[VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 21:57

Heb al een tijd je topic niet gevolgt...maar wat ziet Harvey er prachtig uit!Hoop dat de wond goed geneest

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 14:01

Nou. Even kort maar krachtig.

Afbeelding

Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding




Dierenarts had al een x voorgesteld om te verhuizen en hem op de nieuwe plek op stalrust te zetten maar dat vond ik geen goed idee.
De wond geneesde vervolgens erg langzaam en al z'n benen waren nog steeds wat gezwollen van de klap dus besloten hem de wei weer in te doen voor betere doorbloeding en genezing.
Paar dagen daarna verhuisd, ging hartstikke goed. Liep zo de vrachtwagen in!
Sindsdien is Harvey alleen erg erg erg gestressed vanwege de merries die in de wei naast hem staan. De verlatingsangst die op de vorige plek vanwege de warwick schiller training weg was, is weer helemaal terug!!! Ik had wel wat terugval verwacht maar niet ZO erg! Hij heeft ook een ruin in zijn eigen wei maar daar geeft hij helemaal niks om.
Het is nog kort dag, dat weet ik. Het gaat ook al iets beter, hij rent niet meer als de merries naar de poetsplaats gaan (die is in zicht). Helaas is hij wel wat afgevallen van de stress, en is verband vaak gaan zakken en ook wildvlees groei. Dus sinds drie dagen staat hij alsnog en alweer op stalrust :(
Morgen mag hij de wei weer in hoor, we hadden alleen even een paar dagen stilstaan nodig om de wond droog te krijgen zonder dat het verband steeds afzakt en er vliegen opkomen (want vanwege het vele rennen gebeurd).

Ik doe zo mijn best om goede beslissingen te maken (of gewoon een beslissing en er dan het beste van maken). Maar de laatste tijd gaat er echt heel veel mis.

Krijg ik net dus ook nog een belletje van nieuwe stalgenoot dat ze Harvey zojuist esdoorn bladeren en helikopters van de boom naast de stal zag eten!!!!!!! En dat terwijl ik vanmorgen om 10 uur verse hooinetten had opgehangen!

Sta helemaal stijf van de stress nu.
Er heerst serieus een vloek op ons. Ik ben het ZO zat.
Ik ga er straks heen om te kijken hoe het met hem gaat...

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

MissWeenie

Berichten: 355
Geregistreerd: 28-01-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 07:38

Vooral stille meelezer hier, maar vind het wel echt heel sneu wat je allemaal voor je kiezen krijgt, daar kun je echt wanhopig van worden. Hoe gaat het momenteel?

Wranglerbutt

Berichten: 10369
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 13:41

Hoe gaat het nu, is Harvey al wat meer gesetteld?
En hoe was de grondwerk les? Wat vond Lysette van Harvey en elke aandachtspunten heb je meegekregen?

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-18 23:00

Hi!

Bleek gelukkig een niet giftige esdoorn te zijn. Pfff.

@MissWeenie. Dank je, ben ook al lang erg wanhopig... Maar we komen er vast wel :)

@ Wranglerbutt
De les ging erg goed. We hebben niet veel gedaan maar ze heeft wel gelijk mijn probleem gezien en een hele kleine aanpassing in mijn mindset en daarna die van Harvey zorgde ervoor dat we sindsdien veeeeeeeel betere connectie hebben.

Dit is Harvey met Lysette erachter verstopt.

Afbeelding


De afgelopen weken/maanden was ik, en dat wist ik wel, redelijk inconsequent en wisselvalig in mijn manier van trainen. Want ik had gevoel dat het eea niet werkte in de Warwick Schiller training en toen ik om hulp vroeg zei Warwick dat Harvey 'shut down' is, en ik probeerde toen verschillende dingen uit om hem uit die 'shut down' modus te krijgen, voornamelijk met softness in de hoop dat hij niet nog meer naar binnen zou keren. Maar was lastig. Ik werd er erg onzeker van. Ik probeerde het Warwick Schiller programma te blijven volgen maar ook Warwick ondergaat een heel grote verandering en dat maakte het best lastig. Ik was dus niet stabiel en dat zorgde dus langzaam ook voor een verandering in Harvey zijn gedrag.

Lysette zorgde ervoor dat ik wat meer druk erop (durfde te) zette, vooral bij vragen om voorwaarts met grondwerk want DAAR zat ook hetgene waar ik tegenaan liep, Harvey ontplofte toen een paar keer, maar daarna ZAG hij me wel. Was lang geleden dat hij mij met beide oren naar voren aankeek! Ik moest ook mijn voeten anders neerzetten want ik blokte hem een beetje.

En stoppen met wachten op relaxatie tijdens stilstaan. Lekker wat doen, aandacht vragen en rusten, focussen en stilstaan doen we daarna. Op de oude stal lukte Focus for Relaxation erg goed met stil staan maar op deze nieuwe stal niet echt, teveel afleiding van kleine dingethes

Is echt iets kleins, dat voorwaarst vragen, maar het maakte zo'n verschil voor mij! Want ik zag wat doorvragen bij Harvey deed, en ik had zelf ook al het gevoel om Focus for Relaxation even op te geven, dus fijn dat Lysette dat bevestigde.

Sindsdien is Harvey veel beter op mij gefocused (lol), hebben we weer connectie, kan hem beter uit de wei pakken, hij is rustiger en zelfverzekerder. MAAR nog steeds zijn veel dingen spannend want we zijn pas net 3 weken op de nieuwe stal natuurlijk. Ritselende bosjes naast de stal en bak blijven nog wat eng ;). En hij blijft nog erg plakkerig bij de merries. Geen paniek meer gelukkig, maar wel nog vocaal en hij blijft alert met waar ze heen gaan of zijn.

Helaas is het zomervakantie en heb ik veel mijn 5 jarige dochter mee naar stal, maar na de zomervakantie wil ik het oude programma van Warwick weer gaan volgen, en de ontwikkelingen van hem even links laten liggen. Want het oude programma was prima! Al die nieuwe inzichten en oefeningen komen wel.

Als je op een eiland woont zonder horsemanship trainers moet je het echt van internet en je eigen kunsten hebben, dus ben echt dolblij dat Lysette op het eiland is geweest, en ze komt volgende maand weer!

Ze vond Harvey erg leuk, 'he'll be a real cool horse in the future!' en daarna zei ze "he's got endurance written all over him".
Ik was helemaal in de wolken :D

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Benoite

Berichten: 690
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 17:26

Goed nieuws zeg! Fijn om weer even in de positieve vibe te zitten..hou het maar zo lang mogelijk vol :j

Not my monkey, not my circus!

Anoniem

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 23:25

Fijn dat hij van de juiste esdoorn heeft gesnoept, het is toch ook wel een ster in het bezorgd maken van zijn baasje... :roll: :')
Wat voor vernieuwingen heeft Warwick Schiller in zijn programma? Ik dacht dat zijn methode redelijk af en stabiel was, of gaat hij een nieuwe richting op?

HappyHorse4

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: op de wereld ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:52

Ik heb een tijdje niet gevolgt, en het eerste wat ik zie is een foto van Harvey met verband om zn been! :oo Mag ik een kleine update van wat er is gebeurd? (Het is wel heel veel terug-lezen) het ging juist zo goed!

Horses are like dreams, but better.


woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 22:33

Dank je wel Benoite!

xyzutu2 schreef:
Fijn dat hij van de juiste esdoorn heeft gesnoept, het is toch ook wel een ster in het bezorgd maken van zijn baasje... :roll: :')
Wat voor vernieuwingen heeft Warwick Schiller in zijn programma? Ik dacht dat zijn methode redelijk af en stabiel was, of gaat hij een nieuwe richting op?


