Hoofdpijn na narcose?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Hoofdpijn na narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 13:01

Hoi,

Precies een week terug ben ik geopereerd aan mijn blaas, onder volledige narcose. Ze hebben de operatie via de plasbuis kunnen dus ben niet opengesneden.
Nu zijn we precies een week verder, heb heel rustig aan gedaan. Net eigenlijk voor het eerst even de deur uit geweest voor koffie en boodschappen, en nu ineens heb ik heel erg hoofdpijn :( Ik wilde morgen weer gaan werken, eventueel een halve dag.

Is het normaal dat ik na een week nog hoofdpijn krijg na een stukje wandelen, en zo ja kan ik er iets tegen doen? Wilde eigenlijk m.i.v. morgen weer een beetje m'n normale leven oppakken.


Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hoofdpijn na narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:45

Ik heb half juni een laparoscopische ingreep gehad en herken dit absoluut niet.

De dag erna had ik het gevoel alsof ik een kater had en de dag daarna ben ik weer begonnen met werk, bergwandelen, e.d. De eerste dagen nog wel wat kalmer aan en met een halfuurtje rust 's middags maar dat was ik vlug beu.

Fem

Berichten: 12504
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: Hoofdpijn na narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:49

Ieder lichaam reageert anders op narcose.
Ik weet van mezelf dat ik de eerste weken heel goed naar mijn lichaam moet luisteren, geeft het aan dat ik moe ben, dan moet ik daar vooral aan toe geven.

Hoofdpijn kan ook liggen aan dit warme weer, te weinig drinken, etc.

Maar ik zou zeggen, luister goed naar je lichaam.

Sometimes I'm hard on me,when dreams don't come easy.
I wanna look back and say, I did all that I could.
Yeah at the end of the day, Lord I pray, I have a life that's good.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hoofdpijn na narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:54

Ik heb een paar hoofdoperaties gehad en de eerste maand kreeg ik haast verlammende hoofdpijn zodra ik buiten kwam als de zon scheen. Een goede zonnebril hielp daar wel tegen overigens. :)
Ik werd door de narcose/operaties dus echt een flinke tijd overgevoelig voor UV licht kennelijk. :)
Wordt de hoofdpijn minder als je binnen komt?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:59

Probeer liiiiiters water te drinken zodat je je lichaam kan spoelen...narcose is iets wat echt je lichaam uit moet, je lever en nieren hebben het er moeilijk mee en met dit weer zweet je ook veel vocht uit, dus je lijf moet meer water hebben om de gifstoffen op te lossen en te lozen.

Zie het in bad gaan in het badwater van de dag er voor....

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 14:07

Vanwege m'n nierafwijking drink ik rond de 3.5 a 4 liter water per dag, daar zou het niet aan liggen lijkt me.
De hoofdpijn kwam juist opzetten toen toen ik thuis kwam en ging zitten. Kan me van vorige operaties ook herinneren dat ik juist snel weer de oude was, daarom baal ik nu zo. Ben wel klaar met het thuiszitten :D

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Hoofdpijn na narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:17

Ik heb altijd na narcoses een aantal dagen herstel nodig. Hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid zijn dan zo heftig aanwezig dat ik bij het minste niet lekker word. Het is dan ook absolute noodzaak dat je zo veel mogelijk drinkt na een narcose om de rommel weer uit te spoelen. Al weet ik natuurlijk niet hoe het zit met blaasoperaties

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:49

Indestal schreef:
Probeer liiiiiters water te drinken zodat je je lichaam kan spoelen...narcose is iets wat echt je lichaam uit moet, je lever en nieren hebben het er moeilijk mee en met dit weer zweet je ook veel vocht uit, dus je lijf moet meer water hebben om de gifstoffen op te lossen en te lozen.

Zie het in bad gaan in het badwater van de dag er voor....


Liiiiiiters water drinken kan best link zijn. Dat is geen advies wat je zomaar aan iedereen zou moeten geven.

TO. Ligt het niet gewoon aan het weer of je hormonen?

