Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 12:26

Gisteren zag ik helaas een vlo lopen op mijn kitten. Ze is toen gelijk gewassen met vlooienshampoo en daarna heeft ze op advies van de DA extra nog ontvlooiingsdruppels in de nek gehad.

Nu is ze sinds gisteren avond continu met haar oren aan het schudden alsof er iets in of op zit. Oren zelf zijn schoon en kan er niets bijzonder in of op zien. Dacht zelf in eerste instantie aan oormijt, maar het is echt begonnen nadat ze de hele anti vlo behandeling gehad heeft.

Iemand enig idee wat dit zijn kan en wat er tegen te doen? Vind het zo sneu voor haar.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:45

Misschien water in het oortje gekregen?

fleurtjeuh
Berichten: 10309
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:50

Wat voor vlooienshampoo is er gebruikt en welke vlooiendruppels in welke dosering heb je gebruikt?

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:51

Shampoo in/op het oor gekregen, niet goed genoeg afgespoeld met water, en gaan jeuken?

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 13:23

@ Roekes:
Water in het oor dan zou ze gelijk na het wassen al met de oortjes schudden denk ik. Dat deed ze niet.. begon pas uur of 5 later.

@ fleurtjeuh:
Ze is eerst gewassen met de shampoo van beaphar. Daarna van Bolfo Gold druppels, de 40 kat variant 1 pipet.

@ SweetVanille:
Heb haar heel goed afgespoeld, ben daar altijd heel alert op. Misschien toch shampoo op het oor oid en allergische reactie ofzo?

Heb gisteren gelijk de hond ook weer behandeld tegen vlooien. Kom nu allemaal artikelen tegen dat het middel dat daarin zit een kat heel ziek kan maken met o.a. krampen in oorspieren. Ze hebben gisteren wel de hele tijd met elkaar zitten spelen en doen, zou ze dat middel op zich gekregen hebben?
Krijg wel even paniek nu ik dat gelezen heb, want als dat het geval is dan wordt het zodadelijk een spoedje DA. :(

Anoniem

Re: Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:43

Heb je al eens goed in de oortjes gekeken? Misschien oormijt?
Heb je voor de kat kattenontvlooing gebruikt en voor de hond hondenontvlooing?

Thioro

Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:44

Sommige middelen voor de hond zijn idd flink giftig voor een kat. Overdosis vlooienmiddel kan ook reacties geven.
Als ze met dat product in contact is gekomen kan dat idd de trillende oortjes verklaren.
Is ze verder wel alert, trilt ze nergens anders en loopt ze normaal?
Als je het niet vertrouwd zou ik idd niet tot morgen wachten.
Een kitten is jong en weegt niet zwaar dus heeft niet veel product nodig om bijwerkingen te krijgen.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:45

Ik zou voor de zekerheid de da bellen, al is het maar om geruststelling.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 13:48

@ Humpiedumpie:
Oortjes al meerdere malen nagekeken, maar echt niets in te zien.
Ja gelukkig wel.. heb voor de kitten en de hond beide een aparte bak met daarin hun eigen ontvlooiing, ontworming, kammetjes en borstels enzo. Bewust al om zo geen fouten te kunnen maken hierin.

@ Thioro:
Het is ook niet dat het continu trilt. Ze beweegt ze meerder malen per minuut alsof er een vliegje op zit ofzo zeg maar. Meer even dat 'wapperen' met de oren en dan weer even niet en dan wel weer.
Ze is verder gelukkig alert, ze speelt, ze eet en drinkt goed. Enige dat ik aan haar merk is dat ze wat aanhankelijker is met vlagen en dan echt die oortjes tegen je aandrukt en er gekriebeld wilt worden. Coördinatie is goed en loopt verder gewoon net als normaal zeg maar. Zie er verder eigenlijk niets aparts aan, op die oren wapperen na dan.
Heb net filmpjes gekeken van vergiftigde katten en zie daar geen vergelijking in gelukkig!

Thioro

Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:55

Fijn dat ze verder wel goed is, echte vergiftiging merk je ook gewoon dat ze echt niet goed zijn.

Heb je ook goed op de randen van de oortjes gekeken?
Mijn katten kunnen ook zo onophoudelijk met hun oren wapperen maar dan weet ik dat ze weer konijn gegeten hebben en dus 'konijnenvlooien' hebben.
Kleinere soort vlo, die zich vastzet op de oorranden en verder niet rondspringt (tot je ze losmaakt en ze ontsnappen).
Op de rooie zie ik ze makkelijk zitten maar op de grijze moet ik echt met een vergrootglas de oren napluizen om die krengen te vinden.
Katten worden dan ook getrakteerd op een pipet bravecto. Maar daar is je kitten mss nog te jong voor.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 14:02

Heb de oortjes helemaal nagekeken al, maar op de randen ook niets te zien.
Ze heeft gisteren ook al een pipet gehad tegen de vlooien, dus kan verder ook niet meer daar tegen behandelen. Durf dat zoiezo al niet aan meer nu haha. Ze is 16weken nu, dus gelukkig al niet zo enorm kwetsbaar meer.

Net toch voor zekerheid even contact met DA gehad, want vergeef het mezelf nooit als haar iets overkomt. DA heeft het idee dat het een allergische reactie is op de ontvlooiings middelen van gisteren.
Rondom evt vergiftiging door de honden antivlooi moet ik haar in de gaten houden, zolang ze alert is en verder niet gaat trillen of braken is er geen reden voor handelen door DA. Kreeg wel als tip haar even helemaal te wassen met dreft om evt werkzame stof in haar vacht eruit te wassen. Er gaat er dus weer eventjes een lekker in bad :Y)

Heb gelukkig nog vakantie dus kan haar gelukkig continu in de gaten houden zelf.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 14:33

De situatie veranderd helaas nu al. Ze begint zelf gek te worden van haar oortjes die telkens wapperen. Begint daarbij telkens uit het niks wat spastische sprongen te maken, waarbij ik niet kan plaatsen of ze dat zelf doet omdat ze gek van die oortjes word of dat het lichaam ineens zon trek krijgt. Ze is erg onrustig op dit moment, wilt telkens gaan liggen maar kan de rust daarin niet vinden en miauwt als haar oren niet ophouden. Ze lijkt af en toe wat wankel op de benen, alsof ze gedronken heeft. Ga de DA maar weer bellen.

Anoniem

Re: Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:40

Wat ontzetted naar zeg, sterkte! :(

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:45

Oke, ik zou nu de dierenarts bellen.

Als de kitten zelfs maar de hond heeft aamgeraakt na het wassen (nat of droog) kan dit giftig zijn!

Het is zeer onverstandig om een kat en hond tegelijk te behandelen, ook als je ze na elkaar doet en apart.
De hond draagt een stof met zich mee die dodelijk is voor de kat.

Spasme kan alles mee beginnen.. Dit kunnen beginnende aanvallen zijn.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:51

Jolliegirl schreef:
Oke, ik zou nu de dierenarts bellen.

Als de kitten zelfs maar de hond heeft aamgeraakt na het wassen (nat of droog) kan dit giftig zijn!

Het is zeer onverstandig om een kat en hond tegelijk te behandelen, ook als je ze na elkaar doet en apart.
De hond draagt een stof met zich mee die dodelijk is voor de kat.

Spasme kan alles mee beginnen.. Dit kunnen beginnende aanvallen zijn.


Lees toch goed, ze gaat bellen zegt ze.

Sterkte Ts!

Anoniem

Re: Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:54

Klinkt idd als vergiftiging van hondendruppels.... Bij ons ook al een keer gebeurd en dat ging ook zo. Hopelijk knapt ze snel op!

