Opleiding dier-en veehouderij HAS

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Opleiding dier-en veehouderij HAS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 13:49

Hoi allemaal!

In september start ik met de opleiding dier-en veehouderij aan de Has. Nu is het moment gekomen dat ik boeken moet gaan bestellen.
Is er hier iemand die deze opleiding doet en mij kan vertellen welke boeken je echt nieuw moet hebben en welke je tweedehands kan kopen? Zijn er ook nog boeken die je nooit gebruikt of moet je ze persé allemaal hebben?
De boeken die ik moet hebben zijn:
https://www.boekhandelhurkmans.nl/index ... &path=2_39

Ik hoor graag jullie ervaringen :)


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Opleiding dier-en veehouderij HAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:04

Ik zie eigenlijk alleen Biology en Animal Nutrition (en BINAS, maar die heb je als het goed is al van de middelbare school).
Ik had beide boeken tweedehands (is inmiddels 10 jaar geleden, overigens) en dat ging goed. Meestal wordt ook vermeld welke editie je per se nodig hebt.
Ik had trouwens veel meer boeken in mijn eerste jaar, o.a. CVB tabellenboek.

Oy with the poodles, already

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Opleiding dier-en veehouderij HAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:20

Op de Has heb je een bieb waar je alles kan lenen. Gewoon even afwachten welke boeken je echt nodig hebt, dan kun je ze lenen. Mochten ze dan alsnog de moeite waard zijn om te kopen, kan je dat altijd nog doen. Ik leende altijd alles

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Opleiding dier-en veehouderij HAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:24

Ik ga komend jaar naar het 3e leerjaar van de opleiding en ik moet zeggen dat ik alleen Biology gekocht heb van de duurdere boeken maar deze eigenlijk amper gebruikt heb. Zou dus echt afwachten of je ze echt nodig gaat hebben want ik heb er 100 euro voor betaald := Ik heb in die 2 jaar denk ik 3 boeken gekocht waaronder dan de Biology en de andere 2 waren goedkoper/wel echt nodig.

Nu weet ik wel dat ze het allemaal omgegooid hebben qua lessen en inhoud dus ik kan niet precies zeggen wat je nodig hebt maar mocht je ergens nog vragen over hebben mag je gerust pb'en! Succes komend jaar! :)

Rikkie 17-11-2010 ~ 19-09-2018 Y;(
Kalinka 4-5-2014 Dressuur : B + 16 L1 + 22 L2 + 17 M1 + 2 Springen : B + 1
Rachel 19-05-2012 - 13-04-2014
Rise up


Croo

Berichten: 297
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Thuis

Re: Opleiding dier-en veehouderij HAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:32

Blijkbaar ligt het ook aan je manier van studeren, want ik heb vrijwel aan elk boek wat gehad. Zeker biology en animal nutrition. Maar ik haalde dan ook graag hoge cijfers ;-). Ik ben trouwens net afgestudeerd, maar ik houd mijn boeken graag in eigen bezit, ze zijn superfijn als naslagwerk.
In de bieb zijn die boeken vaak snel uitgeleend, dus dan heb je kans dat je ernaast grijpt. Ik vind trouwens dat DV maar weinig boeken gebruikt vergeleken met sommige opleidingen.

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Opleiding dier-en veehouderij HAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:56

ik doe dan BA en niet DV, ik leer graag met oefeningetjes maken..alle boeken met een digi leeromgeving ik heb ik nieuw gekocht. wij hadden ook een paar vakken dat je verplicht de digi oefeningen moest maken anders niet welkom in de les, dus het hangt idd wel af van wat je fijn vind qua leren

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Opleiding dier-en veehouderij HAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:15

Biology, Animal Nutrition en dat boek over o.a. bodem-/weidebeheer heb ik ook echt wat aan gehad. Ik heb alle boeken nog, allemaal op zolder achter het schot, maar ik heb wel een verdeling "nuttige boeken" (beetje vooraan, dus makkelijk te pakken) en "minder nuttig". Overigens in mijn huidige werk het SPSS-boek nog wel eens tevoorschijn gehaald :')

Oy with the poodles, already

J_Onne
Berichten: 255
Geregistreerd: 16-02-06
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:30

Ik heb alleen Biology gebruikt. Al die andere boeken die ik heb aangeschaft voor start van de opleiding liggen nog ergens ongeopend in huis...

