Op slippers naar Vaticaanstad?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Op slippers naar Vaticaanstad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 07:46

Hallo,

Ik heb een vraagje.

Wij willen vandaag naar Vaticaanstad gaan maar door de hevige tegen gisteren zijn mijn schoenen nog steeds drijfnat.

Nu vroeg ik me af of het is toegestaan om op slippers naar Vaticaanstad te gaan. Ik heb verder wel een jurk die aan de eisen voldoet.

Alvast bedankt!

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram


Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 07:47

Ga je de St. Pieter in? Dan zou ik het risico niet nemen namelijk.

lifeofmarit

Berichten: 3141
Geregistreerd: 04-01-11
Woonplaats: Malung, Zweden

Re: Op slippers naar Vaticaanstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 07:51

Kun je onderweg niet bij een winkeltje goedkope schoenen kopen? Het is daar ook super druk nml := je wilt niet iemand op je voeten hebben haha.

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Op slippers naar Vaticaanstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:05

Ik ben met een short die net mijn knie bedekte geweest en een topje met sjaaltje over de schouders en slippers. Heb geen problemen gehad. Ga wel lekker vroeg. Zelfs nu op dit uur al pokkedruk. Wij waren er rond 8 uur, toendra’s het nog lekker rustig. (Of wat je daar rustig kan noemen)

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

JumpingRider

Berichten: 2070
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:06

Oei, slippers in een kerk is echt not done! Nette sandalen zou wel kunnen. Maar ondanks dat, denk ik dat er genoeg toeristen zijn die het wel doen. Vraag me soms af of mensen doorhebben wat voor geluid slippers maken :P

Joy_Mennings

Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 08:13

lifeofmarit schreef:
Kun je onderweg niet bij een winkeltje goedkope schoenen kopen? Het is daar ook super druk nml := je wilt niet iemand op je voeten hebben haha.

Ja dat wil ik wel gaan proberen.. En als dat niet lukt in ieder geval erna zodat ik niet de hele dag op doorweekte schoenen hoef te lopen hahah.

JumpingRider schreef:
Oei, slippers in een kerk is echt not done! Nette sandalen zou wel kunnen. Maar ondanks dat, denk ik dat er genoeg toeristen zijn die het wel doen. Vraag me soms af of mensen doorhebben wat voor geluid slippers maken :P

Ja ik weet het, alleen ik heb maar een paar dichte schoenen bij. En door de hevige regenval (beter een storm te noemen :')) zijn die dus echt doorweekt. Maar ik denk dat ik ze toch maar gewoon aantrek.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

veersche
Berichten: 1049
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Weustenrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:14

Je kunt gewoon op slippers gaan.
Onze gids liep zelfs op open sandalen.
Hou er wel rekening mee dat je veel gaat lopen dus enigzins houvast is wenselijk.
Ik had zelf mijn Birkenstocks aan.

Ik ben niet nieuwsgierig, ik wil alleen alles weten.... schoentje

Zoe_97

Berichten: 9443
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:19

JumpingRider schreef:
Oei, slippers in een kerk is echt not done! Nette sandalen zou wel kunnen. Maar ondanks dat, denk ik dat er genoeg toeristen zijn die het wel doen. Vraag me soms af of mensen doorhebben wat voor geluid slippers maken :P

Er is ook een verschil in slippers natuurlijk.
Die strandslippermodel gevallen zijn inderdaad vreselijk qua uitzicht en geluid. Wat ik prima vind kunnen zijn een paar nette flippers zoals de ledere fit flops die ik heb of andere goed gevormde merken let een stijlvol ontwerp. Die van mij zitten echt al een huis en klapperen dus echt niet.

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Op slippers naar Vaticaanstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:27

Ik zou het alleen al niet doen omdat mijn voeten al zeer deden van een paar relatief goede dichte schoenen...

Daarnaast heb ik zelf ook zoiets van, je zou niet de regels tot het gaatje moeten volgen, maar even logisch nadenken waarom die er zijn. Men verwacht een zekere graad van lichaamsbedekking uit respect voor het gebouw waar je in bent, liever dan dat je iets teveel doet dan dat je echt op het randje gaat zitten.

@Zoe, tegenwoordig koop je je kaartjes vooraf online, dus ik denk dat TS niet zoveel keus heeft in wanneer ze gaat

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110479
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Op slippers naar Vaticaanstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:30

Je mag er ook niet fotograferen, maar je ziet echt hordes mensen dat doen :=
Ik zou niet op slippers gaan. Het is echt schuifelschuifeldruk en als er mensen op je voeten staan ben je ver van huis.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:36

Cayenne schreef:
Je mag er ook niet fotograferen, maar je ziet echt hordes mensen dat doen :=

Klopt, maar ook dat vind ik ronduit respectloos... Heb me kapot geërgerd :o

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Joy_Mennings

Berichten: 2263
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Op slippers naar Vaticaanstad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 09:16

Bedankt voor alle reacties! Ik heb besloten om toch gewoon op natte schoenen te gaan en daarna zo snel mogelijk nieuwe schoenen te kopen.

Van het fotograferen had ik inderdaad ook gelezen. Ik laat mijn camera gewoon in het appartement, vind het respectloos om toch te gaan fotograferen.

Bumper & Ollie ~ Hulphonden
Facebook Instagram

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:20

Anders op slippers en de schoenen meenemen en even aantrekken voor de kerk en dan weer uit in de tas.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Bloodymary
Berichten: 4508
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Op slippers naar Vaticaanstad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:23

Ga ook met de trap omhoog de koepel in. Is echt de moeite waard. Mooie klim en prachtig uitzicht over de binnenkant van het Vaticaan.


Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:05

Bloodymary schreef:
Ga ook met de trap omhoog de koepel in. Is echt de moeite waard. Mooie klim en prachtig uitzicht over de binnenkant van het Vaticaan.


Dit! Alleen zou ik dat persoonlijk zo vroeg mogelijk in de ochtend doen, als het net open is. Dan kun je de klim op je gemakje doen :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, aman2002, eva1969, fohadie, Knuffeldier, lillylover, Ruai, TamaraFloor, Travel_me en 62 bezoekers