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 15:03

Ja Nabster, daar zit ik dus ook mee. Is het niet een beetje dat drukkende benauwde weer waar ik last van heb? Lastig. Ga morgen maar gewoon een half dagje werken en dan zien we wel weer!

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hoofdpijn na narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:09

Hoelang duurde de narcose eigenlijk, TS? Er zit natuurlijk nog een verschil tussen een halfuurtje zoals bij mij en een narcose van een paar uur.
In dat laatste geval zou ik mezelf wel wat meer in acht nemen, TS.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Hoofdpijn na narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 15:13

De operatie duurde ongeveer anderhalf uur, geen idee hoelang je daarvoor en daarna nog onder narcose bent :-)

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Hoofdpijn na narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:19

Niet lang hoor, hoe korter onder narcose, hoe liever.
Ze laten je niet slapend wachten tot de chirurg klaar is met zijn lunch, zeg maar. :+

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Hoofdpijn na narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-18 15:24

Haha nee dat zou wat zijn :P
Maar anderhalf uur, max twee uur, das niet heel lang dus. En met een paracetamol gaat het weer goed nu :D Morgen half dagje, vrijdag half of heel dagje, dan weekend en dan moet het maandag wel helemaal oke zijn weer.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:37

Hoofdpijn, het nog dagen lang koud hebben en twee jaar lang haaruitval heb ik van mijn volledige narcose over gehouden, dus ja het is goed mogelijk..... het is grote rommel voor je lichaam vergeet dat niet.

Cowboy55
Berichten: 8475
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:42

Mloes schreef:
Ja Nabster, daar zit ik dus ook mee. Is het niet een beetje dat drukkende benauwde weer waar ik last van heb? <KNIP>



Ik denk van wel. Natuurlijk is een narcose niet hetzelfde als een snoepje tussen te kiezen en ik snap dat het in je achterhoofd meespeelt, maar ik denk dat je een verband ziet dat er niet is eerlijk gezegd.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Anoniem

Re: Hoofdpijn na narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:10

Ieder lichaam en iedere operatie is anders.
Ben al vaker geopereerd en elke keer andere reacties.
Maar meestal toch wel een week moe en ik krijg altijd te horen, twee weken niet autorijden.

ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:17

Laatst liet ik de osteo komen voor mijn paard, die een tijd daarvoor geopereerd was.
De osteo vertelde dat paarden vaak vast zitten in de 1ste nekwervel na een operatie, als het hoofd tijdens het takelen niet genoeg ondersteund werd. (had mijn paard gelukkig geen last van).
Hij behandeld ook mensen en hij vertelde dat je dat ook regelmatig bij mensen ziet, dat ze na een operatie ineens nekpijn of hoofdpijn of pijn in de schouders krijgen doordat het hoofd niet genoeg ondersteund werd bij het verbedden. Dan krijg je een slag in je nek zeg maar.

Misschien is het een optie om een osteopaat of fysio te raadplegen? Misschien zou het kunnen dat dit bij jou gebeurd is? Kan natuurlijk ook wat anders zijn. Maar ik dacht meteen aan het verhaal van de osteo.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:35

Nabster schreef:
Indestal schreef:
Probeer liiiiiters water te drinken zodat je je lichaam kan spoelen...narcose is iets wat echt je lichaam uit moet, je lever en nieren hebben het er moeilijk mee en met dit weer zweet je ook veel vocht uit, dus je lijf moet meer water hebben om de gifstoffen op te lossen en te lozen.

Zie het in bad gaan in het badwater van de dag er voor....


Liiiiiiters water drinken kan best link zijn. Dat is geen advies wat je zomaar aan iedereen zou moeten geven.

TO. Ligt het niet gewoon aan het weer of je hormonen?



Tja ach overdrijven is ook een vak.

Met 34-37 graden op een dag, drink je als je gezond wil doen met gemak 3-4 liter omdat je heel veel vocht verliest...veel mensen weten niet dat je in een warme nacht 1 1/2 vocht kan verliezen...dus met deze dagen doe er gerust nog een dikke liter bij....

Ik doe werk waar het warm is en veel lopen, op een avond drink ik met gemak 2liter, kom ik thuis nog een halve en voor ik ga werken heb ik ook al minstens 2 op.....doe ik dit niet, geheid de volgende dag hoofdpijn...een narcose is behoorlijk wat troep in je lijf en dat moet worden afgebroken en uitgeplast.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 06:51

Ik zal in vervolg zeggen tegen de slachtoffers met watervergiftiging dat het allemaal overdreven is.

En overdrijven een vak? Die kaats ik dan terug. Liiiiiiters klinkt niet als drie of vier liter. Dat lijkt me voor de meeste mensen vrij standaard nu. Vijf liter is echt best veel...

Ik kom zelf denk ik krap tot de twee liter, misschien 2,5 Ik drink heel moeilijk, mijn hele leven al. Doe het er prima op trouwens. Ik merk aan mijn uitnodiging. Ik pas mijn inname daarop aan.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Hoofdpijn na narcose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:43

Nou nabster, fijn voor jou en je watervergiftiging is ook erg overdreven, dan praat je over 20 liter of zo? En dar jij zo moeilijk water drinkt, dring dat een ander niet op.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:47

Nou meisjes nu geen ruzie maken over water drinken :o

Ts ik herken je klacht ik heb het diverse keren gehad en het duurde bij mij meestal 14 dagen soms 10 en soms langer als ik het vaker achter elkaar narcose heb gehad.
Het ging over met rust en genoeg drinken! ( en die hoeveelheid verschilt per persoon, dus luister naar je lijf!)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Cowboy55
Berichten: 8475
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:51

Indestal schreef:
Nou nabster, fijn voor jou en je watervergiftiging is ook erg overdreven, dan praat je over 20 liter of zo? <KNIP>


10-20 liter binnen een paar uur. Is wel serieus doordrinken om dat te halen. Maar sommigen lukt het klaarblijkelijk.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:55

Ik heb alleen een roesje gehad, nooit een volledige narcose. Zelf ben ik daar een week of twee heel slaperig van gebleven en had toen ook wat donkerdere urine dan normaal.
Goed opletten of je wel genoeg drinkt vind ik dus niet zo´n gekke tip. Gewoon netjes verdelen over de dag, en niet binnen een uur meer dan een liter wegklokken. Dan krijg je echt geen water vergiftiging.

En luister naar je lichaam, ik denk dat je te snel weer te veel wilt doen. Rustig opbouwen! Dat zou je bij een paard ook doen, toch? ;)

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Brainless

Berichten: 29718
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:10

Cowboy55 schreef:
Indestal schreef:
Nou nabster, fijn voor jou en je watervergiftiging is ook erg overdreven, dan praat je over 20 liter of zo? <KNIP>


10-20 liter binnen een paar uur. Is wel serieus doordrinken om dat te halen. Maar sommigen lukt het klaarblijkelijk.

Je hoeft helemaal niet 10-20 liter in een paar uur te drinken,.
Het kan veel sneller gaan; helemaal bij warm weer waardoor je veel zouten verliest door zweten.
Citaat:
Slechts 700 ml water per uur gedurende enkele uren achter elkaar, kan al teveel zijn, vooral als je weinig natrium inneemt.

Op mijn werk is het heel heet en droog en zweet je je het apenzuur; daardoor dronk ik minimaal 750 ml water per uur weg (+extra drinken in de pauze).
Ik werd echt op een gegeven moment hondsberoerd en dacht dat dit door de warmte kwam (wat ook wel meespeelt natuurlijk).
Maar na 1 sportdrankje knapt ik wel weer (wat) op.
Werkgever deelde met die hitte later extra sportdrank uit om hyperhydratie te voorkomen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:19

Ik drink daarom ook mineraalwater.

Deze afgrlopen weken waren exceptioneel.

Enfin...na een narcose is het gebruikelijk extra water te drinken, als eht goed is is dit ook aangeraden..de discussie die nu ontstaat is nutteloos en over de top...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bibi1995, Bo_Y, MarieAnne, Noor, suus_toes, Swift, YandexBot en 111 bezoekers