Fok advies Engels Volbloed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Libera

Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Fok advies Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 01:33

Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft wat voor (dressuur)hengst bij deze merrie zou kunnen passen?

Kan iets meer maat gebruiken, wil de bovenlijn graag verbeteren, en kwa beweging is ze vrij vlak. Graag een sterk achterbeen en wat meer souplesse.

Zelf had ik al wel wat in gedachten, maar misschien zijn er betere opties. :)

Kritiek op exterieur is ook welkom :j

Afbeelding

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D


NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 06:16

Ik zou zelfs nog een stap verder gaan als een dressuurpaard het uiteindelijke doel is.

Ik zou een Gelderse hengst proberen. Ik denk dat die eerder in staat zijn om in een generatie de punten die jij noemt aan te pakken. (Op souplesse na dan vrees ik, dat komt normaal bij de volbloed vandaan.)

Ik zou denken aan Danser, Alexandro, Henkie of Imposant. Waarbij Danser en Inposant waarschijnlijk de mooiste halzen zullen geven( vaak een aandachtspunt bij volbloeds)
Van deze 4 zou ik dan geloof ik even naar Imposant kijken om dat deze het meest in het rechthoeksmodel staat.

Goed te weten is daarbij dat om het Nederlandse paard om te vormen naar het sportpaard wat het nu is is zijn destijds volbloeds gebruikt om meer rijtypische eigenschappen snel in de populatie te brengen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

barri

Berichten: 63
Geregistreerd: 02-07-06

Re: Fok advies Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 06:23

Ook ik zat te denken aan een gelderse hengst van het KWPN, sterke rug en meer gebruik achterbeen. iets meer fundament. Imposant heeft goed karakter en mooi veulens !

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fok advies Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 07:54

Wat is je doel met het veulen? moet het een hengst zijn die in de USA beschikbaar is?

Heb je een betere standfoto?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Libera

Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Fok advies Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 08:07

Het doel met een hengstveulen is verkoop, met een merrieveulen zou ik misschien verder willen fokken.

Dit zijn de enige andere foto's die ik op dit moment heb, (merrie staat hier nu niet) :

Afbeelding
Afbeelding

Hoeft niet perse een hengst te zijn die hier staat, diepvries is ook een optie maar ze is wel al wat ouder, dus liever dan geen hele dure diepvries :)

Alexandro P zag ik beschikbaar voor $875, zal zo even kijken naar de rest!

Iemand meer informatie over Gaudi (Totilas x De Niro)?? Zag dattie alleen AES goedgekeurd is, dat is wel jammer. Geen idee waar het veulen dan geregistreerd zou kunnen worden, weet iemand dat?

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:47

Heeft de merrie JC papieren?

Gaudi is Approved bij A.E.S. wat betekend dat hij ook KWPN A-Register papieren kan geven.
Ook kan je zowiezo vol AES en Zangersheide papieren krijgen voor het veulen.
In USA is het ook mogelijk … alleen weet niet of de merrie dan eerst 'opgenomen' moet worden door een keuring? Daar hebt je wel de keuze uit American Warmblood Society & Sporthorse Registry en het American Warmblood Registry.

Wat keuze betreft … deze is zeer aangeraden en kruist goed met volbloeden!
http://www.superiorequinesires.com/stal ... ferano-922

Libera

Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Fok advies Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 19:00

Ze heeft idd JC papier!

Als ik met een KWPN hengst dek, kan het veulen bij KWPN geregistreerd worden. Voor Oldenburg en Hannoveraan moet de merrie inderdaad eerst naar een keuring en goedgekeurd worden om de veulens op te laten nemen.
Hoe het voor AES zit weet ik dus niet precies, zou ik even moeten bellen denk ik.

Zaffarano is wel leuk, er staat alleen niet echt bij waar hij op verbeterd. Zal even moeten zoeken naar filmpjes van zn nafok. En hoe het zit met registratie van het veulen.
Amerikaans Warmblood begin ik niet eens aan, dat heeft hier weinig tot geen toegevoegde waarde....

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fok advies Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:36

Heeft ze al eerder een veulen gehad? diepvries is soms wat lastiger bij een wat oudere merrie.

Ik vind het best een aansprekende merrie, mooie lange hals en langgelijnd. De bovenlijn is wat minder qua vorm (even bekeken vanuit een dressuurplaatje) dus ik zou zeker een hengst gebruiken met een sterke bovenlijn die opwaarts beweegt.

Ik heb Gaudi even opgezocht en vind dat op zich geen rare optie, denk dat het Totilas bloed weleens goed zou kunnen passen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Libera

Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Fok advies Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 10:32

Andere verse optie is Gaspard (Ravel x Sir Donnerhall)

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fok advies Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:47

Is dat de enige andere verse optie? ik weet niet hoe de hengst uitgegroeid is en kan alleen maar een standfoto van hem vinden op jonge leeftijd. Maar daar heeft hij een wat neerwaartse romprichting, precies wat volbloeden ook hebben en dat lijkt me niet zo wenselijk bij het fokken van een dressuurpaard. (wellicht waardeert hij zich enorm op in beweging)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Libera

Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Fok advies Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 12:50

Er zijn er misschien nog wel een paar, moet ik even zoeken. Maar heb nu bij mn andere merrie een Gaspard veulen lopen waar ik wel heel blij mee ben. Hengst is in het echt niet neerwaarts gebouwd vond ik, maar goed hij is nu ook een paar jaar ouder en meer ontwikkeld.

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fok advies Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:56

Ja ik kan het niet goed beoordelen vanaf 2 foto's van hem als jong paard, zijn bloedvoering is wel erg mooi en hoe hij fokt natuurlijk nog belangrijker.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Libera

Berichten: 3963
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Fok advies Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 13:26

Afbeelding
Afbeelding
Dit is mijn Gaspard x UB40 veulen van dit jaar.

Ampere is ook vers beschikbaar maar dekgeld is bijna $3000...
Verder staan hier Florianus II, Idocus, Olivier, Sir Sinclair, Special D, Toronto, Vinca, en een zooi tuig en springpaarden.

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

Elisa2

Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fok advies Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:08

Mooi veulen,

Ampere zou wel de bovenlijn kunnen verbeteren..maar dat dekgeld is natuurlijk niet wijs.

Special D zou de bovenlijn ook kunnen verbeteren en een sterk achterbeen toevoegen, merrie moet wel een correct fundament hebben.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Re: Fok advies Engels Volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:02

Met mijn eigen Engels Volbloed merrie heb ik toendertijd gedekt met de hengst Kennedy. Dit werd een zeer rassig veulen met een goed ondertredend achterbeen. Mijn advies voor nu zou ook meer richting de gelderse lijnen gaan. Dan heb je kracht en zelfhouding. En van de Volbloed de hardheid en de souplesse. Succes.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers