Godsdienstig

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
purny

Berichten: 27390
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:41

Qimm schreef:
Hoe kun je nou nog paardrijden als je ziet hoe veel misstanden er zijn in de paardensport?

Het valt me gewoon op dat er weinig over gesproken word.
Reactie heb ik aangepast
Laatst bijgewerkt door purny op 17-08-18 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Qimm

Berichten: 15111
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:42

purny schreef:
Qimm schreef:
Hoe kun je nou nog paardrijden als je ziet hoe veel misstanden er zijn in de paardensport?

Uit deze reactie maak ik dus op dat jij het heel normaal vind?


Rare conclusie.

Wat andere mensen doen die ook geloven hoeft toch geen invloed te hebben op je eigen uitvoering van geloof? God zelf betast de kindjes niet

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:43

purny schreef:
Qimm schreef:
Hoe kun je nou nog paardrijden als je ziet hoe veel misstanden er zijn in de paardensport?

Uit deze reactie maak ik dus op dat jij het heel normaal vind?


Ohhh dat is een hele gevaarlijke en nare uitspraak die je hier doet. In feite stel je nu vast dat Qimm seksueel misbruik van minderjarigen normaal vindt.

Ongeacht je onderschrift vind ik dit echt niet kunnen, zeker omdat de vergelijking die ze maakte enorm treffend is.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

purny

Berichten: 27390
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:43

Maar het gaat wel in de naam van

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:45

purny schreef:
Maar het gaat wel in de naam van


Ja maar wat heeft dat met anderen te maken? Ik zou eerst maar even heel snel sorry zeggen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:45

Qimm schreef:
Hoe kun je nou nog paardrijden als je ziet hoe veel misstanden er zijn in de paardensport?


Gatverdamme wat een walgelijke ongepaste vergelijking.

Die kinderen zijn levenslang getraumatiseerd, een meisje dat in t zkh betast werd terwijl ze haar amandelen liet verwijderen, een kind dat zo’n priester aan zn p** moest zuigen want dat deed Maria ook bij Jezus volgens hem.... Een kind dat thuis met een riem werd geslagen omdat hij eindelijk de moed had om het misbruik op te biechten...
en die hele pedo organisatie houdt elkaar de hand boven het hoofd, er worden aangiftes van misbruik in een apart kastje opgeborgen waar alleen de bisschop een sleutel van heeft.... 0,0 wordt er vanuit de kerk iets aan gedaan of word er zelfs maar iets erkend. Walgelijk.

En dit zijn dan nog alleen de viespeuken die geregistreerd waren.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

purny

Berichten: 27390
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:47

Excuus dan maar. Was niet m'n bedoeling. Zoals m'n onderschrift bevestigd lees ik de dingen anders. Heb het er niet voor niks onder staan

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Qimm

Berichten: 15111
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:48

Nou nou nou Mars.

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je op basis van een paar idioten niet een heel instituut moet boycotten

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:50

Nee ik vind dat ook een overtrokken reactie. Het misbruik is afschuwelijk, niks anders te zeggen. Dat moet erkend, gestopt en bestraft worden. Maar het zegt niks over hoe mensen hun relatie met god onderhouden en beleven.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:51

Qimm schreef:
Nou nou nou Mars.

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je op basis van een paar idioten niet een heel instituut moet boycotten


Een paar idioten? 300 van die vuillakken alleen al in Pennsylvania. Een beetje organisatie zou zeggen, we trekken de hele boel open, onderste steen boven en we trappen iedereen eruit die zich hier schuldig aan maakte.

Maar nee, ze houden elkaar allemaal hand boven het hoofd. Alles verdwijnt zoveel mogelijk in de doofpot en de schaapjes die ervan weten blijven maar geld brengen. Walgelijk.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Qimm

Berichten: 15111
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:53

Mars schreef:
Qimm schreef:
Nou nou nou Mars.

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je op basis van een paar idioten niet een heel instituut moet boycotten


Een paar idioten? 300 van die vuillakken alleen al in Pennsylvania. Een beetje organisatie zou zeggen, we trekken de hele boel open, onderste steen boven en we trappen iedereen eruit die zich hier schuldig aan maakte.

Maar nee, ze houden elkaar allemaal hand boven het hoofd. Alles verdwijnt zoveel mogelijk in de doofpot en de schaapjes die ervan weten blijven maar geld brengen. Walgelijk.


En daarom zou je niet meer geloof mogen belijden?

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:55

Schrijf ik dat? Lezen aub.
Je zou geen cent meer naar de kerk moeten brengen. Imo faciliteert iedereen die deze criminele toko geld geeft kindermisbruik en is daarmee even schuldig.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Qimm

Berichten: 15111
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 08:59

Mars schreef:
Schrijf ik dat? Lezen aub.
Je zou geen cent meer naar de kerk moeten brengen. Imo faciliteert iedereen die deze criminele toko geld geeft kindermisbruik en is daarmee even schuldig.


Je valt mij keihard aan omdat ik, in reactie op purny, zeg dat je niet je geloof MOET laten vallen omdat er mensen met een kerkelijke achtergrond verschrikkelijke dingen doen. Dit wilde ik ludiek illustreren met onze gezamenlijke hobby, paarden.
Ik vind dat je onnodig fel op mij reageert

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:08

Persoonlijk denk ik dat God ook enorm verdrietig is dat zulke dingen gebeuren.

