Mexico

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 15:00

Hoi hoi!

Ik kon geen topic vinden over Mexico. Mocht dat er wel zijn, excuus :o


Komende zomer wil ik met een vriendin een mini rondreis door het zuid-oosten van Mexico doen. Wij hebben begrepen dat dat de meest 'veilige' kant van Mexico is ook. Zijn er hier mensen al eens naar Mexico geweest? Plannen om naar Mexico te gaan? Gewoon algemene reistips en dingen die we echt niet mogen missen? Alles is welkom!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:16

Yup, ik! Ik had de ‘kleurrijk mexico’ reis van Fox. Topvakantie gehad en veilig! Het is een erg leuke route met mooi mix tussen cultuur en natuur!

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 15:26

Wij weten nog niet of we alles zelf uit willen zoeken of dat we met een groep mee gaan... Raad jij aan met een groep te gaan? Wij begrepen dat het zuid-oosten veilig genoeg is om gewoon met z'n 2 te doen en het voordeel vinden wij dat we elke dag zelf onze tijd in kunnen delen en zelf kunnen kiezen waar we heen willen en hoe lang.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:28

Wij waren gewoon met ons twee met de huurauto. Enkel de hotels en vluchten waren voor ons geboekt en je krijgt een informatieboekje. Inmiddels zouden we het ook prima zelf durven uitzoeken. Ik vond het absoluut niet onveilig.

Groepsreizen zijn mijn ding niet echt.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 15:31

Oh zoiets zien wij ook nog wel zitten, alleen zijn we bang dat het dan snel te duur wordt. Met de bus zouden bij bvb ook niet erg vinden als dat veel geld scheelt :) Het maximum budget ligt namelijk wel rond de 2.000 pp voor 16-17 dagen, waarvan we de laatste 3 op het strand willen liggen :P

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:46

Wij hadden 14 dagen voor net geen 1800 pp en wij doen best veel op aan eten en drinken. En wij hadden nog nette hotelletjes. En dat was voor Trump, nu is het nog goedkoper. Ik weet niet of het te doen is met OV... de tempels en cenotes liggen vrij afgelegen.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 15:54

Oh dat valt nog mee dan! Wij willen de laatste 3 of 4 dagen op het strand al all-inclusive gaan zodat we weten wat we daaraan kwijt zijn. Maar dan valt het echt mee dus :) Dat is al fijn om te weten!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:56

Het is wel echt een goedkope bestemming als je niet te toeristische plekken boekt. De All in op het eind zullen gewoon Amerikaanse prijzen zijn. Dat trekt mij absoluut niet dus daar bleven wij ver vandaan.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 15:58

Ja dat weten we :) We zijn wel van het ontdekken en de cultuur enzo, maar daarna een paar dagen relaxen zijn we ook niet vies van :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:25

Ik relax dan graag in een hutje op een berg haha :)

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:07

Wij hebben paar dagen terug ook een vakantie hierheen geboekt *\o/*

NuevaAtalaya

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:57

Ja ik heb ook vorig jaar zelf zes weken door Mexico gereisd! Vond het zuid-oosten (en centraal-mexico) zeker niet onveilig als je op je spullen let en niet in rare buurten gaat ronddwalen. Must sees in deze omgeving vond ik Tulum, Sian Ka’an,de Cenotes, Merida, Palenque en San Cristobal (vanuit hier Agua Azul, Misol-ha ,El Chiflon, Sumidero Canyon en de meren van Montebello bezoeken!). Ook goede verhalen over Bacalar & Isla Holbox gehoord.
Ik heb geen ervaring met een auto huren maar wel met de bus. De grootste busmaatschappij in Mexico is de ADO waarmee je eigenlijk overal wel kan komen. Deze bussen zijn erg luxe en niet al te duur dus zeker een aanrader! Wel een dekentje ofzo meenemen want de airco wordt vaak erg hard aangezet.
Verder is de belangrijkste tip die ik je kan geven; Spaans leren. Dit scheelt je een hoop gedoe met handen en voeten en wordt zeer gewaardeerd. :j

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 22:13

Zijn er wellicht tips om ergens excursies te boeken?

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:10

briitje schreef:
Zijn er wellicht tips om ergens excursies te boeken?


Iemand ? In DC hadden we NL organisatie gevonden. Hopelijk kunnen we hier ook zoiets vinden

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 00:51

Wat voor excursies zoek je en waar?

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:00

Ik sta voor alles open. Zag dat je met een walvishaas (??) kon zwemmen. Maar 180 euro p.p :+.I Dont think so :'). Mooie plekken bezoeken, dieren excursies noem het maar op..

