Hypotheek goedgekeurd. Nieuw telefoon abonnement?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Hypotheek goedgekeurd. Nieuw telefoon abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 15:08

Hoi Bokkers,

Zoals de titel al zegt ben ik benieuwd of het al "veilig" is om mijn telefoon abonnement te verlengen? Ik had een abonnement met telefoon die is afgesloten voor mei 2017 (BKR registratie bij telefoon op afbetaling). Voor onze hypotheek was mijn abonnement dus niet van invloed.

Nu hebben we inmiddels de definitieve hypotheek offerte al getekend en zijn de papieren onderweg naar de notaris. Kan ik nu met een gerust hart mijn abonnement verlengen? Heb net onze hypotheek adviseur gebeld maar de dame aan de lijn wist daar niks over en zei me dat ik komende week terug gebeld wordt. Maar laat ik nou juist vandaag vrij zijn en tijd hebben om mn nieuwe telefoon te gaan halen!

Heeft iemand van jullie hier toevallig ervaring mee of verstand van?

Bedankt alvast! :D

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Hypotheek goedgekeurd. Nieuw telefoon abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:12

Volgens mij maakt dat niets meer uit als je hypotheek goed is gekeurd, maar dat weet ik niet zeker.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Hypotheek goedgekeurd. Nieuw telefoon abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 15:16

Ik denk het eerlijk gezegd ook niet.. Maar better safe than sorry :')

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Hypotheek goedgekeurd. Nieuw telefoon abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:18

Je kan ook gewoon je telefoon los kopen en een sim only abonnement of soortgelijk nemen. Dan ben je zeker dat niks je dwars zit.

De bkr registratie ontstaat puur omdat je met je abbo normaal gesproken je telefoon afbetaald. Maar dat valt weg als je je telefoon los betaald = geen bkr registratie.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 15:21

Absolem schreef:
Je kan ook gewoon je telefoon los kopen en een sim only abonnement of soortgelijk nemen. Dan ben je zeker dat niks je dwars zit.

De bkr registratie ontstaat puur omdat je met je abbo normaal gesproken je telefoon afbetaald. Maar dat valt weg als je je telefoon los betaald = geen bkr registratie.


Klopt inderdaad ;) maar laat mijn oog nou net gevallen zijn op een telefoon van €600 :') Weinig zin om dat ik een keer te betalen..

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hypotheek goedgekeurd. Nieuw telefoon abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:23

En gewoon even doorsparen? Zoals, imo, normaal is met duurdere aankopen die je niet direct kunt betalen.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 15:28

Palmera schreef:
En gewoon even doorsparen? Zoals, imo, normaal is met duurdere aankopen die je niet direct kunt betalen.


Ja kan ook en doe ik normaal ook. Alleen voor telefoons neem ik een abonnement en telefoon op afbetaling. En daarbij begeeft mijn huidig telefoon het na 2jaar trouwe dienst bijna! Moet 2/3x per dag opladen, camera lens ik kapot gevallen en hij wordt traaaaag! Heb dus weinig mogelijkheid om nog lang te sparen.

Mri

Berichten: 15306
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:41

Je kan het nu "veilig" afsluiten. Hypotheek is immers al rond en hoeft niet opnieuw berekend te worden

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:41

Ik denk dat het geen bal uitmaakt op zo'n hoog bedrag als een hypotheek.
Dan sta heb je een bkr registratie van 600 euro voor je telefoon, op een hypotheek van 2 ton (ik noem maar wat) is dat toch peanuts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:56

Palmera schreef:
En gewoon even doorsparen? Zoals, imo, normaal is met duurdere aankopen die je niet direct kunt betalen.

Dit was ook mijn eerste gedachte, maar mijn telefoon was in een abonnement toch echt €125 goedkoper dan een los toestel. Ik kon prima een los toestel kopen, dat geld was er wel, maar voor dit scheelt me dan toch teveel :)

Bij mijn weten kun je nu gewoon afsluiten, je hebt immers al een hypotheek en hebt geen BKR registratie verzwegen bij het aangaan van de hypotheek.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hypotheek goedgekeurd. Nieuw telefoon abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:04

Ik zou toch even wachten. Ik weet van iemand die ook de offerte had getekend en toch ging de hypotheek niet door omdat hij nog een caravan had gefinancierd. Blijkbaar blijven ze na het tekenen van de offerte toch nog controleren.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 16:07

xJitskee schreef:
Palmera schreef:
En gewoon even doorsparen? Zoals, imo, normaal is met duurdere aankopen die je niet direct kunt betalen.

Dit was ook mijn eerste gedachte, maar mijn telefoon was in een abonnement toch echt €125 goedkoper dan een los toestel. Ik kon prima een los toestel kopen, dat geld was er wel, maar voor dit scheelt me dan toch teveel :)

Bij mijn weten kun je nu gewoon afsluiten, je hebt immers al een hypotheek en hebt geen BKR registratie verzwegen bij het aangaan van de hypotheek.


Klopt inderdaad Ja! Viel mij ook op. Ik kwam er per toeval achter toen il ging checken wat het per maand scheelde als ik al een deel in een keer zou betalen. Nou dat woog dus echt niet tegen elkaar op! Je ging met een bijbetaling van ongeveer 200 euro maar 1 of 2 euro per maand minder betalen...

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Hypotheek goedgekeurd. Nieuw telefoon abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:24

Hier kan ik wellicht mee helpen, ik heb een aantal jaar bij KPN gewerkt, ook in de periode dat de BKR bij mobieltjes in werking was.

Dat geldt alleen maar als de waarde van het telefoontoestel dat je moet afbetalen meer dan 200-250 euro is (ik weet dit bedrag niet zeker meer, maar een van de twee).

Dus wat je ook zou kunnen doen is een abonnement met toestel nemen, en stel dat het toestel 600 euro is, al 400 direct te betalen, en dan die 200 overig maandelijks aflossen, maar hier komt dan geen BKR registratie aan te pas.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:56

Supervixen schreef:
Ik denk dat het geen bal uitmaakt op zo'n hoog bedrag als een hypotheek.
Dan sta heb je een bkr registratie van 600 euro voor je telefoon, op een hypotheek van 2 ton (ik noem maar wat) is dat toch peanuts?


Mij lijkt het juist wel uitmaken.
Bkr-registratie = bkr-registratie.
Maar dat is wat ik denk he, ik weet het niet zeker.
Ik zou het nu iig niet gokken.

Eef_Bam

Berichten: 4091
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:00

Jessica_R schreef:
xJitskee schreef:
[quote="Palmera"
En gewoon even doorsparen? Zoals, imo, normaal is met duurdere aankopen die je niet direct kunt betalen.
[/quote
Dit was ook mijn eerste gedachte, maar mijn telefoon was in een abonnement toch echt €125 goedkoper dan een los toestel. Ik kon prima een los toestel kopen, dat geld was er wel, maar voor dit scheelt me dan toch teveel :)

Bij mijn weten kun je nu gewoon afsluiten, je hebt immers al een hypotheek en hebt geen BKR registratie verzwegen bij het aangaan van de hypotheek.


Klopt inderdaad Ja! Viel mij ook op. Ik kwam er per toeval achter toen il ging checken wat het per maand scheelde als ik al een deel in een keer zou betalen. Nou dat woog dus echt niet tegen elkaar op! Je ging met een bijbetaling van ongeveer 200 euro maar 1 of 2 euro per maand minder betalen...


Dit lijkt me onwaar. vroeger was het zelfs duurder als je per maand afbetaalde. Nu is het als het goed is evenduur. Wel is het dat als je de telefoon bij je abonnement koopt het goedkoper is dan los kopen, maar dat is ook zo als je hem in 1 keer betaald als je hem bij je abbo neemt. Ik gok dat je voor de telefoon, als hij precies 600 euro kost, precies 25 euro per maand gaat betalen? Na 2 jaar heb je dan ook 600 euro betaald.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 17:03

truus1957 schreef:
Ik zou toch even wachten. Ik weet van iemand die ook de offerte had getekend en toch ging de hypotheek niet door omdat hij nog een caravan had gefinancierd. Blijkbaar blijven ze na het tekenen van de offerte toch nog controleren.


Goed om te weten.. voor zoiets vrees ik dus ook.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 17:04

Melyoramel schreef:
Hier kan ik wellicht mee helpen, ik heb een aantal jaar bij KPN gewerkt, ook in de periode dat de BKR bij mobieltjes in werking was.

Dat geldt alleen maar als de waarde van het telefoontoestel dat je moet afbetalen meer dan 200-250 euro is (ik weet dit bedrag niet zeker meer, maar een van de twee).

Dus wat je ook zou kunnen doen is een abonnement met toestel nemen, en stel dat het toestel 600 euro is, al 400 direct te betalen, en dan die 200 overig maandelijks aflossen, maar hier komt dan geen BKR registratie aan te pas.


Bedankt voor je reactie ;) de grens is idd 250 euro :D

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Hypotheek goedgekeurd. Nieuw telefoon abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:09

Toen wij onze hypotheek goedkeuring kregen gaf onze financieel adviseur aan dat we nog even geen andere leningen af moesten sluiten vanwege een periode waarin ze nog checken, ik weet niet precies meer hoe dat nou zat. Volgens mij was het tot het definitief tekenen van het koopcontract, omdat je dan ook bankgarantie betaald. Er zou als het goed is wel zoiets in je contract moeten staan, misschien is het ook weer per bank verschillend (ING in ons geval).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:20

Eef_Bam schreef:
Dit lijkt me onwaar. vroeger was het zelfs duurder als je per maand afbetaalde. Nu is het als het goed is evenduur. Wel is het dat als je de telefoon bij je abonnement koopt het goedkoper is dan los kopen, maar dat is ook zo als je hem in 1 keer betaald als je hem bij je abbo neemt. Ik gok dat je voor de telefoon, als hij precies 600 euro kost, precies 25 euro per maand gaat betalen? Na 2 jaar heb je dan ook 600 euro betaald.

Ik doelde er op dat het kopen bij een abonnement goedkoper is dan een los toestel en Sim only, bedoelde niet dat het per maand afbetalen goedkoper is, want dat is het inderdaad niet :)
Je kan dan inderdaad kiezen om hem in een keer af te betalen of de afbetaling onder de €250 te houden zodat je geen problemen met BKR krijgt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:35

truus1957 schreef:
Ik zou toch even wachten. Ik weet van iemand die ook de offerte had getekend en toch ging de hypotheek niet door omdat hij nog een caravan had gefinancierd. Blijkbaar blijven ze na het tekenen van de offerte toch nog controleren.


Nou is een caravan financieren wel iets anders dan een telefoon van 600 euro.

Maar je kan natuurlijk ook een goedkopere telefoon nemen TS. Of een 2 hands.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 17:44

Warboel schreef:
Toen wij onze hypotheek goedkeuring kregen gaf onze financieel adviseur aan dat we nog even geen andere leningen af moesten sluiten vanwege een periode waarin ze nog checken, ik weet niet precies meer hoe dat nou zat. Volgens mij was het tot het definitief tekenen van het koopcontract, omdat je dan ook bankgarantie betaald. Er zou als het goed is wel zoiets in je contract moeten staan, misschien is het ook weer per bank verschillend (ING in ons geval).


Hmm ja dat is inderdaad wel iets om rekening mee te houden!

Ik wacht voor de zekerheid het telefoontje van de hypotheek adviseur wel af! Dan weet ik het zeker :)

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 17:48

Supervixen schreef:
Ik denk dat het geen bal uitmaakt op zo'n hoog bedrag als een hypotheek.
Dan sta heb je een bkr registratie van 600 euro voor je telefoon, op een hypotheek van 2 ton (ik noem maar wat) is dat toch peanuts?


Het kost je zeker een paar duizend euro die je minder aan hypotheek krijgt. In de link een voorbeeld van 25 euro per mnd dat is bij 2 jaar 600 euro. Krijg je 7000 euro minder aan hypotheek. En dat is toch een aanzienlijk bedrag in verhouding van de 600 euro. En kan zeker net het verschil maken of je een huis wel of niet kan kopen.

https://www.fx.nl/blog/minder-hypotheek ... berekening

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Hypotheek goedgekeurd. Nieuw telefoon abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 22:22

1 maand na het passeren van de akte doen ze vaak nog een controle werd ons verteld. Van onze hypotheekverstrekker mochten wij op onze betaalrekening niet rood kunnen staan omdat dit ook een soort lening was volgens hun. Na 2 maanden konden wij dit weer terugdraaien volgens ons financieel adviseur.