Wow?! Pop-up Samsung, kan niks meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Wow?! Pop-up Samsung, kan niks meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 22:26

Afbeelding
Iemand enig idee wat dit is? Kreeg deze pop-up, waarbij mijn telefoon ook ging trillen, ineens nadat ik via google een topic op Viva opende. Leek mij niet verstandig om op oke te drukken dus dat ook niet gedaan. Maar kon niks meer met internet! Ook niet na opnieuw opstarten telefoon (Samsung Galaxy S8), bij openen internet gelijk deze pop-up en niet de mogelijkheid weg te drukken. Ik heb Samsung internet verwijderd em opnieuw geïnstalleerd vanuit de Playstore.

Ik heb dit nog nooit op een telefoon gehad. Kan dit betekenen dat er een virus/hacker op mijn telefoon zit? :o

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:29

Heb je de gegevens van je telefoon ergens (online) opgeslagen? Je hebt waarschijnlijk een virus opgelopen en een factory reset is een makkelijke manier om er vanaf te komen, maar daardoor verlies je wel al je foto's ed.
Tenminste, het is een virus als je het vaker ziet, als het alleen op 1 pagina is, is het een popup van die pagina.

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 22:31

Nee dat heb ik niet. Als ik die op de computer zet, neem ik dan niet het eventuele virus mee naar de computer?

En hoe kom ik aan een virus... Ik download nooit gekke dingen en alleen de bekende apps. Is er een virusscanner app?

[Edit]
Heb de pop-up nog niet weer gehad, maar nu alleen op bokt gezeten en gekeken of ik wat op google kon vinden.
Laatst bijgewerkt door Sourire op 08-08-18 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Re: Wow?! Pop-up Samsung, kan niks meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:32

Kan je de pagina niet sluiten als je op tabbladen klinkt?

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 22:32

Dorith schreef:
Kan je de pagina niet sluiten als je op tabbladen klinkt?


Nee, kon nergens meer opdrukken..

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 22:40

Heb AVG virusscanner gedownload en die geeft geen virussen weer.. hmmm.

Frost

Berichten: 804
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Wow?! Pop-up Samsung, kan niks meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:45

Waarschijnlijk heb je op een reclame geklikt, die hebben wel vaker van deze hardnekkige pop-ups. Opnieuw opstarten helpt dan inderdaad niet omdat je telefoon onthoud op welke internet pagina je was. Als het betreffende tabblad nu niet meer open staat zou je er in principe geen last meer van moeten hebben.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Wow?! Pop-up Samsung, kan niks meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:00

In dit geval kan ik bijna met zekerheid zeggen dat het aan viva ligt, sinds 2 dagen heb ik het ook, alleen na het bezoeken van het viva forum. Bij mij helpt het om in de adresbalk een ander adres in te tikken.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Wow?! Pop-up Samsung, kan niks meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:06

Heel vaak kort achter elkaar op je terugknop klikken werkt vaak ook wel. Ik heb dit ook wel eens gehad :=

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: Wow?! Pop-up Samsung, kan niks meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 23:29

Oke, jullie stellen mij iets gerust. Op de computer wel eens zoiets gehad, maar nooit op een telefoon. Als het niet weer gebeurd ga ik er eerst maar vanuit dat ik dan vast per ongeluk op reclame heb gedrukt en het geen virus is..

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:37

Ik heb ook wel eens van zulke pop ups gehad, telefoon bleef maar trillen. Heel irritant. Maar gelukkig was het niet zo'n hardnekkig virus. Heb je hem inmiddels weg kunnen klikken? :)

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:53

Ik heb t idd ook wel eens gehad en snel op de terugknop drukken helpt inderdaad :) wat ook nog wel eens wil helpen is op de touchknop links naast je home button te drukken (dus niet de terugknop maar de andere) en dan de internet app afsluiten. Dan wel snel het tabblad (in dit geval Viva) die het veroorzaakt, sluiten zodra je de app weer opent.

Op dit moment heb je nog geen virus denk ik hoor, zodra je op OK klikt heb je denk ik wel een adware virus te pakken.

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wow?! Pop-up Samsung, kan niks meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 00:22

Niet toevallig een reclame app mee geïnstalleerd ergens? Heb ik vaker gezien. Zijn soort dummie app's. Ze hebben titels als device of shell en zijn verantwoordelijk voor reclame.
Zou even kijken tussen je app's over er 1 instaat die jij niet zelf hebt geïnstalleerd.