incasso bureau neemt me in de maling..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
wilmatj

Berichten: 2416
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 16:36

Helaas heb ik al een tijdje gezeur met een incasso bureau, wat daar precies aan de hand is, dat maakt niet zo veel uit.

Nu wilde ik graag een rechtzaak voorkomen, dus via email contact.
Ik wilde geen telefonisch contact omdat ik alles zwart op wit wilde hebben.
Helaas was het incasso bureau het niet met mij eens. Email duurt te lang??

Gevolg, ik kreeg toch een rechtzaak aan mijn broek.. Oke nog maar eens een paar mailtjes eruit.
Voorstel tot betaling en alles wat ze zo graag wilde.
Maar nee geen reactie, dus toch de telefoon gepakt.
Heel gezeur aan de telefoon, ook als de zaak niet door gaat moet ik wel die kosten betalen? Huh??
Maar oke een bepaald bedrag afgesproken, eigenlijk 3 bedragen. Bedrag van de eiser, 150 euro incasso kosten en 450 euro proceskosten?? In de brieven is alleen dit laatste bedrag zo'n 25 euro minder.

Nu vroeg ik om een bevestigingsmail en ja hoor dat kwam hij.. Een bedrag van bijna 400 euro is hier bovenop gegooid.. Waar ik dus al bang voor was. Ik via email gereageerd, dat we dat niet hebben afgesproken en dat ik dan wel een overzichtje wil wat die kosten in zouden houden.
Er gelijk achteraan gebeld, hier ben ik het niet mee eens..

Een nieuwe mail volgde, een mooi tabelletje eiser bedrag instond, incassokosten stond er ook in.. En bij proces kosten stond 0,- euro..
Onder het mooie tabelletje is een tekst regeltje geplaatst dat ik ook nog 735 euro moest betalen aan proceskosten, a deurwaarders kosten en dagvaardingkosten.
Onder die regel stond weer dat we een bepaald bedrag hebben afgesproken.. 100 euro boven het bedrag wat ik heb afgesproken telefonisch..

Ik weer gemaild, weer gebeld..
Nee ik loog.. Het gaat gewoon om dat bedrag, je betaald het maar gewoon en anders alsnog een rechtzaak.


Help? Wat kan ik hier mee? -O- -O- -O- -O-

Helaas heb ik zelf geen juridische kennis en de juridische telefoonlijn kon mij hier ook niet veel duidelijk in maken.

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:40

Incassobedrijven zijn niet zelden de grootste boeven die er bestaan :n
Die helpen je met liefde van de wal in de sloot.

Gelukkig persoonlijk geen ervaring,maar wel verhalen gehoord waar je nekharen van overeind staan.

Ik weet even niet wat nu praktisch is. Maar je kunt telefoongesprekken opnemen. Is dat geen optie?

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:41

Nogmaals het juridisch loket bellen en net zo lang doorvragen tot het je duidelijk is. Niet op Bokt vragen (sorry Bokt). :)

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:42

Is het een incassoburo of een deurwaarder?

Een incassoburo gaat namelijk niet procederen, een deurwaarder wel. Voor de kosten van de deurwaarder staan vaste bedragen, gewoon wettelijk vastgelegd.

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:45

Sowieso niet blijven heen en weer mailen maar altijd bellen of een afspraak maken om langs te gaan. Vervolgens zelf een verslagje maken + mailen/opsturen dat je comform gesprek x dit en dit samen hebt afgesproken met de vraag dit te bevestigen. Dan heb je alsnog alles zwart op wit maar blijf je niet heen en weer pingpongen. Verder blijft het vervelend en is het ook afhankelijk wie je te spreken. Sterkte.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

wilmatj

Berichten: 2416
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 16:49

Apple schreef:
Is het een incassoburo of een deurwaarder?

Een incassoburo gaat namelijk niet procederen, een deurwaarder wel. Voor de kosten van de deurwaarder staan vaste bedragen, gewoon wettelijk vastgelegd.


Is hier hetzelfde bedrijf. Dus beide :)

Ja hun veranderen elke keer de bedragen, Wettelijke bedragen die ik kon vinden zijn de eerste bedragen. Deurwaarden kosten 98 euro. Zij zeggen 250 euro.

Omdat ik nu in ga tegen het bedrag, 100 euro meer betalen wil ik niet.
Dreigen ze opnieuw juridisch de zaak voort te zetten en nog meer geld te gaan eisen ;(

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:57

App installeren op je telefoon dat je telefoongesprekken opneemt. Dan heb je wellicht nog iets meer te vertellen. Dan afspraak maken en langs gaan en uit praten. Zwart op wit laten zetten of zelf doen en dat communiceren.

En contact opnemen met juridisch loket wellicht?

