Cribox voor hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Cribox voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 09:49

Hoii..

Mijn puppy van 4 maanden is aan het wisselen en is overal op aan het knagen. Nu zit hij overdag in de kennel in de achtertuin op mijn werk samen met mijn teef van 2 jaar. In de kennel zit een nachthok wat gemaakt is van hout en hij zit hier heerlijk op te knagen. Mijn teef deed dit eerder ook, en toen heb ik Cribox op de randen gesmeerd, ze heeft hier verder nooit meer aan gelikt.

Nu is de pup dus zo hard aan het knagen dat ik bang ben voor splinters, heb op dit moment geen extra bench waar ik hem in kan stoppen. Wel heb ik 3 kauwstaven in de kennel liggen en een rubber (onverwoestbaar) botje liggen waar hij lekker op kan knagen, alleen op dingen bijten waar je niet op mag bijten blijkt dus het leukst te zijn voor puppy's.

Nu zat er nog wel wat cribox van vorig jaar aan de randen, maar dat is er met de tijd wel een beetje afgesleten. Vorig jaar heb ik er ook niet echt overna gedacht of het schadelijk kan zijn als ze het binnen krijgen omdat het dus eigenlijk voor paarden bedoeld is.

Ik kan er verder ook niet echt iets over vinden op internet, dus vandaar hier mijn vraag aan iemand of dit schadelijk kan zijn of is als ze er aan gaan likken.

Het is trouwens wel de bedoeling dat er aluminium strips op de randen van het nachthok komen, maar die zijn dus volgende week pas klaar.

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Cribox voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:51

Euh heb het hier ook gedaan en andes de anti knabbel spray van de welkoop maar die gaat er eerder af gebruik ik hier ook altijd

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Cribox voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 09:54

Spray's bevallen mij nooit zo, behalve in huis maar buiten heb ik niet het idee dat het werkt. Voor binnen in huis heb ik alle stoel en tafel poten ingesprayed met haarlak, en dat werkt perfect.

Die cribox is wel fijn omdat dat echt goed blijft zitten, maar stom van mij dat ik nooit eerder mezelf heb afgevraagd of het schadelijk kan zijn. En met schadelijk bedoel ik echt of ze er doodziek van kunnen worden?

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Cribox voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 10:11

Andere optie: sambal.
Niet op je mooie meubels smeren natuurlijk, maar wij hadden er een die aan de houten trap knaagde. Mijn vader heeft een kwastje gepakt en in bijzijn van de pup de sambal erop gesmeerd. Pup vond het zó interessant, dat hij wel meteen even wilde proeven vanaf het kwastje. Pupje heeft een dag veel water gedronken en lippen lopen likken, maar nooit meer geknaagd.. blijkbaar toch niet zo lekker

snorkel1986

Berichten: 3006
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Cribox voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:16

Mijn 2 honden zijn er nooit ziek van geworden en ik idd ook spray binnen buiten cribox pasta

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 12:20

Het is sowieso belangrijk dat je pup nu wat te knagen heeft. Op deze leeftijd hebben ze dat nodig.
Heb je iets van een kauwbot liggen?
Hier heeft de spray van Excellent heel erg goed geholpen. Hetzelfde is er ook in een creme om te smeren.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 14:13

HorseTopShop schreef:
Het is sowieso belangrijk dat je pup nu wat te knagen heeft. Op deze leeftijd hebben ze dat nodig.
Heb je iets van een kauwbot liggen?
Hier heeft de spray van Excellent heel erg goed geholpen. Hetzelfde is er ook in een creme om te smeren.


Staat ook in de OP heb 3 kauwstaven in de kennel liggen, maar die zijn blijkbaar niet meer interessant genoeg haha. Heb de randen weer ingesmeerd met Cribox, sprays voor buiten gaat niet helpen denk ik. Ook heb ik er nu een rubberen kong in gegooid zodat hij daar ook op kan bijten. Hij is al wel wat aan het wisselen en begrijp dat hij nu graag ergens op wil bijten, hij heeft genoeg mogelijkheden maar hij vind het heerlijk om op hout te knagen.

Hopelijk blijft hij er nu van af, al moet ik zeggen dat hij nu zelf ook helemaal onder die plakzooi zit :')