LiannePuthzy

Berichten: 6973
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 22:22

Ik ben in totaal 3x naar Mexico geweest, 2x naar kennissen gegaan die bij cuernavava wonen en vanuit daar een rondreis gemaakt men ouders boekte toen steeds 1 of 2 hotels vooruit geloof ik, en zijn toen onderhandeel in puerto vallarta en Acapulco (Acapulco was uiteraard niet heel slim ook niet 14 jaar geleden) geweest (en nog veel meer maar dat is 14 en 12 jaar terug geloof ik dus daarvan kan ik mij niet heel veel meer herinneren zonder fotoalbums) en 8 jaar terug waren we op een al geregelde rondreis (althans hotels en auto, vlucht in principe ook alleen me ma wou met Martin aur i.p.v. arke dus de vlucht had ze zelf geregeld) en toen waren we rond gaan reizen in Yucatan, quintana roo en campeche, dat was wel erg mooi, onderandere in een cenote gezwommen en met walvishaaien gesnorkeld

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:19

Ik heb ook net een vlucht naar Mexico geboekt. Grotduiken :D

WonderWanita

Berichten: 2190
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 16:54

Ik ben ook 3 jaar geleden naar Mexico geweest! Een rondreis op de bonnefooi gedaan. Begonnen in Mexico-stad, auto gehuurd en de high lights bezocht, teruggevlogen vanuit Cancun. Echt grote aanrader vind ik het eiland Holbox!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:39

WonderWanita schreef:
Ik ben ook 3 jaar geleden naar Mexico geweest! Een rondreis op de bonnefooi gedaan. Begonnen in Mexico-stad, auto gehuurd en de high lights bezocht, teruggevlogen vanuit Cancun. Echt grote aanrader vind ik het eiland Holbox!

En wat was jouw beeld bij veiligheid? Ik weet dat je de borg van de autohuur gewoon toch niet terugkrijgt en dat je direct na het inleveren van je auto de creditcard moet blokkeren omdat er anders nog extra afgeschreven wordt. Ook weet ik dat je met tanken erg op moet letten dat ze 200 pesos niet omwisselen voor 20, en dat je dan echt voet bij stuk moet houden.
Verder schijnt het allemaal enorm mee te vallen en zijn de mensen enorm vriendelijk zegt men. Ik ga naar Cancun en blijft dan tussen Playa del Carmen en Tulum. Riviera Maya.
Ik heb een airbnb geboekt.
Goedkoop vind ik het land zo niet ogen. Nu ga ik zelfstandig duiken, maar ze weten wel hoe ze je dan alsnog financieel proberen te rippen. Zo zijn er cenotes waar je alleen met een lokale gids mag duiken. En ik heb immers ook gewoon alle papieren voor grotduiken en verzekering, maar ik vertik het om 200 dollar extra te betalen voor een dienst die totaal overbodig is. Gelukkig zijn er meer cenotes dan die je ooit kunt beduiken, dus de dure en verplicht met gids sla ik over.
Heb via Facebook ook al een paar prive cenotes waar ik in mag duiken (exploratie). Dus ik hoop echt ergens te duiken waar nog nooit een mens geweest is. :D Echt zin in.
Het enige is dat ik geen Spaans spreek en het ook niet meer lukt om dat van te voren te leren.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:03

Wat je zegt over autoverhuur is echt onzin. Zou wat zijn.

Verder is de regio rond cancun druk bezocht door Amerikanen. Waar zij komen is het duur ja. De rest is wel echt spotgoedkoop.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:10

briitje schreef:
Ik sta voor alles open. Zag dat je met een walvishaas (??) kon zwemmen. Maar 180 euro p.p :+.I Dont think so :'). Mooie plekken bezoeken, dieren excursies noem het maar op..

Vanaf oktober heb je er bullsharks. De prijzen voor duiken in de zee liggen aardig hoog vind ik. Dat komt omdat het dicht bij de VS ligt en men daar gewoon betaalt wat men vraagt. Ik denk dat je prima kunt onderhandelen over de prijs. Er zitten daar ook zo veel duikscholen dat je anders gewoon een deurtje verder loopt. Ik kwam al prijzen tegen van 95 dollar voor 2 duiken. Dat is ong. 40 euro per duik. Als je dan minstens 60 minuten kunt duiken, dan is de prijs ok. Nog wel aan de hoge kant, maar nog te doen. Voor minder dan 60 minuten spring ik niet te water. Let daar dan wel op, want ze hanteren er vaak 45 minuten duiken. Dan is 25 euro zat, omdat je gewoon maar half waar voor je geld krijgt.
Maak ook afspraken over luchtverbruik van anderen in de groep.

Je kunt daar overigens ook met dolfijnen zwemmen. Het lijkt of ze tig dolfinaria hebben langs de kust. Prijzen wisselen inderdaad nog wel eens.

Je kunt ook Akumal Animal Rescue bezoeken. Daar redden ze wilde dieren die gewond geraakt zijn. Als ik tijd heb wil ik daar wel even een bezoekje aan brengen.

