Baantje bij de post

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke bijbaan?

Bezorgen
7 (43%)
Sorteren
9 (56%)

Totaal aantal stemmen: 16


Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Baantje bij de post

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 19:27

Hallo bokkers! Ik heb een klein dilemma :Y)

Ik wil graag een bijbaantje bij de post, maar welke functie? Ik twijfel hier tussen:

Bezorger bij Sandd:
Uurloon is 9.20 ( :wow: ), je werkt 6 uur per week, verdeeld over 2 dagen in de week.
Je kan zelf kiezen welke tijden je werkt, tussen 8 en 18 uur, erg flexibel dus. Post moet je zelf voorbereiden en kan je zelf inplannen wanneer je wilt.

Voordelen:
-Er staat een hoger bedrag op mijn loonstrookje aan het einde van de maand
-werktijden zijn zeer flexibel.
-In de buitenlucht en veel bewegen

of Postvoorbereider bij PostNL:
Uurloon is 7,69, je werkt 8 uur per week verdeeld over 3 dagen in de week, tussen 6 en 11 uur.

Voordelen:
-je werkt eerder op de dag, waardoor je nog veel 'dag' overhoud. Dit specifiek lijkt me handiger in mijn situatie, aangezien ik graag snuffelstages wil lopen die dan een dag of een middag duren om erachter te komen wat ik wil studeren. Er is dan meer tijd om dat in te plannen.


Ik weet het dus niet zeker, wat zouden jullie kiezen en waarom?

Groetjes!

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:40

Ik raad je aan ver weg te blijven bij sandd. Ze klinker heel leuk en flexibel maar in de praktijk valt dit echt tegen. Slechte communicatie, steeds gebedel of je niet meer wil doen, ene bezorger krijgt meer voordelen dan de ander,
je krijgt geen uurloon maar uitbetaald per poststuk, 4 cent per tenzij je er meer hebt op hetzelfde adres, dan is het 4 cent voor de eerste en alles wat volgt 1 cent.

De tijden die ze zeten voor het lopen en het sorteren zijn trouwens ook niet goed berekend, voor 6 kilo zeggen ze 1,5 uur lopen. Klopt nooit alleen het sorteren duurt al een uur, dan moet je er nog heen en rondlopen ben je ook niet snel mee klaar. Dus regelmatig moet je meer lopen en doen dan waar je voor wordt uitbetaald want de tijden zijn altijd enorm krap. En door weet en wind, sandd denkt absoluut niet mee met medewerkers en al helemaal niet met bezorgers.

Tijden wanneer je de post krijgt variƫren enorm, soms zit je de hele dag te wachten. En je moet poststukken altijd natellen want ze tellen er rustig een paar 100 poststukken niet mee.

Je moet ook door het hele land, je kan in twello wonen en moeten bezorgen in Limburg. Om nog maar niet te zwijgen over de constante gestalk wat ze doen als ze weer eens bezorgers te kort hebben, soms 10 mails en 5 telefoontjes per uur ondanks dat je meerdere malen weigert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:48

Ik heb bij PostNL gewerkt als zaterdagbezorger. Ik vond het altijd een fijn bijbaantje! Zelf je tijden in plannen en geen managers etc. in je nek constant. (al hielden ze je wel in de gaten hoor, met gele kaarten tussen je post als controle en klachten werden gemeld en je moest de tijd via een App op den duur bij houden, App starten als je begon en App stoppen als je klaar was.)

Maar lekker in de buitenlucht en een muziekje op!

Het was soms wel zwaar, ik werkte alleen op zaterdag 3 a 4 uur dus dat viel mee. Maar als het regende of het was warm moest ik ook op de fiets. Of als het glad was. Bij extreem weer was wel een uitzondering, maar meestal was het gewoon ploegen. :brr: {:} Maar daar wen je snel aan hoor.

