Een vleermuis in de slaapkamer

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
mirim

Berichten: 4387
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 14:01

Wij wonen min of meer aan een bosrand en ik weet dat er vleermuizen rondvliegen , maar....
Vannacht hadden we er één in de slaapkamer !!
Ik vind alles wat fladdert al doodeng, maar wakker worden van gefladder in je slaapkamer is wel het allerergste wat je dan kan overkomen %)
Mijn man en ik werden er allebei wakker van. Alletwee zijn we niet echt helden als het gaat om gefladder , maar gelukkig was hij stoerder als ik.
We slapen onder een klamboe vanwege muggen en vliegen... wie had ooit kunnen denken dat het ons zou beschermen tegen vleermuizen !
Mijn man is uit bed gegaan en heeft na een paar mislukte pogingen de vleermuis van de klamboe af kunnen plukken en naar buiten kunnen zetten.
Het heeft wel een uur geduurd voordat ik de slaap weer kon vatten.
Getver.... dit hoop ik nooit meer mee te maken.
Vanavond blijven de ramen op een kier en binnenkort komt overal horregaas voor !
Heeft iemand van jullie dit ooit ook meegemaakt en weten jullie of je dan op vliegroute ligt en dit vaker zou kunnen voorkomen ?
<<)


Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:05

Toevallig had ik het van de week, alleen was het dan een al overleden exemplaar. Één van de katjes heeft 'm naar binnen gesleept, ik verdenk mijn poetie er zelfs van dat ze 'm best wel eens eigenhandig vermoord kan hebben. Dus neem een kat in huis, dan fladderen ze in elk geval niet meer :Y) Ik ben al lang blij dat ze 'm op de grond had gelegd en niet in mijn bed. Dat laatste had ze eens met een pimpelmees gedaan. Misschien moest ik ook maar eens een klamboe zoeken :P

Het wemelt hier van de vleermuisjes, 's avonds zie ik ze voor mijn raam voorbij scheren. Ik woon midden in de stad. Ook op de wei zie ik ze wel eens. Het zijn nuttige beestjes, ze eten insecten. Dat laatste helpt voor mij wel om ze minder "eng" te vinden. Het zijn ook maar dieren, ten slotte :)
Laatst bijgewerkt door Koper op 16-08-18 14:12, in het totaal 2 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:06

Wij hadden een paar jaar geleden regelmatig vleermuizen door de keuken vliegen, die vlogen dan achter iets aan, na een paar rondjes gingen ze weer naar buiten.
Afbeelding
Zijn zo lief en pluizig :+

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:27

Indien er bij mij ooit eentje naar binnen vliegt mag hij blijven. :)

mirim

Berichten: 4387
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 14:27

Ik houd van alle dieren met een vachtje, maar maak een uitzondering voor de vleermuis.
Sorry palousa_boy :D Ik vind ze echt doodeng !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:31

Ze doen echt niets! Schepnetje erbij en weer naar buiten doen! :D

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:37

Hier ook eens een vleermuis in huis gehad. Het is al jaren geleden, en tot nu toe niet vaker gebeurd terwijl er wel veel rondom huis vliegen.

Dus ik zou er niet vanuit gaan dat het (veel) vaker gebeurd :)


Gave beestjes vind ik het!

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:49

Wij hebben weleens een vleermuis in het klaslokaal gehad. Ik ben toen onder mijn tafel gedoken :')

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 14:51

Dierenambulance bellen!

mirim

Berichten: 4387
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-18 15:02

Hahaha capopjekop een medestander ! :j

Djuulsie : waarom de dierenambulance bellen ? Het dier vliegt al lang al weer vrij rond hoor . De dierenambulance zou me uitlachen denk ik als ik ze om half vier snachts bel voor een vleermuis die niets mankeert, maar enkel in mijn slaapkamer rondvliegt !

purny

Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:04

Hebben die beesten geen ziektes bij zich? Ik zou ook onder een tafel of in een kast kruipen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:05

Ik wil je niet bang maken maar wij hebben dit genoegen 2 x gehad in mijn ouderlijk huis :+
1 x een enkele en 1 x een setje... Wij bleken een vleermuizennest in de spouwmuur op zolder te hebben.