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 15:18

DA was gelukkig net hier achter bij een boer, waardoor deze gelijk aan huis wilde komen. Kitten ligt nu in een teddy dekentje op ons bed met een klein vocht infuus. Er wordt nu eerst geprobeerd met een klein infuus te spoelen, omdat het best belastend is voor het kleine lichaampje.
Die spastische sprongen komen dus voort uit irritatie, het weg willen springen van de wapperende oortjes.
Ze is nog steeds erg alert, maar erg vermoeid.
Moet nu elk uur suikerwater geven met een spuitje, gelukkig vindt ze dit helemaal niet erg(heb haar met fles groot gebracht dus uit het spuitje drinken vindt ze geweldig).
De klachten kunnen 2-3 dagen aan gaan houden, ze mag alleen niet sloom worden en moet blijven eten en drinken. Zodra ze sloom wordt en niet meer goed reageerd dan wordt het menens en moet ze opgenomen worden om een langdurig infuus te krijgen en zal ze voor minimaal 3 dagen bij de DA moeten blijven.
Hond en kitten nu gescheiden zitten om het risico voor meer opname van het middel te verkleinen.

Merk nu al wel dat ze het erg prettig vindt om lekker ingewikkeld in een dekentje te liggen, oortjes zijn dan ook rustig. Madam slaapt dus vanavond bij ons op bed in haar eigen dekentje.

Nu hopen dat ze niet verslechterd en we er op tijd bij zijn geweest.
Vlooi pipetten voor de hond heb ik gelijk weg gegooid die ik nog had liggen, ga dat merk nooit meer gebruiken en toch maar eens even goed uitzoeken welke niet giftig voor de kat zijn.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 15:20

Bizzybijtje schreef:
Klinkt idd als vergiftiging van hondendruppels.... Bij ons ook al een keer gebeurd en dat ging ook zo. Hopelijk knapt ze snel op!

De kat wel weer opgeknapt?

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 15:22

Jolliegirl schreef:
Oke, ik zou nu de dierenarts bellen.

Als de kitten zelfs maar de hond heeft aamgeraakt na het wassen (nat of droog) kan dit giftig zijn!

Het is zeer onverstandig om een kat en hond tegelijk te behandelen, ook als je ze na elkaar doet en apart.
De hond draagt een stof met zich mee die dodelijk is voor de kat.

Spasme kan alles mee beginnen.. Dit kunnen beginnende aanvallen zijn.

Heb hier eigenlijk nooit over na gedacht, was altijd gewoon beide apart behandelen maar wel tegelijk.
Ben alleen half jaar terug overgestapt op ander merk en heb er echt totaal niet de erg in gehad dat deze giftig voor de kitten/kat zouden zijn. -O-

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:43

Heeft de da ook met haar kijkertje in de oren gekeken? Als er water met shampoo in is gekomen kan ze ook een middenoorontsteking hebben,

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 15:53

Sterkte.

Ben eigenlijks wel benieuwd wat voor mooie kitten je hebt.
WIl je foto plaatsen?

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 17:05

Hannanas schreef:
Heeft de da ook met haar kijkertje in de oren gekeken? Als er water met shampoo in is gekomen kan ze ook een middenoorontsteking hebben,

Heeft er idd ingekeken, zat geen water oid in. Heb wel net bij de praktijk oordruppels op gehaald ivm rode irritatie in de oortjes doordat ze met haar pootjes telkens aan haar oren zit nu.

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-18 17:09

Deugenietje schreef:
Sterkte.

Ben eigenlijks wel benieuwd wat voor mooie kitten je hebt.
WIl je foto plaatsen?

Dankjewel!

Meet Bailey:
Afbeelding


De dame ligt nu lekker te slapen
Afbeelding

Anoniem

Re: Kitten beweegt oortjes telkens of er iets in/op zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:12

Wat een liefje! <3

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:13

Och wat een popje! Sterkte met haar!