verschil in volwassenen cap en kindercap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
equilover
Berichten: 28
Geregistreerd: 03-05-18

verschil in volwassenen cap en kindercap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 12:42

Hoi,

Ik had een vraag over kinder en volwassenen caps.
Ik vroeg mij namelijk af wat het verschil is, afgezien van de maten natuurlijk.
De kindercaps zijn namelijk flink lager in prijs...
Dus is er nog een verschil is de vorm van de cap ofzo, want ik pas een kindercap qua maat wel gewoon:)

Groetjes!


Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Re: verschil in volwassenen cap en kindercap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:44

Ik denk dat dat gewoon is omdat kinderen vaak nog in de groei zijn, dat is net als dat kinderschoenen vaak goedkoper zijn, maar hou me er niet op vast, is gewoon mijn gedachte :')

~ The comeback is always stronger than the setback ~

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: Belgiƫ

Re: verschil in volwassenen cap en kindercap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:45

Ik denk ook dat er niet veel verschil zal zijn aangezien ze allemaal aan bepaalde normen moeten voldoen wat stevigheid betreft :) dus ik denk dat je gewoon geluk hebt dan, want volgens mij is het zoals Kairos zegt, dat ze goedkoper zijn, gewoon omdat mensen minder uit willen geven aan kinderspullen.

Men mag nooit vergeten dat de dressuur er is voor het paard. Het paard is er niet voor de dressuur.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: verschil in volwassenen cap en kindercap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 06:19

Verschil is de maat en de prijs, niet de veiligheid. Ik pas met mijn 55 ook soms in een kindercap.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

siskeh
Berichten: 8664
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: verschil in volwassenen cap en kindercap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 06:33

Is dat niet met vrijwel alles het geval? In sommige gevallen wordt er inderdaad minder materiaal gebruikt, maar het is ook een beetje de gewoonte heb ik het idee.
Ik heb op dit moment een kinderbril(omdat hij leuk staat, en past ;) ) en die was ook gewoner dan een "volwassen" bril van hetzelfde merk, kinder kleding idem. Volgens mij geld het ook zelfs voor kinder-rijkleding.

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Niennientje
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:45

Gewoon een kindercap kopen, zijn gewoon goed qua veiligheid. Juist chill dat je die dan past, idd qua prijs.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: verschil in volwassenen cap en kindercap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 11:49

Er zit wel verschil in. De cap is ook gebouwd op de klap die het aankan.
Een kind van 30kg of een volwassenen van 60kg maken een heel andere val als ze op het hoofd landen en de klap op het heeft heeft daarom ook een andere impact.
Gooi een blokje lego van een je balkon of een baksteen, wat denk je dat harder aankomt als je er onder staat, dat idee.

Dit geldt ook voor kinderschoenen, die overigens echt niet goedkoper zijn dan die voor volwassen. Deze schoenen zijn gemaakt om een bepaald gewicht te dragen met bijbehorend impact die het qua draagkracht aan kan.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.


Brainless

Berichten: 29663
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: verschil in volwassenen cap en kindercap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:03

@Gillbo
Klopt;
Kindercaps hoeven qua keurmerk het met een minder aantal kilo's te doen.
Dit geldt ook voor body-protectors.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

siskeh
Berichten: 8664
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:13

Gillbo schreef:
Er zit wel verschil in. De cap is ook gebouwd op de klap die het aankan.
Een kind van 30kg of een volwassenen van 60kg maken een heel andere val als ze op het hoofd landen en de klap op het heeft heeft daarom ook een andere impact.
Gooi een blokje lego van een je balkon of een baksteen, wat denk je dat harder aankomt als je er onder staat, dat idee.

Dit geldt ook voor kinderschoenen, die overigens echt niet goedkoper zijn dan die voor volwassen. Deze schoenen zijn gemaakt om een bepaald gewicht te dragen met bijbehorend impact die het qua draagkracht aan kan.


Maar wat is een minder aantal kilo's daar ben ik wel benieuwd naar, want wat jullie zeggen, stel dat ik een kind heb met overgewicht, dan zou ik dus een andere helm moeten hebben?
En stel dat je als volwassene een lager gewicht heb, dan kun je dus ook prima een kinderhelm dragen(en ja, ik ken vrij veel volwassenen van rond de 55 a 60 kilo)

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Brainless

Berichten: 29663
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: verschil in volwassenen cap en kindercap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:25

Kindercaps worden vaak bedoeld tot ca 50 kilo.
Dus ja, als je een kind hebt van 65 kilo is het zeer verstandig een volwassencap te kopen.

Het goedkeuringsnummer is anders voor een kindercap.
Je ziet ook dat bij veel kindercaps ook voor "volwassen" staan; juist omdat ze de goedkeuring dragen voor een zwaarder gewicht.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers