Zelf je slaap bij houden, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Zelf je slaap bij houden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 23:53

Ik heb een horloge met waarbij ik tijdens het slapen kan zien hoeveel ik slaap enzo.
Meer mensen die dit doen en willen delen?

Afbeelding

Anoniem

Re: Zelf je slaap bij houden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 23:57

Ik hou het ook bij op mn fitbit. Mooie indicatie :j laatste tijd is mn slaap erg onrustig.

Wescha
Berichten: 733
Geregistreerd: 12-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 23:57

Ik heb het een tijdje geprobeerd maar ik vind slapen met een horloge om irritant

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 00:00

Hanafubuki schreef:
Ik hou het ook bij op mn fitbit. Mooie indicatie :j laatste tijd is mn slaap erg onrustig.


Ik heb mifit

Zou jij eens een foto willen delen? Mag ook pb.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Zelf je slaap bij houden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:24

Slaap je 9 uur en 16 min? Of snap ik de app verkeerd?

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Zelf je slaap bij houden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:25

Dit kan zeker niet gemeten word op bv je telefoon ?

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Zelf je slaap bij houden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:27

Dit lijkt mij ook erg interessant. Moet je hier perse iets voor aanschaffen of kan dat ook 'gewoon' via een app ofzo?

atilla

Berichten: 651
Geregistreerd: 06-05-05

Re: Zelf je slaap bij houden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:31

Ja, Ik houd het al een paar jaar bij op mijn telefoon met de app sleepcycle. Erg handig, alleen je telefoon moet dan wel aan de oplader.

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:36

atilla schreef:
Ja, Ik houd het al een paar jaar bij op mijn telefoon met de app sleepcycle. Erg handig, alleen je telefoon moet dan wel aan de oplader.


Die ga ik es kijken of ik het voor elkaar krijg. Thanks

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:43

Ik gebruik ook de Sleep Cycle app! De metingen zullen niet heel precies zijn, maar het is leuk om je slaapcycli (ongeveer) terug te kunnen zien. Hiermee sluit meteen ook de wekker aan op je slaapritme en gek genoeg werkt dat heel fijn. Is een gratis app, zeker aan te raden!

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:43

Ik gebruik de app die mijn smartwatch zat, het is alleen een goedkoop Aliexpress ding en zo af en toe zet ik in mijn slaap per ongeluk andere functies aan waardoor hij mijn slaap niet meer bijhoudt. Sommige nachten hangt hij nog te laden of ben ik vergeten hem na het douchen weer om te doen.

Sleepcycle heb ik ook wel een tijdje gebruikt was ook wel een goeie, misschien wel een idee om die weer eens te downloaden.
Afbeelding

blacksheep

Berichten: 118
Geregistreerd: 03-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:53

Ik zie dat TS de Xiaomi Mi band 2 (of de nieuwe 3?) heeft! Deze had ik ook. Kan stappen tellen, aantal km, verbrandde calorieën, je route bijhouden als je fietst/loopt en je slaapritme tracken. Erg leuk ding voor weinig geld! Rond de 20/25 euro. Ik heb zelf uiteindelijk de fitbit Charge 2 gekocht. Omdat de Xiaomi Mi band 2 me wel goed beviel wilde ik iets beters/uitgebreiders. Daarom voor fitbit gegaan. Die kan ook verschillende workouts van verschillende sporten tracken en herkent het automatisch als wandeling wanneer je langer dan 10 min wandelt. Ook kan je je eten, drinken en je menstruatiecyclus tracken (al gebruik ik dat niet). De slaptracker vind ik wel heel handig omdat ik onregelmatige diensten draai (zorgsector) en ik dan kan zien of ik wel aan mijn 8 uur slaap kom.

atilla

Berichten: 651
Geregistreerd: 06-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 01:05

xIrlijn schreef:
Ik gebruik ook de Sleep Cycle app! De metingen zullen niet heel precies zijn, maar het is leuk om je slaapcycli (ongeveer) terug te kunnen zien. Hiermee sluit meteen ook de wekker aan op je slaapritme en gek genoeg werkt dat heel fijn. Is een gratis app, zeker aan te raden!


