Spinnenfobie, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Spinnenfobie, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 22:30

Hallo Medebokkers. :D

Ik heb even een vraagje aan jullie, misschien kunnen jullie mij wel de juiste tips geven. Ik woon namelijk sinds 1 jaartje op mezelf en zie hier met regelmaat wel een paar grote spinnen (o.a hooiwagens) Nu heb ik al van kinds af aan een spinnenfobie. Ik kan natuurlijk niet elke keer de buren roepen, ouders bellen of eender wat. Nu vroeg ik mij af hoe sommige dat hier doen met z'n spinnenfobie. En zijn er middels die ik kan gebruiken om ze te bestrijden. Voor mensen die gaan zeggen het is zielig ik weet het, maar ik vind ze gewoon eng en vies dus wil ze niet in mijn huis. Even voor de duidelijkheid: bakje erop zetten en buiten zetten, vliegen mepperen durf ik allemaal niet.. Hopelijk komen hier tips voor me. :D

Alvast bedankt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:31

Therapie nemen en van je angst afkomen. Ga ze bestuderen op een afstand. Langzaamaan wen je dan. En spinnen eten vliegen en muggen ook he

Ik was panisch voor spinnen maar door ze te bestuderen. Hoe mooi webjes zijn gaat het nu aardig ok. Geen fan maar bakje gaat goed nu. Geen hysterie meer

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 22:49

karuna schreef:
Therapie nemen en van je angst afkomen. Ga ze bestuderen op een afstand. Langzaamaan wen je dan. En spinnen eten vliegen en muggen ook he

Ik was panisch voor spinnen maar door ze te bestuderen. Hoe mooi webjes zijn gaat het nu aardig ok. Geen fan maar bakje gaat goed nu. Geen hysterie meer



Ik bestudeer ze wel vaker, maar hoe meer ik kijk en hoe dichterbij ik ga komen hoe angstiger ik word.. Ik vind het gewoon een vreselijk probleem als ik weer een spin in huis vind ;( Van die kleine jonkies durf ik nog wel weg te halen met de stofzuiger maar hoe groter ze zijn hoe viezer en enger ik het gewoon vind.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:51


mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:53

Niet echt een tip om van de fobie af te komen, ik vind spinnen ook erg eng. :(:)
Maar je kan proberen de spinnen zoveel mogelijk buitenshuis te houden.
Dat je goede horren hebt bij de ramen die open gaan.
Buiten deuren dicht houden.

xPareltje

Berichten: 940
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 22:55

Barbet schreef:
Niet echt een tip om van de fobie af te komen, ik vind spinnen ook erg eng. :(:)
Maar je kan proberen de spinnen zoveel mogelijk buitenshuis te houden.
Dat je goede horren hebt bij de ramen die open gaan.
Buiten deuren dicht houden.


Ik vraag mij soms zelfs af hoe ze in hemelsnaam binnen komen. Ik heb bij mijn ramen horren en mijn deuren gaan eigenlijk nooit open omdat ik bang ben dat er een binnenkomt.. ;( Ik heb wel gezien dat er een hoop onder mijn open televisiemeubel verstoppen, maar verder geen flauw idee waar ze doorheen kruipen om binnen te komen

Anoniem

Re: Spinnenfobie, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:15

Ik lees mee. Die spinnenfobie van mij gaat soms echt te ver. Vind het verschrikkelijk ookal zijn ze banger voor mij dan ik voor hun. :=

Amber_anne

Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Spinnenfobie, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 00:54

Lijkt wel of ik dit topic zelf heb aangemaakt. Ik ben zo ontzettend bang en het wordt alleen maar erger hoe meer spinnen ik zie. Ik zit er zelfs over na te denken om een leuke stage af te zeggen omdat ik daar dan intern moet.

Ik zou graag ervan af komen maar het in contact komen met spinnen tijdens dit proces houdt me tegen.
TS ik leef met je mee, maar eerlijke ik heb geen advies want ik ben zelf ook zo bang als maar kan ...

Mastrootje

Berichten: 2525
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 03:32

Ik lees mee. Heb zelfs dat ik snachts gillend uit m'n bed spring omdat ik half droom dat er een spin op de muur of plafon zit. Het geeft een verstoorde nachtrust en stress.