Welk waddeneiland (met hond)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Welk waddeneiland (met hond)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 12:14

Hallo Bokkers,

Ik was mijn vakantie aan het plannen en bedacht me om in de 2de week een paar daagjes Nederlands Strand toe te voegen. Eerst Zandvoort of Wijk aan Zee maar toen bedacht ik me: Ik ben nog nooit op een Waddeneiland geweest!

Dit zou ik dus graag eens doen, hond gaat mee en we gaan met de trein. Ik had Terschelling gevonden maar ik vroeg me af of jullie me misschien nog een ander eiland zouden aanraden dat beter geschikt is om met de hond naartoe te gaan?

Wat ik eigenlijk wil doen is wandelen, koffie drinken en lekker eten. Niet zo veel bijzonders dus.

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!


Kinke

Berichten: 20512
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Welk waddeneiland (met hond)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:17

ik zelf vind Terschelling het leukste eiland. Mooie natuur, veel ruimte maar ook erg leuke winkeltjes/eetadresjes in West

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Welk waddeneiland (met hond)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:20

Terschelling is echt een honden eiland, ik kom er al 29 jaar en we hebben altijd een hond mee! Nu ben ik wel een beetje bevooroordeeld aangezien het echt mijn favo eiland is.
Honden zijn ook nagenoeg overal welkom!


Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welk waddeneiland (met hond)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 12:25

Haha, goed. Die indruk kreeg ik al dus dan zal het waarschijnlijk wel Terschelling worden. Zag dat ze los mogen op het strand en in het bos. Via de trein kan zo de veerboot op dus scheelt me ook nog eens 5 uur in de auto zitten.
Zitten jullie in een huisje of pakken jullie de tent mee?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:26

Ik vind Terschelling en Texel allebei erg leuk! Ga je in de zomervakantie? Want dan zou ik denk ik Terschelling aanraden. Texel is dan wel erg druk. Ook zijn de afstanden wat beter te overbruggen zonder auto op Terschelling, al hebben beide eilanden wel een goede busverbinding vanaf de boot.

Ik ben op allebei de eilanden met hond geweest en ze zijn daar beide heel goed voor geschikt. Als je hond het kent kan je ook een fiets met fietskar huren voor wat grotere afstanden. Op Texel mogen honden 's zomers niet overal op het strand. Hoe dat op Terschelling zit zou je even na moeten kijken, dat weet ik niet zeker. 's Winters hoeven ze daar alleen in de duinen vast.

Naar Texel gaat het vaakst een boot, en de overtocht is maar twintig minuten. Terschelling is een stuk verder en de boot gaat minder vaak en vaart tot minder laat.

Vlieland is in mijn herinnering ook leuk, maar daar ben ik al zeker tien jaar niet geweest, en nooit met hond.

Edit: ik zat in een huisje met de familie, dus was een vrij groot huis. Er zijn veel huisjes te vinden waar honden welkom zijn!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:30

Schuur_ schreef:
Haha, goed. Die indruk kreeg ik al dus dan zal het waarschijnlijk wel Terschelling worden. Zag dat ze los mogen op het strand en in het bos. Via de trein kan zo de veerboot op dus scheelt me ook nog eens 5 uur in de auto zitten.
Zitten jullie in een huisje of pakken jullie de tent mee?

Klopt mijn hond heeft vorige maand nog enorm plezier gehad daar

Afbeelding

Schuur_

Berichten: 4865
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Welk waddeneiland (met hond)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 12:34

Ik ben van plan om de laatste week van augustus te gaan als de weersvoorspelling geen regen geeft en als de temperatuur niet boven de 30gr komt.

Denk er over op 2 nachtjes te blijven. Dus 2 colle dagen daar en 2 dagen reizen (trein is 4u, boot is 2u)

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 bezoekers