En dat van de autoverhuur, dat is dus een verhaal van mensen die ik ken. Die is het echt overkomen en ze zijn niet de eersten. Ze hebben mij nu gewaarschuwd.
Als er verderop ook nog veel grotten waren, dan ging ik daar wel naartoe, maar ik wil wat Mayatempels bezoeken en vooral de cenotes in. Dus ik heb dan niet veel keus. :+ Die kan ik niet verplaatsen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mexico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:31

Als er schade gereden wordt en er is geen eigen risico afgekocht, of je hebt niet getankt, of je bent te laat, dan kan en mag er een deel of volledige borg ingehouden worden. Maar bij een goede verhuurmaayschappij verloopt dit gewoon eerlijk. Ben wel benieuwd hoor. Ik heb zelf alleen maar goede verhalen, zeker in Mexico. Werk er ook in.

Zwemmen met dolfijnen en ‘animal rescues’ ga ik zelf uit principe niet heen.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:45

Ooh jammer dat ik dit topic zo laat heb gezien!

Intussen al 3x in mexico geweest, prachtig land.
2x bij playa del carmen in de buurt geweest en 1x via een cruise aan cozumel aangemeerd.

Wij hebben volgende tempels gezien: Tulum, Chichen itza en cobo.

Tulum: prachtige tempel langs de zee. Vond ik persoonlijk de mooiste!
Chichen itza: ja heel toeristisch dus, maar ook wel veel verschillende zaken te bezoeken buiten de hoofdtempel, dus zowizo wel de moeite om er te passeren
Cobo: was de enigste tempel waar je nog op kon klimmen. Bij de andere tempels is het al verboden omdat het de tempels echt doet afzien. Maar volgens mij gaat het ook niet lang duren vooraleer dit verboden wordt bij Cobo zelf. Lange wandeling tot aan de tempel zelf en opeens komt hij te voor schijn uit het bos, heel speciaal! Wij zijn hier heel vroeg gegaan, toch besloten om ons te laten rijden met een fiets en wij stonden met weinig volk boven. Wat heel speciaal was. Daarna kwamen de hordes toeristen toe, dus we waren net op tijd weg.

Ik ben als 10-jarige ook al in Mexico geweest, ook chichen itza bezocht en toen mochten we er nog bovenop klimmen (ik spreek over 17 jaar terug). Mocht jammer genoeg nu niet meer!

Wij hebben de laatste keer ook verschillende cenotes bezocht. Vooral de cenote met de naam Jacobs? als ik me goed herinner was een dikke aanrader. Moesten we wetsuites in aandoen en waren verschillende grotten en kamers die we met een snorkel konden bezoeken. Lagen ook nog resten van mensen die er woonden zoveel honderden jaren terug. (incl. botten). Was heel leerrijk en een mooie ervaring!

Maar de mooiste ervaring was toch het zwemmen met de whalesharks! PRACHTIG
Zo'n grote beesten en dan lig je daar in dat water, helemaal overdonderd van de schoonheid van de natuur, van de grootheid van die beesten. Wat je boven water zag was niets in verhouding met wat er onder water afspeelde. Ik stond te trillen op mijn benen. Was allemaal heel strikt geregeld, maar ook terecht. Wetgeving is enorm streng, maar met 3 in het water (gids + koppel) en dan zwemmen maar! Niet aanraken en slechts enkele minuten mee mogen gaan (maar wel een stuk of 5 keer in het water mogen springen). Ik heb nog ergens filmpjes van de gopro liggen, was zoooo mooi :o staat op nummer 1 bij mijn mooiste belevingen. Dus als je de kans hebt, doen!
Wel niet goedkoop en je mag het maar 3 a 4 maand per jaar doen en dit maar op 3 plaatsen in de wereld.

Onderweg ook nog zeeschildpadden en dolfijnen gezien.
Daarna gestopt op cozumel om te snorkelen en guacamole + chips te eten, met een biertje, op een surfbord in een ondiepe baai. Prachtige dag! Vergeet ik nooit.

Wij hebben 4 dagen een auto gehuurd vanuit het hotel. Wel 1 maal expres bijna van de weg gereden en enorm veel geluk gehad omdat de auto begon te slippen (geen abs). Auto stak ons voorbij en ging voor ons rijden om daarna heel hard te remmen en daarna rap weg te rijden. Was heel gevaarlijk en ik had veel bang, want we hadden op dat punt geen gsm bereik. Voor de rest was het wel ok qua veiligheid, maar ik heb me toch al veiliger gevoeld. Ook een klein probleempje met de creditcard gehad bij het huren van die auto, maar dat hebben we zelf ter plaatse nog kunnen rechtzetten

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 08:47

Ik snap het met zwemmen met dolfijnen, dat is toch wat notdone tegenwoordig. Maar een animal rescue? Dat is niets anders dan hier een zeehondencreche. Ja, ook misschien deels om publiek te vermaken, maar ik heb daar zelf geen moeite mee om even te kijken. Ze doen toch ook goede dingen.

Ik hoop dan inderdaad dat het meevalt met die autohuur. Er wordt sowieso gehuurd bij een bekende grote naam als Avis, Sixt, of zoiets.

De tempel in Tulum ga ik zeker bekijken.