Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Robbie94
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-08-18

Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 16:45

Hallo,

Ik sta momenteel erg fijn met mijn paardje maar wil toch eens meer om me heen gaan kijken en mogelijk gaan verhuizen. Ben al bij verschillende geweest of contact gehad, maar vroeg me af of iemand toevallig een goede (pension)stal weet in Goirle, Riel, Hilvarenbeek, Tilburg en omstreken.

Liefst geen manege

Iemand nog tips? Ervaringen?


SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:46

Stal veldhof in hilvarenbeek is erg goed. Ligt ook mooi tegen de bossen aan. Goede verzorging daar.

kerstmuts

Robbie94
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 16:49

SandravdB schreef:
Stal veldhof in hilvarenbeek is erg goed. Ligt ook mooi tegen de bossen aan. Goede verzorging daar.


Daar hoor ik idd goede verhalen over en wil ik nog een keer gaan kijken! Weet jij toevallig hoe duur het daar is?

Tink89
Berichten: 2919
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:55

Stal Harbers is ook prima en van alle gemakken voorzien. Fijn sfeertje ook! En anders heeft 't Zandeind in Riel ook pensionplekken, maar je wilde liever geen manege, dus die valt dan af.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Robbie94
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 16:58

Tink89 schreef:
Stal Harbers is ook prima en van alle gemakken voorzien. Fijn sfeertje ook! En anders heeft 't Zandeind in Riel ook pensionplekken, maar je wilde liever geen manege, dus die valt dan af.


Heb bijna 2 jaar op het zandeind gestaan, is mij niet goed bevallen.. vandaar ook geen manege’s meer.

Tink89
Berichten: 2919
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:05

Belletje94 schreef:
Tink89 schreef:
Stal Harbers is ook prima en van alle gemakken voorzien. Fijn sfeertje ook! En anders heeft 't Zandeind in Riel ook pensionplekken, maar je wilde liever geen manege, dus die valt dan af.


Heb bijna 2 jaar op het zandeind gestaan, is mij niet goed bevallen.. vandaar ook geen manege’s meer.


Wat beviel je er niet aan? Dat maakt het zoeken naar een andere plek makkelijker.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Robbie94
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 17:19

Voor mijn paard was het inprincipe prima, was er erg gemoedelijk en dat was prettig. Het nadeel was alleen dat ik overdag werk en alleen in de avonden kon rijden, maar dan waren er lessen. Op zondag waren ze na 1u niet meer open, dan was ik net klaar met werken... in dat opzicht werkte het niet handig

Tink89
Berichten: 2919
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:23

Kan me voorstellen dat dat in de winter inderdaad niet ideaal is, omdat er maar twee binnenbakken zijn en er veel lessen zijn. Maar ik zou dan toch eens bij Harbers gaan kijken :)

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)


Robbie94
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 17:35

Tink89 schreef:
Kan me voorstellen dat dat in de winter inderdaad niet ideaal is, omdat er maar twee binnenbakken zijn en er veel lessen zijn. Maar ik zou dan toch eens bij Harbers gaan kijken :)


Sta je daar zelf ook?

Tink89
Berichten: 2919
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:42

Robbie94 schreef:
Tink89 schreef:
Kan me voorstellen dat dat in de winter inderdaad niet ideaal is, omdat er maar twee binnenbakken zijn en er veel lessen zijn. Maar ik zou dan toch eens bij Harbers gaan kijken :)


Sta je daar zelf ook?


Nee, maar een goede vriendin van me wel en ik ben er al een aantal keren geweest. Altijd gezellig (al is het natuurlijk minder druk dan op een manege) en superfaciliteiten

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Fifo
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-11-13

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:44

Q-stables?

A_nouk

Berichten: 11631
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:00

Bedouinehoeve in Middelbeers :)
Ik sta er naar volle tevredenheid.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:56

Wat zoek je precies?

Robbie94
Berichten: 6
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 21:15

Dayanaera schreef:
Wat zoek je precies?


