Paard gestolen/vermist

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xmarije84
Berichten: 79
Geregistreerd: 04-05-15

Paard gestolen/vermist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 06:53

VERMIST/GESTOLEN
delen via mijn eigen profiel!
IN DE WEEK VAN 17 tot 24 JULI 2018

FRIES PAARD EEFKE/ASUNA

voor laatst gezien toen ze in een trailer geladen werd op de stalling waar ze stond. op dat moment droeg ze een felgroen halster zoals op de foto hieronder. Een voor mij vreemde man heeft haar opgehaald op de stal in zo genaamde opdracht van mij. De beschrijving luid volgens de staleigenaar als volgt: Lange normaal postuur man. donker tot zwart haar in een staart werkkleding aan en heeft tatoeages. De auto voor de trailer was een zwarte jeep. verder merk onbekend!

Meegenomen vanuit Genhout/Beek

Niemand weet waar ze is maar ze dient met spoed gevonden te worden! Asuna heet op paspoort eefke en is 17 jaar. heeft medicijnen voor haar longen! deze medicijnen hebben ze niet mee genomen. Enige wat ze meenamen was halster en hoofdstel! Ik kan aantonen dat ik de rechtmatige eigenaar ben!

Dus kent u iemand of heeft u zelf in de afgelopen drie a vier weken een Friese merrie gekocht of gekregen wilt u aub zo vriendelijk zijn om dan samen met mij het chipnummer te controleren? Misschien gaat het idd om mijn lieve merrie Asuna.
Kenmerken: Merrie, enkele witte haartjes op onderlip. zwart van kleur kan bruin lijken door de zon!

contact kunt u met mij op nemen via messenger of via de telefoon op 0684109644

[img]https://ibb.co/e4NagU][img]https://preview.ibb.co/gkf6o9/20180504_124329.jpg[/img]


Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:01

Afbeelding

Ik heb je link even gerepareerd, maar ik heb helaas geen informatie voor je. Heb je nog een kopie van het paspoort ( of het paspoort zelf)? Staat daar bijvoorbeeld informatie over de ouders in, een transpondernummer, stamboeknummer? Leeftijd?

Overigens is er op Bokt een apart topic voor gestolen paarden, ik zal zo even kijken hoe je dat kan vinden.
Laatst bijgewerkt door Jet op 12-08-18 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

FriesWytske
Berichten: 9892
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Paard gestolen/vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:02

Heb getemd. Het is niet de bedoeling om 2 topics hierover te openen.

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:05


Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:20

Ik heb het andere topic ook gelezen en zoals je het beschrijft klinkt het niet ok zoals het gegaan is TS. Ik kan me voorstellen dat je boos en verdrietig bent. Maar eerlijk? Ik denk dat het wel een aantal problemen voor je oplost en dat je het daarom misschien beter kunt laten rusten. Je hebt niet meer de verantwoordelijkheid voor een dier waar je toch al weinig naar omkeek, een grote schuld is afgelost en je andere schulden kunnen sneller worden afbetaald nu je deze maandelijkse kosten niet meer hebt. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten hoe het met je paard gaat, maar misschien kun je dat dan beter de insteek van je speurtocht laten zijn en niet dat het dier bij je terugkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:24

Er worden nu op Facebook berichten van de andere kant geplaatst. Ik denk dat het verstandig is dat je dit met juridische hulp gaat oplossen want die verhalen liggen zo ver uit elkaar dat dit geen kwestie is van "per ongeluk" opgehaald/meegegeven en jij en stalbaas wisten beide van niks.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:29

dees_daan schreef:
Er worden nu op Facebook berichten van de andere kant geplaatst. Ik denk dat het verstandig is dat je dit met juridische hulp gaat oplossen want die verhalen liggen zo ver uit elkaar dat dit geen kwestie is van "per ongeluk" opgehaald/meegegeven en jij en stalbaas wisten beide van niks.


Daar komen de andere kanten van het verhaal ineens naar boven, die de speculaties bevestigen.

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:29

goeroe schreef:
Ik heb het andere topic ook gelezen en zoals je het beschrijft klinkt het niet ok zoals het gegaan is TS. Ik kan me voorstellen dat je boos en verdrietig bent. Maar eerlijk? Ik denk dat het wel een aantal problemen voor je oplost en dat je het daarom misschien beter kunt laten rusten. Je hebt niet meer de verantwoordelijkheid voor een dier waar je toch al weinig naar omkeek, een grote schuld is afgelost en je andere schulden kunnen sneller worden afbetaald nu je deze maandelijkse kosten niet meer hebt. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten hoe het met je paard gaat, maar misschien kun je dat dan beter de insteek van je speurtocht laten zijn en niet dat het dier bij je terugkomt.


