Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 16:34

Gooooeeeeiemiddag bokkers!

In mijn zoektocht naar passende rijlaarzen (zonder veter, met rits) stuitte ik op verschillende problemen. De eerste: Mijn maat…
Voetmaat: 40 Kuitmaat: 32 Hoogte: 51

Ik hoor jullie al denken, onmogelijk in standaard-uitvoering. Dat klopt helaas. Daarom heb ik mij er bij neergelegd dat er maatwerk moet komen. In de ruitersport adviseerde ze mij Perie of Cavallo omdat ik ook smalle voeten heb. Helaas verkochten ze daar geen De Niro of Celeris, waardoor die merken niet aan de orde zijn gekomen. De Niro heb ik enkel keuze voor Ottaviano als mijn kuit 33 is, maar ik heb het nog niet proffessioneel op laten meten mijn kuiten. (Maatwerk voor de hoogte kost daar 60 euro, dressuurboog 30 euro namelijk) Als ook kuit op maat moet, is het niet haalbaar, want volledig maatwerk is 200 euro.

Wat is jullie ervaring? Mijn budget ligt toch echt wel rond de 600 euro, van Petrie heb ik dus ook alleen keuze tussen de twee modellen die beginnen bij 509, de laars die ik mooi vind van die twee is de Leeds. Celeris spreekt mij het model Pablo aan van 549.

Mijn huidige lijst waar ik dus graag ervaringen en voorkeuren over zou horen voor mijn maten en smalle voeten en kuiten:
-Petrie Leeds 509
-Celeris Pablo 549
-Cavallo Linus 300
-De Niro Ottaviano 590

Welk model adviseren jullie en hebben jullie de fijnste ervaringen mee?

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 18:50

Oei, ik vraag me af, staat deze hier weg goed?

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:52

Zelf ben ik heel lij met mijn pioneermaatwerklaarzen, lukt precies met je budget

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:56

De Niro kan je denk ik wel mee uit de voeten :j

Je hebt daar namelijk de mogelijkheid om één van de 4 hoogtes + 1 te doen. Ik viel precies er tussen in en mijn hoogte is daardoor MC + 1 dat kost niks extra´s dus je hoogte komt dan al op 51 cm uit.

Ik heb ook gemeten kuit 32 en heb van mijn trainingslaarzen 33,5 en wedstrijd 34,5 dat zit gewoon super strak. Ik heb niet de ottaviano maar ander model maar aan maat maakt dat niet uit.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 19:03

Yvank_ schreef:
De Niro kan je denk ik wel mee uit de voeten :j

Je hebt daar namelijk de mogelijkheid om één van de 4 hoogtes + 1 te doen. Ik viel precies er tussen in en mijn hoogte is daardoor MC + 1 dat kost niks extra´s dus je hoogte komt dan al op 51 cm uit.

Ik heb ook gemeten kuit 32 en heb van mijn trainingslaarzen 33,5 en wedstrijd 34,5 dat zit gewoon super strak. Ik heb niet de ottaviano maar ander model maar aan maat maakt dat niet uit.


Dankjewel voor je reactie! Interessant dat ze zo veel ruimer zijn. Heeft dat te maken met de harde schacht? Heb je een extra harde, of die gratis optie van hardere?
Ik wist niet dat je +1 mag doen, is dat overal zo of alleen bij bepaalde zaken? Dat zou echt top zijn, want dan kom ik inderdaad op 50,5.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 19:04

robbie88 schreef:
Zelf ben ik heel lij met mijn pioneermaatwerklaarzen, lukt precies met je budget


Die ga ik ook eens bekijken. Vind ze zo op het eerste oog wel minder mooi aansluiten, en meer springlaars?

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:09

Mijn op maat gemaakte laarzen van Petrie komen bij Van Huet vandaan. Kundige man en fijne laarzen. Zie zijn website.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:09

Ik heb zelf de Linus van Cavallo. Vind het fijne laarzen :j met de andere laarzen geen ervaring. Heb ook een moeilijke maat, en kwam dus bij Cavallo uit.

robbie88

Berichten: 2087
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:15

Ik he wel echt dressuurlaars..Afbeelding
En moeilijke enkels e.d scheelt 4 cm links en rechts.. heb ze nh ruim een jaar en zien er nog prima uit

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:16

Ik heb de Celeris Pablo en vind het een miskoop, maar mijne zijn veel te strak aangemeten. Daarnaast zat er een fout in het ontwerp en kreeg ik de verkeerde sporenriempjes. Wachttijden zijn lang en communicatie verloopt ook niet altijd even soepel. Maargoed. Dat is mijn ervaring. In dit topic lees je nog meer ervaringen: [RUI] Ervaringen met celerisrijlaarzen

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 19:22

Celeris vindt moeder niets :D dus dat wordt hem niet. Pioneer vind ik toch ook niet zo mijn ding, het model staat me niet zo aan.

