Tijdelijke staldeuren: tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stella_Fara

Berichten: 93
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: De stille Kempen (BE)

Tijdelijke staldeuren: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 19:15

Binnenkort starten wij met de afbraak en herbouw van onze paardenstal. Ons paard en pony zullen dan tijdelijk verhuizen naar een oude varkensstal, waar door de vorige eigenaar ooit wel boxen in gemaakt zijn. De deuren zijn helaas verdwenen ... We zoeken nu dus naar een relatief goedkope oplossing om enkele maanden te overbruggen.

Mijn plan is om zelf deuren in elkaar te timmeren, een beetje zoals dit principe:

Afbeelding

Met welke houtsoort kunnen we dit best doen? En hoe kunnen we dit behandelen zodat de paarden er niet aan gaan knabbelen? Of moet er een stuk metaal over gemaakt worden aan de bovenkant?

Heeft er misschien iemand nog andere budget-ideeën om als 'deur' te gebruiken? Ik dacht ook al aan een eenvoudige (inschuif-)stang op borsthoogte, maar vraag me af hoe je die stevig genoeg én paardproof kan bevestigen? De tijdelijke deuren zullen uitgeven op een voedergang.

Alle tips welkom!

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Tijdelijke staldeuren: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:22

Plaat underlayment kopen (standaardmaat, 122 x 244), op maat zagen (je haalt er in principe 2 deuren uit met een hoogte van 122 en een breedte van 122), achterzijde verstevigen met "2 by 4's" (4,5 cm bij 9 cm balken). Als je zeker weet dat ze gaan knagen, een L- of een U-profieltje van aluminium over de bovenkant.

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Tijdelijke staldeuren: tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:26

Stang moet toch prima kunnen? Met een profieltje aan de andere kant, of een stuk PVC buis (daar zijn bevestigingen genoeg voor) waar je de stang in kunt steken.