Over geldverspilling gesproken!

Mijn tip: eerst kijken of je iets daadwerkelijk nodig hebt voordat je het aanschaft.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:34

Croo schreef:
Blijkbaar ligt het ook aan je manier van studeren, want ik heb vrijwel aan elk boek wat gehad. Zeker biology en animal nutrition. Maar ik haalde dan ook graag hoge cijfers ;-). Ik ben trouwens net afgestudeerd, maar ik houd mijn boeken graag in eigen bezit, ze zijn superfijn als naslagwerk.
In de bieb zijn die boeken vaak snel uitgeleend, dus dan heb je kans dat je ernaast grijpt. Ik vind trouwens dat DV maar weinig boeken gebruikt vergeleken met sommige opleidingen.


Ik haal ook graag hoge cijfers hoor :) Ik heb zelf genoeg gehad aan de lessen en de opdrachten die we krijgen. Ik zou dus zelf even kijken of je het nodig hebt of niet, dit is inderdaad verschillend per persoon!

Rikkie 17-11-2010 ~ 19-09-2018 Y;(
Kalinka 4-5-2014 Dressuur : B + 16 L1 + 22 L2 + 17 M1 + 2 Springen : B + 1
Rachel 19-05-2012 - 13-04-2014
Rise up

Radiostilte
Berichten: 983
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:09

leeg
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Radiostilte
Berichten: 983
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:17

Leeg
Laatst bijgewerkt door Radiostilte op 13-07-23 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

xMathilde
Berichten: 1011
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Opleiding dier-en veehouderij HAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:24

Ik heb voornamelijk ook alleen Biology gebruikt (en ook hoge cijfers gehaald). Ik zou kijken als de opleiding begint wat je daadwerkelijk wilt hebben en nodig hebt. Ik heb ook enkele boeken die ik nooit open heb gedaan. Ben ondertussen afgestudeerd.

Today is the tomorrow you worried about yesterday and all is well

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Opleiding dier-en veehouderij HAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:27

Handboek Melkveehouderij idd. Ik kon niet op de naam komen :D Maar de dictaten zijn ook zeker handig.

Oy with the poodles, already

Oehlala
Berichten: 4299
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Opleiding dier-en veehouderij HAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:30

Bij ons was Biology echt een musthave.
De dictaten ook en de rest vd boeken heb ik deel van gekopierd in de bieb.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Re: Opleiding dier-en veehouderij HAS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 11:01

Dank jullie wel voor alle reacties! Biology ga ik sowieso nieuw kopen ivm de internet toegang die erbij zit. Dictaten kunnen we op school kopen. Met de rest van de boeken wacht ik dan nog even :)

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:48

Ik heb het boek Biology thuis liggen, maar moet hem alsnog opnieuw bestellen op school. Lekker die extra kosten.
Ik start morgen ook op de Has bij Dier- en Veehouderij :j

Ties | Reu | Border Collie | 18.09.2020 | Tricolor
Teun | Reu | Boerenfox | 18.12.2022 | Tricolor
Thackery Binx | Kater | Europese Korthaar | 18.05.2022 | Zwart

goldenarrow

Berichten: 8657
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Opleiding dier-en veehouderij HAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 13:56

Ik heb een aantal jaar geleden DV gedaan, vooral Campbell Biology gebruikte ik toch wel regelmatig. Mocht je Animal Nutrition nog willen dan heb ik die nog zgan in de kast staan voor je. Ik gebruik het hele spul toch allemaal niet meer :) Zo te zien ook dezelfde versie.

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 bezoekers