Zou jij het willen weten ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

stel dat je paard ziek wordt als je op vakantie bent wil je dan geïnformeerd worden?

Nee, ik wil het niet weten want dat zou mijn vakantie verpesten
3 (0%)
Nee, ik hoef het niet te weten, ik vertrouw mijn verzorger blind
8 (1%)
Ja, ik wil het wel weten maar pas als ik weet dat hij stabiel is
14 (2%)
Ja, ik wil dat heel graag weten ook al kan ik niet veel doen.
231 (34%)
Ik zou héél boos worden als ik niet ingelicht zou worden wanneer iets aan de hand is
413 (61%)

Totaal aantal stemmen: 669


kobuss1

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-18 11:09

Mijn vakantie zit er nog aan te komen en ik zat te denken.....
Stel, je bent op vakantie (niet ondenkbaar in deze tijd van het jaar) en je hebt je paard achtergelaten op je eigen stal en ervoor gezorgd dat iemand anders voor haar/hem zorgt.

En stel dat je paard een verwonding heeft of plotseling ernstig ziek wordt... misschien zelfs zo erg dat ie naar de kliniek zou moeten ? Zou je dat dan (nadat je verzorger eerst voor je paard heeft gezorgd) willen weten direct, of zou je er vrede mee hebben als je dat pas verneemt wanneer evt gevaar geweken is of zelfs pas als je terug bent van vakantie ?

Ben eens benieuwd wat jullie gedachten daar over zijn...

Whoever said diamonds are a girls best friend, never owned a horse
*Mexx, you left paw-prints on my heart!*


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:11

Dat wil ik direct weten, dan kan ik de keuze maken of ik terug ga, of genoegen neem met updates. Als mijn stalgenootjes mij dat NIET laten weten, hebben ze meer dan een béétje ruzie bij terugkomst hoor ;)

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:13

Skippy01 schreef:
Dat wil ik direct weten, dan kan ik de keuze maken of ik terug ga, of genoegen neem met updates. Als mijn stalgenootjes mij dat NIET laten weten, hebben ze meer dan een béétje ruzie bij terugkomst hoor ;)

Good to know :')

Whatever works

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:13

Ik zou het ook willen weten, zeker als het levensbedreigend is en ik eventueel terug zou willen gaan naar huis

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten


8nnemiek

Berichten: 43379
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:13

Zeker, ik ken mijn paarden het beste en aangezien de dierenartsen hier regelmatig verkeerde diagnoses hebben gesteld zou ik graag vanaf mijn vakantieplek mee denken.

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:14

O ja ik zou woest worden als iemand me niet zou melden wat er is, ook op afstand kun je beslissen wat te doen. Dierenarts, kliniek, operatie, inslapen?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:15

Tuurlijk wil je dat weten. Dan kan je zelf beslissingen maken over behandelingen, en of je wel of niet terugkomt.

Zou niet tof zijn als je terugkomt en er ligt een rekening van een paar duizend euro op de mat voor een behandeling waar je zelf misschien niet voor gekozen zou hebben :=

[o]

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:16

Waarom zou je het niet willen weten? Ik kan geen 1 goede reden bedenken.

Stap 1: bel dierenarts
Stap 2: bel mij
Stap 3: levensbedreigend? Ik pak het vliegtuig naar huis.

Mijn beesten mijn keuze.

ElCamino

Berichten: 8929
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:19

Ja ik wil het persé weten. Vooral omdat hij al 30 is en ik niet wil dat er onnodig gesleuteld gaat worden aan hem zodat hij er nog is als ik terugkom...

Dat heeft een vriendin gehad, paard was 32....ooit meerdere keren koliek en met vakantie op een pensionstal gezet met als afspraak dat wanneer er koliek zijn dat ze zouden inslapen. Paard is echter "geholpen"en was een zakje ellende toen ze terugkwam. daarna alsnog overleden...

Verder heb ik de afspraak met de eigenaren van de stal, niet met stalgenootjes of verzorgers of iets dergelijks. Ze appn me niet, smssen niet ze BELLEN gewoon als er wat is.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:22

Ik zou het ook absoluut willen weten. Ik wil inderdaad zelf kunnen beslissen of ik terug kom of inderdaad zoals iemand eerder al zei, genoegen neem met updates.
Ik zou ook zelf willen beslissen welke behandeling/operatie ik wel of niet wil voor mijn paard.
En in het allerergste geval zou ik absoluut terug willen komen als blijkt dat mijn paard het niet gaat halen/ingeslapen moet worden. Dan hoop ik dat ik op tijd ben, maar ik zou dat bij lijden niet willen rekken zodat ik erbij kan zijn. Maar ook als ik weet dat mijn paard al overleden/ingeslapen is, zou ik wel zo snel mogelijk naar huis willen.
Bij een ernstig ziek of gewond paard (voor mijn hond trouwens ook) zou ik terug komen naar huis.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 09-08-18 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:22

Eveyy schreef:
Skippy01 schreef:
Dat wil ik direct weten, dan kan ik de keuze maken of ik terug ga, of genoegen neem met updates. Als mijn stalgenootjes mij dat NIET laten weten, hebben ze meer dan een béétje ruzie bij terugkomst hoor ;)

Good to know :')


Haha, dat wist jij allang! En andersom weten we datzelfde :P

Leo

Berichten: 50105
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:27

Ik ben nu op vakantie en ja: ik wil het weten. Een simpele verwonding hoeven ze me niet voor te bellen, dat redden ze zelf om dat te verzorgen. Maar zodra er een dierenarts bij moet komen: eerst DA bellen en dan mij. Ik wil zelf beslissen wat er met hem gebeurt en ik wil het op zijn minst weten, zodat ik ook voor mezelf kan beslissen of ik mijn vakantie afbreek. Ik vertrouw mijn oppas volledig, maar als het aankomt op zodanig ernstig dat er een DA nodig is wil ik het absoluut weten :j

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:27

Ik heb geen paard meer en toen ik die wel had ging ik eigenlijk niet op vakantie dus misschien dat ik niet echt een oordeel mag geven hierover maar ik zou het absoluut willen weten. Zou denk ik ook boos worden als ik het pas zou horen als ik thuis ben of in ieder geval achteraf..

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:34

Ik heb alles over behandelingen goed afgesproken met mijn pensionhouder. Als ik zo ver weg ben dat ik niet snel kan komen,dan heb ik liever dat ik geen rotbericht krijg waar ik dan toch niets aan kan doen.Maar ik heb het volste vertrouwen in mijn pensionhouder,waar ik al heel lang sta en die precies weet wat ik wil.

siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:35

Ik zou het ook willen weten, echter, wanneer mijn "oudje" iets zou overkomen, dan ben ik wel heel eerlijk dat ik haar "gewoon" laat gaan, ik neem voor ik weg ga wel afscheid van haar met het idee dat het mogelijk de laatste keer is, en dat is ook prima.
Niet dat het zo slecht met haar gaat, maar het is een zeer zwaar krakende wagen, dan ben ik ook realistisch.

Niet alle dwalers bennen verdwaald

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:38

Ik sluit wel altijd een annuleringsverzekering af,zodat als mijn paard ernstig ziek wordt voor mijn vertrek,dat ik dan niet hoef te gaan. Want dan zou ik geen leuke vakantie hebben! Deze verzekering geldt ook bij overlijden van het paard,maar dan zou ik niet meer thuis hoeven te blijven,want dan kan ik toch niets meer voor hem doen.

siskeh
Berichten: 8676
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:41

anjali schreef:
Ik sluit wel altijd een annuleringsverzekering af,zodat als mijn paard ernstig ziek wordt voor mijn vertrek,dat ik dan niet hoef te gaan. Want dan zou ik geen leuke vakantie hebben! Deze verzekering geldt ook bij overlijden van het paard,maar dan zou ik niet meer thuis hoeven te blijven,want dan kan ik toch niets meer voor hem doen.


Hoe vind je zo'n verzekering?! Wij hebben het met mijn oma gehad, tante (dochter van)kon pas terug vliegen toen Oma was overleden. Terminaal was bij haar verzekering niet eens gedekt.
Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat een verzekering je voor een ziek/terminaal paard laat terugvliegen...

Of is dit puur wanneer het vooraf gebeurd, en niet wanneer je al weg bent.

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Supervixen

Berichten: 12816
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:52

Ik heb altijd afgesproken dat ik het niet wilde weten. De mensen die voor mijn paard zorgden vertrouwde ik volkomen. Had voor mij dan geen meerwaarde om het te weten tijdens mijn vakantie. Ook als het ernstig zou zijn. Ik had hele duidelijke afspraken gemaakt.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Zou jij het willen weten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:55

Dat begrijp ik niet Supervixen. Waarom niet?

Ik ben mijn kat in het pension verloren dit jaar en ik vind het 100x erger dan het in laten slapen van dieren waar ik bij was. Kat was 3 en kerngezond dus echt vette pech maar ik voel mij nog altijd schuldig/rot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:55

Ik heb altijd gezegd dat ik er niks over wilt horen, tenzij het een zaak van leven of dood wordt.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:55

Ik ken mijn dieren het beste, en ik zou de verantwoordelijkheid bij serieuze ziekte niet aan een verzorger over willen laten. Niet voor mezelf, maar ook niet voor de verzorger. Ik zou zelf ook niet voor een ander belangrijke beslissingen over behandeling willen nemen, tenzij we daar van te voren hele goede afspraken over hebben gemaakt.

De afspraak hiervoor: niet meer sleutelen bij een paard van 32, daar zou ik goed mee kunnen werken. Maar dan nog zou ik de eigenaar op de hoogte brengen. Tenzij die aangegeven heeft er op vakantie toch niks mee te kunnen (andere kant van de wereld, bijvoorbeeld) en het dan graag pas later te willen weten.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

pateeke
Berichten: 2208
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:56

Ja, dat wil ik absoluut weten! Ik wil mee kunnen beslissen over wat er met mijn paard gebeurt en wil indien nodig ook terugkomen uit vakantie.
Ik bel vrienden ook op als ik merk dat er iets niet ok is met hun paard. Zo ooit een vriendin uit d’r bed gebeld omdat haar paard zich vreemd gedroeg. Uiteindelijk bleek er gelukkig niets aan de hand, maar ook vriendin was blij dat ik toch gebeld had.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:01

Ik ga gewoon niet op vakantie :') .

Ik wil het weten, mee denken, mee beslissen. Er zijn dingen die ik met mijn jonge pony's wel wil laten doen, maar met mijn oudjes niet meer.
Net als dat een van mijn oudjes eens in shock geraakt is van een spuit buscopan bij koliek, simpele handeling, maar hij was bijna dood aan de behandeling, niet eens aan de kwaal. Toch wel handig als ik mee kan denken als er wat aan de hand is.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Britta31

Berichten: 13127
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:07

Ik wil het wel weten maar kom niet voor kleine dingen naar huis.Bij overlijden wel maar vooral voor mijn ruin die niet alleen kan staan en er dan snel een nieuwe pony bij moet komen.Mijn dame is 35 en ik weet dat dat kan gebeuren natuurlijk.We zijn daarom al 3 jaar niet weg geweest of anders in Nederland of Duitsland omdat we dan naar huis kunnen en als alles goed gaat weer terug of mijn man alleen met de kinderen.We hadden die plannen dit jaar maar het buurmeisje die mijn paarden goed kent en ik vertrouw is verhuist -O-

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:09

siskeh schreef:
anjali schreef:
Ik sluit wel altijd een annuleringsverzekering af,zodat als mijn paard ernstig ziek wordt voor mijn vertrek,dat ik dan niet hoef te gaan. Want dan zou ik geen leuke vakantie hebben! Deze verzekering geldt ook bij overlijden van het paard,maar dan zou ik niet meer thuis hoeven te blijven,want dan kan ik toch niets meer voor hem doen.


Hoe vind je zo'n verzekering?! Wij hebben het met mijn oma gehad, tante (dochter van)kon pas terug vliegen toen Oma was overleden. Terminaal was bij haar verzekering niet eens gedekt.
Ik kan mij oprecht niet voorstellen dat een verzekering je voor een ziek/terminaal paard laat terugvliegen...

Of is dit puur wanneer het vooraf gebeurd, en niet wanneer je al weg bent.

Dat komt omdat, heel hard gezegd, een brandend huis niet te verzekeren is :o

Een verzekering moet rekening houden met een aantal beginselen, het indemniteitsbeginsel bijvoorbeeld, wat aangeeft dat een klant niet beter mag worden van de gelopen schade.
Daarbij mag een verzekering alleen zaken verzekeren waarbij het niet zeker is dat er schade ontstaat. Dit alles is opgenomen in de wet.
Dat hou concreet in dat als jij een annuleringsverzekering hebt en jij boekt een reis terwijl je weet dat je moeder terminaal is, jij die reis niet vergoed krijgt, want je wist dat je moeder terminaal was dus je wist van te voren dat die reis waarschijnlijk niet door zou gaan.
Als je je reis al geboekt hebt en je hoort dan pas dat je moeder terminaal is, dan wordt het een ander verhaal maar dan is het nog afhankelijk van de polisvoorwaarden wat er gebeurd m.b.t een eventuele vergoeding :)


Alleen onzekere zaken zijn te verzekeren :)

Ik hoef geen verzekering om terug te vliegen voor mijn paard. Ik betaal dat zelf wel :)

Ik zou dus wel op de hoogte willen blijven, maar feitelijk is de afspraak als ik op vakantie ben: Bel de dierenarts of de hoefsmid. Bel mijn vader. Mijn vader kan een hele goede inschatting maken van of het nodig is om mij te bellen (en mijn vader is officieel gezien de eigenaar van het paard), maar hij zal mij uiteindelijk toch altijd wel bellen :+

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo, Vlindy en 157 bezoekers