Pensionstalling, waar ze wel zelf voeren en de paarden ook buiten komen, stal mesten wil eventueel wel zelf doen dus is niet noodzakelijk dat dit gedaan wordt.

Een gezellige stal, met wel een fijne bak om in te rijden, het liefste wel met een binnenbak maar dit is ook niet noodzakelijk.

Bedankt allemaal al voor de tips!

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:14

Robbie94 schreef:
SandravdB schreef:
Stal veldhof in hilvarenbeek is erg goed. Ligt ook mooi tegen de bossen aan. Goede verzorging daar.


Daar hoor ik idd goede verhalen over en wil ik nog een keer gaan kijken! Weet jij toevallig hoe duur het daar is?


Wil je niet tegenhouden om daar te gaan kijken maar ons is 2 weken geleden verteld dat bet hoogst waarschijnlijk verkocht is per 1mei.
Ik ben daarom per 1 september daar weg omdat op een een stal momenteel al plek was en ik niet ga wachten tot zometeen 20/30 paarden ergens anders heen moeten.
Zou het banketstaaf vinden als je daar zometeen maar paar maanden kan staan

Buick B+11 L1+12 L2+17 M1 startgericht

Nicjuh_
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Gilze

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:18

Misschien stal v Iersel in Goirle. Ik weet niet of er plek is en volgens mij kun je met de eigenaar afstemmen in hoeverre je zelf de verzorging opneemt, dan kun je in overleg een stalprijs overeen komen. Volgens mij binnen en buitenbak, longeercirkel en dicht bij het bos, is,voorin de straat bij breehees. Succes!

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:47

Je kan ook kijken bij bruurs op de beeksedijk hoor daar ook goede verhalen over

Buick B+11 L1+12 L2+17 M1 startgericht

Senstable

Berichten: 37
Geregistreerd: 22-08-18
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 08:38

Ik lees even mee, ik ben nieuw hier. Wij hebben zelf paarden thuis in Limburg alleen woon ik in Hilvarenbeek en ik zit er over na te denken om een paard over te laten plaatsen naar een stal in Hilvarenbeek. Weet iemand ook de kosten van Stal bruurs en Stal Harbers?

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:09

Q stables voldoet aan al je eisen. Pensionstal, geen lessen. Je kunt all in of zelf mesten. 20*60m Binnen en buitenbaan met goede bodem. Jaar rond buiten. Vanuit stal kun je ruiterpad op naar het noorderbos of de duinen.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:17

Q-Stables is wel afhankelijk van hoeveel je je paard buiten wil hebben. Ik ben er vorige week geweest voor een rondleiding, en vond het allemaal goed klinken, maar ze komen maar 4 uur per dag buiten in de zomer, in de winter ong 3, wat ik echt te weinig vond

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

nikkietjuh

Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:21

Dat klopt inderdaad nienke. Dat is een afweging die je moet maken.
Ik heb persoonlijk liever dat mijn paard 4uur per dag op een grote grasweide staat dan 8u in een postzegelpaddock. Wel is het lastig om in deze omgeving een pensionstal te vinden met dezelfde faciliteiten waar ze meer buiten komen. Dan moet je toch al vaak inleveren op binnenbak of kwaliteit bodem. Maar goed dat is natuurlijk maar net wat je behoefte is.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:30

Klopt, is inderdaad een afweging die je zelf moet maken ja :j ik heb momenteel inderdaad wel een paard dat de hele dag buiten staat, maar geen binnenbak

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 09:53

Stal Harbers in Hilvarenbeek, kosten zou ik niet weten, wij komen er eens per jaar een weekend. En nee, er komen niet iedere week vakantiegangers, wij zijn een uitzondering hihi.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:03

Ik heb je een privebericht gestuurd.

Senstable

Berichten: 37
Geregistreerd: 22-08-18
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Stalling gezocht omgeving Goirle/Tilburg/Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 10:21

Ik heb al vernomen dat Stal Harbers 400 per maand kost. Nu ben ik alleen nog bedoeld naar Stal Bruus en de ervaringen...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers