Borsten verminkt naar borstvoeding, borstcorrectie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Borsten verminkt naar borstvoeding, borstcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 13:14

Ik ben op zoek naar tips, adviezen en ervaringen van mensen die wellicht hetzelfde hebben meegemaakt als ik nu.

Bijna 3 jaar geleden was ik zwanger van mijn eerste kindje, ik was toen 20 jaar.
Ik wou dolgraag borstvoeding geven, en ben hiervoor ook naar de nodige informatie avonden gegaan.
Toen de kleine geboren was, begon ik direct met de borstvoeding en dat was in het begin erg moeizaam.
Mensen van de kraamzorg die niet goed wisten wat ze deden, de ene borstontsteking naar de andere maar gelukkig een goede lactatiekundige gevonden die mij de juiste weg in heeft geholpen.

Wel heb ik altijd één borst gehad die bijna geen productie had, en zelfs met kolven ging het alleen maar meer achteruit tot hij op een dag geen productie meer maakte. De andere borst had productie genoeg dus ik dacht dat, dat geen problemen moest geven. Totdat ik merkte dat de borst die geen melk meer gaf steeds kleiner werd, en die andere véél groter.

Nu geef ik bijna 2 jaar borstvoeding, ongeveer 2 keer per dag.
Waar ik altijd een volle C cup had, heb ik nu één borst ter grote van een tennisbal ( A cup )en één borst zo groot dat ik een bh van C cup niet meer aan kan hebben.
Beide borsten zijn ook uitgelubberd, alsof alle vetweefsel eruit is.

Omdat ik een half jaar geleden nog een borstontsteking heb gehad moest ik hiervoor naar de dokter en heb ik twijfelend gevraagd of dat ooit nog zo bijtrekken en aan zijn gezicht te zien schrok hij er ook wel van en vertelde dat dat nooit meer zou gebeuren.
Als zoiets verteld word op de leeftijd wat ik nu heb, is dat heel erg schrikken.

Vooral nu met het mooie weer is het verschrikkelijk, alle bh's geprobeerd en niks wat goed zit.
Laat staan dat ik ooit een bikini vind wie leuk zit zonder dat het zo zichtbaar is.

Nu wil ik er graag iets aan laten doen op plastisch gebied maar ik heb hier helemaal geen verstand van en ik weet ook niet waar ik moet beginnen met zoiets.
Zou zoiets ooit vergoedt worden vanuit de zorgverzekering? Alles wat ik zie op internet is vreselijk duur.

Heeft iemand die ook borstvoeding heeft gegeven of geeft dit meegemaakt? Mag ook in pb natuurlijk.

Ervaringen over borstcorrecties zijn ook welkom!

Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Borsten verminkt naar borstvoeding, borstcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:19

Wat rot voor je zeg! Ik kan me voorstellen dat je er iets aan zou willen laten doen
Je zou de vraag mbt vergoeding eens aan je zorgverzekeraar voor kunnen leggen, die kan je vast meer vertellen!

Er loopt op bokt ook een topic over borstvergrotingen, misschien heb je daar wat aan ook qua info :) [MWS] Borstvergroting

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Borsten verminkt naar borstvoeding, borstcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:29

Of het vergoed wordt ligt aan of de oorzaak medisch is dacht ik.
Maar ik zou zeggen neem contact op met een plastisch chirurg, die weet het vaak wel of en wat ermee te doen en of het vergoed wordt door je verzekering. :)

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:31

Als je gestopt bent met het geven van borstvoeding kan het zijn dat na 1 a 2 jaar ze weer voller worden. Ik ben nu bijna 1 jaar gestopt en ze zijn al veel gevulder dan een jaar geleden. Ik zou dus niet te snel gaan voor een ingreep omdat je niet weet in hoeverre het weer uit zichzelf op zal zullen.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Borsten verminkt naar borstvoeding, borstcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:42

Ik had ook aan 1 kant 3 cups groter dan aan de andere kant. Is redelijk bijgetrokken door de andere kant wat meer aandacht te geven, maar er zal altijd een verschil in blijven zitten. Ik snap dat het heel erg vervelend is als je nog zo jong bent, maar als je bij een eventueel volgend kindje ook bv wil geven dan is de plastisch chirurg misschien niet de juiste optie. Je hebt mooie opvullers die ervoor zorgen dat het voor het oog weer gelijk is.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:49

6 tot 9 maanden na het geven van je laatste borstvoeding zou je kunnen gaan voor een correctie/vergroting. Als ik jou was zou ik eens naar de dokter gaan voor een doorverwijzing naar een plastisch chirurg in het ziekenhuis. Deze kan je vertellen of het vergoed wordt. Ook kan je naar een plastisch chirurg in een privé kliniek gaan, hier hoef je alleen maar te bellen naar de kliniek en aangeven dat je een afspraak/consult wilt, zijn altijd vrijblijvend, zonder doorverwijzing van je dokter, dus een minder hoge drempel misschien. Consulten zijn vrijwel altijd gratis. Alleen zijn niet alle prive klinieken aangesloten bij zorgverzekeraars en wordt het dus niet vergoed wanneer je je bij hun laat opereren. Wel een goede optie voor een second of zelfs third opinion, wat ik absoluut aanraad om bij meerdere chirurgen langs te gaan!

Het klinkt mij alsof je een lift nodig hebt met aan 1 borst ook een vergroting.

Je zou eens op http://www.borstenforum.com kunnen kijken, daar zitten heel veel vrouwen op die hun ervaringen delen en waar je zelf ook heel veel vragen kan stellen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:43

Zolang je nog borstvoeding geeft heeft het geen zin om er iets aan te laten doen, je zult eerst een tijd (ongeveer een jaar) gestopt moeten zijn ook omdat het nog wat kan bijtrekken. Hoelang ben je nog van plan door te gaan met borstvoeden?
Mocht je nog een keer bortstvoeding willen gaan geven bij een volgend kind zou ik wachten totdat dat achter de rug is, anders laat je het nu herstellen en trekt het over een paar jaar misschien weer helemaal uit balans tijdens de borstvoeding. Kun je weer overnieuw beginnen.

Vicky_Belle
Berichten: 436
Geregistreerd: 30-11-07
Woonplaats: Gent-Eeklo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:47

Ik was ook erg teleurgesteld over mijn borsten na het borstvoeden, ze waren slap, leeg en ze zaten bijna dubbelgevouwen in mijn bh die trouwens ook helemaal niet meer mooi stonden. Na een paar jaar zijn ze weer de oude geworden, écht letterlijk exact dezelfde borsten gekregen als van voor ik zwanger was. Dus de volheid, strakheid en stevigheid zijn bij mij volledig terug gekomen. Ik zou het nog even afwachten, je kan later nog steeds onder het mes. Onderschat het vrouwelijke superlichaam niet, echte babyfabriekjes zijn het ;-)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:50

Anoeska27 schreef:
Ik had ook aan 1 kant 3 cups groter dan aan de andere kant. Is redelijk bijgetrokken door de andere kant wat meer aandacht te geven, maar er zal altijd een verschil in blijven zitten. Ik snap dat het heel erg vervelend is als je nog zo jong bent, maar als je bij een eventueel volgend kindje ook bv wil geven dan is de plastisch chirurg misschien niet de juiste optie. Je hebt mooie opvullers die ervoor zorgen dat het voor het oog weer gelijk is.


Maar die kleine borst is juist opgedroogd. Wat bedoel je met aandacht geven?

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Borsten verminkt naar borstvoeding, borstcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:39

Wat gek dat de huisarts je vertelde dat het nooit meer zal bijtrekken. Hoe weet hij dat nou? Bij mij is het weer perfect bijgetrokken. Mijn borsten zijn weer gelijk, en dit gebeurt bij meer mensen dan je denkt.

Ik zou nadat je gestopt bent met borstvoeden eerst eens een jaar aankijken voor je erin laat snijden. Zo zonde als het achteraf niet nodig bleek.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Borsten verminkt naar borstvoeding, borstcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:51

Op borstenforum.com kan je ook snuffelen naar informatie. Hou er rekening mee dat veel chirurgen wel minimum termijn hebben waarin je geen borstvoeding hebt gegeven voor ze opereren, ik zeg uit mijn hoofd dat dat een jaar is. Omdat ze dus nog veranderen als je stopt

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:52

Idd,zolang je doorvoedt kan je er totaal niet op voortgaan,zeker niet als je dan enkel met 1 borst voedt.
Eens gestopt nog een jaar tijd geven en dan kijken hoe of wat.
Als je nog kindjes wilt en deze ook borstvoeding wil geven dan sowieso wachten tot je kinderwens vervult is .

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:01

Borstenforum had ik idd al aangegeven. :j

tengeltje11 schreef:
Idd,zolang je doorvoedt kan je er totaal niet op voortgaan,zeker niet als je dan enkel met 1 borst voedt.
Eens gestopt nog een jaar tijd geven en dan kijken hoe of wat.
Als je nog kindjes wilt en deze ook borstvoeding wil geven dan sowieso wachten tot je kinderwens vervult is .

Waarom dan sowieso wachten?

Termijn na zwangerschap/borstvoeding is 6 tot 9 maanden. Heel soms wordt 3 tot 6 maanden gehanteerd.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:06

_Ekenna schreef:
Borstenforum had ik idd al aangegeven. :j

tengeltje11 schreef:
Idd,zolang je doorvoedt kan je er totaal niet op voortgaan,zeker niet als je dan enkel met 1 borst voedt.
Eens gestopt nog een jaar tijd geven en dan kijken hoe of wat.
Als je nog kindjes wilt en deze ook borstvoeding wil geven dan sowieso wachten tot je kinderwens vervult is .

Waarom dan sowieso wachten?

Termijn na zwangerschap/borstvoeding is 6 tot 9 maanden. Heel soms wordt 3 tot 6 maanden gehanteerd.


Omdat als TS eventueel nog een keer BV wil geven aan een volgend kindje het heel anders kan gaan, en misschien zien haar borsten er dan weer heel anders uit. Waardoor het misschien niet nodig is.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:12

Ik dacht dat ik het aan Tengeltje vroeg. :+
Borstvoeding kan nog prima gegeven worden na een borstlift/vergroting, weet niet of je dat bedoeld met “het heel anders kan gaan”. Kan idd wel dat ze er heel anders uit gaan zien dan na nog een keer borstvoeding, misschien in positieve zin, misschien wel in negatieve zin. Maar als er een volgend kindje op de lange termijn gepland staat zou ik er persoonlijk niet op wachten, je zelfbeeld is ook belangrijk. :j
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 08-08-18 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Borsten verminkt naar borstvoeding, borstcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:23

Ik bedoel; een volgende keer BV geven kan heel anders gaan. Productie kan dan beter gaan, borsten kunnen dan weer prima gelijk worden.

Een borstvergroting is niet niks. En ik krijg sterk de indruk dat TS dit wil omdat de HA heeft gezegd dat het nooit meer goedkomt maar dat lijkt me nogal een uitspraak. Aangezien het ook vaak wel weer goedkomt.

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:27

Ah op die fiets. :j Ja dat klopt idd.
Ik zou gewoon een afspraak maken met een PC. Een consult met een PC is altijd vrijblijvend en meestal gratis, zij kunnen denk ik beter vertellen of het nog goed komt met d’r borsten dan de HA.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Borsten verminkt naar borstvoeding, borstcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:40

Idd,wie zegt dat de 'slechte' borst nu de volgende keer niet net meer produceert?
Kan allemaal,en dan kan je weer alle richtingen uitgaan qua omvang van je beide borsten.
Zou zonde zijn om zo'n ingreep te doen als die onnodig blijkt.

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 20:55

Ik zal straks op iedereen persoonlijk reageren als ik mijn laptop bij de hand heb!

Mijn bedoeling is niet om nog een kindje te nemen, en mocht dat toch veranderen dan zou ik nooit meer voor borstvoeding geven. Niet alleen om mijn borsten maar om nog veel meer persoonlijke redenen.

Ik ben normaal geen voorstander van klinieken en dingen aan je lichaam laten sleutelen maar er zijn tijden geweest dat ik huilend in bed lag omdat het er zo vreselijk uit ziet. Daarbij schaam ik me er ook ontzettend voor tegenover mijn partner al lijkt hij het niet erg te vinden behalve voor mijzelf.

Kan iemand mij meer vertellen over opvullers? Dat zijn toch van die kipfilets?

Mijn huissarts vertelde mij dat ze nooit meer bij zouden trekken en dat is een half jaar geleden. Ze zijn inmiddels nog meer achteruit gegaan.

Bedankt voor alle reacties alvast!

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Borsten verminkt naar borstvoeding, borstcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:00

Als je nog borstvoeding wil geven is een borst correctie misschien nu nog niet handig.
Ik heb op 23 jarige leeftijd ook mijn borsten laten verkleinen, omdat bij beide borsten de tepel een stuk hoger werd geplaatst, werd mij verteld dat dit de mogelijkheid tot het geven van borstvoeding aanzienlijk verkleind.

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:30

Ik heb ook een borstvergroting gehad nadat ik 2 lege theezakjes had na de bv.
Wel pas een maand of 9 na mijn laatste borstvoeding en die tijd heb ik dan ook genomen om heeeeeeel veel te lezen en op consulten te gaan.
Ik kan niets zeggen over hoe en wat maar raadt je aan indd even op borstenforum te checken en je goed in te lezen.
Misschien kan je met 2 verschillende maten protheses wel al een heel eind komen ipv een borstcorrectie.
mocht je je aanmelden op bostenforum of er al op zitten vraag even naar BB ze helpt je met alle liefde en weet echt enorm veel

Ps.
Ik heb overigens 3 keer bv gegeven ook na vergroting en mijn kneuzen borst is dat bij elke bv periode geweest,minimale productie en de ander deed te prima.

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Re: Borsten verminkt naar borstvoeding, borstcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:41

Je zegt dat de ha een half jaar geleden heeft gezegd dat het niet meer goed komt? En nu zijn ze nog verder achteruit gegaan maar je blijft steeds borstvoeding geven?

Waarom dan?

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 23:14

Killed schreef:
Je zegt dat de ha een half jaar geleden heeft gezegd dat het niet meer goed komt? En nu zijn ze nog verder achteruit gegaan maar je blijft steeds borstvoeding geven?

Waarom dan?


Mijn zoontje heeft nog steeds erg behoefte naar de borst, ondanks dat hij het allang niet meer nodig heeft. Hij raakt ontroostbaar als hij niet bij mij Kan drinken vandaar dat ik nu pas afbouw.

CP5
Berichten: 329
Geregistreerd: 08-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 23:15

cinniz123 schreef:
Ik heb ook een borstvergroting gehad nadat ik 2 lege theezakjes had na de bv.
Wel pas een maand of 9 na mijn laatste borstvoeding en die tijd heb ik dan ook genomen om heeeeeeel veel te lezen en op consulten te gaan.
Ik kan niets zeggen over hoe en wat maar raadt je aan indd even op borstenforum te checken en je goed in te lezen.
Misschien kan je met 2 verschillende maten protheses wel al een heel eind komen ipv een borstcorrectie.
mocht je je aanmelden op bostenforum of er al op zitten vraag even naar BB ze helpt je met alle liefde en weet echt enorm veel

Ps.
Ik heb overigens 3 keer bv gegeven ook na vergroting en mijn kneuzen borst is dat bij elke bv periode geweest,minimale productie en de ander deed te prima.


Als je het goed vind stuur ik jou Morgen een pb voor een aantal vragen!

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Borsten verminkt naar borstvoeding, borstcorrectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:21

Zolang je nog borstvoeding geeft kan je er echt nog niets van zeggen hoe ze er straks uit zullen zien. Heb geduld en kijk een jaar nadat je gestopt bent hoe je er dan over denkt.