De Linus zakt denk ik wel snel in? Zacht leer?

Ik denk dat mijn voorkeur toch echt naar Petrie of De Niro gaat!
Van huet hoor ik heel veel goeds over! Ga even kijken.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:23

Ik heb maat 39/33/52 en heb cognac DeNiro Ottaviano, extra hoge boog en met Italiaans geknepen enkel (vind dit echt een groot pluspunt voor mensen met smalle kuiten!). Heb de veters ook er uit laten halen, dus is nu echt een “dressuurlaars”. Foto’s staan wel in ‘t DeNiro topic :D
Prijs was toen trouwens €475 of zo als ik het me goed herinner. Op laten meten bij Van Rijs.

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:27

Ik kan natuurlijk geen keuze voor je maken, maar ik zweer ook bij DeNiro. Ik heb het probleem de andere kant op; kuitmaat en hoogte vergelijkbaar, maar een kleine voetmaat. Voetmaat/kuitmaat gaat goed, maar met de hoogte kom ik in de knoei.

Inmiddels 3 paar DeNiro's (2 Ottaviano's en 1 Dressagio). Ze zitten heerlijk, vooral de Ottaviano's zijn net sloffen. De voet is mooi smal, maar knelt niet en ze zijn bij mij ook keurig aangemeten. Bij mijn oudste paar (inmiddels volgens mij een jaar of 7 oud) heb ik beide ritsen laten vervangen het afgelopen jaar. Ze zijn nu wel echt "oudjes" aan het worden, maar ik ben er dan ook niet voorzichtig mee (door modder, weilanden en stallen baggeren). Zag laatst iemand die deze laarzen wel voor "net" heeft gehouden en die zagen er met 7 jaar nog keurig uit.

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:45

Maik79 schreef:
Mijn op maat gemaakte laarzen van Petrie komen bij Van Huet vandaan. Kundige man en fijne laarzen. Zie zijn website.


Ben het hier helemaal mee eens, super fijne en toffe gast. Neemt de tijd voor je en denkt mee :)

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 19:51

AnneJ1995 schreef:
Ik heb maat 39/33/52 en heb cognac DeNiro Ottaviano, extra hoge boog en met Italiaans geknepen enkel (vind dit echt een groot pluspunt voor mensen met smalle kuiten!). Heb de veters ook er uit laten halen, dus is nu echt een “dressuurlaars”. Foto’s staan wel in ‘t DeNiro topic :D
Prijs was toen trouwens €475 of zo als ik het me goed herinner. Op laten meten bij Van Rijs.


Zo dat valt mij reuze mee! Ik wil vergelijkbaar, ben gek oo een smalle enkel! Ga je foto even opzoeken! Ben benieuwd.

Oei ik neig nu toch wel enorm naar De Niro! Enig idee of er kwaliteit verschilt zit tussen de Niro en Petrie?

Edit: Kan het topic helaas niet vinden, heb je een linkje? Hoe lang heb je je laarzen nu?
Laatst bijgewerkt door SBravour op 15-08-18 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 19:51

Silly_Woman schreef:
Maik79 schreef:
Mijn op maat gemaakte laarzen van Petrie komen bij Van Huet vandaan. Kundige man en fijne laarzen. Zie zijn website.


Ben het hier helemaal mee eens, super fijne en toffe gast. Neemt de tijd voor je en denkt mee :)


Als ik voor Petrie ga dan houd ik hen in gedachte!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 20:35

Zo weer een uurtje rijlaarzen zoeken verder. Ben erachter gekomen dat ik met De Niro toch wel wat hoger ga uitkomen. Als mijn kuit in 32 moet, ben ik 100 euro aan maatwerk kwijt. Dat betekent dat de rijlaars + 100 = 600. Met Petrie ben ik met 500 al klaar, en dat is helemaal op maat gemaakt. Begin daarom nu toch weer meet naar petrie te gaan. :p Iemand nog tips/weetjes?

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:07

SBravour schreef:
Yvank_ schreef:
De Niro kan je denk ik wel mee uit de voeten :j

Je hebt daar namelijk de mogelijkheid om één van de 4 hoogtes + 1 te doen. Ik viel precies er tussen in en mijn hoogte is daardoor MC + 1 dat kost niks extra´s dus je hoogte komt dan al op 51 cm uit.

Ik heb ook gemeten kuit 32 en heb van mijn trainingslaarzen 33,5 en wedstrijd 34,5 dat zit gewoon super strak. Ik heb niet de ottaviano maar ander model maar aan maat maakt dat niet uit.