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 16:58

Ik zou het voor laten komen. Maar ga eerst nogmaals juridisch advies inwinnen aub. Zorg dat het je wel duidelijk is.

http://www.flowerishtattoo.nl
Fineline tattoos & meer <3

wilmatj

Berichten: 2416
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 17:16

Ik heb net weer het juridisch loket gebeld. Mondelinge afspraak is rechtsgeldig, maar bewijzen is heeeeeel moeilijk helaas.
Als ik de zaak voor laat komen is de kans groot dat ik op eerste afgesproken bedrag uit kom.. Dus 100 minder als zij willen. Maar, en dat maakt het lastig. Dan heb je wel de kosten voor een advocaat, griffierecht.
Dus kom je in totaal hoger uit.

Wat is wijsheid dan he, eigenwijs blijven vast houden maar uiteindelijk meer betalen, of toch maar schikken? ( als ze dat nog willen, meneer van de mail is gewoon enorm onbeschoft en de dreigementen vliegen om mijn oren.. Gelukkig nu wel alles zwart op wit. Bellen doe ik niet meer, of ik neem het inderdaad op!

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:29

En als je nu in je mail zegt dat je het eerste gesprek hebt opgenomen of dat je telefoon op luidspreker stond en er getuigen waren. Dus dat jij beijs hebt en dus de kosten zoals was afgesproken wil zien.
Kopie naar Radar sturen?

Heb je geen Rechtsbijstand?

[o]

marschwood
Berichten: 452
Geregistreerd: 25-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:30

Kun je niet met de oorspronkelijke schuldeiser een deal maken?Incassobureaus werken ook vaak met no cure no pay.Is altijd het proberen waard denk ik

wilmatj

Berichten: 2416
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 17:31

luuntje schreef:
En als je nu in je mail zegt dat je het eerste gesprek hebt opgenomen of dat je telefoon op luidspreker stond en er getuigen waren. Dus dat jij beijs hebt en dus de kosten zoals was afgesproken wil zien.
Kopie naar Radar sturen?

Heb je geen Rechtsbijstand?


Helaas geen rechtsbijstand..
Ja ik kan gaan bluffen/ liegen.. maar breng ik mezelf dan niet in de problemen?

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys

wilmatj

Berichten: 2416
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 17:31

marschwood schreef:
Kun je niet met de oorspronkelijke schuldeiser een deal maken?Incassobureaus werken ook vaak met no cure no pay.Is altijd het proberen waard denk ik


Nee geen optie

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys


Mri

Berichten: 15304
Geregistreerd: 01-12-04

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:36

Call recorder op je telefoon zetten, begin van het gesprek netjes aaangeven dat de gesprekken worden opgenomen. En dan in het vervolg gewoon de opname van het gesprek bij de mail toevoegen en ZELF met de samenvatting van het gesprek komen

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:38

Rena100 schreef:
App installeren op je telefoon dat je telefoongesprekken opneemt. Dan heb je wellicht nog iets meer te vertellen. Dan afspraak maken en langs gaan en uit praten. Zwart op wit laten zetten of zelf doen en dat communiceren.

En contact opnemen met juridisch loket wellicht?


Dit, uiteraard wel even vermelden dat je het telefoongesprek opneemt.

Verder maakt het wat mij betreft wel degelijk uit wat de kwestie is. Misschien staat het bureau überhaupt niet in zijn/haar recht, ook al denk jij van wel.
Net als de naam van het incassobureau (google het even, weet je meteen of het een correct bureau, zoals al gezegd vaker niet dan wel).

Zoek zelf ook even uit wat de griffierechten zijn. Ik heb uit principe ook eens iets bijna tot een zaak laten komen, omdat ik het geld er wel voor over had. Had me al met al 225 euro gekost.
Plus, als je de zaak wint, gaan de kosten naar de tegenpartij geloof ik?

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:38

Bluffen is niet netjes, maar wat zij doen ook niet.
Je kan altijd een vriendin vragen te getuigen.
Al denk ik dat dat niet eens nodig gaat zijn.

[o]

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:49

Ik vraag mij af wat er niet netjes aan is? TS verzuimd zelf dusdanig lang te betalen of een betaalafspraak te maken. Dan kan je weleens dit soort dingen krijgen.

Mocht het bedrag te hoog zijn en je dit niet kan betalen kan je altijd even een formulier aan het incasso bureau vragen. Dit vul je in en dan zullen zij zich gewoon netjes aan de wet houden.

Wat zij doen is niet netjes, maar niet betalen ook niet. Dus ik zou vriendelijk blijven en geen rare streken uithalen. Als je niet kan betalen kan je dit gewoon bewijzen. Niet willen betalen hebben ze denk ik lak aan. En moet je zelf ook niet willen.

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Janine1990

Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:54

Sunrise19 schreef:
Ik vraag mij af wat er niet netjes aan is? TS verzuimd zelf dusdanig lang te betalen of een betaalafspraak te maken. Dan kan je weleens dit soort dingen krijgen.

Mocht het bedrag te hoog zijn en je dit niet kan betalen kan je altijd even een formulier aan het incasso bureau vragen. Dit vul je in en dan zullen zij zich gewoon netjes aan de wet houden.

Wat zij doen is niet netjes, maar niet betalen ook niet. Dus ik zou vriendelijk blijven en geen rare streken uithalen. Als je niet kan betalen kan je dit gewoon bewijzen. Niet willen betalen hebben ze denk ik lak aan. En moet je zelf ook niet willen.


