Hele dag hartkloppingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 17:03

Zoals de titel al beschrijf heb ik de laatste 2 maanden enorm veel last gekregen van hartkloppingen het begon allemaal op een avond toen ik rustig lag te slapen en opeens heel nodig moest plassen dus ik vloog uit bed en ging daarna weer lekker terug maar toen begon mijn hart heel hard te bonzen en kreeg ik het benauwd ik werd ook wit en begon te trillen en dit heb zoon 5 uur geduurd eer het weer helemaal weg getrokken was en sinds die tijd had ik het zoon 1 a 2 keer per week maar niet zo extreem alleen het benauwde en de hartkloppingen maar sinds vorige week heb ik weer een soort aanval gehad en had ik het de hele dag en nu blijf ik mijn hart de hele tijd voelen de ene keer klopt het niet zo hard en als ik bijvoorbeeld gegeten op gelopen heb duurt het weer een paar uur dat het minder hard klopt maar ik blijf het voelen heb er zelf niet van kunnen slapen vanacht dus ben op de bank gaan zitten :(
Ik heb de laatste tijd wel erg veel stress gehad zou het hiervan kunnen komen ?
Ik snap dat de meeste gaan zeggen naar de dokter maar ik krijg echt de kriebels van dokters en ben er zo bang voor dat ik zo neerval voordat ik 1 voet naar binnen zet :')

Maybe it's for the best to let you go and see if you comeback to me with all the love you can miss to fill my heart


Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:05

Beter dat dan dat je een keer op straat neervalt.

Hup naar de dokter jij :)

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 17:08

Ja dat weet ik :o maar die dokters zijn zo mijn ding niet daarom misschien iemand die soortgelijk heb meegemaakt ? maar als het niet overgaat zit er helaas niks anders op ;(

Maybe it's for the best to let you go and see if you comeback to me with all the love you can miss to fill my heart

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:09

Het kan stress zijn, het kan ook een stukje angst zijn waardoor je er elke keer op gaat letten. Neem veel rust de komende tijd, ontspan en let niet continu op je eigen hartslag. Wordt het daar niet minder van dan zit er niks anders op dan toch echt naar de dokter. Neervallen ten gevolge van serieuze hartproblemen is namelijk ook niet iets wat je wil...
Zou je dus sowieso alsnog aan willen raden de huisarts te bezoeken, het kan namelijk ook duiden op onderliggende hartproblemen en daar wil je absoluut niet mee door blijven sjouwen. Komen er hartproblemen voor in je familie? Dan ook echt gelijk naar de dokter!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:12

Maar weet je precies waarom je de kriebels van dokters krijgt? Dat zijn ook gewoon mensen he. :) Die naar het toilet gaan en hun kleine teen tegen de poot van een tafel stoten.


Probeer het een beetje te relativeren, en til je kont anders gewoon naar de dokter. Komt goed!

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 17:12

Nee er komen niet echt hartproblemen voor in mijn familie alleen zijn we wel gevoelig voor hartritme stoornis dit heb mijn oma en moeder ook wel eens gehad maar veder niet

Maybe it's for the best to let you go and see if you comeback to me with all the love you can miss to fill my heart

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:13

Ik ben naar de dokter gegaan voor een meting en dat werd erg serieus genomen, ze nemen weinig risico met hartproblemen. Het beste lijkt me toch om even te gaan (bij voorkeur als je echt last hebt), al is het maar om jezelf gerust te stellen.

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:13

Weet niet wat voor hartritme stoornis het betreft maar hadden jouw moeder en oma dezelfde klachten?

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 17:15

ja het lijkt erop maar dat duurde bij hun geen dagen lang dus dat is eigenlijk het enige wat mij een beetje zorgen baat

Maybe it's for the best to let you go and see if you comeback to me with all the love you can miss to fill my heart

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:17

In dat geval echt even naar de dokter gaan, voor het zelfde geld heb jij dan dezelfde stoornis. Is het geen optie om iemand mee te nemen? Of aan te geven dat je het heel spannend vind?

Judass

Berichten: 4826
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:22

Wat denk je dat bokkers hier voor je kunnen betekenen?
Er is maar een juist antwoord op je vraag/dit topic, en dat is naar de dokter gaan.

Een vriend van me ligt al 3 weken in het ziekenhuis, omdat hij zijn hartkloppingen niet 'serieus' nam :n

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 17:22

Memories schreef:
In dat geval echt even naar de dokter gaan, voor het zelfde geld heb jij dan dezelfde stoornis. Is het geen optie om iemand mee te nemen? Of aan te geven dat je het heel spannend vind?