Op zaterdag tussen 11u en 13u kon ik de post ophalen op het depot en werden alle wijken in zakken aangeleverd. Post was wel gesorteerd, maar je kon het op eigen volgorde in je tassen stoppen. Het waren soms wel hele volle tassen, dus zorg voor een goede fiets! Dan ging ik 3,5 uur mijn wijk doen. Ik had een route met veel fietsen. Het ligt ook aan het soort wijk wat je hebt. Mijn vaste wijk was 3,5 uur fietsen, lange stukken. Maar ik had soms een wijk die maar 1,5 - 2 uur duurde en je meestal kon lopen. Dat is wel minder zwaar. Dit heb ik 2 jaar gedaan. :D

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:58

Mijn dochter in in juli begonnen bij Sandd en heeft een wijk naast onze eigen wijk. De tijden dat de post afgegeven wordt hier klopt aardig en ze kan idd zelf kijken wanneer ze die bezorgt (ja wel tussen 8 en 18 uur)

Maar wat er gezegd wordt, het is even opletten of ze wel uitbetalen wat je er qua tijd aan besteedt. Het uitsorteren thuis en de werkelijke bezorgtijd. Dat moet mijn dochter eens goed gaan rekenen en kijken of dat loon wel klopt (als in zij rekenen dat je 4 uur per week gewerkt hebt maar in werkelijkheid is het 6 uur)

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:08

Die negatieve ervaringen met Sandd ken ik totaal niet en bezorg toch al ruim anderhalf jaar voor ze. Via Herling Strijdhorst. Maar twee dagen per week is niet echt zo. Ja kan...maar je krijgt de post de dag ervoor al binnen. Ik sorteer t dan gelijk zodat ik niet en hoef te sorteren en te bezorgen op dezelfde dag. Sorteren is het meeste en vervelendste werk vind ik zelf. Bezorgtijd is wel ruim ja. En inderdaad, geen uurloon. Wel een starttarief en dan per poststuk een x bedrag. Natellen heb ik nooit gedaan dus of dat klopt...? Maar ze stalken je echt niet hoor. Ik krijg soms wel eens een algemene nieuwsbrief waarin gevraagd wordt of je extra wilt bezorgen in vakanties etc maar ze bellen nooit, mailen nooit en ik reageer ook niet op de nieuwsbrief.

Overigens...heb ook niet de ervaring dat je ver weg moet bezorgen. Gewoon gevraagd of ik kon bezorgen in wijk x wat vlakbij mijn huis zit toen die wijk vrij kwam.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Baantje bij de post

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:18

Als je bij sandd werkt echt natellen, meerdere malen betaald voor 300 poststukken terwijl dit er meer dan 600 waren. Werd getipt door een andere medewerker, geloofde hem toen niet. Heel vaak is het paketje wat al in elastiek gebonden zit, er na de weging nog even bij in gegooit :=




https://www.indeed.nl/cmp/Sandd/reviews

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:25

Ik heb gewerkt als postsorteerder bij PostNL op een distributiecentrum. Heb het er erg leuk gehad! Ik ging in eerste instantie voor 12 uur per week verdeeld over 3 dagen (di, do en zaterdag), maar al snel werkte ik er 25- 30 uur per week (di t/m zaterdag). Met inzet en een goede houding willen ze je vaak graag meer dagen. :j

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:01

Jh => STW (School, Studie en Werk)

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:15

Het ligt er ook aan of je graag mensen om je heen wilt of graag op jezelf werkt. Met sorteren zit je altijd met collega's op n kantoor. Altijd even n bakkie doen tussendoor enz. Ik persoonlijk zou eerder daarvoor kiezen. Vooral omdat je altijd binnen zit, met extreme hitte, gladheid, regen, enz. Maar dus ook voor de gezelligheid. Ook heb je binnen PostNL genoeg functies om naar uit te groeien, en evt alsnog te kunnen gaan bezorgen :)

Edit; ik heb zelf als depotbezorger voor postNL gewerkt, dus ik heb daarom ook wel een voorkeur voor postNL.
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 13-08-18 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Baantje bij de post

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:17

In het verleden postbezorger geweest bij postnl. Never nooit meer

ElinaSK

Berichten: 2658
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:18

Ik heb ook een tijdje post bezorgd voor sandd en je krijgt idd per poststuk betaald. Je bent uiteindelijk voor een mager loon veel uren aan het werk. Folders verdient nog beter in verhouding :+ .

Skinfaxi

Berichten: 245
Geregistreerd: 11-05-14
Woonplaats: Aan de Rijn

Re: Baantje bij de post

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-18 09:34

Ah dank jullie voor de berichten! Ik denk dat het dan toch sorteren wordt :D