Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:13

Leonie: wat leuk dat dat meisje er ook lekker mee kan sturen.
Moniek: dat geeft wel even rust dat je hem nu even kunt houden. Dat verkopen klinkt echt als een klein drama.

Wij pruttelen lekker verder. De 'rust op ander terrein' dressuur wedstrijd resulteerde in 2wp in de proef en een 2e plek. Vergeet steeds hoe 'suf' de B is. Verder staat de komende maanden gewoon km's op vreemd terrein maken op de planning. Oefencrosjes etc. Geen wedstrijd/prestatie doelen. Eerst dat paard maar eens uit zijn schulp peuteren.
Hij is ook eindelijk aan het uitgroeien :') Heeft al die tijd nog echt zo'n platte haflinger rug gehad en nu komt er dan toch een schoft uit zijn rug. Krijgt hij toch nog een beetje een front.


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:52

Ja is echt leuk om te zien. Ze reden meteen 7 winstpunten en 3 eerste prijzen in een weekend bij elkaar.

Leuk pol dat je zo lekker veelzijdig bezig bent

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:49

Wauw wat een dag vandaag *\o/*
In een super sterk deelnemersveld zijn wij heel knap 21e geworden van de 35 met 76,2 punten.
Ruim een punt meer dan op de voorselectie .. ik ben blij :D ik ging wel voor een beter galop cijfer maar helaas was ik een deel vergeten/kwijt omdat de voorlezer niet te verstaan was , en het was voor mij niet duidelijk dat je OF een vliegende wissel OF een eenvoudige wissel mocht laten zien ... ik dacht dat je allebei moest laten zien .. hierdoor 1 eenvoudige goed en 1 verpest , de vliegende waren wel goed .
Maar zo trots op Mn Hudsie die zich daar zo goed heeft laten zien <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26215
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:05

moniek21 schreef:
Hoe gaat het met jullie paardjes ? Het is stil hier :D
Hier gaat alles goed , Huds heeft 2 youngrider meisjes op zn rug gehad en dat ging super leuk .. alleen zijn ze allebei voor een ander gegaan .
Ik heb besloten Huds zelf aan te houden tot we LT zijn ( hopelijk volgende zomer ) dus ik ga zelf weer lekker genieten van en met hem . In september gaan we ZZL starten . Maar eerst nog 15 augustus naar de Pavo cup in Ermelo *\o/*


Dat is een goed idee Moniek! Kun je ook nog even lekker door.
Knappe prestatie ook vandaag. Er lopen echt zoveel talenten rond.

Babootje

Berichten: 26215
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:18

History was helaas Twee weken geleden kreupel,. Dus de regio, waar we tot slot dus wel aan hadden kunnen deelnemen ging niet door.
Wel goed ook, want waarschijnlijk liep hij toen ook al niet helemaal fijn. Babette had al een paar weken geen goed gevoel. Hij was wat strak etc en drukte zn rechterschouder er steeds uit. Daarom ging ook de schouder binnen waarts niet goed en liep hij een beetje met een slag in zn wiel. Echt niet voor het oog te zien, behalve dat hij niet fijn los wilde laten en dus niet fijn tussen 2 benen/teugels was.
Dus wij maar een buisproef gedaan. En idd linksvoor (waar hij ooit een blessure heeft gehad) was niet goed op de buigproef.
Maar ik zag ook (helaas te laat, want ik ben niet zoveel meer mee) dat hij echt niet goed op de ijzers stond. Schrok ik eigenlijk wel een beetje van aangezien ik onze smid destijds echt helemaal had uitgelegd hoe hij op de ijzers moest. Geen hogere wiskunde, maar een ruim ijzer, goede opzet (voor afrollen) en tenen kort houden. En nu stond hij plat (laag op de verzenen) op een m.i. t krap ijzer en scheef erop. Ik was echt zo boos... Je mag er toch op vertrouwen dat ze hun vak verstaan en je er niet altijd met je neus bovenop moet staan?
Dus na een week stappen na de buisproef door onze instructrice (tevens dierenarts) zijn we (omdat hij gradatie drie tot vijf op de buigproef had) toch maar naar Bodegraven gegaan voor een echo.
Daar weer kreupelheidsonderzoek gedaan en was er niets meer te zien. Dat gaf de burger moed, want bij zo'n snel herstel na een week stappen kon het in ieder geval niets ernstigs zijn.
Vandaag een andere smid laten komen die His goed op zn voeten heeft gezet. En gewoon rustig aan weer rijden.
Ik baal er echt flink van; dit was gewoon niet nodig.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:11

Jeetje Babootje wat vervelend dat je smid niet geluisterd heeft en daardoor His kreupel is geworden ( gelukkig was het snel over ) ... heel goed dat je een andere smid hebt genomen , je moet er idd toch vanuit kunnen gaan dat je paard goed beslagen wordt ( en wat ik lees heb je dat goed uitgelegd ) .
Weer lekker gaan oppakken en dan focussen op de indoorkampioenschappen .