De wekker was inderdaad de oorspronkelijke reden waarom ik die app heb gekocht. Dienstkleding maakt je echt op het goede moment wakker. Ik denk daarom juist dat hij wel heel precies werkt.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 01:11

Even een vraag hoor. :) Maar hoe weet een app dat je écht slaapt en niet bv naar het plafond ligt te staren?
Ik kan me zo voorstellen dat je braaf stil moet liggen met af en toe enkele omwentelingen en dat dan, volgens de app, slapen heet.
Maar iemand die naar het plafond staart en af en toe naar de muur besluit te staren vertoont in weze hetzelde gedrag.

blacksheep

Berichten: 118
Geregistreerd: 03-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 01:18

Palmera schreef:
Even een vraag hoor. :) Maar hoe weet een app dat je écht slaapt en niet bv naar het plafond ligt te staren?
Ik kan me zo voorstellen dat je braaf stil moet liggen met af en toe enkele omwentelingen en dat dan, volgens de app, slapen heet.
Maar iemand die naar het plafond staart en af en toe naar de muur besluit te staren vertoont in weze hetzelde gedrag.


Als je echt slaapt is je hartslag lager

JesdaJinn

Berichten: 10442
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:50

Afbeelding

Ja. Ik heb lekker uitgeslapen. Moest tot 23u werken :P
Hoe dan ook. Best veel wakker terwijl ik me niet echt kan herinneren dat ik wakker ben geweest.

Het lijkt best onrustig

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Zelf je slaap bij houden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:54

Ik hou het ook bij met een horloge om, maar het is wel echt regelmatig dat de app vindt dat ik in 'light sleep' was, terwijl ik gewoon een half uur wakker lag, dan lig ik gewoon zo rustig dat dat niet geregistreerd wordt. Toch geeft het een aardig beeld van mijn ritme (erg slecht, doordat ik wisselende diensten heb op het werk).

Ir111

Berichten: 11951
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:54

Waarom wil je dit meten?
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 18-08-18 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:55

blacksheep schreef:
Palmera schreef:
Even een vraag hoor. :) Maar hoe weet een app dat je écht slaapt en niet bv naar het plafond ligt te staren?
Ik kan me zo voorstellen dat je braaf stil moet liggen met af en toe enkele omwentelingen en dat dan, volgens de app, slapen heet.
Maar iemand die naar het plafond staart en af en toe naar de muur besluit te staren vertoont in weze hetzelde gedrag.


Als je echt slaapt is je hartslag lager


Hoe kan een appje op je telefoon dan je hartslag meten? Ik merk dat ik er sceptisch over ben.

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Zelf je slaap bij houden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 09:56

Een app op de telefoon geloof ik dus niks van, daarvoor heb je een activiteiten-metend-horloge nodig. Die kan bewegingen registreren en inderdaad ook de hartslag meten.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:00

Ik heb een tijdje die app gebruikt waarbij je je telefoon naast je kussen moet leggen en ik vond het vreselijk. Sliep er enorm slecht door terwijl ik dat normaal niet heb.

moonsparkle
Berichten: 21712
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:29

Ik ben ook wel benieuwd naar mn ritme, vooral omdat ik best vaak nachtmerries heb en dan moe wakker word.

_Lois_

Berichten: 3284
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:37

JesdaJinn schreef:
[ [url=m/lykmPt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja. Ik heb lekker uitgeslapen. Moest tot 23u werken :P
Hoe dan ook. Best veel wakker terwijl ik me niet echt kan herinneren dat ik wakker ben geweest.

Het lijkt best onrustig


Ik heb deze app ook nu een weekje en elke nacht ook heel veel van die wakker pieken, waarvan ik me echt niet kan voorstellen dat ik echt wakker was :=
Laatste paar keer werd ik ook niet op een ideaal moment wakker gemaakt, best irritant.

Ibbel

Berichten: 49105
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Zelf je slaap bij houden, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:40

Er is onderzoek naar gedaan dat dit soort apps absoluut geen correct beeld van de kwaliteit van je slaap geeft. Enige wat slaapkwaliteit kan meten is je hersengolven registreren. Dat kan een fitbit niet. Die meet alleen maar hoeveel je beweegt, maar dat is geen indicatie van slaapkwaliteit.

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:49

Al ruim twee jaar heb ik een fitbit, en die heb ik 24 uur per dag en die meet dus ook mijn slaap.

Ik ben er zeer tevreden over en ben persoonlijk van mening dat dit echt wel een realistisch beeld geeft van mijn slaap. Als ik me echt erbarmelijk voel is dat meestal terug te zien.

En ja, ik doe graag middagdutjes samen met onze hondjes. :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding