Scheren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 19:16

Ligt het aan mij of krijgen jullie je haartjes met scheren ook niet goed weg?

Ik hou altijd stoppeltjes of korte haartjes nog ondanks dat het mesje nieuw is. Vooral op mijn bikinilijn.

Iemand tips?


Ik heb laseren 2x geprobeerd maar dat deed zo’n godse zeer (ondanks dat er stond dat het pijnloos was)

Alvast bedankt!


dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:09

Nee geen last van. Maar ik scheer tegen de haarrichting in, want met de haarrichting mee heb ik dat ook. Ook gebruik in mannen scheermesjes (wegwerp, van de Aldi). Ik vind die fijner dan voor vrouwen.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:18

Ik hars :') alles komt veel zachter terug en na een paar keer zo veel minder :D

8nnemiek

Berichten: 43370
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:35

Ik heb ooit een epileerapparaat gekocht, en het heeft een half jaar geduurd voordat alle bultjes van de ingegroeide haren en schaafwonden van het krabben weggetrokken waren :')
Zelfde probleem heb ik met het scheren tegen de haren in, zelfs na scrubben en smeren. Ik scheer dus met de haren mee of zelfs met de tondeuze :+ En als ik zakelijk gekleed moet dan trek ik een panty aan en niemand die mijn stoppels ziet :Y)

Ik snap ook nooit hoe andere vrouwen dat doen haha.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:19

Ik heb donkere haren en daardoor zie je vrij snel weer stoppeltjes. Daarbij heb ik ook nog eens een gevoelige huid waardoor ik snel bultjes krijg. -O- Ik twijfel om eens epileren te proberen.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:37

Zelfde probleem. Mijn benen krijg ik mooi glad, bikinilijn echter.. Dat heb ik geschoren en meteen stoppels.
Oksels epileer ik. Is even doorbijten in het begin(en bloeden joh :x ), maar haal nu 2xper week even snel de epi erlangs en altijd gladde oksels, doet nu ook echt geen pijn meer.

Bikinilijn ben ik ooit mee begonnen te epileren maar dat deed me toch wat te veel pijn om door te zetten :') Tegen de haren in krijg ik echt enorme ingegroeide haren van, dus dat doe ik daar ook niet meer.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

nine1987

Berichten: 8321
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:38

Nope, nergens last van.. Ik gebruik de wegwerpscheermesjes van de kruidvat..

<3 Sneakers <3

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 22:04

Wat grappig om alle wisselende verhalen te lezen.


Brrr epilady begin ik ook niet aan :’) mannen scheermesjes zou ik nog wel eens even kunnen proberen!

Lunameyza

Berichten: 541
Geregistreerd: 14-06-15

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 22:54

Benen en oksels heb ik nergens last van, kan zelfs droog scheren zonder enige irritatie, maar bikinilijn is een ramp :') Ik volg even! Snap echt niet hoe sommige mensen het doen zonder irritatie te krijgen :')

daantjuhhh

Berichten: 26847
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 04:38

Nergens last van.

Beetje scheerschuim.
Zn simpel wegwerpmesje
En dan tegen de haarrichting in en zo glad als ern spiegeltje.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 05:17

Oh nee bikinilijn is een drama om te scheren. Oksels en benen geen probleem maar mn bikinilijn hars ik het liefst. Aan het begin even doorbijten maar godzijdank dan geen ingegroeide haren of irritatie! Ondanks dat ik een hele gevoelige huid heb.

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!


NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 10:31

En voor de dames waarbij het wel lukt; scheren jullie je bikinilijn ook tegen de haargroei richting in? Of dat niet?
Aangezien ik altijd dacht dat dat geen goed idee was maar lees er soms ook wat anders over.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:58

Hier ook altijd een ramp bij de bikinilijn en alles geprobeerd. Ik scheer het nu met de haargroei mee en erna doe ik PFB vanish erop, dat gaat prima. Als ik ga zwemmen oid epileer ik alles zodat ik geen stoppeltjes heb. Ik krijg enkele dagen daarna alleen wel veel ingegroeide haartjes. IPL heeft bij mij trouwens totaal geen resultaat dus ik overweeg wel om het professioneel te laten ontharen met laser.

daantjuhhh

Berichten: 26847
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 12:16

NYC2B schreef:
En voor de dames waarbij het wel lukt; scheren jullie je bikinilijn ook tegen de haargroei richting in? Of dat niet?
Aangezien ik altijd dacht dat dat geen goed idee was maar lees er soms ook wat anders over.

Altijd tegen de haarrichting in.
De eerste paar x dat ik dat deed had ik wel wat irritatie. Maar dat was na 2 weken scheren voorbij.
Gebruik altijd wel een lading scheerschuim en hou het netjes bij.
Dus om de dag / om de 2 dagen scheer ik weer.
En altijd onder de douche.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Judass

Berichten: 4826
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 12:25

Vaak ligt het aan je haarkleur, je huid en de groeisnelheid. Met scheren haal je alleen 'het bovenkantje' er af. Dus als je een lichte huid hebt met donker haar zie je de haar(zakjes) onder de huid. Dat ga je met scheren niet oplossen.

Dan zou je moeten harsen/laseren/epileren.

daantjuhhh

Berichten: 26847
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 12:29

Judass schreef:
Vaak ligt het aan je haarkleur, je huid en de groeisnelheid. Met scheren haal je alleen 'het bovenkantje' er af. Dus als je een lichte huid hebt met donker haar zie je de haar(zakjes) onder de huid. Dat ga je met scheren niet oplossen.

Dan zou je moeten harsen/laseren/epileren.

Ik heb een lichte huid en donker haar. Maar je ziet echt niets hoor.
Ja na 2 dagen zie je zwarte puntjes. Maar dan scheer ik weer en zijn ze weer weg.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Judass

Berichten: 4826
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 12:51

Dat het voor jou niet geldt is fijn, maar sommige hebben hier wel 'last' van :).

TheNovelist

Berichten: 1497
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 12:54

Als ik mijn bikinilijn scheer dan moet ik elke keer een paar dagen/weekje wachten voordat ik het weer scheer. Doe ik dat niet dan word het echt super geïrriteerd! Zie wel veel langskomen van Ylonn, heeft iemand daar ervaring mee?

time flies when you throw a clock

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:31

Ik gebruik Ylonn, de Raka en Nainn. Ik denk dat het zeker wel helpt tegen irritaties. Maar dit is per persoon verschillend. Je moet het gewoon proberen.

Alhoewel ik zelf denk, dat babyolie ook heel goed werkt na het scheren en bij irritaties.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: batje, Malle_meid, Nele80, NogSteedsGek, xMagnum, ynskek en 131 bezoekers