Ja mijn moeder zou altijd mee gaan maar als het onnodig is zou ik het gewoon liever vermijden

Maybe it's for the best to let you go and see if you comeback to me with all the love you can miss to fill my heart

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 17:22

Judass schreef:
Wat denk je dat bokkers hier voor je kunnen betekenen?
Er is maar een juist antwoord op je vraag/dit topic, en dat is naar de dokter gaan.

Een vriend van me ligt al 3 weken in het ziekenhuis, omdat hij zijn hartkloppingen niet 'serieus' nam :n


Wat had je vriend?

Maybe it's for the best to let you go and see if you comeback to me with all the love you can miss to fill my heart

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:24

love_animals schreef:
Memories schreef:
In dat geval echt even naar de dokter gaan, voor het zelfde geld heb jij dan dezelfde stoornis. Is het geen optie om iemand mee te nemen? Of aan te geven dat je het heel spannend vind?


Ja mijn moeder zou altijd mee gaan maar als het onnodig is zou ik het gewoon liever vermijden


Of het onnodig is weet je alleen als je geweest bent (tijdens de kloppingen), voor hetzelfde geld is het wel nodig en heb je dadelijk grotere problemen :o

Judass

Berichten: 4826
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:26

Een syndroom waardoor zijn hart niet goed klopt. Hij is drie weken geleden in zijn huis gevonden, op het randje van de dood. 22 jaar jong.

Niet dat het altijd zo ernstig hoeft te zijn, maar ik wil je laten zien dat je zoiets serieus moet nemen.
Laatst bijgewerkt door Judass op 12-08-18 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 17:27

Judass schreef:
Een syndroom waardoor zijn hart niet goed klopt. Hij is twee weken geleden in zijn huis gevonden, op het randje van de dood. 22 jaar jong.

Niet dat het altijd zo ernstig hoeft te zijn, maar ik wil je laten zien dat je zoiets serieus moet nemen.


Wat erg om te horen veel sterkte voor je vriend :(:)

Maybe it's for the best to let you go and see if you comeback to me with all the love you can miss to fill my heart

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:30

Ik heb precies hetzelfde, alleen ik heb ook wel eens dat mijn hart af en toe opeens overslaat. Het begon bij mij rond de 18 jaar. Ik ben door de jaren heen meerdere keren naar de dokter gegaan. De ene keer werd ik serieuzer genomen dan de andere keer. Er is een keer een ECG in het ziekenhuis gemaakt maar daar kwam niks uit (ook niet onverwacht want ik had toen nergens last van). Jaren later heb ik nog een keer een week lang een kastje om gehad die de hele dag door je hart meet, ook ECG dacht ik, maar ook die week heb ik geen problemen gehad. Daarom heeft de dokter mij min of meer gezond verklaard, maar moet ik wel proberen om een keer naar de dokter te gaan op het moment dat ik last heb. Zo'n moment is er nog niet gekomen omdat ik er 9 vd 10 maar heel kort last van heb, variërend van een paar sec tot een paar minuten. Wat ik wel weet is dat stress sowieso een boosdoener is, die maakt het probleem erger. Mijn moeder heeft er vroeger in dezelfde leeftijdsperiode ook last van gehad, bij haar is het weggetrokken. Ik zou als ik jou was sowieso naar de dokter gaan en aangeven dat je er goed ongerust over bent. De dokter luistert dan waarschijnlijk even naar je hart, meet je bloeddruk op en stuurt je wellicht door voor een ECG. Baat het niet dan schaadt het niet toch? :)

love_animals

Berichten: 392
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 17:32

xMaritt schreef:
Ik heb precies hetzelfde, alleen ik heb ook wel eens dat mijn hart af en toe opeens overslaat. Het begon bij mij rond de 18 jaar. Ik ben door de jaren heen meerdere keren naar de dokter gegaan. De ene keer werd ik serieuzer genomen dan de andere keer. Er is een keer een ECG in het ziekenhuis gemaakt maar daar kwam niks uit (ook niet onverwacht want ik had toen nergens last van). Jaren later heb ik nog een keer een week lang een kastje om gehad die de hele dag door je hart meet, ook ECG dacht ik, maar ook die week heb ik geen problemen gehad. Daarom heeft de dokter mij min of meer gezond verklaard, maar moet ik wel proberen om een keer naar de dokter te gaan op het moment dat ik last heb. Zo'n moment is er nog niet gekomen omdat ik er 9 vd 10 maar heel kort last van heb, variërend van een paar sec tot een paar minuten. Wat ik wel weet is dat stress sowieso een boosdoener is, die maakt het probleem erger. Mijn moeder heeft er vroeger in dezelfde leeftijdsperiode ook last van gehad, bij haar is het weggetrokken. Ik zou als ik jou was sowieso naar de dokter gaan en aangeven dat je er goed ongerust over bent. De dokter luistert dan waarschijnlijk even naar je hart, meet je bloeddruk op en stuurt je wellicht door voor een ECG. Baat het niet dan schaadt het niet toch? :)