Dankjewel voor je reactie! Interessant dat ze zo veel ruimer zijn. Heeft dat te maken met de harde schacht? Heb je een extra harde, of die gratis optie van hardere?
Ik wist niet dat je +1 mag doen, is dat overal zo of alleen bij bepaalde zaken? Dat zou echt top zijn, want dan kom ik inderdaad op 50,5.

Ik heb inderdaad de harde ja :j en mijn wedstrijdlaarzen zijn lak dat is nog harden. Dat plus 1 is sowieso zo met de hoogte.

Maar ik zou het passen hoor! want het leer is best strak ik dacht ook dat ik kleiner moest maar was toch niet zo.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 22:17

SBravour schreef:
AnneJ1995 schreef:
Ik heb maat 39/33/52 en heb cognac DeNiro Ottaviano, extra hoge boog en met Italiaans geknepen enkel (vind dit echt een groot pluspunt voor mensen met smalle kuiten!). Heb de veters ook er uit laten halen, dus is nu echt een “dressuurlaars”. Foto’s staan wel in ‘t DeNiro topic :D
Prijs was toen trouwens €475 of zo als ik het me goed herinner. Op laten meten bij Van Rijs.


Zo dat valt mij reuze mee! Ik wil vergelijkbaar, ben gek oo een smalle enkel! Ga je foto even opzoeken! Ben benieuwd.

Oei ik neig nu toch wel enorm naar De Niro! Enig idee of er kwaliteit verschilt zit tussen de Niro en Petrie?

Edit: Kan het topic helaas niet vinden, heb je een linkje? Hoe lang heb je je laarzen nu?



Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ze nu 2 jaar (mei 2016)

Ik heb dus ook wel extra smalle en extra hoge, maar was echt onder de 500 kwijt hoor!

Ik heb Petrie gehad en vond die onwijs stug/hard, DeNiro was na 3x rijden echt wel redelijk soepel te rijden.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 07:41

Wauw, super mooi.... dat is dus de ottaviano. Wat is de reden dat jij voor die hebt gekozen ipv dressagio? Gave kleur ook.
Volgensmij is de basisprijs van ottaviano nu €500.

Ik denk dat we volgend weekend een ritje levade ruitersport gaan :D Die schijnen deze laarzen aan te meten, en ik ga er vanuit dus ook wel wat pasmodellen te hebben!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:40

Ik heb zelf gekozen voor Lipica en ik had een iets lager budget in mijn hoofd dan jou. Ik ben nog elke dag zo blij met mijn Lipica laarzen. Zoveel blijer dan die harde, stugge Petries (al had ik op een gegeven moment de Petrie Padova, was ik heel tevreden over maar was geen maatwerk).

Bij Lipica heb je sowieso maatwerk en heb je keuze uit alle kleuren van de regenboog en heel veel opties. Ik ben in de fabriek in Raamsdonkveer geweest om aan te laten meten en de service daar was echt top! Je hebt her en der ook dealers in Nederland zitten, maar houd er dan rekening mee dat zij toch minder ervaring hebben vaak met het aanmeten.

Afbeelding

Met deze laarzen kwam ik op ongeveer op €400 uit. Dressuurlaars met rits aan de voorkant, hoge dressuurboog, verharde schacht (je kan ook zacht kiezen, deze optie is gratis), donkerbruin met jachtkap in ander leersoort (croco), houtzool en spoorriempjes in ander leersoort (croco).

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 08:55

Je zou ook nog bij Kingsley kunnen kijken :j

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:07

Ik heb op maat gemaakte Petries, aan laten meten bij Trix Sports in Castricum.
Heb er nog niet veel mee gereden, gister voor het eerst sinds ruim een jaar weer aan gehad, maar ben er echt nog heel blij mee!
Ik voelde gister wel dat ik ze aan had gehad, nog niet heel goed ingelopen, maar geen blaren ofzo, dus ik ben allang blij :)
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 09:11

Als je voor Petrie gaat, ga dan naar van Huet rijlaarzen in Bunnik. Hij is heel kundig en kan je ook goed adviseren welk model laars het beste past bij jouw specifieke maten.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:41

Ik lees hier een paar keer dat Petries zo stug zijn, maar dat is de Leeds zeker niet. Aantrekken en wegrijden, zo soepel zijn ze. Sterker nog, ik heb een paar voor dressuur en een paar voor springen, en bij het paar voor dressuur heeft Van Huet de buitenkant wat laten verstevigen.

@TS, je kunt ze niet heel goed zien, maar dit zijn mijn springlaarzen, ook de Petrie Leeds in cognac met houten zool. Voor dressuur heb ik gewoon zwart.

Afbeelding