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com


sunny43
Berichten: 1058
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:22

Uvex - want die kun je van binnen verstellen net als een fietshelm, past altijd - de niet verstelbare caps krijg ik hoofdpijn van ...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 07:44

Wauw wat een reacties!
Die rode streep op voorhoofd en hoofdpijn ken ik inderdaad, ik zit hem ook elke keer een stukje te verschuiven zodat het minder pijn doet..

Iemand nog een ruitersportzaak in Brabant met een ruim aanbod aan caps?

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 07:57

Drunens ruiterhuis?
Ik heb een Charles Owen gehad, maar die zijn zo warm. Pas geleden overgestapt op een Uvex en die zit veel beter! Hier dus ook een ovaal hoofd waar niks op past.. Alles lijkt een enorme champignon en klemt aan de voorkant. Op de Uvex na dan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers