3 shetlanders in het (avond)zonnetje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HocusSpocus

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-12-17
Woonplaats: Gelderland

3 shetlanders in het (avond)zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 00:21

Hoi, leuk dat je op dit topic hebt geklikt!

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe camera, de Nikon D90. Vanavond waren de shetlanders in een drukke bui dus hier heb ik even wat leuke foto's van gemaakt. Tips zijn welkom!


----------------------


Wij hebben thuis 3 shetlanders, ik zal ze even voorstellen!

1. Dit is Ilona, een merrie van 2 jaar oud <3 Ilona heeft een best pittig karakter, dat is wel terug te zien op de foto's :j
Afbeelding




2. Op deze foto staat Indy, het halfzusje van Ilona. Ook een 2 jarige merrie, qua kleur en karakter lijken ze totaal niét op elkaar :Y)
Afbeelding



3. Hier is Roxy, zij is al 6 jaar en we hebben haar pas een half jaartje. Haar officiële naam is The first morning of the rock stables, maaaar dat vonden wij iets te lang. :o
Afbeelding



4.
Afbeelding



5.
Afbeelding



6.
Afbeelding



7.
Afbeelding



8.
Afbeelding



9. Als je goed kijkt zie je hier 4 shetlanders staan, er is nog een hengst! Omdat deze niet van ons zelf is zet ik geen duidelijke foto's van hem erop.
Afbeelding



10. Daar gaan ze!
Afbeelding


----------------------


Naast deze leukerds heb ik ook nog een lieve KWPN'er, wel zo leuk om van hem ook wat foto's te laten zien.

Zijn naam is Hocus Spocus. Een 6 jarige ruin, hij is beste vriendjes met Ilona!

Hij staat in een wei ernaast omdat hij erg bang is voor de hengst :') Verder is ie nergens bang voor hoor ;)

11.
Afbeelding



12.
Afbeelding


----------------------


Heel erg bedankt voor het kijken naar de foto's, hopelijk zijn ze goed gelukt :D

HocusSpocus <3


HocusSpocus

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-12-17
Woonplaats: Gelderland

Re: 3 shetlanders in het (avond)zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 20:56

Volgende keer niet om 00:21 posten :')

HocusSpocus <3


emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:26

HocusSpocus schreef:
Volgende keer niet om 00:21 posten :')


Hoezo? :')

Leuke paardjes heb je! Staat de hengst erbij met het doel om de dames te dekken?

Je kwpner mag er ook zeker zijn hoor <3

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: 3 shetlanders in het (avond)zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:39

Wat leuk! Heb je fok-wensen?

Leuke paardjes, en mooie foto's!

HocusSpocus

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-12-17
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 21:43

emilyslaluna schreef:
HocusSpocus schreef:
Volgende keer niet om 00:21 posten :')


Hoezo? :')

Leuke paardjes heb je! Staat de hengst erbij met het doel om de dames te dekken?

Je kwpner mag er ook zeker zijn hoor <3


Haha omdat t vanochtend al op pagina 4 stond :)

Dankjewel! Ja de hengst hebben we daarvoor hier staan, het zijn alle 4 Shetlanders met een goede stamboom dus daar moet wel wat leuks uitkomen

HocusSpocus <3

HocusSpocus

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-12-17
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 21:45

khirshanta schreef:
Wat leuk! Heb je fok-wensen?

Leuke paardjes, en mooie foto's!


Wat lief! Ja we zouden het tof vinden om de veulens te houden en zo een grotere kudde te creëren, misschien later nog naar de keuring, maar omdat we wel kwaliteit willen wel voor een stamboek hengst gekozen.

HocusSpocus <3

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: 3 shetlanders in het (avond)zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:03

Leuke foto’s!

Heb je de camera nog op automatische instellingen staan? Zo ja, dan doet je camera al goed werk voor je :) Maar kijk ook of je met de instellingen overweg kan leren gaan.

Qua scherpte en diepte zien de foto’s er al goed uit, alleen is de achtergrond soms wat overbelicht.
Bijv. foto 2, 3, en 5 wordt de lucht helemaal wit en op foto 2 is dak van het huis voor mijn storend op te zien, omdat het dak toch door de witte licht een harde lijn wordt.

Maar ik vind het nu al nette foto’s! De horizon is ook recht, hahaha, dat is iets waar ik zelf nog weleens ruzie mee heb :+

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:10

Wat een leuke pony's! Shetlandertjes zijn altijd zo leuk :)) Zou het voor hocus pocus dan niet leuker zijn om met Ilona te staan als hij die zo leuk vindt? En de andere twee dan met de hengst. Of moet Ilona nog gedekt worden door de hengst?

Be the change you wish to see in the world.

HocusSpocus

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-12-17
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 23:36

Melyoramel schreef:
Leuke foto’s!

Heb je de camera nog op automatische instellingen staan? Zo ja, dan doet je camera al goed werk voor je :) Maar kijk ook of je met de instellingen overweg kan leren gaan.

Qua scherpte en diepte zien de foto’s er al goed uit, alleen is de achtergrond soms wat overbelicht.
Bijv. foto 2, 3, en 5 wordt de lucht helemaal wit en op foto 2 is dak van het huis voor mijn storend op te zien, omdat het dak toch door de witte licht een harde lijn wordt.

Maar ik vind het nu al nette foto’s! De horizon is ook recht, hahaha, dat is iets waar ik zelf nog weleens ruzie mee heb :+


De camera instellingen moet ik inderdaad nog onder de knie krijgen, wat een knopjes en dingen :').
Qua achtergrond heb je zeker gelijk, inderdaad bij de genoemde foto's overbelichting. Bedankt en ook voor je tips! :)

HocusSpocus <3

HocusSpocus

Berichten: 49
Geregistreerd: 27-12-17
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 23:37

SpeechLess schreef:
Wat een leuke pony's! Shetlandertjes zijn altijd zo leuk :)) Zou het voor hocus pocus dan niet leuker zijn om met Ilona te staan als hij die zo leuk vindt? En de andere twee dan met de hengst. Of moet Ilona nog gedekt worden door de hengst?



We denken dat Ilona gedekt is, overdag mag ze altijd een aantal uur bij Hocus in (hij gaat in de nacht naar stal) maar haar vriendinnetjes staan dan altijd erg te hinniken. Hocus is wat dat betreft makkelijker, hij is sowieso, in de omgang echt een fijn paard!

HocusSpocus <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: NadjaNadja, RvS en 83 bezoekers