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:20

Super knap Moniek. Wij liggen er weer even uit. Sjef heeft een klap gehad van een ander paard . Het zit niet mee de laatste tijd.

Afbeelding

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:06

Gaaf Moniek ik moest werken heb niet kunnen kijken (ben een gratis kijker) Mooie foto s ook!

Wat balen babootje ik weet er alles van met de smeden helaas! Fijn dat het nu weer in orde is

Zo dat is een flinke jaap Leonie ;( en op een rot plek ook lekker met al die vliegen nu

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:09

Hè Getver Leonie het zit echt even niet mee .. nare plek .. hopelijk is het snel weer beter .


pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:52

Moniek: gefeliciteerd. Wat een ervaring en wat een fijn resultaat.
babootje: balen van de blessure en smid. Hopen dat dat nu weer snel verleden tijd is.

Leonie: in tegenstelling tot de rest vind ik het er niet zo verontrustend uit zien. Zit op de voorkant toch? Is Sjef er ook kreupel op? Ik zou dit gewoon schoonmaken en een dag (of 2) wondzalf er op smeren en daarna soepel houden met een flinke klodder sudocreme.

Maar mijn barbaren hebben wel vaker gaten....en lopen dan vrolijk door. Het is ook altijd zo genezen. Als ze niet kreupel zijn (wat tot nu toe nooit voorgekomen is) rijd ik gewoon door.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:59

Kreupel niet. Wel stijf. Maar het gewricht is ook heel dik. Dus dat is logisch

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Babootje

Berichten: 26215
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:05

Leonie_M schreef:
Kreupel niet. Wel stijf. Maar het gewricht is ook heel dik. Dus dat is logisch


Heb je ook een DA laten kijken hoe diep het is? Kan dieper zijn dan je denkt en dan zo dicht bij een gewricht wil je geen infectie.
Rotplek ook. Niet te hechten. Ik kan honingzalf hierbij wel aanraden.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 18:11

Ja overleg gehad met de dierenarts. Het is inderdaad niet te hechten. Nu twee keer per dag smeren met honingzalf en zorgen dat de vliegen wegblijven
Afbeelding

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

Babootje

Berichten: 26215
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:35

Nou kijk :D :D

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 23:29

Hey allemaal,

His en ik staan sinds 3 maanden op een nieuwe stalling. Een volledige zelfzorg stalling, maar dan wel met eigen weide. Hij kan dus 24/7 naar buiten. En wat doet dit hem goed!

Zo hebben we nu al 2 maanden om de week springles! Ik vind dit altijd mooi om te zien, maar vind het wel heel spannend om te doen. Dus nu besloten de uitdaging aan te gaan om te kijken of ik over die onzekerheid heen kom. Kreeg in ieder geval al complimenten van mijn Instructeur dat hij dit niet aan mijn springstijl kon zien! Dat ik dus juist heel goed bezig ben. Nou, ben nog steeds erg blij als we heelhuids aan de overkant landen!

Dan zijn we druk bezig met grondwerk, om hem nog fijner te krijgen qua druk zowel rechts als op zijn blinde kant links. Dit pakt hij ook super op!

Buitenrijden doen we ook weer lekker alleen. Na onze val samen in januari had ik toch veel spanning in mijn lijf. Nu is deze lekker het verdwijnen, want onze nieuwe stalling ligt vrijwel direct aan bos en landwegen. Geen straten meer over!

En september starten we weer een onderlinge dressuur wedstrijd zonder startkaart. Eerste keer sinds hij half blind is. Dus lekker ervaring opdoen.