Leverde enige hilariteit op (moeders dook zo vanuit rolstoel vol op de grond en ik gooide mijn chocomelk over mijn pyama ) maar zou het niet graag over doen geloof ik ;)

madeliefw

Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:07

Een vriendin van mij is er s nachts door gebeten toen er een naar binnen vloog. Ze heeft toch wel sterke medicijnen moeten nemen om te voorkomen dat ze geen rabiës zou krijgen. Dus hoe schattig ook, ik heb ze liever niet binnen.

[o]

Arethe
Berichten: 2554
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:11

Oei dit brengt herinneringen boven.
We hadden in de vakantie een huis in Italië gehuurd, vlogen in de avonden vaker vleermuizen en grote motten rond. In de nacht werd ik wakker door een raar geluid, dacht bij mezelf dat het mot was. Maar het geluid bleef en bleef maar.. Dus ik met Mn slaperige hoofd bed uit gegaan en richting de lichtknop. Knopje aangeze, zag ik een joekel van een vleermuis rondjes vliegen door de slaapkamer!!
In paniek naar beneden, vader wakker gemaakt. Die snapte het allemaal niet zo maar kwam gewapend met een bezem naar Mn kamer.
Hele kamer afgespeurd maar hij was al weer weg door het openstaande raam. Heb niet meer geslapen die nacht.. brr

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:15

Jaren geleden een vleermuis op zolder gehad. Schrok me helemaal de tandjes. Zolderramen wijd opengezet, deuren dicht en de volgende morgen om een hoekje gekeken. Foetsie.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:17

Ik vind ze ook super schattig, heb er ooit op ponykampen een uit een waterbak gehaald, maar idd liever niet binnen en al helemaal niet midden in de nacht als je lekker ligt te slapen. Dan zou ik ook wel even schrikken (en hem daarna naar buiten jagen).
Jeetje, heb nog nooit gehoord dat ze iemand bijten Madelief.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:20

Wij hadden laatst 1 in de badkamer. Hebben we ook opgepkat met een handdoek en weer naar buiten gedaan. Zat in de wastafel en schrok erg, omdat ik eerst dacht dat het een mega spin was :')

Geen leven zonder horsies!


Zoolgangster

Berichten: 9541
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:24

purny schreef:
Hebben die beesten geen ziektes bij zich? Ik zou ook onder een tafel of in een kast kruipen


Ja dat kan... vleermuizen staan bekend als mogelijke drager van rabiës (hondsdolheid) en het is een bekende van me overkomen dat hij gebeten werd door een vleermuis (die persoon had de vleermuis zonder na te denken opgepakt, en gelukkig was er een verpleegkundige die hem naar de dokter stuurde) en het vaccin werd met spoed vanuit de andere kant van Nederland geleverd.

Als je huisdier een vleermuis vangt, kan het huisdier natuurlijk ook besmet raken.

The older I get, the more I regret all the people I've lost over the years. Maybe being a trail guide wasn't such a great idea after all.

Schuur_

Berichten: 4832
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:26

Hier vliegen er ook enorm veel rond het huis maar heb ze nog nooit binnen gehad. Wel vogeltjes. die komen door de schuifraam binnen en vliegen zelf weer naar buiten. Heb de honden nog nooit zo verbaasd zien kijken.

In je slaapkamer zou ik ook niet fijn vinden nee maar met een hor voor het raam is het probleem wel opgelost. Helpt ook tegen andere vliegende en minder leuke beestjes

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:27

Geen idee wat je moet doen als ze binnen vliegen, maar ik ga er van uit dat ze met een open raam ook wel weer terug vliegen.
En ja, ze kunnen bijten als je ze vastpakt, ze vallen je anders echt niet aan. Eigenlijk is het voor mensen die met vleermuizen werken standaard om handschoenen aan te hebben.Mocht je gebeten (of gekrabt) worden: binnen 24 uur bij het ziekenhuis een rabiës prik halen. Tenminste, dat is mij altijd verteld.