Warwick had vlak voordat ik hem vond net de ontdekking van 'Focus' gedaan, heeeeel snel uitgelegd is dat hoe je een paard kan laten weten dat jij in het NU bent, en dat je paard daardoor beter kan ontspannen (omdat jij NU ook oplet voor roofdieren zeg maar ;) ). Ook had hij geleerd van 'calming signals' en 'stress indicators', waarbij je leert aflezen wat je paard voelt / denkt als je op hem afloopt, wat je dan moet doen en hoe je daarna connectie en vertrouwen krijgt. Dit heb ik dus allemaal gedaan met Harvey voordat ik grondwerk ging doen, en ik doe focus en de lichaamstaal dingen nog steeds, het hoort er gewoon bij en ik kan het niet meer NIET doen zeg maar. Ik ben Harvey heel anders gaan zien en Harvey daardoor mij ook.

Maar Warwick stopte daar niet, hij heeft volgens mij pandora's box geopend haha. Zo had hij een paard wat heel erg naar binnen gekeerd was, dat leerde hij dankzij de 'stress indicators' en heeft bij hem veel oefeningen anders gedaan, met meer focus en softness, om hem 'open' te krijgen. Ineens waren veel paarden nu ook naar binnen gekeerd, omdat hij en iedereen die hem volgt opnieuw leerden te kijken. Ook ik dacht even dat Harvey 'shut down' was.
Maar inmiddels kijkt hij overal anders naar, naar zijn hele programma en alle grondwerk en rij oefeningen. Kijk maar naar het youtube filmpje wat hij onlangs geplaatst heeft "change the way you look at things and the thing you look at changes".
Zo deed hij bijvoorbeeld eerst stoppen met een touw wapperen als het paard stopte met wegrennen ervoor, als in 'stil staan het is het goede antwoord en de beloning is dat ik stop met wapperen'. Vanaf 3:16, maar hele fimpje is interessant hoor.

https://www.youtube.com/watch?v=U5vhkHKz274

Dit is dus vet verwarrend als je middenin het oude trainingsprogramma zit!
Ik ging dus oefeningen anders proberen, want ik begreep wat Warwick zei en vond het logisch klinken. En ik wil het altijd beter doen.
Alleen omdat ik mijn taktiek ging en bleef veranderen, want het is echt zoeken, werd Harvey dus anders, en ik onzeker.

Maar toen kwam Lysette van Candid Equitation en was alles opgelost :+ We zijn al twee weken super stabiel en lekker bezig. Harvey is niet zo relaxed als op de oude stal maar dat komt deels door de hoge struiken waar een boerderij met koeien en loslopende ganzen achterzit. Allerlei geluiden die hij niet kan plaatsen en ritselende struiken }> Oplossing: meer focus doen :+ Nee hoor, hij went er vanzelf aan, en als hij zo'n enge bui heeft en schrikachtig is probeer ik mezelf veilig te houden en werk ik even wat met hem op zijn veilige plek en doen we focus en eten we waar het eng is.
Laatst bijgewerkt door woepsie90 op 12-08-18 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 22:35

HappyHorse4 schreef:
Ik heb een tijdje niet gevolgt, en het eerste wat ik zie is een foto van Harvey met verband om zn been! :oo Mag ik een kleine update van wat er is gebeurd? (Het is wel heel veel terug-lezen) het ging juist zo goed!


Gevochten met paard in wei naast hem, gesteigerd, bovenop houten hek geland, vleeswond op zijn been en hek in stukken. Been is inmiddels uit verband en wond is kleiner en meestal met korst. Soms likt of schuurt hij de korst eraf vanwege de jeuk van het helen en omdat vliegen hem irriteren. Ik spuit elke dag een spray van de DA. Wildgroei is bijna weg!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

HappyHorse4

Berichten: 78
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: op de wereld ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 08:40

woepsie90 schreef:
HappyHorse4 schreef:
Ik heb een tijdje niet gevolgt, en het eerste wat ik zie is een foto van Harvey met verband om zn been! :oo Mag ik een kleine update van wat er is gebeurd? (Het is wel heel veel terug-lezen) het ging juist zo goed!


Gevochten met paard in wei naast hem, gesteigerd, bovenop houten hek geland, vleeswond op zijn been en hek in stukken. Been is inmiddels uit verband en wond is kleiner en meestal met korst. Soms likt of schuurt hij de korst eraf vanwege de jeuk van het helen en omdat vliegen hem irriteren. Ik spuit elke dag een spray van de DA. Wildgroei is bijna weg!

Ahh.. balen! Wel mooi dat het nu goed gaat!

Horses are like dreams, but better.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-18 20:45

Hi allemaal,

Ik denk dat ik dit topic maar moet sluiten, er komt maar geen einde in zicht bij ons!

We zijn dus al ruim 2 maanden op de nieuwe stal. Heb hier eindelijk ontdekt wat de oorzaak is van vele gedrags en lichamelijke probleempjes: gras.
Via CalmHealthyHorses kan je lezen waarom, te lang en ingewikkeld verhaal.
Kortom: 24/7 buiten prima. Maar 24/7 op gras... Niet zo prima. Hij werd druk, schrok van kleine geluidjes zoals indrukken van dop van m’n waterfles (hij sprong daarbij de lucht in!), kon maar niet wennen aan wind in de bomen, was heel erg gehecht aan de merries, vertoonde hengstgedrag, trok je mee als je hem in de wei terug zette. Van al die stress en paniek de hele tijd kreeg hij pijn in zijn SI gewricht wat er weer voor zorgde dat hij zich nog meer angstig voelde want hij was niet fit genoeg om te vluchten. Plus, al dat gras irriteerde zijn ‘hind gut’ (wat ook weer op zn SI gewricht sloeg), hij kreeg niet genoeg fiber binnen.

Sinds dat hij op een kale wei staat met onbeperkt hooi, met lijnzaad en zour in zijn ontbijt, is hij weer zijn leuke betrouwbare zelf met een minder pijnlijk lijf en zoveeeellll relaxter in de dagelijkse omgang! En dat is pas 1,5 week zo, wat een verschil!

Ik zeg niet dat ik training uitsluit maar “don’t get your horse right, get it right for the horse” vind ik erg belangrijk. Nu ik weet dat zijn lijf op het goeie pad zit kunnen we weer werken aan zijn mentale en lichamelijke training.


Afbeelding


Goed nieuws: zn hoeven gaan nog steeds prima haha!

Slecht nieuws: deze stal stuurt ons eruit! Hij heeft al zijn land uitgeleased aan de polo club! En daar was hij al mee aan het onderhandelen toen ik vroeg of hij plek had voor ons! Eind oktober moeten we allemaal weg zijn.

Nu dacht ik gewoon weer terug te gaan naar ons vorige plekje want die is nog beschikbaar en dat scheelt stress bij Harvey want kort geleden woonde hij daar nog. Ook 24/7 buiten met schuistal en uitloop, kan de wei zelf managen. Lieve mensen daar, maar wel weer alleen in de wei (wel omringd door paarden in weides er naast). En weinig opties tot natuur, je moet eerst drukke weg op. Baal echt dat de stal waar we nu staan dicht gaat, had net alles uitgevonden en opgelost met zijn gezondheid en dus training, en het heeft 50+ acres velden en bos om in te rijden wandelen en binnen 8 minuutjes op het strand!

Zou ik terug gaan naar vorige stal of toch zoeken naar wéér iets nieuws (we hebben inmiddels op 4 stallen gestaan)??

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Olikea

Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:27

Ik ben je natuurlijk even gaan volgen :D

Balen van je stalling zeg..ik.heb geen idee hoe het daar is qua stallingen maar als je toch weg moet misschien toch kijken of je je ideaal plaatje kunt halen.

Je bent vast niet voor niks weg gegaan op je vorige stek.

Heel veel succes met je keuze

Julius <3

Achterom
Berichten: 22994
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 08:15

Hmmm... ik zou denk ik alleen terug gaan naar je vorige plek als tijdelijke optie, je had idd een goede redenen om daar weg te gaan.
Heb je enig idee wat alternatieven zijn?

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 10:03

Ik ben - denk ik - op de hoogte van alles wat er is op dit eiland want ik heb hem verschillende keren verhuisd en van te voren altijd uitgebreid rondgevraagd en onderzoek gedaan. En een weide die je kaal mag eten, hooimag voeren ín de wei, met schuilstal en liefst ook nog ergens verharding én vlak terrein om te rijden is best lastig te vinden binnen 30 minuten van m’n huis! Waar we nu staan is ook geen schuilstal bijvoorbeeld, dan moet hij echt een stal in als het weer super super super slecht is.

De vorige plek ben ik weg gegaan vanwege het gebrek aan weidemaatjes, alleen ernaast (hij kan ze wel aanraken en krabben over het hek maar dus ook vechten zoals twee maanden geleden), en vanwege buitenrij mogelijkheden want het rijpad op het terrein is dicht tijdens de winter en het terrein is omringd door redelijk drukke wegen. Alhoewel daar op te trainen is.

Het is lastig want mn vorige plek is voor zover ik weer op 1 na beste plek voor onze behoeften. En ze hebben mn plekje nog vrij. Dus als ik openbaar ga zoeken (bericht op FB groep zet bijvoorbeeld) dan krijgen zij het idee dat ik misschien toch niet kom en dan ben ik straks dat plekje wel kwijt...

Maar hem daar tijdelijk houden is een goed idee, thanks!!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Leo

Berichten: 50038
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:12

Ik zou in dat geval inderdaad toch kiezen voor teruggaan en vanuit daar rustig op zoek gaan naar wat anders. Misschien is er niks anders, misschien vind je nog ergens een goed verstopt pareltje :) maar de oude plek klinkt dan voor nu als de beste optie.
Voordeel is dat je nu precies weet wat hij nodig heeft en daar gericht op kunt zoeken :j

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-18 15:24

Ja zo denk ik er nu ook over, voor nu gewoon daar en dan zien we wel weer! Dank jullie wel voor het meedenken!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Diddykong

Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-05-12

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 18:02

Als het alleen maar te doen is om een maatje en buitenrijmogelijkheden zou ik teruggaan. Zijn er geen mogelijkheden om een maatje erbij te zoeken? Of desnoods ergens een gratis shetlander te zoeken en die erbij?
Buitenrijmogelijkheden is alleen voor jezelf prettig. Maar desnoods met een trailer is dat makkelijker op te lossen. Dat zou mij persoonlijk niet tegenhouden.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 18:36

Update:

Mijn vorige stal gaat verbouwen en haalt ons oude schuilstalletje en uitloop neer om het hele terrein opnieuw in te delen terwijl ze hun oude boerderij opknappen waar de schuilstallen aan vast zitten (want dan zijn de bouwvakkers er toch). Dus ik ben welkom maar kom wel terrecht in een bouwval, in een wei zonder schuilgelegenheid of gewone stal beschikbaar. Hmm. Gezien Harvey zijn geschiedenis qua gezondheid lijkt me dat niet zo’n goed plan.

Weet nog niet zo goed wat ik nu ga doen maar ben wel overal aan het rondvragen en zoeken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En vandaag kwam ik Harf tegen op 3 benen! Hoefzweer rechtsachter. Hij wilde niet lopen, was erg gestressed en bleef naar achteren kijken en zich uitrekken. Vanwege zn rare houding twijfelde ik of het een zweer was maar toen de arts kwam en begon te onderzoeken kwamen we toch echt een zacht en pijnlijk deel in de teen tegen en er kwam na het snijden zwarte druppels uit!

De arts zei dat het al een tijdje aan het broeien is want het zat best ver omhoog en zal bij de kroonrand nog we eens kunnen uitbreken.
Voor nu dagelijks bandageren en ontstekings remmers, lekker buiten in de wei met een schoen erom. Voor zolang dat werkt, als de schoen niet blijft zitten gaat ie op stalrust met asfalt uitloop.m

Zucht

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Manadeluca

Berichten: 1121
Geregistreerd: 15-07-05

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:29

ik weet eigenlijk niet zo goed wat zeggen, ik hoop zo hard dat het voor jou en vooral voor Harvey de verwondingen mogen ophouden. Dit is niet meer leuk. Het is precies dat alles er uitkomt wat in zijn leven voor hij jou kende. Heel veel beterschap en sterkte voor jou.

Hanneke81

Berichten: 136
Geregistreerd: 25-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:42

Och die arme Harvey is wel een pechvogel met z'n hoeven. Balen voor je... En nu met je zoektocht naar een nieuwe stal erbij, het zit je niet mee. Nou, zal voor je duimen dat het snel beter gaat, met z'n hoeven en met een nieuwe plek

Benoite

Berichten: 690
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:14

Kop op ts! Ooit en ik hoop binnenkort Is het jullie tijd! :)F

Not my monkey, not my circus!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 19:53

Dank jullie wel! Ik weet ook niet waar ik het vandaan haal maar telkens blijf ik ergens nog hoop voelen.

Over twee weken verhuizen we terug naar ons oude plekje, en de dierenarts heeft eergister de hoef nog verder opengesneden want hij liep vrijdag opnieuw kreupel dus hopelijk kan nu wel alles eruit! Hij staat nog steeds met zn verband en schoen in de wei en tweemaal daags ontstekingremmers. Over enkele dagen kan ik het gat opvullen met watjes en klei en dan hoeft hij geen verband en medicijnen meer en dan is het een paar dagen wachten tot er een klein laagje zool terug groeit en dan kan de hoefschoen ook af.

PFF!

O! En leuk nieuws: ik heb mij ingeschreven voor de School of Barehoof Strategy in Noorwegen, dan ben ik november volgend jaar een professioneel gediplomeerd barefoot trimmer! Heb er zin in!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

Olikea

Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: [VOLG] Van ex-racepaard naar Natural Horsemanship

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 22:11

Ik duim voor Harvey

Wat gaaf dat je je hebt ingeschreven *\o/* *\o/* . Ik heb het ook echt overwogen, maar het is voor mij lastig te combineren met mijn werk als ik steeds daar heen moet..

Julius <3

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 22:40

Olikea schreef:
Ik duim voor Harvey

Wat gaaf dat je je hebt ingeschreven *\o/* *\o/* . Ik heb het ook echt overwogen, maar het is voor mij lastig te combineren met mijn werk als ik steeds daar heen moet..


O dat zou gaaf zijn, als jij ook zou gaan *\o/* Maar het is zeker lastig combineren, werk en een studie. Maar ik dacht ook: het zijn maar 30 dagen, en het is maar gedurende 1 jaar. Dat jaar is zo om... Eventjes bikkelen.

Dus ik heb heel lang nagedacht en veel overlegd met m'n man en familie, want ik moet familie laten overvliegen vanuit Nederland om bij ons op onze dochter te passen als mijn man weg is voor werk!
Maar manlief staat er volledig achter, evenals onze ouders en ze hebben enorm veel zin om zoveel tijd op het eiland en bij hun kleindochter te zijn haha. Dus hoppa, ik ga komend jaar 7 keer naar Noorwegen :+ In de tussentijd heb ik heel veel gesmst met Dan (de leraar) en hem ook twee keer op skype gesproken, dus alle twijfel is weg en alles wordt geregeld.

Heb er super veel zin in!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SuperSuup en 29 bezoekers