We are back on track!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 07:15

Orsje , wat onwijs stoer dat je gewoon bent gaan springen .. dapper hoor :j
Was je zo hard gevallen dan in januari ? ( sorry als je het al geplaatst had , ik weet het niet meer :o )
Heel fijn dat het nu zo goed gaat op je nieuwe stal , heerlijk aan het bos <3
Je eerste wedstrijdje wordt ook appeltje eitje .. je springt ook .. dan kan hij ook een proefje lopen +:)+

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 23:52

Wat goed dat je zo lekker bezig bent Orsje

Omdat ik het leuk vind om onze vorderingen te delen een proef van vandaag Ik heb geprobeerd wat stoerder te rijden ipv truttig en te netjes willen rijden en ben eigenlijk wel heel blij met het resultaat ondanks een storing met aandraven! We zijn er natuurlijk nog lang niet maar we gaan vooruit :D

https://www.youtube.com/watch?v=NIdR8Tl2AyM&t=12s

Dit is de 2de proef filmer ( pap) was wat laat ( en deze ging ook het beste )

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:23

Dres , wat heb je een fijn paard zeg en wat loopt hij lekker .. heerlijk geconcentreerd <3
Ik vind je proef iets gehaast tonen , probeer hem iets op te vangen maar dan wel de energie te houden ;)

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:55

Dank je Moniek ondanks dikke punten stond dat er ook wel op idd soms iets gehaast! Dat zie ik zelf ook dan wil die zich lang maken ipv dragen hij is van nature erg lui dus moet er vooral heeeel veel energie in stoppen := Maar hij mag moet idd meer naar verzameling en wat meer om binnenbeen rechts!

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:11

Hahaha lui ?? Dat zie je aan je proef niet .. dus dat doe je goed :)
Ja dat buigen om je rechterbeen dat herken ik bij mezelf en Huds ook .. het was altijd links en nu veranderd naar rechts ..
je hebt hem wel lekker aan het lopen hoor , het wordt nu een beetje afwerken voor nog hogere punten :)

pol013

Berichten: 8990
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:26

orsje: super fijn dat jullie weer zo lekker aan het rijden zijn. Fijn ook dat je weer je grenzen durft te verleggen.
dresjoepie: doe je knap want ik vond hem ook eerder iets haastig dan lui over komen. Maar dat is alleen mooi, nu hoef je alleen een beetje beter te gaan doseren. Te lang vind ik hem hier niet worden hoor. Maar fijn proefje zo.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 14:56

dank je pol Ik heb er nu teveel aangereden haha We gaan op zoek naar de middenweg! Ik vind dat zo lastig dat stukje beeld en gevoel 8)7

Met name in galop wil die zich lang maken en de hoeken in duiken We zijn daar thuis mee bezig dat ik dan net wat meer om binnen been krijg door tikje net achter mijn been! maar dat vind die moeilijk (ik ook)

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:54

moniek21 schreef:
Orsje , wat onwijs stoer dat je gewoon bent gaan springen .. dapper hoor :j
Was je zo hard gevallen dan in januari ? ( sorry als je het al geplaatst had , ik weet het niet meer :o )
Heel fijn dat het nu zo goed gaat op je nieuwe stal , heerlijk aan het bos <3
Je eerste wedstrijdje wordt ook appeltje eitje .. je springt ook .. dan kan hij ook een proefje lopen +:)+


De schade van de val viel reuze mee.. Maar heeft flinke schrik in de benen veroorzaakt. Door diverse omstandigheden zat van alles niet mee.. Maar er kwam ons een hond tege nmoet die ineens zo luid begon te blaffen, dat His explodeerde.. En His explodeert nooit.. Maar die dag als een Rodeo paard tot 3x toe 4 benen tegelijk de lucht in. Bij de 3e sprong is de landing mislukt en zijn we gevallen. His heeft toen uiteindelijk de benen genomen en is naar huis gerend, via de grote straat.. Wonder boven wonder niks gebeurd verder op de schrik na en blauwe plekken met kneuzingen.. Maar sindsdien had ik de schrik meer te pakken dan ik besefte.. Dat heeft ons een hele tijd tegen gehouden en dwars gezeten.
Dat hij ineens bijna niet naar buiten kon doordat de winterweides niet open mochten, hielp niet mee. Dus uiteindelijk besloten voor een andere stalling te gaan. En hier zijn we echt weer thuis nu. Nieuwe start gemaakt.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:25

Getver Orsje wat een nare ervaring .. ik snap dat je daardoor wat angstig bent geworden . Na die van van Haydn 3 jaar geleden was ik ook even goed bang , nu 3 jaar later merk ik dat het heel soms nog even aanwezig is maar zo goed als weg .
Heerlijk dat je nu op een plek sta waar je je zo thuis voelt .

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:14

Die man is vandaag geweest .. en het zijn Australiërs :+
Hij was heel enthousiast over Huds , hij gaat de vrouw voor wie hij is overtuigen ( zij is gewoon in Australië ) dat ze hem moet nemen .. het voelt heel dubbel maar het zijn zulke lieve mensen dus het voelt wat dat betreft heel goed <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, GoogleAdsense, janneke584, Lanoca, LesleyAnne, PeerAppel, Pien63, Thami, TinkerTreas en 87 bezoekers