Head-shaking

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

paulcruts
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-08-18

Head-shaking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 12:01

Ik heb een probleem gehad met 2 van mijn 4 paarden. Had alle schijn van head-shaking syndrom. Is ruim een jaar geleden in het voorjaar begonnen. bij een van de twee zo erg dat hij moeilijk te rijden was! Beide overmatige irritatie, wrijven aan de neus, hoofdschudden. We hebben van alles geprobeerd, maar niets hielp werkelijk. Inmiddels is het vanzelf opgelost. Het is helemaal weg. De oorzaak is voor ons duidelijk geworden nu beide paarden bij een buitenrit overmatig reageerden op de geur van wilde zwijnen! Toen viel het kwartje! Begin vorig jaar hebben we de weilanden laten bemesten met.... je raad het al..Varkensmest! Dit jaar hebben we dat niet gedaan. Inmiddels hebben we ook nieuw hooi van deze onbemeste weilanden. De irritaties zijn verdwenen. Ik ben er daarom van overtuigd, dat het gebruik van varkensmest op paardenweilanden een hoop ongemak kan voorkomen bij paarden, die daar gevoelig voor zijn. Misschien heeft iemand ingangen om de correlatie tussen het gebruik van varkensmest en/of bemesting in het algemeen en head-shaking syndrom te doen laten onderzoeken.
Met vriendelijke groeten, Paul Cruts


Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Head-shaking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:51

Je bedoelt veroorzaken ipv voorkomen gok ik.

ellepel

Berichten: 47315
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 13:05



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mabellean, Speirs, Stybba en 134 bezoekers