aansingelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jotach
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-04-15

aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-18 11:56

Hey Bokkertjes,

Mijn paardje is zeer flink om te poetsen, ze staat dan mooi stil. Ook een zadeldoek is geen probleem, maar vanaf ik probeer de singel rond haar buik te gespen, begint ze te kappen, te trampelen, probeert ze zich om te draaien en laatst duwde ze me haast plat tegen de muur...

Heeft iemand tips om hier mee om te gaan? Eventuele oorzaken?

Bedankt!


Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:58

Past het zadel wel goed? Heeft ze evt. wondjes op haar buik? Even een Da laten komen om medische dingen uit te sluiten. En naar het zadel laten kijken. Een osteopaat is ook niet overbodig. Misschien zit er wel wat vast in de rug waar het zadel op drukt.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 11:59

Rugpijn door het zadel, pijn in het borstbeen zijn de eerste dingen waar ik aan denk. Goede osteopaat erbij, dan een goede zadelmaker en vervolgens je paard hertrainen, want die zal denken dat het zadel nog steeds pijn doet en zich daar ook naar gedragen.

Oy with the poodles, already

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:02

Klinkt als rugpijn door niet passend zadel of maagzweren. Laat je paard en zadel even goed nakijken en daarna kan je verder kijken.

Abso_Beauty
Berichten: 29
Geregistreerd: 14-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 12:02

Wat hierboven gezegd wordt. De osteopaat kan je echt al een heel eind verder helpen. Kan natuurlijk ook zijn dat ze een trauma heeft.

Ivana78

Berichten: 167
Geregistreerd: 27-03-18
Woonplaats: Heerlen

Re: aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:07

Paard van een bekende had dit ook! , zeker even de osteopaat laten komen ,de merrie had een te klein zadel.opliggen waar door er enorme druk kwam te liggen op haar rug, ander zadel en probleem was opgelost

Be the chance you wish to see in the world❤ [o]

Niennientje
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-08-18

Re: aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:48

Ik ken ook iemand die dit had. Zadel bleek niet goed passend te zijn, waardoor het bij het aanslingeren niet fijn was voor het paard.

dioni

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-08-12

Re: aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 13:07

kijk ook naar de singel zelf. een elastische of gel singel kan ook al verscil maken.

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]

S0ESJE
Berichten: 19
Geregistreerd: 06-02-18

Re: aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:01

Eerst medische redenen uitsluiten door het met een dierenarts te overleggen en het zadel goed na kijken.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:06

Kan ook 'oude' pijn zijn. Ooit een wondje, buikpijn of gewoon iemand die te snel en hard heeft aangesingeld. Veel paarden vergeten dat nooit meer en krijgen singelnijd.

Even nagaan dus of er een oorzaak is in het nu (is het gedrag pas sinds kort?) of verleden.

En daarna rustig de singel vastmaken, in stapjes steeds een gaatje. En pas voor je opstapt (of zelfs na een ronde stappen) het laatste gaatje.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:09

Heel herkenbaar voor mij. Mijn merrie deed dit ook (door positieve aandacht als ze rustig stond is het minder geworden). De reden, ik heb vijf jaar terug vier weken met een verkeerd zadel (boomloos) gereden. Sinds die tijd heeft ze singelnijd. Zelfs nu met een perfect passend zadel en een goede singel (zadelmaker is net geweest) is ze een chagrijn met de singel vast maken en aansingelen.

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers