Opzoek naar de aller fijnste rijbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romyhendrikx

Berichten: 27
Geregistreerd: 03-08-18

Opzoek naar de aller fijnste rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 12:14

Hallo allemaal,

Ik wil eigenlijk graag een nieuwe rijbroek erbij en nu zat ik zo is te kijken op allerlei sites, maar vind dat toch lastig. Ik heb er een handje van aan om de allerduurste te kopen die er zijn (Animo, Equiline). Ik heb deze keer geen zin om weer zoveel geld kwijt te zijn aan 1 rijbroek. Maar ik vind dan wel weer wel, het oog wil ook wat, en een siliconen zitvlak is heel fijn... veel eisen...

Wie o wie weet een merk of bepaalde rijbroek die echt TOP zijn en geen 250 euro... :D
Laatst bijgewerkt door C_arola op 08-08-18 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel gehaald

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Opzoek naar de ALLER fijnste rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:18

Ik ben heel tevreden met de Le Mieux rijbroek.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:18

Een animo equiline of pikeur in de uitverkoop? :+ :+

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: Opzoek naar de ALLER fijnste rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:21

Pikeur vind ik tegenwoordig ook zo tegenvallen. Vroeger deed ik best lang met een Pikeur rijbroek, tegenwoordig slijt de stof snel.

Zelf ook op zoek naar een fijne, iets goedkopere rijbroek. Bij mij is een eis dat deze geschikt is voor lange, slanke benen en dat de stof soepel is. Moeilijk!

GUSTIxBILL

Berichten: 1983
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Opzoek naar de ALLER fijnste rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:23

Montar zweer ik bij :j

Romyhendrikx

Berichten: 27
Geregistreerd: 03-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 12:23

Ja ik vind de kwaliteit van Animo en Equiline echt top, alleen m'n portemonnee iets minder := Ik vind dat er online ook niet super veel sites zijn die Animo/Equiline verkopen, bij Drunens Ruiterhuis koop ik ze dus altijd maar, maar dan zoals gewoonlijk wel aan de volle prijs daar... Le Mieux heb ik nog nooit gehad, zal er is naar kijken.

Mayra_M

Berichten: 90
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:23

Montar High waist met siliconen zitvlak, erg fijne stof. Heb hem nog niet zo lang dus weet nog niet hoe lang die meegaat

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Opzoek naar de ALLER fijnste rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:29

Hier ook fan van de Montar High Waist. De oudste heb ik inmiddels ruim 2 jaar en ziet er nog steeds hartstikke goed uit, ondanks dat ik hem echt vaak gebruik.

De pasvorm vind ik helemaal ideaal, hoge band, lang en smal.

Romyhendrikx

Berichten: 27
Geregistreerd: 03-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 13:25


Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Opzoek naar de ALLER fijnste rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:28


leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:02

Romyhendrikx schreef:
Bedoelen jullie deze met Montar High Waist?
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... _8019.html

Heeft er ook iemand ervaring met de rijbroeken van Spooks?

Ik vind spooks geen goede kwaliteit! ziet er wel super mooi uit als het nieuw is maar
in mijn ervaring blijft het niet mooi.


Ik vind kingslandrijbroeken fijn, blijven ook goed en animo is heel fijn.
Montar slijt best snel vind ik maar pasvorm is wel goed (vooral de highwaist)

Romyhendrikx

Berichten: 27
Geregistreerd: 03-08-18

Re: Opzoek naar de ALLER fijnste rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 14:13

Heeft er ook iemand ervaring met rijbroeken van die leggings, van Kingsland zijn die ook een aantal nieuw zag ik. En het linkje van Nessa hierboven, maar ik doe meestal mijn polo/t-shirt in mijn rijbroek met een riem en ik vraag me af of dat dan fijn is.

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Opzoek naar de ALLER fijnste rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:19

De kingsland leggings zijn ook heel fijn! Je kan shirt er gewoon bij in doen. Riem niet want die kan er niet om.

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:25

Montar Highwaist met siliconen zitvlak! De enige die mij zo lekker zit! Ik heb hele lange benen en een vrij smal middel en bijna geen broek blijft op zijn plek. Deze broek zit mij perfect. De stof is super comfortabel! Ik gebruik hem nu een paar maanden dagelijks en de broek houdt het goed.

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Re: Opzoek naar de ALLER fijnste rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:54

Ik zweer toch echt bij de Equiline rijbroeken!!
Al heb ik er nu ook 1 van DADA Sports, die ook erg fijn en mooi is! Maar helaas ook deze is rond de €200..
Wel is dit dus allebei topkwaliteit en gaan ze lang mee, en blijven ook heel lang echt mooi.
dus dan maar duur. 8-)

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Opzoek naar de ALLER fijnste rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:59


katXkit
Berichten: 6
Geregistreerd: 09-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:34

Ik ben ontzettend blij met mijn rijbroek! Heb hem al jaren en hij is nog in perfecte staat. Ik ben alleen zo'n persoon die overal de kaartjes uit haalt, dus ik weet het merkt niet (oeps). De winkel is ook verhuist (ja het zit even niet mee met de details haha) naar Ruitersport Middenbeemster. Ik vond dat ze goede rijbroeken hadden voor een niet al te dure prijs, Ik weet niet waar je woont, maar mocht je toevallig in de buurt wonen dan zou ik daar even heen gaan :)
Mijn moeder heeft een rijbroek van het merk Red Horse en zij is daar zeer tevreden over.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Opzoek naar de aller fijnste rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:52


Zaruski
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:54

Ik rijd zelf al jaren met broeken van het merk Lauria Garrelli en daar ben ik heel tevreden over. Zitten echt hemels en vind het ook wel fijn dat ze mooi zijn zonder al teveel toeters en bellen eraan. Hebben tegenwoordig ook van die leggings geloof ik maar die heb ik nooit gehad.

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:17


SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:39

Haha al die mensen die de montar fijn vinden, smaken verschillen kennelijk want dat vind ik echt een vreselijke broek. Stof is stug, sluit bij mij niet mooi aan, siliconen nopjes vallen eraf, kwaliteit valt mij ook echt tegen.

Ik ben daarentegen wel erg tevreden momenteel over de kingsland leggings, en over de Horze rijbroek met siliconen kroontjes op het zitvlak. Heerlijke broeken, niet duur, mooi elastisch, je zit er stevig mee en blijven echt mooi ookal rij ik er meerdere paarden per dag mee

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:00

Ik ben erg blij met de Montar High waisted 2078!

Lepeltje23

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Re: Opzoek naar de aller fijnste rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:07

Ik vind de HV Polo rijbroeken erg fijn. Blijven ook zo lang mooi en sommige hebben zo'n hoge achterkant wat ik perfect vind zitten. Prijzen zijn ook nog redelijk; helemaal met korting van 25% bij EJ (Divoza voert dit merk helaas niet) soms.

Fleurtje17
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-07-18

Re: Opzoek naar de aller fijnste rijbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:18

Ik zweer echt bij de montar high waist. Ik zou met deze broek echt nog boodschappen gaan doen want buiten dat de kwaliteit echt super goed is, zit hij zo ongelofelijk mooi!!

Vooral het siliconen zitvlak is top!! Ik rij zelf een Fries die altijd hoog opgooit, met deze broek zit je in je zadel geplakt 8-)

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:07

Lepeltje23 schreef:
Ik vind de HV Polo rijbroeken erg fijn. Blijven ook zo lang mooi en sommige hebben zo'n hoge achterkant wat ik perfect vind zitten. Prijzen zijn ook nog redelijk; helemaal met korting van 25% bij EJ (Divoza voert dit merk helaas niet) soms.



En die zou ik dus met grote klem afraden, na 1x wassen ligt de silicone er vanaf. Sterker nog, EJ is zo bekend met het probleem dat als je terug gaat met die broek en zegt dat er een probleem mee is dat ze direct zonder te kijken al zuchtend zeggen, silicone zeker... :') dus die zou ik zeker lekker laten hangen haha


Kingsland blijft fijn, ook de leggings(alleen gepast overigens, heb definitief geen leggingfiguur was het oordeel toen ik in het pashokje stond :D )

Verder ben ik fan van de broeken van decathlon, gek genoeg die broeken van 20/30€ zitten fijn, prettige stof en lekker luchtig. Wel toegevend dat is zonder silicone, hoe die zitten geen idee.

Vroeger altijd fan van Pikeur geweest maar die vallen qua materiaal zo tegen laatste tijd dat ik er met pijn in mn hart afstand van heb genomen...