Tips voor fijn slaapkussen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 12:30

Ik heb nu al ruim een jaar last van m'n nek met slapen. Zelfs een bult in m'n nek die ik al een halfjaar heb en niet weg wil. Kan gewoon geen fijn kussen vinden. Tijdje op een goedkoop standaard ikea-kussen geslapen. Werd hem niet.
Dus daarna een super dure van Auping, vanwege de prijs mocht ik hem 2 dagen proberen. Leek prima te gaan, maar krijg er echt zo'n zere nek van. Als ik even heb gelegen en weer opsta, voelt het alsof ik bij wijze van in de stoel in slaap ben gevallen qua zere nek. Dus nu zit ik met een duur kussen en alsnog nekpijn -O-
Ik ben eigenlijk een buikslaper, maar probeer zoveel mogelijk op m'n zij te slapen. Ben klein, dus alles is al gauw te hoog en te hard. M'n fysio zei dat als ik op m'n buik wil slapen, ik een opgevouwen handdoek onder m'n schouder kan schuiven, maar dit ligt niet lekker en zo heb ik niet de mogelijkheid te wisselen naar m'n zij.

Heb nu deze: (dunste en zachtste variant)
https://www.auping.com/nl/beddengoed/ku ... wcEALw_wcB

Hebben jullie misschien tips voor kussens voor lastige mini-mensjes?

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:33

Ga uitproberen, kan ik alleen maar adviseren. Zoveel kussens, zoveel mensen, zoveel voorkeuren!

Ga naar een goede beddenzaak en laat je voorlichten en ga proefliggen :)

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:39


xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:42

Ik heb een kussen van Tempur. Ook niet zo goedkoop maar ik vind het zijn geld wel waard!
Slaap ook vooral op mijn buik :)

kimmetje26

Berichten: 479
Geregistreerd: 15-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:43


Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 12:43

Britt schreef:
Ga uitproberen, kan ik alleen maar adviseren. Zoveel kussens, zoveel mensen, zoveel voorkeuren!

Ga naar een goede beddenzaak en laat je voorlichten en ga proefliggen :)


Hoe denk je dat ik aan de Auping kom :Y)
Daar stuk of zes in de winkel geprobeerd. Bij een andere beddenzaak ook een stuk of 3 thuis mogen proberen. Ik kan gewoon echt niks vinden.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:46

Ik heb ook een silvana! Sterker nog, ik heb er 2. 1 voor thuis en 1 die zwerft tussen mama en mijn vriend. Ik kan niet meer zonder. Ze liggen zo fijn!

Ik heb de gele. Heb hem nu een jaar of 3 A4 denk ik en ik heb nooit meer kussenellende gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:47

Ik heb ook een silvana. Ze zijn prijzig in de aanschaf, maar het geld echt waard! Ligt heerlijk en gaat erg lang mee. Overigens kon je ze bij de winkel waar ik hem heb gekocht ook eerst een week kosteloos testen, om te kijken of het wat voor je is.

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:48

Kussen kun je eigenlijk niet in een winkel. Het is de combinatie met je eigen bed/ matras die goed moet zijn. Is een tijdje zonder kiasen niet een idee?

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:50

Ik zeg ook silvana! Ik heb dan wel de een na hardste, maar echt hele fijne kussens.

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:51

Mijn ouders hebben allebei een Emma kussen. Kan je 100(?) dagen op proef nemen. :) en kan je aanpassen aan buik/rug/zij.

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:51

Silvana!
Ik moet dringend een nieuwe. Mijn vriend heeft mijn nieuwe ingepikt, dus ik lig nu op de oude die ik idd meenam op vakantie en naar mijn ouders etc. Ik kan niet meer zonder en mijn vriend inmiddels ook niet.

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 12:51

Kende dat merk helemaal niet. Zijn er ook winkels die dat merk verkopen? Online een kussen bestellen vind ik best riskant.

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:52

Beter Bed volgens mij als keten. Daarnaast natuurlijk ook nog een aantal lokale bedrijfjes.
Edit: ik zie dat je in Ede woont. In Stoutenburg zit een beddenspeciaalzaak die ze verkoopt. Daar ga ik binnenkort ook eens een kijkje nemen.
Laatst bijgewerkt door Plonspony op 10-08-18 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mag
Berichten: 1601
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:54


Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 12:59

Ah, vier verkooppunten in Ede. Houd dat even in m’n achterhoofd. :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:01

xAnthea schreef:
Ik heb een kussen van Tempur. Ook niet zo goedkoop maar ik vind het zijn geld wel waard!
Slaap ook vooral op mijn buik :)

Hier precies zo, wel heb ik een oud model die wat lager schijnt te zijn. Op het nieuwe model kon ik niet slapen omdat het te hoog was voor mij.