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:30

Zoolgangster schreef:
purny schreef:
Hebben die beesten geen ziektes bij zich? Ik zou ook onder een tafel of in een kast kruipen


Ja dat kan... vleermuizen staan bekend als mogelijke drager van rabiës (hondsdolheid) en het is een bekende van me overkomen dat hij gebeten werd door een vleermuis (die persoon had de vleermuis zonder na te denken opgepakt, en gelukkig was er een verpleegkundige die hem naar de dokter stuurde) en het vaccin werd met spoed vanuit de andere kant van Nederland geleverd.

Als je huisdier een vleermuis vangt, kan het huisdier natuurlijk ook besmet raken.


Huh, klopt dit wel? Dit staat op de site van het RIVM:
Citaat:
In Nederland wordt een minder besmettelijke variant van het rabiësvirus regelmatig gedetecteerd in vleermuizen, hoewel dit nooit tot besmetting bij mensen heeft geleid.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:42

Onbekend maakt onbemind.

Volgens mij hebben wij allemaal teveel Dracula films gezien.

Een paar jaar terug wilde mijn zoontje met Batdector op pad met de boswachter.
We kregen een lezing over de verschillende vleermuizen in Nederland, hun leefgebied, hun gewoontes. En die boswachter kon er zo prachtig over vertellen, dat ik helemaal enthousiast werd. Ik veranderde van een angsthaas voor vleermuizen in een liefhebber.

Daarna zijn we met de boswachter in het donker het bos ingegaan met batdector. Super spannend. Aan de batdector hoor je welke soort vleermuis eraan komt en van welke kant. En de boswachter deed als hij vlakbij was het licht aan. Zo gaaf.

Ze eten per nacht 3000 muggen :Y) kijk, toen was ik helemaal om.
Thuis gekomen hebben meteen vleermuiskasten geplaatst rondom huis en de stal. En zomers zie ik ze af en aan vliegen in de paardenbak op zoek naar muggen.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Thats_Me

Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Een vleermuis in de slaapkamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:52

Wat gaaf!! Beestje is vast achter de muggen aangevlogen. Volgende keer de ramen en deuren naar buiten toe
Wagenwijd open zetten dan vliegen ze snel genoeg weer naar buiten. Hun sonar wijst ze de weg.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Lukasje
Berichten: 11147
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:15

janouk schreef:
Onbekend maakt onbemind.

Volgens mij hebben wij allemaal teveel Dracula films gezien.

Een paar jaar terug wilde mijn zoontje met Batdector op pad met de boswachter.
We kregen een lezing over de verschillende vleermuizen in Nederland, hun leefgebied, hun gewoontes. En die boswachter kon er zo prachtig over vertellen, dat ik helemaal enthousiast werd. Ik veranderde van een angsthaas voor vleermuizen in een liefhebber.

Daarna zijn we met de boswachter in het donker het bos ingegaan met batdector. Super spannend. Aan de batdector hoor je welke soort vleermuis eraan komt en van welke kant. En de boswachter deed als hij vlakbij was het licht aan. Zo gaaf.

Ze eten per nacht 3000 muggen :Y) kijk, toen was ik helemaal om.
Thuis gekomen hebben meteen vleermuiskasten geplaatst rondom huis en de stal. En zomers zie ik ze af en aan vliegen in de paardenbak op zoek naar muggen.


Een paar jaar terug heb ik ook een vleermuizennachtwandeling met gids gemaakt. Machtig gewoon! Sindsdien ben ik ook fan <3

Don't take anything for granted

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:24

Brrr ik vind het maar niks... Een kennis van mij heeft er ook ooit een in de slaapkamer gehad, die vleermuis is in in de haren van haar man verstrikt geraakt... Zij beiden in paniek, beest in paniek... Het beeld dat ik voor me zag was hilarisch, maar ik zou het toch echt niet mee willen maken _O-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anouk_H, Antonius, dierenfan, Eva1975, FransienE, Indy_Mouse_9, Iris_Casper, Jorex, joyce83, laura22, nafkedemi, Naskur11, Nayan, Niobe, nnicolex, sandra1312, SJP, Sorriso, xColorCross en 52 bezoekers