WTF? Paard wordt zonder medeweten eigenaar opgehaald....natuurlijk laat ze dat niet rusten! Is heel wat anders dan zelf bewust je paard verkopen...

TS: sterkte. Met alle wendingen en kleine details lijkt het me wel handig een goed gesprek met politie en bewindvoerder te houden wat nu met wie gaande is, en welke afspraken al gemaakt waren.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:33

Gothica jointhe force ik zag je pagina op fb. Ik zou het geheel verwijderen. Half Nederland komt er zo achter dat je niet naar je paard omkeek en in de schulden zit en je paard maar kreupel liet staan. Je ben aan het showen met je eigen wanbetalen. Ik zou het onderwerp snel verwijderen van fb. Mensen kijken verder dan hun neus lang is en kunnen best begrijpen dat een staleigenaar graag van een klant als jou af is. Ook je verdere schuldeisers zullen het alleen maar mooi vinden als je je zelf zo etaleert. Snel stoppen en alles verwijderen dat kan ik je aanraden. Je hangt je eigen vuile was buiten.
Laatst bijgewerkt door Rizette op 12-08-18 09:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Silenna

Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Paard gestolen/vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:35

Huh, waar is je andere topic nou?

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Paard gestolen/vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:39

Ik den dat ze dit heeft laten verwijderen. Maar beter ook want ze nagelt zichzelf aan de schandpaal op die manier.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Paard gestolen/vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:39

Gesloten ivm dubbel topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:40

Juut schreef:
goeroe schreef:
Ik heb het andere topic ook gelezen en zoals je het beschrijft klinkt het niet ok zoals het gegaan is TS. Ik kan me voorstellen dat je boos en verdrietig bent. Maar eerlijk? Ik denk dat het wel een aantal problemen voor je oplost en dat je het daarom misschien beter kunt laten rusten. Je hebt niet meer de verantwoordelijkheid voor een dier waar je toch al weinig naar omkeek, een grote schuld is afgelost en je andere schulden kunnen sneller worden afbetaald nu je deze maandelijkse kosten niet meer hebt. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten hoe het met je paard gaat, maar misschien kun je dat dan beter de insteek van je speurtocht laten zijn en niet dat het dier bij je terugkomt.


WTF? Paard wordt zonder medeweten eigenaar opgehaald....natuurlijk laat ze dat niet rusten! Is heel wat anders dan zelf bewust je paard verkopen...

TS: sterkte. Met alle wendingen en kleine details lijkt het me wel handig een goed gesprek met politie en bewindvoerder te houden wat nu met wie gaande is, en welke afspraken al gemaakt waren.



Joh, twee maanden terug zette ze al een GoFundMe op om geld in te zamelen om haar stalschulden af te lossen. Dit omdat de eigenaar van de stal had gedreigd haar paard te verkopen. En als je dan wekenlang niet verschijnt.... Je kunt erover discussiëren of dat zomaar mag. Ik betwijfel dat. Maar er lijkt mij in ieder geval geen sprake van ‘zonder medeweten’.

Verder: Paardje verdient een stabiele eigenaar, die het kan betalen en die in staat is regelmatig te komen. Ik hoop dat ze dat voor dit dier gevonden hebben.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:42

Maar ik heb ook gelezen dat de gene die het paard gestolen heeft,de achterstallige stalschuld van 3 maanden aan de staleigenaar heeft betaald.Dus dan zal ik haast denken dat je toch weet wie haar (gestolen) heeft.En klopt het dan ook dat ja na een maand er achter kwam dat ze weg was? Het is in ieder geval een verhaal met 2 kanten.

Rizette
Berichten: 4280
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:46

Inderdaad dit paard werd volgens stalgenoten totaal niet naar omgekeken. Staleigenaar zette het binnen en buiten anders stond het 24 uur op stal. En eigenaresse verstopte zich en betaalde niet. Beter dit topic en het hele verhaal op fb verwijderen want het gaat zich zo ongelooflijk tegen TS keren. Zoek hulpverlening, eventueel noodhulp, dit weekend nog. Je werkt jezelf steeds verder in de nesten zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:47

