Strandrit op Ameland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
BellaFiona
Berichten: 42
Geregistreerd: 17-06-17

Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 11:03

Hoi!

Volgende week heerlijk naar Ameland. Nu leek het me ook leuk om een strandrit te maken.
Zag 2 maneges/stallen die me dus wel aanspraken:

- t jutterspad in Buren. Dit zit vlak bij mijn vakantiehuisje dus dat is wel een voordeel, alleen ik las ergens dat ze maar heel kort op het strand rijden en ook niet echt veel tempo in hun rit hebben?

- Rijstal de Blinkert in Ballum. Weet iemand misschien hoelaat daar de gevorderder ritten zijn? Ik wil graag in de ochtend rijden :)

Mocht iemand ervaring hebben met een andere stal... dan hoor ik dat ook graag.
Alvast bedankt!


DexCense
Berichten: 31
Geregistreerd: 24-02-18

Re: Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 11:21

Ik heb dan wel niet op het paard gereden maar een privé menrit gemaakt door duinen, stukje bos, hei en het strand. Leuk persoonlijk aandacht en zo gaat over het strand. Door het gedreun van de hoeven van het span zie je ook zeehonden omhoog komen, zo gaaf. Ik heb echt genoten!

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:10

Ik heb er geen ervaring mee maar ik ben erg benieuwd hoe het was!

"Love the life you live, live the life you love."

Josefien1979

Berichten: 41
Geregistreerd: 15-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:44

Rijstal de Blinkert is een goede keuze. Ze hebben daar veel verschillende paarden en diverse ritten. Je kunt vlgs mij ook 2 of 3 uurs ritten maken. Hierbij ga je een groot deel over het strand. Je gaat niet in rengalop, maar het tempo is best lekker snel.

Nella Dorien in Hollum is ook een aanrader. Afhankelijk van de omstandigheden gaan ze daar wel in rengalop. Is een wat kleinere stal.

Er zijn nog meer stallen, maar bij deze twee heb ik zelf de meest fijne ervaringen.

Anoniem

Re: Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 17:17

Ik zou voor Nella Dorien gaan.
Hele leuke gezellige ritten!

Heb jaren bij de blinkert gereden tot het hele penny's shadow verhaal. Toen werd het zo idioot massaal. Met 30/40 man op één rit. Niet verantwoord, niet gezellig. Tijdens een gevorderde rit je steeds aan moeten passen aan mensen die niet kunnen rijden en blijkbaar niet eerlijk zijn geweest toen ze zich inschreven voor een gevorderden rit. Jammer, heb er 15 jaar met plezier gereden...

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:16

De Blinkert!!

Super leuk en in rengalop over het strand. Ze hebben ook gevorderden ritten. Als je een gewone rit doet splitsen ze op op het strand de gevorderden gaan galopperen de rest gaat stappen.

Ik ga daar altijd heen en vind het daar echt leuk!

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)

BellaFiona
Berichten: 42
Geregistreerd: 17-06-17

Re: Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 21:23

Weet iemand misschien hoelaat die gevorderden ritten zijn? Want ik wil dus wel graag in de ochtend.
Kun je daar ook je voorkeur opgeven? Bv dat je graag op een Fries wilt..?

Lijkt mij super gaaf, strandrit op een Fries! Dan is misschien jutterspad beter omdat die sowieso op friezen rijden? Maarja.. ik wil wel een leuke rit, heb het idee dat hun heel kort op strand rijden en niet echt tempo in hun ritten hebben zitten maar kan het ook mis hebben natuurlijk?

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:26

BellaFiona schreef:
Weet iemand misschien hoelaat die gevorderden ritten zijn? Want ik wil dus wel graag in de ochtend.
Kun je daar ook je voorkeur opgeven? Bv dat je graag op een Fries wilt..?

Lijkt mij super gaaf, strandrit op een Fries! Dan is misschien jutterspad beter omdat die sowieso op friezen rijden? Maarja.. ik wil wel een leuke rit, heb het idee dat hun heel kort op strand rijden en niet echt tempo in hun ritten hebben zitten maar kan het ook mis hebben natuurlijk?


Bij de Blinkert kun je ook op een Fries. Kun je doorgeven. Bij hun zit er wel zeker tempo in. Ze hebben ook ritten in de ochtend vanaf 9 uur.

Heb bij de Blinkert op meerdere Friezen gereden dit was Wietske

Afbeelding

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 22:56

Kijk anders even op de Facebookpagina van de Blinkert! Ze hebben momenteel ook veel avondritten, ook erg leuk :) En meer dan genoeg Friezen dus als je dat aangeeft moet dat altijd lukken!

Lied
Berichten: 279
Geregistreerd: 12-11-06

Re: Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:00

Heb zelf aantal jaar bij Le Cheval gewerkt (ook Ballum), helaas geen Friezen, maar wel kleine groepjes per keer, dus geen massale ritten. Vond het zelf altijd erg leuk en gezellig!

KiWhi
Berichten: 30
Geregistreerd: 22-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:17

Ik kan ook De Blinkert aanraden, gave ritten daar. Ze hebben vrij veel friezen staan geloof ik, dus als je daarom vraagt dan kun je vast op een fries. Tempo zit er ook zeker in, maar geen ongecontroleerd harde rengalop.


Als je echt kleinschalig wil rijden trouwens, kun je ook contact opnemen met de mensen van paardrijdenophetstrand.nl In overleg is daar volgens mij veel mogelijk.

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 17:24

Ik ben 1x bij de blinkert geweest, leuke paarden hadden ze.

Kon alleen met een beginners groep mee want ze hadden die dag geen gevorderde. Met belofte dat ik een stuk kon galloperen terwijl de rest stapte.
Niks van gekomen helaas. Wel brave paarden alleen die van mij kon ook nog wel eens nukkig zijn naar anderen. Was een wat oudere fjord, Boris heette die volgens mij. Verder vond ik het wel een mooie rit.

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.


Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:01

Ik ga volgende week naar Ameland en ben benieuwd naar de prijzen ook. Ik wil zelf een rit zonder galop, want ik ben lang uit de running geweest qua rijden, maar wil wel graag langs het strand. Verder durf ik niet op paarden en heb ik het liefste een haflinger. Ik lees dus even mee.

Alex en Jorie <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:05

Fennadev schreef:
Ik ga volgende week naar Ameland en ben benieuwd naar de prijzen ook. Ik wil zelf een rit zonder galop, want ik ben lang uit de running geweest qua rijden, maar wil wel graag langs het strand. Verder durf ik niet op paarden en heb ik het liefste een haflinger. Ik lees dus even mee.


Ik zou dan informeren bij De Blinkert of Le Cheval. Die hebben wel leuke ritten zonder galop. Als je aangeeft bij de blinkert dat je op een haf wil kan dat meestal wel. Bij le Cheval heb ik verder geen ervaring.

Is wel aardig prijzig, volgens mij zit de blinkert rond de 35 voor een uur.

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:15

Fennadev schreef:
Ik ga volgende week naar Ameland en ben benieuwd naar de prijzen ook. Ik wil zelf een rit zonder galop, want ik ben lang uit de running geweest qua rijden, maar wil wel graag langs het strand. Verder durf ik niet op paarden en heb ik het liefste een haflinger. Ik lees dus even mee.

Bij de Blinkert splitsen ze ze op het strand op. Groepje galop en groepje wat gewoon stapt en draaft.
Een uur kost €20,- haflingers hebben ze ook. Kun je wel aangeven. Mits je te groot bent. Ze denken erg om het welzijn van de paarden. Dus als ze denken dat je te groot of te zwaar bent geven ze dit wel eerlijk aan.

♥ Albasini van het Kesterveldhof (verkocht)
♥ Floria - Carla (Oscar x Ekstein) (verkocht)
♥Floyd (Ansgar Skellerod x Kaspar) (verkocht)
rip HARRY Y;( 11-01-2012)

jilinda

Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:40

De Blinkert kan je dan het beste even bellen voor de mogelijkheden en prijzen. Er zijn dagelijks eigenlijk wel verschillende ritten. Ik heb daar afgelopen week twee ritten gemaakt en dat beviel erg goed. :j

Ze hebben meerdere haflingers staan en je kan zeker een voorkeur aangeven. Naast haflingers hebben ze ook genoeg andere grote pony's en kleine paarden.

Sharante <3
♥Impossible is not a word, it's just a reason for someone not to try ♥


Jorex

Berichten: 9926
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:40

Le Cheval lijkt me voor mij beter geschikt, ik zal komende week even contact met ze maken. Ik kan namelijk niet tegen grote groepen mensen, dus heb liever iets kleinschaligs. Qua prijs zou het verder niks uitmaken volgens de tarieven op hun site.

Alex en Jorie <3

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:49

Ik reed altijd bij Nella Dorien. Vond het prima daar en ook niet zulke grote groepen. Met de gevorderde rit gaat de galop redelijk snel. Met de halfgevorderde is het een rustige galop (niet op het strand) tenminste dat was mijn ervaring.

When was the last time you did something for the first time?

MarieAnne
Berichten: 132
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Weesp

Re: Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:32

http://paardrijdenophetstrand.nl/ rijdt met kleine groepjes, en in overleg is veel mogelijk :) Galop op het strand is zeker mogelijk, maar geen (ongecontroleerde) rengalop.

Heerlijke lange ritten over het strand van Ameland? http://www.paardrijdenophetstrand.nl .

AndaFan
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 00:22

De Blinkert in Ballum is zeker een aanrader!
Afhankelijk van je ervaring bedelen ze je een passend paard toe (je kan ras voorkeur aangeven, en dan lukt dat bijna altijd wel volgens mij), en tegenwoordig splitsen ze de groep wanneer er meer aanmeldingen zijn, zodat je niet meer in hele grote groepen rijd (naar mijn ervaring is de groep vaak kleiner als 10 personen). Als ik het goed heb onthouden is er per ongeveer 4 personen vaak een begeleiding van hun mee, ik vind dat altijd wel heel fijn, goede begeleiding die de paarden kent en meestal ook nog heel gezellig. Ik heb zelf veel ervaring met hun twee uurs rit, die is echt super leuk voor gevorderde ruiters, lekker snel galopperen over het strand en vaak ook door het water, maar geen ongecontroleerde race partijen. Bij de anderhalf en uurs rit ligt het tempo vaak iets lager, maar daar kan ook je onervaren vader/moeder/vriend/vriendin mee, en dan kunnen je als nog beide lekker rijden omdat ze op het strand splitsen, echt leuk geregeld.

Dorine92
Berichten: 5327
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Strandrit op Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 00:45

Heb een zomer bij de blinkerd gewerkt. Was net nadat die film was opgenomen. De groepen waren wisselend groot. Er waren ook 3 uurs ritten, dat waren altijd hele kleine groepjes toen. Weet niet hoe dat nu is.

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 00:53

Dorine92 schreef:
Heb een zomer bij de blinkerd gewerkt. Was net nadat die film was opgenomen. De groepen waren wisselend groot. Er waren ook 3 uurs ritten, dat waren altijd hele kleine groepjes toen. Weet niet hoe dat nu is.



dan kann het goed zijn dat wij ons kennen XD ik was daar aan het werk tijdens en na dat de film opgenomen was ^^

Die hebben inderdaad 3 uurs ritten en je kunt ook wanneer je er naar vraagt op een fries rijden, 3 uurs ritten zijn wel kleiner als bijvoorbeeld 2 uurs ritten. Maar echt een aanrader daar, je kunt erg genieten van de rit :)

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 02:34

Oh wat grappig dat ik dit topic toevallig tegenkom. Ik ben jaren geleden ook op vakantie geweest in Ameland. Natuurlijk kon paardrijden niet missen en ben ik naar rijstal de blinkert geweest! Wat een fantastisch en geweldige manege was dat! Ik heb ervan genoten van mijn buitenritten, toen op de tinker genaamd Yorke. Paarden waren zeer braaf en deden geen vlieg kwaad. Zeker een aanrader om daar eens een buitenrit mee te gaan maken.:D

Ljmichael

Berichten: 27
Geregistreerd: 24-09-18
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:21

klinkt leuk ben benieuwd hoe het was.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 00:13

Het Jutterspad kan ik echt aanraden!!!! Super leuke paarden en de groepen zijn best klein.
De Blinkert vind ik dan weer te grote groepen.. tegenover de blinkert zit er nog eentje. Daar waren ze echt bizar onvriendelijk, ben er zo weer weggegaan....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers