paardvriendelijk beleren noord Holland/friesland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

paardvriendelijk beleren noord Holland/friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 11:09

Hallo allemaal. Ik heb sinds een 2.5 maand een leuke 6 jarige haflinger die buiten op straat nergens snel van onder de indruk is. Mijn man wilt hem heel graag laten beleren dat hij voor de kar kan zodat hij ook met hem op stap kan. (Hij is te groot voor erop) Ik zoek nu een adres in noord Holland of Friesland waar ik onze pony op een prof. wijze kan laten beleren en dan wijzelf ook...Maar aangezien ik anti zweepslagen ed ben zoek ik een adres waar het zo paard vriendelijk mogelijk gaat... Geen grote dwang oid.. gewoon op een rustige kalme manier zodat hij er lol in krijgt. De pony heeft in zijn verleden al genoeg gefrustreerde zweepslagen gekregen en dat wil ik hem niet aandoen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: paardvriendelijk beleren noord Holland/friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:50

Zonder zweep voor de wagen beleren is niet mogelijk aangezien een zweep je benen vervangt..

MarjaR

Berichten: 600
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: Barchem

Re: paardvriendelijk beleren noord Holland/friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:07

De zweep wordt bij mennen niet gebruikt voor zweepslagen, maar voor rijhulpen. Er wordt dus niet mee geslagen, maar in principe hooguit aangetikt.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: paardvriendelijk beleren noord Holland/friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:40

Ik heb er zelf de tijd en mogelijkheden niet voor om een grotere te betuigen, dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

Maar je bent bij mij altijd welkom om eens te komen rijden en te zien waar een zweep bij het mennen voor nodig is.
Mennen zonder zweep is als rijden zonder zit en benen. Een belangrijke hulp om je paard te besturen weg laten is niet handig (en voor de wagen heb je al minder hulpen en minder gevoel omdat je er verder vanaf zit dan in het zadel).

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: paardvriendelijk beleren noord Holland/friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 00:09

Ik snap wel dat je een zweep nodig hebt. Maar gaat mij erom dat hij gebruikt wordt waarvoor hij nodig is. ik doel meer op een paard vriendelijke manier en liever twee weken langer traint met een pony dat plezier erin heeft dan korter en een hoop dwang... deze pony heeft niet echt een leuk verleden gehad en verdiend het gewoon om met respect en geduld opgeleid te worden aangezien hij laat zien dat hij heel graag voor je wilt werken maar dichtklapt als je hem te streng aanpakt

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: paardvriendelijk beleren noord Holland/friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 08:12

Een goede trainer gebruikt de zweep goed.
Een trainer heeft er niets aan dat een paard dicht klapt, want dan leert hij niets meer.
Wat jij nu beschrijf is niet meer dan een normale basis.

In Friesland zou je Udo de Haan kunnen vragen.

Nilda

Berichten: 132
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Jistrum

Re: paardvriendelijk beleren noord Holland/friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:04

Er is nog een recent topic met adressen voor het laten beleren voor de wagen in Friesland. Misschien kun ja daar in kijken?

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: paardvriendelijk beleren noord Holland/friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-18 22:17

Bedankt ik zal eens gaan zoeken