Konijn knaagt aan vinger

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Konijn knaagt aan vinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 18:25

Wij hebben sinds gister twee jonge dwerg hangoortjes. Ze zijn nog aan het wennen, maar het gaat eigenlijk heel goed. Momenteel zitten ze nog binnen, maar dinsdag komt het buitenhok, met ren, en kunnen ze lekker naar buiten.
We hebben het hok nu regelmatig open staan. Ze komen er niet uit, maar komen wel nieuwsgierig kijken. We gaan er ook regelmatig even bij zitten zodat ze ook aan ons wennen. Als wij onze hand in de kooi 'hangen' komt er eentje sowieso elke keer even snuffelen. De ander is nog wat afwachtend en die laten we dus ook rustig zitten. Degene die wel komt kijken snuffelt aan onze hand en bijt vervolgens heel zachtjes in onze vingers. Niet hard en niet agressief, maar we kunnen niet ontdekken waarom ze dit doet. Iemand enig idee?

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


Anna79

Berichten: 3370
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:38

Een konijn doet dit volgens mij om te ' voelen' ze bijten graag in allerlei dingen, heeft inderdaad niets met agressie te maken.


Gigixponys

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Konijn knaagt aan vinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 18:47

De meeste konijnen doen dit idd wel als ze jong zijn. Beetje aftasten en ontdekken.
Meestal gaat dit wel vanzelf over.

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Konijn knaagt aan vinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 19:06

Ik heb ooit een konijn gehad met voernijd. Die viel gelijk aan zodra je hand in de kooi kwam. Ons kleine monstertje van nu doet het inderdaad heel vriendelijk. Het zal dan inderdaad waarschijnlijk bij de leeftijd horen :)

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 46 bezoekers