Nou, dan raad ik je aan om eens te Googlen op incassobureaus.
Het gebeurt vaak genoeg dat mensen ten onrechte een incassobureau op hun dak krijgen. En de manier waarop incassobureaus werken is echt heel slinks hoor. Vaak echte bangmakerij.

Daarbij valt er op basis van het bericht van TS niet te oordelen over de reden van het betaalverzuim en of het überhaupt bij TS ligt.

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 17:57

Dit doen al die incassobureau's. Ze verdienen goud op deze manier, ze verzinnen elke keer weer kosten erbij en je staat helemaal machteloos. Zo houden ze zichzelf in stand, over de rug van mensen die toch al in de problemen zitten. Het enige wat je kan doen is een goed onderbouwde brief sturen waarin je alle feiten benoemd en netjes vraagt om een specificatie van alle kosten en waar die op gebaseerd zijn. Maar ik geef je erg weinig kans, je zult wel alles moeten betalen anders kom je voor de rechter en kost het je nog meer. Maar dit is dus de truc van deze bureaus, die kunnen doen wat ze willen. Je raakt van de regen in de drup.

XXXX2015
Berichten: 1789
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:03

Hier TS, lees dit goed en gebruik de voorbeeldbrief die op deze site staat. Niet zomaar betalen om er vanaf te zijn.

https://www.consuwijzer.nl/thema/incassokosten

Gebruik vooral ook even de rekenhulp (via de link bij het eerste pijltje)
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 15-08-18 18:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:04

Ik hoef niet te googlen geloof dat ik ervaring genoeg heb inmiddels ;)

Tuurlijk zijn die kosten vervelend! Maar je zou iets meer dan de helft kunnen bieden tegen totale kwijting. Als er niks te halen verder valt is dat voor hun gunstiger.

Of gewoon die brief invullen. En duidelijk aangeven dat meer niet kan.

Vervelend blijft het. Maar ooit is er een rekening niet betaald. En die willen ze toch graag betaald zien. En daar kan je het helemaal niet mee eens zijn. Maar dan moet je met bewijs komen en ze naar de rechter laten gaan. Dan kan je daar uitleggen wat er dan precies niet klopt incl je bewijs.

En dat er veel kosten bijkomen is opknappen logisch. Dat incassobureau leeft ook niet op lucht.

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:06

Incassokosten :x , had onterecht een rekening van 9000 euro en 1200 euro aan incassokosten . Na een tripje juridisch loket en advocaat werd het kwijtgescholden maar de 1200 moest ik wel betalen >< . Het zijn dieven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:08

Ik heb er geen verstand van verder maar als je iets vast wil leggen en ze doen zo moeilijk over mailen, download een opname appje en neem de telefoongesprekken op. Is misschien niet zo zwart op wit als je wil maar heb je wel bewijs van wat er nou daadwerkelijk gezegd is.
Succes!

henshem
Berichten: 1125
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:12

wilmatj schreef:
Ik heb net weer het juridisch loket gebeld. Mondelinge afspraak is rechtsgeldig, maar bewijzen is heeeeeel moeilijk helaas.
Als ik de zaak voor laat komen is de kans groot dat ik op eerste afgesproken bedrag uit kom.. Dus 100 minder als zij willen. Maar, en dat maakt het lastig. Dan heb je wel de kosten voor een advocaat, griffierecht.
Dus kom je in totaal hoger uit.

Wat is wijsheid dan he, eigenwijs blijven vast houden maar uiteindelijk meer betalen, of toch maar schikken? ( als ze dat nog willen, meneer van de mail is gewoon enorm onbeschoft en de dreigementen vliegen om mijn oren.. Gelukkig nu wel alles zwart op wit. Bellen doe ik niet meer, of ik neem het inderdaad op!


Advocaat heb je niet nodig als het totale bedrag onder de €25.000 blijft. Dan mag je nl. in persoon procederen zoals dat heet.

wilmatj

Berichten: 2416
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: incasso bureau neemt me in de maling..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-18 18:35

Iedereen bedankt voor de reacties hier en in pb! Enorm waardevol sommige.

Ik wil zeker het verschuldigde bedrag betalen, maar bedrag is 4 keer zo hoog als het zou moeten zijn. Zelf lax, naiiff geweest waardoor ze dit voor elkaar krijgt.

Het incassobureau wil daarbovenop nog rijker worden, en wisselt van prijzen, van afspraken en het loopt uit de hand.

Meneer van het incasso bureau bedreigt me nu met nog hogere kosten en dus die rechtzaak.

Idd geen advocaat nodig.. maar zelf de kennis en kunde niet. En als ik goedkoper uit kom om een rechtzaak te voorkomen, nou graag dan.

Ik wil niet te diep in gaan op het bedrag ivm mensen die hier op bokt zitten en vanaf weten/ mee te maken hebben.

Het gaat mij om die kosten die het incasso bedrijf op aan het voeren is.

Instagram van mijn paardjesdikkebillenponys


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 bezoekers