Het is toch echt een verhaal met twee kanten.... Volgens stalgenoten kwam TS nooit bij het paard en werd het paard verwaarloosd. De staleigenaar zorgde ervoor dat het paard buiten kwam en regelde een hoefsmid, gezien dat hard nodig was, paard was kreupel waar niks aan werd gedaan. TS veroorzaakte blijkbaar veel overlast doordat er steeds tientallen bijrijders en diverse exen langskwamen en heeft zelf gedreigd de boel in de fik te steken. Als je dan ook nog eens een betalingsachterstand van 3 tot 6 maanden hebt, dan kan ik de staleigenaar heel goed begrijpen als hij het paard ergens anders heeft ondergebracht tot er geld komt/het paard verkocht heeft. :x

Volgens mij kun je het beste je online zoektocht staken en professionele juridische hulp zoeken bij deze kwestie, want je gaat je paard niet zomaar terug krijgen :n

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:48

Ik denk TS dat je hulp voor jezelf moet inschakelen als het waar is wat iedereen verkondigd. Misschien durfde je niet meer naar stal omdat je niet kon betalen? Kan overal begrip voor hebben hoor, maar het lijkt mij beter niet op deze manier hier aandacht voor te vragen. Of je stalhouder verteld je een zoethoudertje omdat er al teveel ellende is geweest met jou. Lees over politie en wat al dan niet nog meer. Sterkte in ieder geval.

Ben jij minima of wil jij mensen helpen? Wordt lid van onze groep: https://www.facebook.com/groups/hulpgroepGeefNietOp

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:50

Dit verhaal kent alleen maar verliezers. Als ik zo de posts van TS lees en de berichten op fb tegenkom, kan ik alleen maar concluderen dat TS erg met zichzelf in de knoop zit en de regie niet meer in eigen hand heeft. Eigenlijk vind ik het vooral erg sneu.

Ik denk dat je baat hebt bij goeie hulpverlening om je leven weer op de rit te krijgen. Ik geloof best dat je veel van je paard hield, maar dat is niet genoeg. De verantwoordelijk is je duidelijk teveel geworden. Het is niet goed te praten dat je je paard op een nieuwe stal hebt gezet en daarna amper bent geweest en niet hebt betaald. Het vertrouwen van de staleigenaar heb je hiermee enorm geschaad. Ik snap ergens wel dat hij geen andere mogelijkheid meer zag dan het paard te verkopen en zo zijn gemaakte kosten terug te krijgen.

Als je verstandig bent verwijder je je FB bericht en dit topic. Neem je verlies en zoek alsjeblieft hulp. Laat dit een wijze les zijn geweest en denk aan jezelf.

SUUS Fotografie
Facebook * Website

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:58

Wauw... %)
TS, hoe lang was de achterstand stalbetaling nu precies? Want als je staleigenaar al die tijd ook de zorg heeft gedragen zoals ook hoefsmid laten komen, dan is híj de wettelijke eigenaar uiteindelijk... Zoals ik al eerder aangaf: tijd voor een goed gesprek met politie en bewindvoerder.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

leeslampje

Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Paard gestolen/vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:59

TS, heb je hier al met je bewindvoerder over gesproken?

Tazzey
Berichten: 9480
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:59

Juut schreef:
Wauw... %)
TS, hoe lang was de achterstand stalbetaling nu precies? Want als je staleigenaar al die tijd ook de zorg heeft gedragen zoals ook hoefsmid laten komen, dan is híj de wettelijke eigenaar uiteindelijk... Zoals ik al eerder aangaf: tijd voor een goed gesprek met politie en bewindvoerder.


Dat is niet waar!

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Paard gestolen/vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:03

Niet? Weet niet anders dan dat...weet alleen niet meer over welke periode dat gaat

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd


enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:05

Juut schreef:
Niet? Weet niet anders dan dat...weet alleen niet meer over welke periode dat gaat

Nee niet :)
Eigenaar word je alleen door koop of gift.
Gelukkig niet bij achterstallig geld. Dan zal de rechter moeten bepalen of het paard van eigenaar veranderd.

Maar hier lijkt meer aan de hand dan wat ts schrijft.
Misschien verstandig een verzoek van verwijderen te vragen.

Tazzey
Berichten: 9480
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:06

Nee, zo werkt het gelukkig in het Nederlands recht niet en naar mijn weten ook niet in het Belgisch en Duits recht. Het is een verhaal dat ooit eens de wereld in geholpen is maar dat geen fundering in de wet vindt. Gelukkig ook maar want het was een bonte boel geworden als dat zo gemakkelijk was geweest. De eigendom van een goed, en een dier is voor de wet een goed, kan alleen door schenking, verkoop of vererving overgaan in andere handen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Paard gestolen/vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:10

Zoals ik het lees op Facebook is het paard in beslag genomen. Maakt het verhaal weer heel anders

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Julia96_, FennaK, Googlebot, Kimmej, Poety en 44 bezoekers