Zelf vind ik het ook walgelijk dat het gebeurt. En helaas binnen de kerken niet minder dan erbuiten... Zelf denk ik dat je geen echte liefde voor God kent als je zulke dingen doet. En ik vertrouw erop dat Gods oordeel rechtvaardig is.

[o]

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:11

Kinderverkrachting op grote schaal vergelijken met misstanden in de paardensport vind ik respectloos, ongepast en ook nog offtopic.

Voor misstanden in de paardensport bestaan andere topics. Juíst omdat dit verhaal al aan alle kanten verstopt en gebagatalliseerd wordt zou je dergelijke vergelijkingen al niet moeten trekken.

@verootjoo: als er een rechtvaardige god zou bestaan had hij hier nu al tegen opgetreden. Maar nee, dit gaat eindeloos door. Alleen dat is al een reden dat ik niks van hem hoef te weten. En t wordt aan alle kanten goed gepraat ‘buiten de kerk gebeurd dit ook’. Ja dat klopt. Maar pedo’s buiten de kerk hebben geen criminele organisatie achter zich die ze in bescherming neemt en ook nog eens faciliteert met een plek voor hun misdaden en nieuwe slachtoffertjes.
Laatst bijgewerkt door Mars op 17-08-18 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

secricible

Berichten: 25678
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:11

Volgens mij is er hier al meerdere keren genoemd hoe je dit goedpraat. Door te zeggen "dit zijn geen echte christenen, dit zijn mensen die het geloof misbruiken".
En klaar.
Aangezien God een niet aantoonbaar wezen is en het hiet God is die dit doet distancieert een christen zich van de foute mensen die hun God hebben gebruikt voor dit misbruik en is hun geloof niet aangetast.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse


Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:14

Niemand hoeft zijn geloof af te zweren van mij. Maar wel de criminele kerk die tnt 0.0 optreedt tegen pedo’s en verkrachters binnen hun eigen organisatie.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Qimm

Berichten: 15111
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:21

Ik bagitalliseer niets. Ik heb niets gezegd over wat ik van misbruik vind (het mag voor zich spreken wat ik er van vind, het is afgrijselijk). Eveneens is dit geen discussie over de misstanden in de paardensport, het was een vergelijking die ik zelf wel treffend vond.
Ik word er een beetje moe van ik mezelf elke keer uit te leggen, dus dit is de laatste keer.

Ik vind dat je niet hoeft te stoppen met het geloven in God en het belijden van je geloof omdat er een bepaalde hoeveelheid mensen die ook geloven verschrikkelijke dingen doen.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm

Berichten: 15111
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:22

Mars schreef:
Niemand hoeft zijn geloof af te zweren van mij.


En dat is letterlijk het enige wat ik zeg! Waarom val je mij aan alsof ik misbruik prachtig vind?

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:27

Ik vind de vergelijking bijzonder ongepast en waarom heb ik hierboven al aangegeven.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Qimm

Berichten: 15111
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:28

Dat is je goed recht. Ik wil nergens zeggen dat het even erg is. Ik blijf het een prima vergelijking vinden.

Agree to disagree

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Mars

Berichten: 33223
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:33

Walgelijk.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Qimm

Berichten: 15111
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:36

Respectloos

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Janneke2

Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 09:43

Mars schreef:
Schrijf ik dat? Lezen aub.
Je zou geen cent meer naar de kerk moeten brengen. Imo faciliteert iedereen die deze criminele toko geld geeft kindermisbruik en is daarmee even schuldig.


Als rechtgeaarde protestant ben ik het hier van harte mee eens.

Ik zeg niet dat er in de protestantse kerken niets gebeurt tav sexueel misbruik (helaas, ook bij ons... |( ) - maar de organisatie is totaal anders. Van onderop en democratisch - dat scheelt.

En ik geloof niet in een almachtige God.
Ergens is het jammer dat mensen zelf verantwoordelijk zijn en dat er niet bij allerlei ellende een 'deus ex machina' optreedt...
...maar zo liggen de zaken nu eenmaal: mensen zijn zelf verantwoordelijk en doen soms de verschrikkelijkste dingen. |(

En mbt 'covering up'
professor Freud moest zijn bevindingen mbt incest herzien. ('Want incest komt niet voor in gegoede milieu's.')
En in de handboeken heeft nog lang gestaan dat syfilis in principe door sexueel verkeer werd overgedragen "maar bij kleine meisjes treft men spontane gevallen van syfilis aan".
|(

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 10:51

Het feit dat het Vaticaan zich eerst stil hield, en nu pas met een soort halfslachtige verklaring komt, echt schokkend en walgelijk. Dat hele instituut is ziek.

Dit bijvoorbeeld: ;(
NRC schreef:
Bovenal wijst dit rapport echter op systeemfalen van de kerk, van het instituut, waar het zodanig aan zelfinzicht en -reflectie ontbrak dat het één kindermisbruikende priester die ontslag nam op diens verzoek een aanbevelingsbrief meegaf. Voor diens volgende betrekking, in Disney World. Het is dát cynisme dat de adem doet stokken.

Voor de Rooms-Katholieken hier: willen jullie dan nog bij een kerk horen die van dit soort misdaden op de hoogte is, stelselmatig onder het kleed veegt en er werkelijk niets aan doet? Gewoon medeplichtig is dus? Daar stap je dan toch uit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Anoukjuuuhh, Karl66, knockout1, ual_95 en 6 bezoekers