Scooter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 18:22

Aangezien wij in het bezit zijn van 2 auto's en dit eigenlijk echt niet nodig is hebben wij besloten om er eentje in te ruilen. In plaats daarvan willen wij een scooter (snor) aan gaan schaffen. Heel het internet staat vol met die dingen en wij hebben er echt geen verstand van. Hier bokkers met aanraders voor merk/type?



Amado
Berichten: 1327
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:24

Wel een afrader... de la souris
Ik heb er 1, nog maar net een jaar en altijd zuinig op geweest. Spiegels braken af, de houders van het windscherm enz.
Inmiddels doet mijn knipperlicht, kilometerteller en snelheidsmeter het niet meer.

Vershrikkelijk ding :’D

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

kaylee

Berichten: 594
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:28

Pas op met Chinese scooters, zonde van je geld. Als ik iets mag aanraden zou ik voor een piaggio of Peugeot gaan. Bij piaggio kan je het zo gek maken als je wil, ik heb zelf een Vespa en het is een pracht ding, maar erg duur in aanschaf en diefstalgevoelig. Dus als je hem midden in de stad neer wil zetten niet Ideaal.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 18:32

In principe staat de scooter thuis of op het werk dus qua diefstalgevoeligheid maakt dat niet uit. Schrok wel van de prijzen voor de Vespa.

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:35

Ik vond de piaggio zip altijd een fijne scooter :)

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:41

Ik heb een Peugeot Speedfight (2) gehad. Erg fijne scooter! Alleen toen het wat kouder werd en hij wat langer stil stond moest ik hem even kicken. Maar voor de rest zijn werk goed gedaan. Reed er op schooldagen 50 km per dag mee en nooit in de steek gelaten. :D

Kom je hier vaker? <<)

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:43

Ik heb een Peugeot vivacity en wat een k*tscooter. Ik zou voor een Piaggio of een Sym kijken!

I am because you were

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:45

Een piaggo zip ! Heerlijk ding rij er elke dag mee naar werk/school/paarden .

kerstmuts

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:57

Ik ben ontzettend blij met mijn Peugeot Tweet. Rijd heerlijk, ook best zuinig en nog nooit problemen mee gehad.

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:03

Ik heb een SyM (wel met gele kentekenplaat) en ben heel tevreden over de kwaliteit. Inderdaad in elk geval wegblijven van de Chinese rommel.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 19:06

Welke sym? De fiddle leek mij wel wat.

LilChar

Berichten: 1254
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:25

Nog niet genoemd, maar Kymco heeft ook heeft ook hele fijne scooters.
Ik heb de VP50 en ben er super blij mee. Rij er nu al vier jaar op (17.000 km) en loopt nog altijd als een zonnetje. Ik heb hem destijds nieuw gekocht en dat raad ik je ook aan, voorkomt een hoop gedoe!

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:40

Ik heb de sym fiddle 2 en ben er super tevreden over!
Wel zou ik voor een tweedehands scooter kijken bij een scooterzaak. Dan heb je vaak nog een paar jaar garantie. Als je eentje van Mp koopt en de week daarna gaat er iets stuk kun je zelf dokken.
Ik heb mijn Sym in Assen voor 900,- gekocht. Hij had toen 9.000 km gelopen en voor die prijs hebben ze er ook nog een nieuwe accu ingezet, nieuwe banden, nieuwe vering en een heel klein beetje opgevoerd (gaat nu 38km).

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 19:42

We gaan sowieso een nieuwe kopen bij een dealer.

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:53

Oh kan ook natuurlijk :o Ik ging er automatisch van uit dat je voor een 2e hands ging. Geen idee waarom eigenlijk B-)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 20:01

Haha, snap ik. Maar aangezien we een auto in gaan ruilen willen we ook meteen een degelijke scooter kopen. Kan uiteraard ook tweedehands maar voel mezelf prettiger bij een nieuwe van een dealer.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:29

Kan alleen maar beamen wat eerder gezegd werd, blijf weg van de Chinezen. Ziet er wel van een afstand en op papier nog wel leuk uit maar de toleranties en roestbestendigheid en zo is om te janken. Gewoon een degelijk Europees, Japans of Taiwanees merk ga je veel langer plezier van hebben.

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:35

Ik heb een Sym Orbitt III. Ik houd niet van retromodellen en dit is een van de weinige niet retromodellen die ik kon vinden.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 20:41

Absoluut geen Chinese! Zoals Btc, riva, la souris etc. Als je echt een goed merk wil kan ik je piaggio en Yamaha aanraden. Kymco en sym zijn ook goede merken. Peugeot (meerdere keren een speedfight gehad) altijd problemen mee gehad, sinds ik een relatie heb met een monteur komt die er dus ook nooit weer. Afgelopen jaren heeeel wat scooters gehad, mijn voorkeur (qua onderhoud (we onderhouden/repareren alles zelf) en uiterlijk) gaat naar een piaggio of yamaha.

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:11

Ik heb twee jaar een tweedehands SYM orbit 50 gehad. Nooit problemen mee gehad, gewoon ieder jaar een beurtje laten doen. Startte het hele jaar door gewoon (stond buiten onder een zeil), ook als hij een tijd stil gestaan had.

Maargoed je gaat nieuw kopen. Zal dan inderdaad niet kiezen voor een chinees. En zorgen dat je hem goed onderhoud

Sure_lee

Berichten: 10384
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:18

Het is niet allemaal Chinese rommel. Er zitten ook goede merken bij.
Ik zou kijken voor piaggio. De zip bijvoorbeeld. Zijn 2e hands moeilijk te krijgen maar als je een nieuwe wilt is dat geen probleem natuurlijk.

Mocht je meerdere merken willen bekijken en proef rijden dan raad ik je aan om naar Scooterspot te komen. Zij hebben alles staan om uit te proberen.

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:24

Vespa, ik heb de Primavera. Ze zijn inderdaad prijzig maar behouden hun waarde wel. Hij rijd goed, start altijd en rijd ook nog eens zuinig. En ik vind hem er ook mooi uit zien.

ElinaSK

Berichten: 2656
Geregistreerd: 07-07-10

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:31

Ik heb na wat research een sym fiddle 2 besteld. Wel een 45km versie . Hij is nog niet binnen dus heb nog geen ervaring uit eigen hand :')

"You better run away while it let us. 'Cause like it or not everyday we get a little better at jealousy"

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:36

Ik heb jaren scooter gereden en merk zegt me niet zoveel.. Ben het niet helemaal eens met geen Chinees kopen.
Ik heb een Peugeot gehad en die zag er nog best goed uit vanaf de buitenkant, was niet eens oud, maar t kreng heeft me meerdere malen laten staan. Van binnen was veel kapot, viel op een gegeven moment midden op de weg uit, wou de komende 20 minuten ook niet meer starten, ellende.

Ik heb ook 2 grande retro Chineesjes gehad en die hebben me nooit laten staan. Jaren met veel plezier op rondgereden. De laatste snor kreeg kuren, kwestie van nieuwe bougie, nieuwe luchtfilter, uitlaat bout weer goed vast en hij liep weer als een trein. Onder de €50,- hele reparatie weer klaar. Motorisch zijn die Chinese dingen gewoon prima.

Ik weet niet wat je budget is maar ik heb altijd scooters rond de €400 gekocht en waar je naar moet kijken vooral tweedehands is de onderkant, als die helemaal kats verroest is en de gaten erin vallen kun je beter verder kijken. De bougie (die branden weleens door) en hoe soepel die start (nu is het zomer dus willen ze allemaal wel, ga eens met vochtig weer kijken) en qua kilometerstand zou ik onder de 10.000 blijven) verder is het gewoon een gokje. Altijd.

LilChar

Berichten: 1254
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: Scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 09:44

Maar TS zegt dat ze graag een nieuwe scooter wil kopen, in de winkel dus.

Ts; je kan ook gewoon eens langsgaan bij een scootercentrum. Dan kun je ook zien wat je mooi vindt en daar lopen ook kundige mensen rond!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers