Waar mest afvoeren Rijssen e.o.?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mariska1997
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-08-10

Waar mest afvoeren Rijssen e.o.?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 11:39

Lieve Bokkers,

Sinds kort heb ik eindelijk een weide met stal kunnen huren. Ik ben al een tijd bezig met een adres vinden waar ik de mest van paarden, geiten en andere dieren (met bodembedekking/vies hooi etc.) af kan voeren. Aanhangwagen heb ik al. Ophalen mag natuurlijk ook. Manege’s reageren niet op mijn mails, gemeente wil niet helpen. Weten jullie een oplossing die niet al te veel geld kost? Liefst in Rijssen maar mag ook in omstreken.

Alvast super bedankt!

Liefs,
Mariska Visser
Dierenopvang Oost Nederland


lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Re: Waar mest afvoeren Rijssen e.o.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:27

Over je eigen land uit laten rijden?
Bij een boer op t maisland?

mariska1997
Berichten: 12
Geregistreerd: 04-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 12:32

Daarvoor is het denk ik teveel en ik heb geen idee hoe ik dat moet regelen met boeren, opbellen? Ze zien me zeker al aankomen als zoveelste die de mest kwijt moet.. weet iemand niet een specifieke boer die het wel wil hebben?

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:44

Kijk eens of er een vergister in de buurt zit. Vaak kan je daar tegen betaling wel je mest kwijt.

kirsten87
Berichten: 81
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Waar mest afvoeren Rijssen e.o.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:53

Idd zelf opslaan en boer in de buurt zoeken die mais verbouwt, en dan in april over het maisland laten strooien door loonwerker. Boer blij met de mest die ploegt het onder en jij alleen kosten van de loonwerker

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:59

kirsten87 schreef:
Idd zelf opslaan en boer in de buurt zoeken die mais verbouwt, en dan in april over het maisland laten strooien door loonwerker. Boer blij met de mest die ploegt het onder en jij alleen kosten van de loonwerker


Die boer is helemaal niet blij met paardenmest. Als hij geld toe krijgt wel, anders kan die beter drijfmest laten uitrijden.

Een loonwerker rijdt alleen je land kapot en de paardenmest brengt geen voeding in de grond voor mais.

Moet je de mest ook nog eens een flinke tijd goed kunnen opslaan...

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:03

Dan kom je toch uit bij een AMCO of Van der Mark etc. Maar daar hangt een kostenplaatje aan.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:56

mariska1997 schreef:
Daarvoor is het denk ik teveel en ik heb geen idee hoe ik dat moet regelen met boeren, opbellen? Ze zien me zeker al aankomen als zoveelste die de mest kwijt moet.. weet iemand niet een specifieke boer die het wel wil hebben?


Vraag anders loonbedrijf broeze even!

Loonwerker
Berichten: 198
Geregistreerd: 25-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:04

robert45 schreef:
Die boer is helemaal niet blij met paardenmest. Als hij geld toe krijgt wel, anders kan die beter drijfmest laten uitrijden.

Een loonwerker rijdt alleen je land kapot en de paardenmest brengt geen voeding in de grond voor mais.

Moet je de mest ook nog eens een flinke tijd goed kunnen opslaan...



Paardenmest is anders prima voeding voor je gewassen. Daarnaast voegt vaste mest meer organische stof toe aan de bodem dan drijfmest.
Tot slot maakt het niet zo veel uit of je de loonwerker met de mestverspreider of met de drijfmesttank je land 'kapot laat rijden.'

nicole_floor

Berichten: 3232
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Waar mest afvoeren Rijssen e.o.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:10

Een championkweker? Ze willen wel vaak alleen stro hebben, geen vlas ofzo.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Waar mest afvoeren Rijssen e.o.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:14

Vooralsnog kunnen boeren hun eigen mest al amper kwijt dus is de kans dat je er een vind die het wil hebben klein.

Ben je je bewust van de wet en regelgeving in de mest? Je moet een mestboekhouding bijhouden. Dus bij levering van jou zou dit geregistreerd moeten worden bij dat bedrijf en zal jij ook een administratie moeten bijhouden.

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl


jo_tje
Berichten: 19
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:58

Hoi, ik lees mee met jouw vraag en de gegeven antwoorden en adviezen. Met een aantal mensen gaan we vanaf augustus in omgeving Rijssen zelf voor onze 8 paarden zorgen en zijn ook op zoek naar de beate manier om mest af te (laten) voeren. Mag ik vragen of je al een goede oplossing hebt gevonden?
En aan alle Bokkers: nog andere adviezen? Dank alvast!

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Waar mest afvoeren Rijssen e.o.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 10:35

Neem eens contact op met een loonwerker in de buurt, die heeft vaak wel een idee waar hij de mest kwijt kan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, fdalebout, lovelance, Thami en 134 bezoekers