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:04

Hier ook een ontzettende silvana kussens liefhebber, zowel mijn man als ik! Heb hem nu een jaar of 2 en heb afgelopen week noodgedwongen op een ander kussen moeten slapen (iets met bagage niet meegekomen met het vliegtuig) en ik ben echt zo blij dat mijn kussen weer terug is!

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:10


Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:26

Hier ook een SIlvana, heb al mijn tweede inmiddels! Kan echt niet meer zonder. De kleur is persoonlijk wat je fijn vind (dikte en hardheid van de nekrol). Ik heb zelf een paarse met synthetische vulling. Maar zie dat ze ook met dons vulling hebben, dat lijkt mij ook heerlijk zeg!

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:26

Ik heb bij Auping een kussen gekocht. Volgens mij prestige nature of zoiets. Heel fijn kussen voor alle houdingen!

Britt

Berichten: 18892
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:04

Ik heb ook een Silvana kussen, de blauwe. Als ik op mijn zij slaap heb ik het schuimdeel in mijn nek, als ik op mijn buik slaap dan draai ik hem om!
Al slaap ik op mijn buik ook graag zonder kussen.

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Tips voor fijn slaapkussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:09

Ik heb een M line kussen. Heb je die al geprobeerd? Ik heb er ook heel veel uitgeprobeerd en vond die het fijnst. Ik slaap ok veel op mijn buik.

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:29

Selina schreef:
Ik heb nu al ruim een jaar last van m'n nek met slapen. Zelfs een bult in m'n nek die ik al een halfjaar heb en niet weg wil. Kan gewoon geen fijn kussen vinden. Tijdje op een goedkoop standaard ikea-kussen geslapen. Werd hem niet.
Dus daarna een super dure van Auping, vanwege de prijs mocht ik hem 2 dagen proberen. Leek prima te gaan, maar krijg er echt zo'n zere nek van. Als ik even heb gelegen en weer opsta, voelt het alsof ik bij wijze van in de stoel in slaap ben gevallen qua zere nek. Dus nu zit ik met een duur kussen en alsnog nekpijn -O-
Ik ben eigenlijk een buikslaper, maar probeer zoveel mogelijk op m'n zij te slapen. Ben klein, dus alles is al gauw te hoog en te hard. M'n fysio zei dat als ik op m'n buik wil slapen, ik een opgevouwen handdoek onder m'n schouder kan schuiven, maar dit ligt niet lekker en zo heb ik niet de mogelijkheid te wisselen naar m'n zij.

Heb nu deze: (dunste en zachtste variant)
https://www.auping.com/nl/beddengoed/ku ... wcEALw_wcB

Hebben jullie misschien tips voor kussens voor lastige mini-mensjes?


Iets heel anders, maar hier al eens naar laten kijken?

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 15:52

nine1987 schreef:
Selina schreef:
Ik heb nu al ruim een jaar last van m'n nek met slapen. Zelfs een bult in m'n nek die ik al een halfjaar heb en niet weg wil. Kan gewoon geen fijn kussen vinden. Tijdje op een goedkoop standaard ikea-kussen geslapen. Werd hem niet.
Dus daarna een super dure van Auping, vanwege de prijs mocht ik hem 2 dagen proberen. Leek prima te gaan, maar krijg er echt zo'n zere nek van. Als ik even heb gelegen en weer opsta, voelt het alsof ik bij wijze van in de stoel in slaap ben gevallen qua zere nek. Dus nu zit ik met een duur kussen en alsnog nekpijn -O-
Ik ben eigenlijk een buikslaper, maar probeer zoveel mogelijk op m'n zij te slapen. Ben klein, dus alles is al gauw te hoog en te hard. M'n fysio zei dat als ik op m'n buik wil slapen, ik een opgevouwen handdoek onder m'n schouder kan schuiven, maar dit ligt niet lekker en zo heb ik niet de mogelijkheid te wisselen naar m'n zij.

Heb nu deze: (dunste en zachtste variant)
https://www.auping.com/nl/beddengoed/ku ... wcEALw_wcB

Hebben jullie misschien tips voor kussens voor lastige mini-mensjes?


Iets heel anders, maar hier al eens naar laten kijken?


Nee, kom al zo vaak bij de huisarts en voel me dan zo’n tijdverspiller met een bultje :=