Ja wellicht toch wel het beste om langs de dokter te gaan jammer genoeg

Maybe it's for the best to let you go and see if you comeback to me with all the love you can miss to fill my heart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:32

love_animals schreef:
Memories schreef:
In dat geval echt even naar de dokter gaan, voor het zelfde geld heb jij dan dezelfde stoornis. Is het geen optie om iemand mee te nemen? Of aan te geven dat je het heel spannend vind?


Ja mijn moeder zou altijd mee gaan maar als het onnodig is zou ik het gewoon liever vermijden



Je weet niet of het onnodig is tot je bent geweest. :7

Bokt weet het niet en kan het niet beoordelen. Ga gewoon naar de dokter.

BigOne
Berichten: 38187
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:33

Tja, bang voor de huisarts is beetje kinderachtig. Juist door je angst kunnen de symptomen heftiger zijn waardoor je de hartkloppingen zelf in stand houd. Ga naar je huisarts, doe je verhaal. Kan ook hyperventilatie zijn.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:47

Hier een beetje hetzelfde probleem. Ik heb ook, zo’n twee maanden terug, twee keer kort op elkaar een soort aanval gehad.
Hierbij trok ik ook wit weg, was erg benauwd, onrustig, rillen, zweten en klapte mijn hart voor mijn gevoel bijna uit mijn kas. Sindsdien heb ik ook regelmatig momenten waarop ik mijn hart heel hard voel kloppen. Het is een ontzettend naar gevoel!
Soms slaat mijn hart ook plots over of krijg ik het even heel kort benauwder.

Ik heb dit een poos aangekeken en merk dat het bij mij ook aan stress ligt. Echter ga ik wel een afspraak maken bij mijn huisarts om het na te laten kijken.

Mijn advies voor nu: doe rustig aan en probeer stress te minderen. Neem af en toe extra rust en denk aan jezelf! Maak een afspraak bij je huisarts, het is echt beter om er na te laten kijken, hoe hoog die drempel misschien ook voor je is!
Succes en sterkte! :(:)

:¨·.·¨:
`·.
Faro

:¨·.·¨:
`·.
Wout


Supervixen

Berichten: 12814
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:48

Naar de dokter en punten gebruiken als je typt. Dan wordt het wat leesbaarder.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:54

Naar de dokter! Stel je hebt atriumfibrilleren dan heb je kans dat er stolseltjes in je hart achterblijven, dit geeft een groter risico op een infarct in bijvoorbeeld je hersenen. Ik wil je niet bang maken maar neem dit serieus ipv dat je straks misschien achteraf zegt: was ik maar..

create your own sunshine

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: Hele dag hartkloppingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:08

Ik heb weleens dat m'n hart op hol slaat maar dat is dan met een paar minuten over. En ik voel me ook niet raar worden. Maar ik heb toen toch foto's en een hartfilmpje laten maken destijds en t blijkt onschuldig te zijn. In jouw geval als t 5 uur duurt, zeker naar de huisarts gaan! Het hoeft niks ernstigs te zijn en zoals iemand al aangeeft kan t ook een stukke angst of zelfs obsessie zijn. Als je op je hart let voel je m. Maar evengoed is er wel wat aan de hand en die onzekerheid lijkt me niks!

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

Pandora2
Berichten: 19853
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:10

Stress kan zeker de oorzaak zijn.
Maar even langs de cardioloog voor een check-up is de 1e stap natuurlijk. Ben je ook meteen gerustgesteld en zullen die hartkloppingen vanzelf minderen.
Better safe than sorry in elk geval


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anonimo_h, Huertecilla, JitskeJeldau, juval, Karma_k, Kayleigh__, Mariett, Nanaatjee, WendyKtH en 137 bezoekers